Kis hazánkban az online reklámtorta méretének a megállapítása egy sajátos megoldással történik. Összeállt néhány nagy portál, akik megadják az adataikat negyedévente egy semleges félnek, a Szonda Ipsosnak, és az így összesített bevételt nyilvánosságra hozzák.
2003 vége óta történik ez, így azóta beszélünk a Magyar Online Hirdetési Index -ről (MOHI). A benne résztvevő oldalak: a Habostorta, a Házipatika, az Index, a Napi Online, az Origo, a Portfólió, a Ringier Online, a Sanoma Online.
A megadott adatról érdemes tudni, hogy abból a feltételezésből indulnak ki, hogy ez a 8 piaci szereplő az álláshirdetések nélkül kalkulált online hirdetési piac közel háromnegyedét teszi ki. (Amikor elindult ez a fajta mérés, akkor még 90 százalékról beszéltek.)
A megadott összeg valós bevétel, azaz kedvezmények és jutalékok nélküli, úgynevezett net-net ár. Tehát ennyi reklámbevételből élnek ezek a portálok.
2005-ben ez az összeg 3,44 milliárd Ft volt.
2004-ben 2,46 milliárd. A növekedés brutális, 50,54 százalékos. Nem rossz.
Utolsó kommentek