Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szeresd a magyart

Címkék: üzlet

2008.03.28. péntek 18:33 Konrad

Most mindegy milyen apropóból, de az egyik levelezési listán felmerült komoly problémaként: miért használunk külföldi szolgáltatást akkor, ha van ugyanarra magyar is? Azaz miért használunk Google mail-t, ha van Freemail (vagy a Gmail-hez oly annyira hasonló új VIP mail), miért használunk YouTube-ot, ha van Inda VideoBomb, miért használunk Facebook-ot, amikor ott van az iWiW.

Egyszerű rávágni: mert jobb. De vajon tényleg jobb? És ha jobb, akkor miben jobb?

Érdemes megnézni az aktuális adatokat: a legnagyobb hazai kereső amerikai. A legnagyobb hazai videómegosztó amerikai. Jó ez nekünk?

A felhasználóknak biztosan, de vajon a piacnak jót tesz? A bevételek azonnal mennek külföldre, esély sincs arra, hogy itt maradjon. A fejlesztések külföldön történnek, az se hazai munkahely. Sokszor még normális magyar nyelvű felület sincs (persze sokak szerint minek az...).

Én megértem azokat a felhasználókat, akik azért mennek a YouTube-ra videót nézni, mert ott van választék. De azokat a bloggereket már kevésbé, akik nem hazai megosztókra teszik fel azokat a videókat, amit beágyaznak az oldalukba. Miért fáj a magyar? Annyival nem rosszabb.

Persze tudom, az internet nemzetközi, és tessék olyan hazait gyártani, ami legalább olyan jó, mint a külföldi. És akkor majd azt használjuk. De vajon valóban fogjuk is használni?

79 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr43401001

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Adam Nemeth's Blog 2008.03.29. 00:01:15

Re: Szeresd a magyartEredetileg Konrád postjához kezdtem el kommentelni, de túl hosszú lett, így inkább beküldöm ide. Először is: Prospero nagyon pontosan rátapintott arra, amit fél éve próbálok fülekbe súgni: a magyar szolgáltatásoknak lehet hogy nincs.…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Varga Klára · http://www.mercus.hu 2008.03.28. 19:31:11

Érdekes felvetés. A magyarok szeretik ostorozni magukat, leszólni ami magyar, és "bezzegkülföldönözni. Én a 70-es években születtem és akkoriban tényleg tátva maradt az ember szája attól, amit külföldön látott. És ez belénk égett.

A másik, hogy nálunk nem vált általánossá a piacgazdasági szemlélet. Ha az emberek jó része nem képes végiggondolni, hogy akkor nő a GDP ha termelünk (te is és én is, azaz nem kávézunk és csevegünk munkaidőben, azt termelünk, amire valóban szükség van, stb.), akkor evidens, hogy az általad említett gondolatmenet szikrája sem pattan ki a legtöbb fejből.

Mindez egyre generálja, hogy a külföldi cuccok jó része tényleg jobb, mivel több a pénz a fejlesztésre a nagyobb piac miatt.

Szaki 2008.03.28. 20:18:10

Én is restellem, hogy pont egy (két) külföldi kereső tud jobban keresni a magyar oldalakon, maga alá gyűrve az itthoniakat, ráadásul az egyik még nagyjainkról is megemlékezik logojában. Hajrá hazai, de azért győzzön a jobbik.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.03.28. 20:49:31

Sajna a Web2.0 érában a minőség fő mérőszáma a felhasználószám, nem bármi más.

Hogy a fordított példát nézzük, itt a WIW, aminél aztán van bőven jobb, de mivel kb. 10* annyi rajta a felhasználó, a külföldi konkurencia még várhat egy darabig a felfutásra.

Ha valamit meg akarok osztani, a felhasználói felület minőségénél sokkal fontosabb számomra a felhasználók potenciális száma.

Egyébként meg igaz, futtassuk a magyar szájtokat.

butcher 2008.03.28. 20:56:55

Adott a lehetőség hogy magyarok jobbat fejleszenek, mint a külső konkurencia, ahogy magyarok is kimehetnek dolgozni külföldre (lásd magyar google dolgozók), szóval szerintem ez így van rendjén :)

szali 2008.03.28. 21:40:51

A porkolt.com magyaroké?

