Az AdNetwork egy érdekes hálózat. Amikor az Adverticum Rt. elindította az AdServer szolgáltatását, akkor a célcsoport - akinek kínálta a hirdetéskiszolgálót - szükségszerűen a kisebb-nagyobb portálok voltak.
A hirdetéskiszolgáló szerver egy olyan szolgáltatás, amely a hirdetések megjelenését menedzseli az interneten. Az adott hirdetési helyekre ezen keresztül lehet kirakni akár több hirdetést is rotálva, és a szerver méri a reklámok megjelenését és a kattintásokat is. Az adatok gyakorlatilag real time láthatóak, így az adott napon belül is lehet látni, mi történik. A hirdetéskiszolgáló alkalmas arra is, hogy ügynökségek használják kampányok futtatására. Ilyenkor azt az előnyt használják ki, hogy egyben látszik az egész kampány összes portálon történő megjelenése, ráadásul a kreatívokat (bannereket) az ügynökség tudja cserélgetni, a hirdetést megjelenítő portálok kihagyásával.
Tehát adott a szolgáltatás és adottak a már meglévő partnerek. Innen minimális iterációs lépéssel adódott az ötlet: a hirdetéseket el lehet adni központilag is! Valahogy így alakult ki az AdNetwork. A kezdeti időben nem volt túl jelentős a hálózat, viszonylag kis reklámforgalommal. Közben volt más próbálkozás is, a Spektrum Célcsoportok még a Webauditban is szerepelt, de gyakorlatilag nem működött a rendszer.
Aztán az AdNetwork nagyon rugalmas árpolitikával és az egyre bővülő ügynökségi kapcsolataival beindult, és tavaly óta kínál olyan - máshol ennyire széles körben nem elérhető - hirdetési megoldásokat, amik különösen jól tervezhetővé tették az itt való hirdetést. Végül tavaly ősszel egy tudatos cégépítéssel átnézték a portálokat, a hiányzó elemeket bővítgették, és mára 230 fölött van a tagok száma.
És itt érünk a mához (tegnaphoz): a T-Online megvette teljes egészében az AdNetwork Kft. A tegnapi hír kapcsán merült fel a kérdés: miért? Mi lehet a T-Online által mostanában "elkövetett" felvásárlások mögött?
Én úgy látom, a T-Online tudatosan építkezik és tudatosan vásárol egyre több és több reklámfelületet. Az online hirdetési piac brutális mértékben nő: az elmúlt egy évben 50 százalékos volt a növekedés, és a következő években sem várható jelentős lassulás. Mindezt olyan közegben, amikor a teljes reklámpiac stagnál. Ne innen nem kell sok ész: aki stabil bevételre akar szert tenni a reklámtortából, az most nyomuljon az internetre. És miközben a kereskedelmi tévék inkább visszafejlesztik a portáljukat, vagy ami még nagyobb hülyeség, átadják másnak a tartalmakat (lásd Megasztár az [origo]-n), a nyomtatott sajtó elvan a saját kínjában és csak egy parlamenti választással tud némi növekedést elérni, a befektetők sem foglalkoznak igazán az internettel.
Valjuk be, tényleg nem egyszerű terep ez. A jelentősebb portálok vagy nem eladók vagy már nagyobb befektetők kezében vannak, új dolgokba fektetni iszonyú kockázat, és ismeretlenül nem is igazán érdemes.
A T-Online viszont itt van. Némi csata után megvette az iwiw-et, és most vett egy hirdetési hálózatot. Nem tartom kizártnak, lesz még itt más is.
A T-Online tehát reklámfelületet vesz. Van már profi értékesítési csapat direkt értékesítőkkel és kiváló ügynökségi kapcsolatokkal, éves szerződésekkel a háttérben. Van gyakorlata és van tőkéje. Van egy akkora online portfoliója, amibe akármit integrálhat, azzal mindenki jól jár.
Olyat vesz, ami működik. Jól teszi.
Utolsó kommentek