Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mint anya gyermekétől

Címkék: blog közösség blogring

2006.08.21. hétfő 19:46 Konrad

A közösségi szolgáltatások legfontosabb eleme maga a közösség. Egy blogszolgáltató lehet bármennyire jó technikai hátterű, ha nincsenek bloggerei, akkor nem működik a szolgáltatás.

De nincs olyan jó blogszolgáltató, amelyik mindenkinek megfelelne. Ráadásul más okok is közrejátszhatnak arra, hogy a blogger - mint gyermek az anyját - elhagyja. Hiszen felnőtt, megváltoztak az igényei, vagy éppen összeveszett a háziakkal.

A Freeblog is, a Blogtér is rendszeresen szembesül azzal, hogy kisebb-nagyobb körben ismert bloggerek elhagyják a szolgáltatást. A Blogtérnél mostanában ebből voltak surlódások is - hiába, ez a legnagyobb hőfokon égő szolgáltatás :-)

Az utóbbi napokban egyébként pont a Blogteret hagyta el két ott felnövő és ismertebbé váló blogger (mindkettő bejutott a Golden Blog verseny szűkebb listájába is): Rabbit és Tóth Benedek. Bár Rabbit megtartotta blogját, és énblogként él tovább, az új helyen pedig a szakmai blog él.

A nagy kérdés, ami miatt a témát felvetem, hogy mit kezdhet egy ilyen helyzettel a szolgáltató? Tud-e olyat tenni, ami után pozitívan jön ki az ilyen helyzetekből?

Elsősorban nem szabad megsértődnie. Nagyon jó pozitív példát mutat Doransky, pont Benedek távozása kapcsán. A sértődékeny szolgáltató elijeszti a potenciális bloggereket és ráadásul mérgezi a saját közösségét is, hiszen a távozó bloggernek biztos vannak barátai, akik máshogy látják az eseményeket.

De az sem jó megoldás, ha mélyen hallgat a szolgáltató. Amikor én otthagytam a Freeblogot, senki nem kérdezte onnan tőlem, mi a váltás oka. Pedig nagyon szívesen válaszoltam volna. Márpedig az ilyen válaszok nagyon jó és fejlődésre serkentő kritikák lehetnek, mindamellett ötleteket lehet kapni és ezzel szolgáltatást lehet fejleszteni. Tehát a szolgáltató ne szégyellje megkérdezni a távozó bloggert a távozás okáról!

Ami a nehezebb, hogy próbáljon előnyt kovácsolni a távozásból. Ha a szakításnak nem összeveszés volt az oka, akkor nyugodtan lehet felajánlani együttműködést a bloggernek. Hiszen a szolgáltató kezében ott van az ütőkártya: a közösség. Márpedig ha az ilyen nála felnőtt, de már eltávozott blogokat az ajánlók (sherpák) továbbra is figyelik, és adott esetben ajánlják is, akkor cserébe kérheti a szolgáltató a viszonosságot: ajánlja a blogger is a szolgáltatást! Nincs annál jobb reklám egy blogszolgáltatónak, mint amikor egy független blogger ajánlja.

Összetettebb, de cselesebb megoldás, ha vannak olyan szolgáltatásai a blogszolgáltatónak, amelyek továbbra is "partközelben" tartják a távozót. Ilyen lehet a már említett ajánlási rendszer, de ilyen lehet egy jól működő Netvibes klón vagy akár a Videobomb.

Végül: törekedni kell arra, hogy ne legyen érdemes elmenni. Ez persze a már távozottakon nem segít (bár adott esetben még visszatérhetnek, akár egy új bloggal is). Ha olyan irányba fejlődnek a szolgáltatások, hogy a hiányolt dolgok megjavulnak, és ezzel együtt érdekes és hasznos új szolgáltatások is megjelennek, akkor csökkenthető a fluktuáció. Ide tartozik egyébként az is, hogy érdemes legyen az adott közösségbe tartozni: rang lehessen az, ha valaki például Blogteres blogger.

A távozás egyébként nem a vlágvége, inkább egy lehetséges fejlődési folyamat része. Ha a szolgáltatók (és a bloggerek) ezt így kezelik, akkor mindenki jól jöhet ki az ilyen helyzetekből.

(Nem, nem akarom elhagyni a blog.hu-t, a bejegyzés nem emiatt született!)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr512681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.08.21. 20:22:04

bocsánat, de ez a post több ponton is hamisan csengő post lett. kár. első ilyet olvasom nálad.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.21. 20:28:50

Miért érzed hamisan csengőnek? Benedeket is, Rabbitot is ismerem, érdekel, mi van velük, miért lépnek. Ugyanakkor nem titok, a Blogtérnek is dolgozok, és emiatt is fokozottan érdekel a probléma. Próbáltam olyanokat írni és összeszedni, ami általánosan igaz.
Te hol érzed, hogy ez elcsúszott?

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.08.21. 20:38:02

hagyjuk. kérdezz mást, tényleg ne haragudj érte, de olvasd talán át mégegyszer és talán nézd meg az elmúlt fél év kommunikációját az átírt/meghamisított kommentelés köréből, meg a tulajdonos és felhasználó közötti kommunikációról, mert az odáig rendben van, hogy te a blogternek dolgozol, de éppen emiatt jóval körültekintőbbnek kéne lenned, amikor róluk írsz - de mondom, hadd ne én mondjam meg mi a baj. mint blogteres, kell, hogy tudd.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.21. 20:45:28

Nem célom megítélni az elmúlt időszakot. Ugyanakkor pont a fenti okok miatt a Blogteres _jelenből_ kiindulva segítek, és én így gondolom: a fentiek a jó irány. Nemcsak a Blogternek, egyébként.
Ismerem (mert olvastam) a törölt postjaidat is, ami a Blogterről szól. Tudom, nem állsz semlegesen, sem pozitívan hozzájuk, és végül is meg is tudlak érteni.
De ettől még the show must go on, és azt szeretném, ha a jövőben máshogy mehessen a dolog.
Talán sikerül :-)

folder 2006.08.21. 21:07:07

Kit érdekel itt megint a Blogter? Nem erről írt Konrád, hanem, hogy miként távoznak és miért, ez pont őket gyengíti

Nekem, mint olvasónak csak jó, ha egy Rabbit önálló blogra megy, ez így van rendjén, valamiért önállósodni akar és ez így free

Zsoltu, te is önálló blogon nyomod, kár a szolgáltatón rágódnod, hagyd ezt azokra akik ott szeretnek írni. nekünk olvasóknak meg az a jó, ha szabadon válogathatunk a jobbnál jobb blogoknál, tök mindegy, hogy hol érhetőek el

doransky · http://doransky.hu 2006.08.22. 13:42:57

Kösz a jó véleményt. A fejlődésről egyébként annyit, hogy bizonyos típusú emberek, - internettel, médiával foglalkozó - szakemberek egy idő után szinte kötelezően saját domainre vándorolnak.

Én is blogszolgáltatón kezdtem - akkor még a Freeblogon - és eljöttem mert kellett a saját oldal ahhoz a webes identitáshoz, amit ki akartam építeni. Nem a technológia volt az oka, hiszen blogolásra nekem bármilyen szolgáltató megfelelne, ahol lehet sablonozni és bejegyzéseket beküldeni. Erre azért elég sok helyen van lehetőség.

Egész más, hogy egy szolgáltató soha nem tud versenyezni az OS rendszerekkel, ahol mindenki saját maga fejleszti oda a dolgait, ahová csak akarja.


süti beállítások módosítása