Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Te tudsz alkudni?

Címkék: üzlet

2007.05.14. hétfő 23:47 Konrad

Ma egy webfejlesztés árajánlatát kellett egyeztetni az ügyféllel és a kivitelezővel. Ez általában kőkemény alku - maradjon meg a fejlesztés lényege, és az ügyfél is ki tudja fizetni a munkát. Aztán látom, hogy holnap könyvekre lehet alkudni, ámbár inkább fölfelé, mint lefelé licitálva.

Így aztán az eszembe jutott a címben feltett kérdés: te tudsz alkudni? Hogyan szoktad csinálni? Leírom, én hogyan készülök!

Először is, mindig abból indulok ki, hogy lesz alku. Azaz a megadott ártól várható eltérés. Ez nem jelenti azt, hogy túláraznám, amit el akarok adni, de felkészülök, hogy mi van akkor, ha kevesebb pénzt akar a megrendelő költeni.

Mindig van egy olcsóbb megoldás. Igaz, ez azt is jelenti, hogy nem az eredeti ajánlat valósul meg. Azaz nem engedek úgy árat, hogy olcsóbban adom ugyanazt, hanem mindig felkészülök, mit (miket) lehet esetleg elhagyni.

Persze van, amikor mégis kedvezményt adok egy előre meghatározott árból, de ennek kimondva is célja van. Azaz például az egyszeri nagyobb összegből engedek, HA ezzel együtt kötünk egy folyamatos szerződést (azaz olcsóbb egy portál fejlesztése, ha utána egy évre lekötöd magad nálam). Ez ugye triviális megoldás, sokan élnek ezzel a piacon, talán éppen ezért működik is.

Ami fontos: tudok nemet mondani. Azaz nem akarok mindenáron egy munkát, ha valaki sokalja az árat, akkor nem kötelező együtt dolgozni. Ez fontos.

Legalább annyira fontos, mint a rugalmasság: ha látom, hogy oka van annak, hogy nem tudnak nagy összeget fizetni (ha például ilyenről szól az együttműködés), akkor rugalmas vagyok. Rugalmas vagyok fizetési módban, határidőben, és általában a szerződésben.

Egyből nem engedek: nem adok azért rosszabb minőséget, hogy így legyek olcsóbb.

Hát, nagyjából ezek az alapok. Te hogy csinálod?

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5175951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raha · http://www.jabjab.hu 2007.05.15. 07:52:34

Én hasonlóan, de a végén mindig teszek hozzá a szolgáltatáshoz valamit amit nem kért, nem várt és nem kértem érte pénzt. Így az alku is könnyebben feledhető.

Petya 2007.05.15. 11:00:36

Az én trükköm az, hogy (ha lehet) nem az árból engedek, hanem plusz felületet, megjelenést, szolgáltatást adok. Így én is jól járok, hiszen a jutalékból élek, és az ügyfél is örül, mert több napig, szebben, nagyobb méretben, stb... tud kommunikálni.

Petya

Xnews 2007.05.15. 11:02:19

Az Ügyfél-alku oldalát annyira nem ismerem. :(

Ha mégis erre kerül a sor, akkor húzok a listából - ezért jó a moduláris ajánlat. Vagy ha még szeretne jobban belelátni, akkor megküldöm az óradíjas kalkulációt - mondjuk kényesen ügyelek arra, h amit kalkulálok az reális legyen akár ha az Ügyfél kérdez bele, akár ha a menedzsment szeretne contollingot.

Ha mégis előfordul az alku, akkor általában lenyomom a beszállítók torkán a csökkentett árat vagy amit szeretnék elérni. A népszerűségi ráta csökkenését a folyamatos megrendelésekkel kompenzálom. :D És általában több beszállítót pörgetek körbe - a feladat és az ár alapján.

Ha házon belüli produkciónál jelenik meg az alku eredménye, akkor természetesen üzleti a döntés (itt áltlában nem politikai vagy hosszú távú ígéretek alapján, hanem hatékonysági és bevételi/azonnali megtérülési szempontok alapján döntök).

Nemet pedig kifejezetten szeretek mondani ha a fentiek nem valósulnak meg - általában ennek árnövelő és lojalitás növelő szerepe van (főleg ha sikerül tényleg jól meghatároznom az árat és mástól is azt kapja az Ügyfél).