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.03.28. 21:50:38

restellem hogy a youtube tud teljes képernyős lejátszást és nem bélyegméretű a videó.

restellem hogy a gmail gyors és intiutív. a csatolt dolgokról (docs, calendar) nem is beszélve.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.03.28. 21:53:28

Hát nem tehetek róla, felhasználóként alapvetően mégiscsak azt szoktam használni, ami jó. De ne keverjük a dolgokat. Nekem a levelező és a kereső munkaeszköz. Eszem ágában sincs kompromisszumot kötni valamivel, ami egyszerűen nem jó és nem hatékony. Ennyi erővel használhatnék rosszabb gépet, rosszabb szoftvert stb. csak azért mert az "magyar".
Az, hogy afféle szórakoztató dolgokban, mint a videomegosztás vagy az iwiwelés mi mellett voksolok, megint nem bonyolult: ami szórakoztatóbb, jobb időtöltésnek találom. Az iwiw és a Facebook eleve nem egy súlycsoport, szerintem, összevetni felesleges. A YouTube és a többiek? Nos, mi a weblapunk egyik kis versenye kapcsán szelektáltunk a videomegosztók között. Ha azt néztük, melyikkel lesz a legkisebb gondunk, a YouTube kiütéssel győzött. Ha minőség is kellett, az akkoriban még létező Stage6 volt a nyerő. De a magyarok közül az egyik akkoriban valami olyan gonddal küszködött, hogy semmilyen filmet nem tudtam felküldeni, nem volt értelme kísérletezni, a másik nem ismert elég formátumot, stb. Hát akkor? Amikor egy tevékenység túlmutat a "most elütöm egy kicsit az időmet" témán, akkor elsősorban racionális döntést szoktam hozni. Ki az, aki nem?
De blogom a blog.hu-n van, magyar hírportálokat olvasok, stb. Bár megjegyzem, nem a hazai ipar támogatása miatt.
Mondjuk ha valaki számára ez olyan fontos, akkor nyilván kizárólag Suzukit hajlandó venni, ugye?...:)

portis 2008.03.28. 21:53:55

Sose értettem ezt a mucsai érvelést....

Már mér lenne erkölcsösebb nekem "magyar" szolgáltatásokat használnom? Megfordithatom a kérdést mért használnék Inda VideoBomb-ot ha ott a Youtube?

portis 2008.03.28. 22:02:19

Ugy általában azért azt látom hogy Mo-on szar szemét tolgokat probálnak rámsozni magas áron. Évek ota nem voltam a Balatonon , na a mult évben lementünk néhány napra.
Teljesen elképedtem ....ehetetlen kajákat árultak az éttermekbe aranyáron.
A strandokra csak ugy tudtam lemenni ha fizettem érte , stb , stb.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.28. 22:02:22

mucsai érvelés... hát, tudsz még meglepetést okozni :)

reagan mester 2008.03.28. 22:03:40

"Azaz miért használunk Google mail-t, ha van Freemail (vagy a Gmail-hez oly annyira hasonló új VIP mail), miért használunk YouTube-ot, ha van Inda VideoBomb, miért használunk Facebook-ot, amikor ott van az iWiW."

1. Gmail megbízható és jó szolgáltatásokat nyújt. Freemail épp a napokban (kb. 1 hete) nagyon bénán működik, van, hogy ötödszörre sikerül belépni a szerver leterheltsége miatt, és nem azt írná ki, hogy 'bocsi nem bírja a gépparkunk', hanem hogy 'rossz felhasználónév / jelszó'. Vipmail pedig borzasztóan tré, pop3-mat nem engedi, csak 10 (vagy 15) percenként ellenőrizni, különben hibát dob ki Outlookban.

2. Indavideo szintén elég béna a külföldi 'nagyokhoz' képest. Például egy blogba embeddelt videóra nem lehet rákattintani és megnézni, hogy tkp. mi ez, mi a címe, hányan nézték meg eddig stb. Ezen kívül: az egyes videóknál az indavideo oldalán nem lehet kirakni fullscreenre a képet. Végül pedig, igaz, hogy apróság, de iszonyatosan bosszantó, hogy nem lehet megnézni, hogy mikor (legalább melyik napon, óra-perc nélkül) tették fel a videót, hanem ilyet ír ki pl., hogy '17 hónapja'.
Ja, és még egy: Youtube-on a kommenteknél egészen jó kis spam-szűrés működik, indavideón semmi.

