Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Online reklám 2.0

Címkék: web2 onlinemarketing közösség ad2

2006.06.03. szombat 13:06 Konrad

Ha van Web 2.0, akkor kell lennie Online reklám 2.0-nak is, nem? (Nevezzük innentől Ad 2.0-nak.)

De vajon mi az Ad 2.0? Nem kell új dologra gondolni. Azokat a reklámokat sorolnám ide, amelyik az internetezők közösségi viselkedésére épít.

Én az alábbi dolgokat sorolnám az Ad 2.0-ba:

  • Vírusreklám. Tipikus közösségi reklám, abból él, hogy küldözgetik egymásnak az emberek. Lehet video, kép, de néha vicces szöveg is.
  • Reklám- és linkcsere. Amikor mintegy kétoldali megállapodások keretében kirakjuk azért valaki reklámját, logóját, linkjét, mert ő is kiteszi a miénket.
  • Adakozó reklámozás, ingyenes reklámozás. Amikor jófejségből, barátságból, vagy mert hiszünk az adott dologban, ingyen kirakjuk egy esemény, egy alapítvány stb. reklámját. Tipikusan ilyen volt a Criticalmass reklámja is, a biciklis felvonulás előtt.
  • Blogokban ajánlás. Hasonló az előzőhöz: valami tetszik, ismerős csinálja, hiszünk benne stb., és ezért (itt a különbség az előzőhöz képest) kérés nélkül írunk a blogunkban róla. Ez is reklám!
  • Minden egyéb szóbeszéd (wom, word-of-mouth) reklám. Amikor fórumban, chaten, üzenőprogramon, irc-n reklámozunk valamit úgy, hogy élő személy mondja el az üzenetet.

Én most eddig jutottam. Van még ötlet?

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1910099

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Blogocska 2007.09.03. 08:26:12

ReklámokHa az ember internetezik, akkor úton-útfélen belebotlik reklámokba. Vannak a kevésbé tolakodók (pl. Google AdSense), amik szöveges – célzott – hirdetést jelenítenek meg, és ezek nem is zavarók, sőt, néha még hasznosak lehetnek (nome...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2006.06.03. 13:28:23

Két eset lehetséges: Ezek vagy nem Ad 2.0-ák, vagy az reklámok világa már rég megelőzte verzióban a WEB-et.

Vírusreklám: tipikus "küldd tovább vagy nagyon szerencsétlenül fogsz járni".

Reklám és linkcsere: Még magyarul is volt ilyen: HLE.hu Hungarian Link Exchnage tuti van vagy 10 éves. De mindenféle kisebb oldalak amik hasonló tematikájuak régóta ismerik a "bannerring" fogalmát.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.03. 13:32:33

Jano, a Web 2.0-t alkotó technikák és szolgáltatások se mai keltezésűek, sőt.
Egyszerűen csak mostanában váltak nagyon népszerűvé és mostanában kaptak összefoglaló nevet.
Itt sem történik más: újracsomagoltam pár dolgot ;-)
Nagyon sokat használom itt is és egyéb anyagokban is a "hagyományos online reklám" kifejezést. Na, ezek a fentiek ezen mutatnak túl.

mustar 2006.06.03. 20:07:43

Remek a felvetés, de a bannercserét én is kivenném a körből. A HLE szinte egyidős a magyar nettel, akkoriban még nem volt startlap, gyengén működtek a keresők, a reklámon kívül nem sok lehetőség volt az ismertség növelésére. A bannercsere sima reklám, csak nem pénzzel fizetünk.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.03. 20:37:07

Én azért hagynám benne, mert nem a HLE szerű megoldásokra gondolok, hanem amikor kölcsönösen cserélsz valakivel. Tehát amikor tudatosan cserélsz, nem hálózatban "véletlenszerűen".

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2006.06.03. 22:36:42

Azt hiszem nekem első sorban ugyanaz a problémám mint a WEB 2.0 elnevezés esetében: a verziózás. Nekem mint informatikusnak az lehet új verzió amiben új "feature"-k, tudás, szolgáltatás van. Ha hozzám odajön valaki azzal a dumával, hogy ez ennek a programnak az új verzióját azért kell megvennem mert ez és ez van benne és felsorolja a már megjelenéskor meglévő dolgokat akkor kiröhögöm.

