Most, hogy kezdünk belecsúszni a hidegbe, és ezzel együtt abba a félelembe, hogy majd csökken a vásárlóerő a megemelkedett energiaköltségek és az elszabadult infláció miatt, érdemes végiggondolni, milyen irányba kell mozdulni a marketingben is.
Az első és legfontosabb, amit elmondhatunk, az a marketing szükségessége. Természetesen lehet spórolni a marketing költségeken, sőt, sok esetben átmenetileg el is lehet hagyni a marketinget, de ez csak a rövidtávú túlélésben segít, már középtávon is nagy károkat okozhat. Ennek pedig két fontos oka van, és mindkettő a piaci versennyel kapcsolatos. Vagyis, ha a te terméked vagy szolgáltatásod versenyző piacon van, akkor ez rád is igaz.
Az egyik ok, ami miatt a marketinget nem szabad elengedni, az a vevők emlékezete. Mivel versenyhelyzet van, könnyen és hamar elfelejthetnek. Ez ellen csak valamilyen aktivitással tudsz tenni: legalább a közösségi média jelenlétre és az email marketingre szükséged lesz, de ha webáruházad van, akkor a hirdetéseket sem engedheted el, legalább célzottan és termékekre koncentrálva.
A másik ok a versenytársak. Versenyző piacon biztos lehetsz benne, hogy lesz olyan, aki meglépi még a költségesebb dolgokat is. Hirdetnek, akciókat szerveznek, árat engednek stb. Ez mind olyan lépés, amely a te pozíciódat gyengíti.
Persze a válságok általában egyfajta tisztítótűzként is működnek: a cégek egy része eltűnik. De amelyik megmarad, azok általában megerősödnek, és nemcsak megmaradnak a piacon, de olyan új tapasztalataik lesznek, amelyek majd segíthetik a jövőben az újabb válság túlélését.
Mi már elég sok válságot átéltünk, erről írtam korábban is. Látjuk, mi működhet és mennyiből. A mostani válság piacra gyakorolt hatása sem fog jelentősen eltérni a többitől, még akkor sem, ha az okok amúgy eltérőek.
Ha úgy érzed, bizonytalan vagy, nem tudod, merre lépj tovább, az természetes, A napi feladatok közben kevesebb idő marad átgondolni a stratégiai dolgokat. Érdemes ezért még akkor is segítséget kérni, ha most kicsit reménytelennek tűnik a helyzet - mert általában nem az. Egy jó vállalkozás nemcsak a növekvő piacon tud megmaradni, de más eszközökre, más üzenetekre lehet szüksége a továbblépéshez. Ebben tudunk neked segíteni. Keress bennünket!
Utolsó kommentek