'De azokat a bloggereket már kevésbé, akik nem hazai megosztókra teszik fel azokat a videókat, amit beágyaznak az oldalukba. Miért fáj a magyar? Annyival nem rosszabb.'
Úgyhogy erre a buta és provokatív kérdésre én azt válaszolom, hogy nem az fáj, hogy magyar, hanem az hogy igénytelen, nem ad a részletekre és nem követi a 'trendeket'.

3. Szerintem az iwiw azért jóval elterjedtebb itthon, mint mondjuk a facebook. Saját ismerőseim körében legalábbis

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.03.28. 22:06:45

pont múltkor kerestem videomegosztót - és nem a jútyub lett a nyerő, de nem is magyar.
hogy is mondta Lenin? fejleszteni, fejleszteni, fejleszteni!

prospero 2008.03.28. 22:07:33

a cseheknél a ceznam a meno kereso, az oroszoknal szinten a sajatjuk... a csehek nem ugy fejlodnek mint, mi nem "mucsakent" - ezt tobb befektetotol hallottam mar... hat ettol tud "mucsa" lenni egy orszag, hogy szellemileg kiurul, meg ha van jo dolog akkor is a kulfoldit, a konformot hasznaljak... es ez szerintem nem nacionalizmus.

prospero 2008.03.28. 22:10:35

bocs, seznam es czentrum-ot akartam irni

baldvin 2008.03.28. 22:12:02

A "mucsai" érvelést éppen a webes szolgáltatásokkal kapcsolatban rendkívül meglepő dolog hallani.

A Ganz versus Siemens villamosok esetében számomra fontosnak, és nem egyértelműnek tűnik a kérdés. De ha már azokon a területeken erőnek erejével, szánt szándékkal döntöttünk mindig úgy, ahogy, akkor már eleve a kérdésfelvetés is meglepő a webes szolgáltatásokkal kapcsolatban.

Miért volna a webes szolgáltatás más? Miért kellene épp abban a szektorban támogatni bármivel a "mieinket"?

portis 2008.03.28. 22:12:24

Konrad

Lehet hogy rosszul használtam a mucsai kifejezést... "földhözragadt" értelembe használom.

nemcsak 2008.03.28. 22:12:53

a Vip-mailt Te sem gondolod komolyan? A freemailt sem. Mindkettőt használtam (postafiókom is volt, és küldtem is).

-Vipmail: elvesző levelek, napokig nem elérhető szolgáltatások. Lehet, hogy ezt mára kiküszöbölték (kb 1 éve találkoztam a problémával), de ilyesmivel nem kevés felhasználót lehet veszíteni.

Freemail egy fokkal jobb, azt leszámítva, hogy rettenetsen körülményes, és lassú, ha a webes felületet kell használni, a pop3 legalább elfogadható.

Tudod kedves Postoló, az a gond, hogy idehaza nem igazán szeretnek fejleszteni a tutiba beülő cégek. Az IWIW a Freemail is ugyanazt szívja, hogy gyakorlatilag erősebb hardware, optimalizáltabb kód akkor kerül fel, ha már tarthatatlanok az állapotok. Mi is fejlesztettünk webes alkalmazást egy cégnek, zseniális ötlet volt, robbant a felhasználószám, de hiába kértük, hogy a szervert bővítsék, nem igazán érdekelte őket, hisz minek fejleszteni, amikor dől a nép. Persze, mikor elérte a teljesítőképessége határát, és pár hét alatt összeomlott minden, amit addig felépítettek, akkor már késő volt bővíteni, a felhasználók átváltottak az akkor éppen toppon lévő yahoo szolgáltatásaira, és visszafelé nem igazán szivárogtak. Na, ha ezen a mentalitáson változtatunk idehaza (gyk, ha egyszer beleraktuk a pénzt, és jön a haszon, akkor onnan életünk végéig csak fejni kell tehenet, etetni felesleges), akkor majd lesz itthon is fejlődés!

négerbirka 2008.03.28. 22:19:43

az internettben szerintem pont az az egyik nagyon jó, hogy eltörli az ilyen eleve mesterséges és lényegtelen határokat, mint hogy "magyar" meg "nemmagyar".