De nézzük máshonnan. Divat. X évente visszajön ami volt. Akkor hívjuk retro reklámozásnak? Vagy majd ha a fenti lista után visszatérő bannerek lesz ez a kategória?

Vagy visszatérve a műszaki vonalra. A mostani reklámok master-kliens módon működnek. Egy reklám felület amit látnak a látogatók. Akkor a linkcsere, egymásnak küldözgetés az elosztott, egyenrangú, hálózatos, esetleg P2P (peer to peer) mód? Csak sajnos a P2P-hez sok negatív előitélet kapcsolódik. Nem lenne jó elnevezés.

Újracsomagolás. "Hangsúlyeltolodás" szokták még WEB 2.0 kapcsán mondani. Előszedni az eddigi kevésbé elterjedt dolgokat és rászállni? Igazad van: Jön a kliens, kéri mutass valami újat és te tudsz.

Ha meg szoftverekkel kezdtem: végül is a MS sem csinál mást az új Office-ban csak a meglévő funkciókhoz új kezelőfelületet ad. Az eddig elfelejtett opciók szem elé kerülnek. És új verzió alatt jön ki.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.03. 23:02:50

Jano, talán tényleg ez a nagy 2.0 elutasítás oka: várják, hogy mik az új feature-ök.
Lehet, inkább úgy kell ezt kezelni, mint kategória?
Van, amit az 1.0-ba rakunk, van amit a 2.0-ba, és meghatározzuk, mitől kerül valamelyik az egyikbe, és mitől a másikba.
Hmmm?

airwalker 2006.06.04. 00:06:35

Én eddig egész jól kijöttem a webkettővel, de ez már sok. Minek még egy 2.0? Akkor még mielőtt valaki megelőz, gyorsan felvetem az ötletét a sör 2.0-nak.
Eddig is ittam, de most rájöttem, hogy ha nem otthon egyedül csinálom, hanem társaságban, akkor az jó. Egyből el is nevezem azt a helyet, ahova péntekenként járunk kocsma 2.0-nak. Sőt mivel manapság a pultos is szóbaáll velünk, ő is része a közösségi szolgáltatásnak, szóval pultos 2.0.
Ellenben a biztonsáági őr 1.0-val vigyázzatok, mert ő nem szereti a hangos társaságokat. Múltkor ki is dobott minket.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.04. 00:32:05

:-)

Hogy mire jó a kettőpontnullázás? Szerintem egy nagyon ügyes kommunikációs trükk.
Ha valami a 2.0-nál jár, akkor az már komoly. Feltételezi, hogy van előzmény, hogy van 1.0 is.
Ráadásul ha valaki az 1.0-t sem ismeri, és közben már itt van a 2.0, akkor illenék lépni, hátha behozható még valami a lemaradásból...
Valahogy így :-)

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2006.06.04. 00:38:57

Konrad: kategórizálással az a baj mint nyuszikának a sapkával: ha van sapka az a baj, ha nincs akkor az a baj. Beteszed egyikbe, de másik szerint meg másikba kéne.
Web 2.0 Sympoziumon mondta egyik résztvevő, hogy 2.0-ás felhasználók vannak. Na ő egy kicsit túl lött a célon, "2.0"-ás felhasználási módok vannak és ezeket kiszolgáló eszközök. Kategórizálás helyett egyszerűen ezekhez a felhasználási módokhoz passzoló reklámok kellenek.

Mondok egy valódi ehhez passzoló reklámot: a tartalom átadás. A flickr a nála tárold képeidből képsorozatot jelenít meg az oldaladon, a youtube a bejegyzéseid közé beilleszthető videókat ad és amiről te is írtál: Rss Marekting (ITPort hírek). Aktuális példa sexpacking.com, ott a blogba rakható HTML kód.

Airwalker: talán a csapra verhető hordó kiszerelés a web 2.0 ahol egyszerre lehetsz fogyasztó és csapos :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.04. 00:46:16

Vidó Viktor mondta a 2.0 felhasználót, és végül ő ezt kicsit meg is magyarázta később, mit ért rajta (Kommentek közt: onlinemarketing.blog.hu/2006/05/29/mi_tortenik_a_konferencian)

Teljesen értem a megközelítésedet, oly annyira, hogy nekem is megfordult ez a fejemben. De ezek technológiai megoldások, és direkt nem vettem ide őket. Azzal talán egy külön postban foglalkozok majd.

