Amikor készítek egy stratégiát egy cégnek, majd azt elfogadva írunk egy taktikát is, akkor az esetek jelentős részében a megvalósítást is ránk bízzák. Ilyenkor jön ugye az igazi megmérettetés: valóban jó terveket sikerült készíteni? Most aztán kézközelből látjuk!
A megvalósítás akkor lesz sikeres, ha tartjuk a tervet, de amikor szükségesnek látjuk, képesek vagyunk attól eltérni. Egy dolgot nem szabad csinálni: a tervtől függetlenül ötletelve, csapongva kommunikálni. Nem véletlenül van a terv, és nem véletlenül van annak oka és szabálya is, ha eltérünk.
Akkor fogunk eltérni a tervtől, ha megváltoznak a körülmények (például megjelenik egy új konkurencia, ami veszélyezteti a piacunkat) vagy ha jelentős az eltérés a várt eredményekben. Ilyenkor egy kisebb újratervezés kell, és a stratégiát is meg kell nézni, azon mennyiben és hol kell esetleg változtatnunk. Minden esetben valami eredmény vagy piaci változás az, aminek történnie kell, hogy változtassunk. Az nem jó, ha valami hirtelen ötlet miatt nyúlunk bele a kampányokba.
A probléma ugyanis ezzel az, hogy egyrészt kiszámíthatatlan, mi lesz az eredménye, másrészt ha lesz is eredmény, az nem biztos, hogy fenntartható marad. Ezért ha jön egy új ötlet, akkor első lépésként meg kell nézni, egyáltalán belefér-e az eddigi tervekbe, és ha igen, akkor a tervet módosítva, a többi eszközhöz összehangolva szabad csak használni.
Persze itt nem kell arra gondolni, hogy ez hetekig tart. Néha egy-két nap alatt meg lehet ezt csinálni, vagyis lehet gyorsan reagálni. Mert az online eszközöknél ez a gyorsaság sokszor szükséges. De az legyen tervezett, és ne ötletszerű.
Utolsó kommentek