Mária · http://www.nogradker.hu 2007.05.15. 15:32:24

A webfejlesztés árajánlat nagyon speciális kategória. Kevés cég tud elsőre korrekt, érthető, ellenőrizhető, más ajánlatokkal összehasonlítható ajánlatot adni.

Korrektnek a tételekre lebontott, óradíjas ajánlatot tartom. Sajnos, ehhez van a legkevesebb alkalommal szerencsém. Vajon miért?

}:-)

sajt · http://sajt.tumblr.com 2007.05.15. 15:44:35

Esetleg, ha a kedves megrendelők bemutatnának valami korrekt árajánlatnak kinéző dolgot, akkor könnyebb lenne az árajánlat adás.

Mária 2007.05.15. 17:17:44

Kedves Sajt!

Sztem az árajánlatot nem a megrendelők szokták adni :)

A megrendelő szépen leírja az elképzeléseit, esetleg mutat pár hasonló megoldást, mint amilyet ő szeretne, csatol néhány skiccet a dizájnhoz. Ezt követi egy megbeszélés személyesen, skype-on vagy msn-en. Utána vagy a megrendelő pontosít írásban, vagy a szolgáltató küld vissza egy brief-et jóváhagyásra.

Ezt követi az árajánlat. Vagy tévednék?

Tudom, tévedek, mert 10-ből 8 esetben nincs korrekt ajánlat, ami miatt vagy elúszik az üzlet, vagy lesz egy csomó félreértés, vagy a munka végén valamelyik fél becsapva érzi magát.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2007.05.15. 18:28:03

Kedves Mária!

Én olyanra gondoltam, mint ahogy pld. az önéletrajzoknál is elvárnak a cégek valamilyen formátumot, amit néha meg is adnak előre.

Ugyanígy lehetne az árajánlatoknál, hogy könnyebb legyen összehasonlítani.

Surda 2007.05.16. 13:40:29

OK, amit leírtál Konrád, azzal nagyjából egyetértek. Mondjuk ez a téma akkor lesz igazán izgalmas, ha a buliban benn vannak a versenytársak is.

Legyen szó egy egymilliós site-ról, ahol öt hasonló kaliberű cég versenyez, mint a tiéd. Hasonló megoldásokat ajánlanak, változó árért. OK, valaki olcsóbb volt, és elvitte a megrendelést. Viszont ha ez nem egyszer, hanem tízszer ismétlődik meg, akkor a tizenegyedik kliensnek is ugyanazt az árat adod meg?

Szerintem addig nagyon nehéz áralkuról beszélni, amíg nincs verseny. És most nem azokról az esetekről beszélek, amikor a haver szól, hogy kell neki egy website. Mert ugye vele még el tudom hitetni, hogy ez ennyi, meg ha ez nem kell, akkor olcsóbb lesz. De durvul a dolog, ha a megrendelő nem most pottyant a Holdról, és célja a minimális ár egy elvárt megoldásért...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.05.16. 15:37:38

Surda, ez egy összetett dolog. Kínálj olyat, amit más nem tud vagy nem akar. Legyen relatív versenyelőnyöd. Érts nagyon egy területhez. Azaz legyen konkrét stratégiád, ne tcat terméket "gyárts".
És igen, építs ki olyan disztribúciós csatornát, ahol könnyen tudsz eladni.

Surda 2007.05.16. 16:15:33

Ügyesen megkerülted a kérdést. Ezt most értsem úgy, hogy tendereken részt sem veszel(nem kamu tenderekre gondoltam)? De fogalmazhatok másként is, ha beárazol valamit 1300000-re, és a kliens azt mondja, hogy milla 100? És nem érdeklik a plusszjaid.Megnézném hogy dobod ki az ajtón. Meg a következő 10 klienst.:)

Ok, amúgy nem kell válaszolni, pácban vagy. Ha leírod, hogy engedsz, akkor a klienseid majd alapból számonkérik rajtad. Talán ez a blogírás hátránya:), számos előnyével szemben. De szerintem eddig tart a betyáros nem erőltetése. A pénz beszél, a kutya ugat...


süti beállítások módosítása