és egyébként mér kéne mindenből magyar? minek csinált a matáv egy videát? és nekem mér kéne lelkiismeretfurdalást éreznem, hogy a youtube-hoz képest engem az egyáltalán nem érdekel?

egy piac van. mindenki keressen magának ott egy niche-t, és abban nyomjon le mindenki mást.

egyébként engem is halálosan idegesít ez a hozzáállás minden szektorban. hogy én csak azért perkáljak másfélszer annyit egy liter tejért, mert az "magyar". legyen inkább "jó" és "olcsó".

baldvin 2008.03.28. 22:29:07

portis: A mucsai kifejezéshez:

beszelo.c3.hu/00/01/12valog.htm

Tamás Gáspár Miklós
Új reformkor vagy új Horthy-korszak?

(...)
Mucsa és félelem – vagy szabad demokrata többség. Nincs harmadik út.
1990. március 24.

A mucsázás azóta eléggé jelentéssel használt dolog errefelé... (Kínában már azért rúgtak ki fiatal munkatársat újságtól, mert az "Emlékezzünk együtt Április 27-e ádozataira" apróhirdetést nem tudott mire vélni, gondolta valami bányász-szerencsétlenség. A sors kegyetlensége, hogy épp emiatt az erős elhallgatás miatt nem is tanulhatott arról, hogy a Tienanmen téren mik történtek akkor, 15 évvel ezelőtt.)

Elég érdekes cikk, Liberális Mucsa címmel az alábbi, az index is hozta címlapon: hungary.indymedia.org/cikk.shtml?x=42790

Sósav 2008.03.28. 22:32:25

akkor vegyük a blog.hu-t. iso kódolásban volt (most megnéztem, érdekes módon már utf-8), nem lehetett használni worpress blogokon feedet. most meg már nem használnám, mert van amerikai tárhelyen saját. ja, hogy miért amerikai? mert nem húzzák le szemérmetlenül az embert, és évi 15e-ért harmincszor akkora és jó szolgáltatást nyújtanak, mint 100-200e-ért a legjobb magyarok. egy ilyen kis ország, tele lusta és dolgozni nem akaró emberrel, baromira nem költséghatékony. aki az ablakon szereti kidobni a pénzét, annak hajrá, vegyen magyar termékeket!

prospero 2008.03.28. 22:36:23

négerbirka, ha csak a startupokat nezzuk, akkor az usa-ban egy niche betömése, azaz egy friss interntes ceg inditasa 5-10 millio dolcsinal indul. itthon ezt millio forintban nezheted.... milyen versenyrol beszelsz? persze "egy" piac van, naná ez kozhely régota... de amit irsz abbol a mentalitasbol nem szuletik semmi progressziv. aki alkot, letrehoz, az azt erzi, h a Konrád által irt hozzaallas csak gatolja, neheziti a dolgat es itt errol van szo csupan

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2008.03.28. 22:42:43

@négerbirka azért kell mindenből magyar mert van akinek az a kényelmesebb, az a kézenfekvőbb.

minél inkább nyelv-centrikus egy szolgáltatás annál valószínűbb, hogy többen használják majd itthon. legjobb példa erre a blogszolgáltatók helyzete, amíg nem volt más, addig mentek az emberkék a blogspotra (vagy inkább saját blogmotorral próbálkoztak), mostanra pedig itt a blog.hu, freeblog, blogter és a többiek.

távolodva a szöveg és nyelvcentrikus szolgáltatásoktól jönnek a fotómegosztók, elég sokan használnak flickr-t, mert egész egyszerűen nem volt konkurense, reméljük, hogy az indafotóval most meg tudjuk szólítani azokat akik eddig nem weben osztottak meg fotókat és azokat is akik ugyan weben, de kisebb vagy más oldalakon, akár a nagy nemzetközieken.

működő közösségek létrehozását kell támogatni akik magukénak érzik a szolgáltatást és akár IRL és tudnak találkozni, fotótúrákra menni.

az egyik legjobb példa erre a Orosz "belsőség" Péter által alapított penge verdás közösség, akik egymaguk több mint 5000 képet töltöttek fel és a kemény magjuk naponta jár autókat fotózni - ők például a flickr-en nem találtak volna így egymásra.

