Néha el kell távolodni valamitől ahhoz, hogy megértsd, hogyan működik. Így megy ez a marketingben is: a napi rutin miatt az ember nem figyel a nagyobb összefüggésekre, nem biztos, hogy látja, mi miért történik.
Ezért érdemes vagy magunknak eltávolodni a napi feladatoktól egy időre, vagy keresni olyat, aki külsős szemmel rá tud nézni, és meg tudja érteni, mi történik. Mert a részfeladatok jó elvégzése csak akkor építi az egészet, ha azokat a részfeladatokat végezzük el, amelyeket szükséges. Vagyis ha arrafelé haladunk, ami a tervekben is van. Csak ez nem mindig látszik közelről.
Egyébként ugyanezt tapasztalom más területeken is. Amikor a rutinból kicsit kilép az ember (ha megteheti), akkor kiderülhet, van más is, mint amit eddig láttunk. Ha képesek vagyunk arra, hogy kicsit kívülről nézzük meg azt, amit teszünk. Például így felismerhetjük, mik azok a területek, amelyekben elmaradásunk van. Mik azok, amelyek csak az időnket rabolják. És mik azok, amikkel eddig nem foglalkoztunk, de kellene.
Legyen szó akár egy webáruház működéséről vagy arról a rutinról, ahogy konferenciákra, eseményekre járunk: a korábban kialakult gyakorlatok nem biztos, hogy mára a legjobb megoldások. Mert mindig lehet máshogy is csinálni. Ehhez pedig segít, ha eltávolodunk, és megnézzük a nagy képet.
Utolsó kommentek