Most csak és kizárólag az alapján kategorizáltam, hogy melyik reklámok közösség függők.

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2006.06.04. 01:24:28

Konrad: a "scannelő" olvasás csapdájába estem, már látom, hogy a postban is megjelölted a közösségfüggőséget, sőt azt is, hogy nem a spanyolviaszt találod fel. Viszont ha már a Web 2.0 mintájára megy az elnevezés akkor ahogy a webnél se csak a közösségi dolgok jelentik a 2.0-át a reklámnál se kéne ennyire leszűkíteni.

A közösségi reklámozáshoz jutott még eszembe egy jelenség, amit talán úgy neveznék: katalizált reklám. Bedobod az alapanyagot és beindul a folyamat. Ahogy a különböző alkalamzásoknál se feltétlenül úgy fogják használni a terméket, szolgáltatást amire te kitaláltad, gondolni mertél úgy a bedobott reklámod is átalakulhat. Beindítod a láncot de lehet végén nem az jön ki amire számítasz.

mustar 2006.06.04. 12:45:02

Jano: Ez a WOM, amiről írt is Konrad.

Konrad: A nem automatizált bannercsere meg még a HLE-nél is régebbi :) Anno ha beszéltél egy másik honlaptulajdonossal, 2 perc után felmerült a bannercsere.
Valószínűleg az oldal-indítások (csak most blog felületen) újabb áradata hozta elő a témát. A bannercsere mindig is a fiatal kis lapok eszköze volt, most újra sok van belőlük.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.04. 13:53:53

mustar: én nem mondtam, hogy újdonságot mondok, csak kategorizáltam :-)
És ezen az alapon arra jutottam, hogy a HLE szerű automatizált reklámcsere is ideillik.
Mondjuk ha lenne egy piactér-szerű reklámcsere szolgáltatás (amilyen az Adverticumon belül van), tag-okkal meg egyéb okosságokkal, akkor az könnyen válhat népszerűvé...

bigpe 2006.06.05. 09:35:30

igazabol ha gonosz akarnek lenni, akkor azt mondanam, hogy AD 2.0 minden olyan reklam forma, amibe hiaba tolsz tizmillokat, megsem biztos hogy elered a kituzott celt. Tehat minden marketinges remalma :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.05. 09:50:47

bigpe: Így talán pontosabb: minden _nem_kreatív_ marketinges remalma

Istvan HABENCIUS · http://apronet.com 2006.06.05. 11:58:08

Supplied comment is invalid ez vajh mit jelent?

"Blogokban ajánlás. Hasonló az előzőhöz: valami tetszik, ismerős csinálja, hiszünk benne stb., és ezért (itt a különbség az előzőhöz
képest) kérés nélkül írunk a blogunkban róla. Ez is reklám!

Minden egyéb szóbeszéd (wom, word-of-mouth) reklám. Amikor fórumban, chaten, üzenőprogramon, irc-n reklámozunk valamit úgy, hogy élő személy mondja el az üzenetet."

A ketto kozott mi a kulonbseg? Mintha keveredne a reklamhordozo es a reklamforma...

A blog ebben az esetben szerintem reklamhordozo, ami word of mouth formaban terjeszti a "josagot".

oke ez regi vita :)
tipp:

en.wikipedia.org/wiki/Viral_marketing
es persze a discuss board:

en.wikipedia.org/wiki/Talk:Viral_marketing

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.05. 12:03:43

Sok linket akartál küldeni... Elég durva spamszűrő kell, nagyon sok szemét érkezik.

WOM vs. blog. Igen, a blog is egy helye a WOM-nak. Amiért végülis szétbontottam, az inkább a blog kiemelése. A többit is felsorolhattam volna, de nem tettem, inkább odaírtam, hogy "egyéb".
Szerintem a vírusreklám is wom, hiszen úgy terjed, mint a pletyka :-)


süti beállítások módosítása