és persze nem "kell" magyar szolgáltatásokat használni, de azért ha már az életünk/érdeklődésünk/műveink/hobbijaink egy részét feltesszük a netre, vagy ott éljük ki, akkor érdemes felmérni a terepet, hogy mit nyújtanak nekünk az itthoniak.

nemcsak 2008.03.28. 22:42:55

prospero: a hazai cégeknek van valahol egy előnyük is az amerikaiakhoz képest. A célközönségük behatárolt az erős nyelvi korlátok miatt.

Tehát amikor indulsz, akkor nem kell rögtön felkészülnöd arra, hogy rádszakad 350 millió amerikai, plusz a fél világ, aki angolul beszél. Tökéletes inkubátor lehetne az ország arra, hogy egy jó alkalmazást kifejlesz, és ne kelljen már a 0. napon az induláskor clusterbe kötött midrange gép az adatbázis elfuttatásához, hogy ne kelljen mindjárt 5-10 millióval indulni.

Ehhez képest a legtöbb magyar szolgáltatónak már a kb 15 millió (ha minden magyarul beszélő ember rögtön ügyfél lesz) kliens kiszolgálása is nehézségekbe ütközik. Mellesleg az USA-ban sincs kolbászból a kerítés a facbeook sem 10 millával nyitott...

portis 2008.03.28. 22:53:02

Prospero

"azaz egy friss interntes ceg inditasa 5-10 millio dolcsinal indul"

:) vagy mit értesz internetes cég alatt?

prospero 2008.03.28. 22:54:26

igen, nemcsak ebben igazad van, de miert kell egybol a nagyszolgaltatok tehetetlensegebol kiindulni? (freemail, iwiw stb) lehet, h ott is kulfoldiek a fonokok es azert ulnek olyan hazai menedzserek alattuk? talan van egy nagy tehetetlensegi faktor ezekben a cegekben, ami miatt tojnak a hazaiba?(lasd MT)

versus a kommenteket olvasva szamomra egy nagy felreertes korvonalazodik: negerbirka, sosav miert kell tamadasnak felfogni azt, hogy a magyar tobb eselyt kapjon? csak eselyekrol es lehetosegekrol irt Konrád? nem arrol, hogy hol kell elkoltenetek a penzeteket, hol kell szorakoznotok... szerintem a realis perspektiva megadasa minden hazai fogyasztot jo erzessel toltheti el, hiszen tett vmit a kornyezetéért, aki meg rombolni akar annak ugyis mindegy mit rombol

négerbirka 2008.03.28. 22:56:13

plusz nem akarok senkit a szakmai önérzetében megsérteni, de most így hirtelen nem tudom, hol vannak a zseniális, innovatív magyar ötletek, amelyek csak azért nem jutnak hozzá az 5-10 millához, mert a feltalálók "magyarok" és nem pedig "amerikaiak". konrád ugye eleve amerikai szolgáltatások magyar _koppintásairól_ írta a posztját.

(na jó, mondjuk ha amerikai VC guy lennék, az idokep.hu-t megpróbálnám megcsinálni usára, aztán eladni a guglinak.)

prospero 2008.03.28. 22:59:45

még egy: szerintem a hazai internet elkövetkező évét - másfél évét ez a vita fogja meghatározni. Konrád első felvetése hamarosan váteszi gondolatként, napi szinten meg fogja határozni a hazai internet mindennapjait.

például a facebook immár magyarosodik, a hi5 szintén és én még néhány kelet eu cégről (nem is kicsikrol) tudok, aki hamarosan bejon "mucsai" hazánk webes piacára

szoval Konrád váteszi postja elofutára annak, hogy hamarosan a hazai webes szolgáltatások életben maradási kérdéseként keresik majd erre a választ...

kb. félév múlva olvassátok ezt a postot újra

Thomas Magnum 2008.03.28. 23:01:12

Az egésznek az oka a sokat emlegetett - szeretett vagy gyűlölt - globalizáció. Hozzá is teszem gyorsan, szerintem.

