Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyan válaszolj, ha beszólnak?

Címkék: közösség közösségi média

2022.11.25. péntek 09:58 Konrad

thumbs-down-geba362617_640.jpg

Nem válaszolni is nehéz. A közösségi média egy olyan felület, ahol az ügyfelek bármit és bármikor mondhatnak, és sokszor vagy nincs igazuk, vagy az igazukat olyan stílusban mondják el, ami vállalhatatlan. Sokféleképpen lehet és kell is ezekkel foglalkozni, ezekre reagálni. De sokszor nem kell, nem szabad válaszolni: vagy hagyni kell, vagy moderálni (ha lehet). De nem válaszolni néha tényleg nehéz.

Sok dologtól függ, válaszolunk-e, és ez nem kizárólag a stílusunk, sőt. Az a jó, ha nem a személyes habitusunk, hanem a céges érdekek döntik el, válaszolunk-e.

Először is, a pozitív dolgokra bátran válaszoljunk. Ha valaki megdicsér, ha valakinek tetszik, amit csinálunk, szinte kötelező a dicséretet megköszönni. Egyszerűen, pár szóval. Tegyük meg, mert egyrészt jólesik annak, aki dicsért, másrészt jót tesz az algoritmusoknak is, hiszen látja az adott szolgáltatás az akció-reakciót.

A negatív dolgok már árnyaltabbak. Van, amire válaszolni kell, és van, amire nem, akkor sem, ha nem tudjuk törölni. Az ilyen kommentek esetében persze máshogy kell eljárnunk a saját felületeken és máshogy akkor, ha nem a saját felületen jelenik meg a kritika, a negatív vélemény.

Általában az alábbi kategóriákat látom a negatív kommenteknél:

  • Konkrét probléma és igaza van
  • Konkrét probléma és nincs igaza
  • Hazudik, mert...
  • Egy kirakat poszt tartalmával való probléma
  • Frusztráció levezetése
  • Nem tudod, mi a baja, de baja van

Ha valakinek igaza van, arra érdemes válaszolni. Főleg akkor, ha tudunk segíteni. De már az is jó válasz, ha egyszerűen elnézést kérünk. Ha ő udvarias, akkor legyünk mi is azok. Ha nem udvarias, mi akkor is legyünk azok. Nem az ő véleménye, hanem a mi válaszunk alapján ítél meg a többi vevő.

Ha valakinek nincs igaza, de nem udvariatlan, akkor is érdemes válaszolni, elmondani, miért nincs igaza. Ez persze nemcsak neki szól, hanem mindenkinek, aki olvassa a véleményét. Mert egy válasz nélküli tévedés nem bennünket erősít, de egy jó válasz igen.

Ha valaki hazudik, akkor azt vagy nem szabad szó nélkül hagyni, vagy el kell tüntetni (ha saját felületen van) vagy jelenteni (ha nem sajáton). Akkor kell csak válaszolni, ha nem tudjuk eltüntetni. A hazugságnak több oka lehet. Lehet személyes, ilyenkor a válaszban nekünk nem szabad személyeskedni. De lehet üzleti, akkor viszont érdemes erre rámutatni a válaszban - nem elsősorban a vélemény írója miatt, hanem azok miatt, akik olvassák a véleményeket.

Ha valaki a kirakott poszt tartalmával problémázik, pl. nem tetszik neki a kép, vagy talált valami hibát, akkor általában szó nélkül lehet hagyni. Ha elgépelést, helyesírási hibát talált, akkor azt javítsuk, és köszönjük meg, hogy szólt. Amúgy itt érdemes lehet hallgatni.

Ha valaki az általános frusztrációját vezeti le, azzal nem lehet mit kezdeni. Érdemes törölni, de ha nem, akkor nem szabad válaszolni. Ki. Kell. Bírni. Bármit mondhatsz, az csak további frusztrációt fog eredményezni...

Végül vannak, akik egyszerűen csak rosszat írnak, mert így sikerült. Látja a posztot, a hirdetésed, és kifakad. Neki sosem válaszolunk. Ha tudjuk, töröljük, és ki is tiltjuk, ne jöjjön legközelebb...

Amit egyik esetben sem szabad: vitatkozni. Ha leállsz cégként vitatkozni valakivel, abból már nem jössz ki jól. Egyszerűen automatikusan mindenki ellened fog fordulni, még akkor is, ha igazad van. Ilyenkor ez már nem számít, csak az, hogy vitatkoztál... Hallgatni kell, a többit fent leírtam.

Negatív vélemények mindig lesznek, ha akarod, ha nem. Ellene nem tudsz tenni, még úgy se, ha minden tökéletes. De kezelni lehet okosan és bután is. Te csináld okosan, mindenkinek úgy lesz jobb.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2417986806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mesterséges Geci 2022.11.26. 14:54:08

A "beszólás" sosem pozitív. Khm...

fkv.119 2022.11.27. 11:05:12

"Hogyan válaszolj, ha beszólnak?"

El kell küldeni a kurva anyjába. Mint ezt a Matyikát itt feljebb. Szóval Matyika: a kurva anyádat!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2022.11.27. 11:27:36

@Mesterséges Geci: a "beszólás" valóban nem az. De címnek jobb volt, mint körülírni, hogy nem túl pozitív válaszok, kommentek :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2022.11.27. 11:28:38

@fkv.119: igen, ez tipikusan segíti a párbeszédet. (Nem.)

Mesterséges Geci 2022.11.27. 13:53:43

@Konrad: nácikkal nem szoktam beszélgetni. ;) (ez a nyomorult orrba-szájba cigányozgat, zsidózgat, plusz a skizofrén hallucinációi miatt azt képzeli, hogy én vagyok a brendelmatyi :DDD)


süti beállítások módosítása