Célozzunk, méghozzá kulcsszóra, de itthon.
Erre az egyik jó megoldás az etarget nevű szolgáltatás, amely jelenleg a cseh, a szlovák és a magyar piacon érhető el. Olyasmi megoldás, mint a Google AdWords, de azért van egy pár eltérés is.
Először is a hazai oldalak közül egyre többet megtalálunk a kínálatban. Aztán itt csak maximum 5 link jelenhet meg egy-egy kulcsszóhoz. A hirdetés megjelenési elve pedig maga a célzás: akkor jelenik meg a hirdetésünk, ha az általunk kiválasztott szó szerepel az adott tartalomban, illetve keresők esetében ha arra keresnek rá.
Alapvetően ez is link hirdetés: áll egy fejlécből, egy maximum 150 karakteres tartalmi részből és egy URL-ből (azaz weboldal címből). Egy hirdetéshez 30 kulcsszót lehet rendelni (ezt mondjuk nem értem, miért kell így korlátozni, de ez van), és persze adnak online statisztikát is.
A rendszer tud adni előre statisztikát, meg tudja mondani, egy-egy szóra az előző héten hány keresés illetve hány kattintás történt. Ez egy kiváló eszköz egyébként arra is, hogy keresőoptimalizálásnál eldöntsük, az általunk kigondolt kulcsszavak közül melyiket érdemes választani az optimalizálásra...
A szolgáltatás már lassan 2 év a piacon van, bár főleg az utóbbi fél évben kezdett el felfutni. Ennek mondjuk az is lehet az oka, hogy mostanában kezdtek el jobban terjeszkedni.
Érdekes az együttműködésük a nagy hazai keresőkkel is. Például a Tangó kapcsán írtam, hogy időarányosan lehet benne hirdetni - de ha az Etargetet használjuk, akkor vehetünk benne kattintás alapú hirdetést is.
Az Etarget árazása tehát kattintás alapú, de nem fix árú. Idemásolom az árképzést, mert érdemes ismerni:
A kattintás alapára új hirdető esetében 20 Ft + Áfa (2%-os CTR-nél, melyet automatikusan kap az új ügyfél).
Ezt az összeget később (200 megjelenítes után) kiértékeljük. Ha nincs konkurens hirdető, akkor az ár a következőképp alakul:
2% CTR - 20 Ft
7% CTR - 10 Ft
12 % CTR es ez felett 5 Ft
0,3 % CTR - 50 Ft
A %-ok határértékek, lineárisan változik az ár az eredményesség függvényében.
Konkurencia eseten a kattintás árát 2 tényező befolyásolja: a CTR és a maximális kattintási ár. E két tényező szorzatából kapunk egy pontszámot, akinek magasabb, előbbre kerül.
Itt is van alap account, 10.000,- Ft bruttó összeg az induló minimális ár.
És akkor a végére egy nagyon friss aktualitás:
Az Etarget az alábbi oldalakkal is megkötötte a szerződést az együttműködésről: Nők Lapja Café, Vezess.hu, Velvet, Totalcar, Cinematrix
A teljes oldallista itt érhető el.
Utolsó kommentek