Kereső:
Hogy szólt a szaknévsor szlogenje? "Aki kimarad, lemarad"
Kinyílt a világ, bejöttek a multik, jó lenne, ha magyar termékek is kikerülhetnének a nemzetközi piacra.
Innentől nincs kérdés. Melyik a legnagyobb kereső? A google.
Aki nincs a google-ben, az nem létezik.
Hogy ez jó, vagy nem jó, arról lehet vitatkozni, de mivel most ez a helyzet, erre optimalizálnak, erre a helyzetre fejlesztenek.

Videómegosztónál hasonló a helyzet..
Bár alapjában nem értem, hogy mitől jó egy nem általunk készített felvételt feltölteni saját nevünk alatt, így inkább maradjunk annál, hogy a saját készítésűt rakja fel az ember.

Mi a cél? Minél többen lássák.
Megint nincs miről beszélni.


Én értem és megértem ezt a fajta patriotizmust, de sajnos ebben a formában ez nem működhet, különben magunkkal szúrunk ki.

Ettől függetlenül fel lehet tenni a hazai oldalakra is a videókat.

portis 2008.03.28. 23:03:36

Na tényleg...az idökép.hu az jó!

A guglinak nem lehetne eladni , mert ha a guglinak megtetszik akkor megcsinálja és pont.

nemcsak 2008.03.28. 23:36:06

egyébként az is egy érdekes kérdés, hogy én legyen szolidáris a magyar szolgáltatókkal. De a magyar szolgáltatók nem igazán szolidárisak velem. Mire gondolok? Például amerikában rengeteg kockázati tőke befektető karol fel kis cégeket. Nálunk ez hányszor fordul elő?

Rooza · http://bloglet.blogter.hu 2008.03.28. 23:52:27

Konrád felvetése nagyon helyénvaló abból a szempontból, hogy Mo. gazdaságának csak jót tesz, ha itt költi el bárki a pénzét, legyen hazai, vagy külföldi állampolgár. Abból lehet úgy általában fejleszteni, munkahelyet teremteni. Miután önálló költségvetése van az országnak, és nem globális, ez nem is lehet kérdés, hogy miért itt költsék az emberek a pénzt.

A web2-es témában vettem észre, hogy elég sok nyelven elérhetőek egyes szolgáltatások, de a legritkább az, hogy magyarul is tudjon pl. egy blogolást segítő alkalmazás. Cseh, lengyel, stb. van, magyar nincs. Valamint a magyar blogrendszerekhez nem kapcsolható automatikusan egy-egy szolgáltatás, nincs rajta az amúgy tekintélyes listán.
mi ennek az oka? Pedig olyan haszna lenne, hogy megismerik a hazai felhasználók is ezeket, emelkedne az igényszint, és maradnának az esetlegesen hazai blogszolgáltatónál, a nem hazai, de magyarított kiegészítésekkel. Ezek tanulságai alapján itthon is beindulhatna egy fejlesztés, egy-egy új ötlet.

A Google, az sokat tud, nincs mese. Mit használjak helyette?

levelező: freemailt használom régóta, Thunderbird-el. Van gmailos is, mert van, amihez az kell, de csak kiegészítésként, az alap a freemail.
a vipmail nálam nagyon lassú, bár kellemes a felhasználóifelülete.

wiw-iwiw: wiw-újszülöttként szimpatikus volt., aztán nagyon megváltozott, le is léptem.

Videomegosztó
nagyon gyorsan fejlődik minden, örültem, amikor megjelent a .., nem írom le a nevét. Még én is gyártottam valamit, feltöltöttem nagynehezen 3 db.saját videót..
Tényleg kezdeti állapotban volt, és a kínlódás nem volt arányos az eredménnyel. Mire beindult, elöntötte a bulvár, a copypaste bulvár, kikerülhetetlenül. A youtube kezdőoldalán sosem találkoztam olyan tartalmakkal, ezért a hazait meg sem látogatom, hanem használom a nem hazait.

