Mostantól vásárlunk, karácsonyig. Igaz? Az utolsó megtakarított pénzek, az időközben megkapott jutalmak, a még elérhető hitelek most fognak adni egy lökést a kiskereskedelmi forgalomnak, hogy aztán...
Jöjjön 2023. 2020 óta minden évnek sikerült hoznia valami meglepetést, jellemzően negatív előjellel. Így 2023-tól is sokan félnek, hiszen most ráadásul a kilátások sem jók. Számos termékkörnél természetes, hogy a január, február gyönge lesz, de mindenki felteszi a kérdést: mennyire lesz gyönge? És meddig? Mennyi ideig nem indul majd be a jövő év? Március? Május? Szeptember?
Nem lehet most megmondani. Annyira sok dologtól függ, hogy mi fog történni, és ezek nagy része nem rajtunk, kisvállalkozásokon múlik. Éppen ezért, azt kell jól csinálni, amire van ráhatásunk, és majd reméljük, hogy a környezet se fog ismét nagy vödör szart a fejünkre borítani. És amire van ráhatásunk, az például a cégünk marketingje. És a jövőévet már most elkezdhetjük megalapozni.
Van már terved? Tudod, mi lesz, ha kevés lesz a bevétel, és mi lesz, ha mégse? Tudod, milyen időszakokban lesznek a kampányaid? Remélem, igen. De ha még nem, akkor azért van pár heted tervezgetni. De van pár dolog, amit már most megtehetsz, és egy ilyen tippet adok, remélem, tudod használni.
Most, karácsonyig vagy az év végéig, számos vevőd lesz. Fogd meg őket, próbáld megtartani őket jövőre is. Adj nekik olyan kedvezmény kupont, amely majd csak jövőre lesz beváltható. Ha még nem lenne meg nálad, kérd el a vevők email címét, és az engedélyt, hogy küldhess nekik akciókat. Próbálj meg a mai vevőidből építkezni jövőre.
Nem fog mindenki visszajönni, nem fogsz mindenkinek kelleni. De akik most vevők, akik már ismernek, és akiket viszonylag olcsón újra el tudsz érni, azok egy része azért megmarad. Talán pont annyi, hogy ne legyen baj jövőre se a forgalommal.
Adj most ajándékot, ami jövőre lesz érték. Alapozd meg velük a forgalmadat 2023-ra.
Utolsó kommentek