Továbbra is rendszeresen tanítok, nappali egyetemi képzésben és felnőttképzésben is. Lassan tíz éve csinálom aktívan, vagyis nemcsak alkalomszerűen egy-egy órát megtartva, hanem komplett tantárgyakat is végigcsinálva.
Az egyszeri órákra mindig érdemes egyedileg felkészülni, hasonlóan, mintha konferencia előadást készítenék. A teljes tantárgyak máshogy néznek ki: több, egymásra épülő óra, tanmenet, számonkérhető tartalom, osztályozás... Minden, amivel az oktatás jár. Így ha elkészítek egy tananyagot, azt elvileg évekig taníthatnám. És vannak elemek, amiket évekig tanítok is, hogy aztán legyenek olyan elemek, amik évről évre megújulnak. Az elméleti alapok nem igazán, de a gyakorlati feladatok mindenképpen. Mert máshogy működik a Facebook, mert megváltoztak a fogyasztói szokások, mert változik a világ körülöttünk.
Most például a marketing tervezés tárgy anyagát írtam újra, persze a régebbi anyagra építve. Már tavaly változtattam a képzés módján (nagyobb hangsúlyt kapott a gyakorlat), most az elmúlt évek tapasztalatait dolgoztam bele az elméleti részben. Így ismét használható lesz egy pár alkalommal - és majd újra előveszem, amikor már kezd elavulttá válni.
Nem lehet a marketinget, azon belül az online marketinget statikusan tanítani, a gyakorlat mindig kell, esettanulmányok kellenek, és azoknak illik aktuálisnak lenniük. Mert ha nem azok, akkor sajnos eleve elavult lesz az, amit tanítok. Ez persze azt is jelenti, hogy sokszor az előadás közben mondok el aktuális példákat, de a tananyagnak is követnie kell ezt. Bár az elmélet nem változik, de annak feldolgozása, megértése és aztán használata e nélkül nem fog menni.
Utolsó kommentek