Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

PPC konferencia Csehországban

Címkék: onlinemarketing érdekes keresőmarketing sem

2007.05.23. szerda 18:45 Konrad

Kálmán Tamás, az Etarget hazai country managere újabb közép-európai konferencián vett részt, most Prágában. Íme a lényegretörő beszámolója, köszönet érte!

Prága, 2007. május 22.

PPC (keresőmarketing rendszerek) a cseh piacon:

Sklik - www.sklik.cz

A legnagyobb cseh kereső, www.seznam.cz szolgaltatása. A hirdetések "csak" a Seznam-on jelennek meg, de mivel a kereső piacon körülbelül 60%-os piaci reszesedéssel rendelkeznek, így jelentős szerepet töltenek be. 2006-tól vásarolható kattintás alapú, kulcsszavas hirdetés.

Hátrányként a fizetési rendszert említeném: egy virtuális pénztárcán keresztül történik - a használata nem túl egyszerű, de megtanulható.

AdFox - www.adfox.cz

A www.centrum.cz kereső szolgáltatása, kiegészítve körülbelül 2600 kisebb tartalomszolgáltató hálózattal. Múlt hónapban több mint 400 millió reklámlinket jelenítettek meg. A rendszer hátránya, hogy nem lehet különválasztani a keresőbeni megjelenéseket a tartalomhálózattól.

Google - ezt talán nem kell bemutatnom :-)

Talán egy "aprósággal": a (kereső) piaci részesedésük körülbel 30%. Tehát egy ország, ahol nem piacvezetők. Az AdSense programjuk tavaly novemberben indult (tehát viszonylag kesőn), de a csehországi képviselőjük szerint már most annyi hirdetővel rendelkeznek, mint Magyarországon. Azt sajnos nem árulta el, hogy ez pontosan mennyi is...

ETARGET - a rendszer ugyanúgy működik, mint Magyarországon.

Jelenleg 280 partner portállal állunk szerződédben - itt a tartalom hálózat a jelentősebb
(pl. www.idnes.cz
 - a legolvasotabb hírportál).

A konferencián mind a 4 rendszer képviselte magát - a Google és az ETARGET előadással, míg a másik két rendszer képviselője egy kerekasztal beszélgetésen.

 

Az első előadás a keresőmarketing fogalmak értelmezéséről szólt. Utána egy nagyon érdekes előadás következett az OgilvyInteractiva (kommunikációs ügynökség) képviselőjétől. Meglepő volt számomra, hogy mennyire kiemelte a PPC rendszerek fontosságát, s hogy milyen bátran kritizálta a "pénzes" multik hozzáállását. Szerinte számukra az a lényeg, hogy a banner-ük ott legyen a legjelentősebb portálokon, s ennyi. Nem törődnek a hatékonysággal. Nagyon pozitív, ha egy ügynökség így látja a dolgokat. Persze az kérdés, hogy ezen a szemléleten mennyire akar/tud változtatni.

 

A továbbiakban a Google, illetve az ETARGET prezentációja következett - termékbemutatók, kiegészítve pár hasznos dologgal (hogyan írjunk hatékony kampányszöveget, kulcsszavak kiválasztása, stb.)

 

Délutánra a különböző statisztikai-, mérőrendszerekről volt szó (Google Analitycs, Click Tracks, HBX Analytics), illetve a Click Fraud-ról. Bemutatásra került pár esettanulmányt is - az egyes rendszerekben lebonyolított kampányok kiértékelése.

 

Nagyon hasznos dolog volt ez a konferencia (bár számomra sok újat nem adott). Közelebb hozta az érdeklődőket (cca 150 résztvevő) a keresőmarketinghez. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy az egész konferencia nagyon interaktív volt - rengeteg kérdést tettek fel az előadóknak. Sajnos a cseh online marketing költésről nem hangzottak el információk, de talán sikerül máshonnan erről információt szerezni.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3786113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kt · http://www.szelessav.hu 2007.05.23. 19:06:43

""s hogy milyen bátran kritizálta a "pénzes" multik hozzáállását. Szerinte számukra az a lényeg, hogy a banner-ük ott legyen a legjelentősebb portálokon, s ennyi.""
:) mintha valami én is ilyesmit állítottam volna csak a hazai piacra vonatkozóan nem is olyan régen :)

Sziebig Péter · http://www.netpincer.hu 2007.05.24. 07:37:33

Mi mind a 4 említett rendszert régóta használjuk. Gyakorlatilag a centrum kontent hálózata eddig nem sok jót hozott, tehát ha hirdetői szemmel rangsorolnom kéne őket, akkor:

Sklik, Etarget, Google, Adofx

Fóthy Mónika · http://www.seznamzbozi.cz 2007.06.22. 06:29:57

Egyetértek Péterrel, az AdFox nem ér túl sokat.
A Sklik egyrészt a nagy piaci részesedés miatt vonzó, másrészt az árai miatt. Minimális ára 0,20 Kc/kattintás ami 2Ft körül van, természetesen ez a kulcsszó versenytől is függ, milyen árat fizetünk majd egy jó pozíció megtartásáért. Ha rangsorolnom kéne:
Sklik, AdWords, Etarget, AdFox


süti beállítások módosítása