Blogszolgáltatókról nem szólnék, várom a márciusra ígért fejlesztést, amúgy is, nem lehet exportálni a tartalmat :)

Fotóknak az ikep.hu-t használom, bár néha van vele gondom. Emellett nem hazai szolgáltatókat is kipróbáltam már, az ikep.hu elég fiatalka.

Mi van még?
Mindegy, késő van. Azt gondolom, hogy a hazai lehetőségekről kevesebbet lehet olvasni úgy általában, a felhasználók kevesebb segítséget kapnak, mint a külhoni szolgáltatóknál, a főoldali tartalom pedig sokkal bulvárosabb itthon.

Mindez egy (1) felhasználó véleménye.
köszönöm, hogy meghallgattatok.

még azt akartam mondani, hogy az idokep.hu előtt le a kalappal, bár most mintha már túl sok ágra bomlana, de ez csak az én véleményem.
Az lenne a jó, ha ide csatlakoznának mások, nem eladni, hanem nyelveket hozzáadni, és beszervezni a további országok csapatait, és lenne egy olyan nemzetközi szolgáltatás, ami ide hozza a hasznot. Az lenne jó.

bldo 2008.03.28. 23:55:40

Ez a "használjunk magyar szart a külföldi, de sokkal jobb alternatíva helyett" egy baromság. Héló, internet, világháló, rémlik valami? Piacképes terméket kell itt is előállítani (mint bárhol máshol), és akkor fogjuk használni. Ha meg szar, nemzeti trikolorba is öltöztethetik, akkor sem kell.
Persze könnyű amiatt nyünyögni már megint, hogy ezek a nagygonosz multik megint de kiszúrtak velünk, és bár a mi termékünk is legalább olyan jó, mégsem használja senki, meranagygonoszmultik... Hát egy túrót.

szormil 2008.03.29. 00:03:41

Prospero,

Mivel itt vagyok kint Pragaba igy volt idom beszelni csehekkel, szoval a csehek nem nemzeti ontudatbol valasztjak a sajat keresoiket, hanem a Google Search rosszabul teljesit cseh nyelven cseh keresokhoz kepest.

Freemail vagy Inda Videobomb nevek mennyiben jelzik hogy magyar levelezorol vagy videomegosztorol van szo?

Rooza 2008.03.29. 00:10:07

És még egy, volna egy-két dolog, ami nagyon praktikus lenne a bloggereknek, akár letölthető , akár online (inkább) alkalmazásként, szolgáltatásként, de a kutyát sem érdekli. Pedig nem láttam "kinti"-ben sem ennek megfelelőt. Néha úgy érzem, hogy nagyon jól elbeszélgettek ott fönt a geek magasságában (jól írom? :), de mikor kérdezitek meg a felhasználókat, hogy mit szeretnének? és mikor van foganatja?
és ha már így belejöttem, megkérdezem, hogy a nem magyar blogszféra milyen? Tartalmát tekintve, ti jobban átlátjátok. Játszótérnek használják? Mennyi a "szemét" rajta?
Ahogy én látom, mintha komolyabban vennék magukat a bloggerek. De lehet, hogy tévedek.

kopaszerős 2008.03.29. 00:40:14

egyébként a google-t lehet szidni sok mindenért. de az, amit megoldottak technikailag az zseniális. Elég a google mapre gondolni például ami mindenféle extra letöltednő plugin nélkül működik. Elég a keresőre gondolni, vagy a többi apró kis google toolra. Rengeteg energiájuk, és pénzük van abban, amit elértek, és pusztán azzal próbálni versenyre kelni velük, hogy igaz, hogy savanyú, igaz, hogy sárga, de a mienk az számomra elég szánalmasnak tűnik.

ennyi erővel mondhatnánk azt is, hogy vegyen mindenki videoton számítógépet, igaz, hogy már a 80as években is elavult volt, de mi gyártottuk. Még jó hogy a trabant nem idehaza készült, mert félő, hogy egyes posztokban amellett kardoskodnának, hogy a 2 ütemű milyen fejlett a műanyag karosszéria meg biztonságos...

Jano 2008.03.29. 01:15:52

Konrád én nem értem ezt a postot.

iWiw vs. Facebook-nál a magyar a nyerő egyelőre mert előbb volt és magyarul van. Amit kínál ott egyértelmű, hogy facebook übereli.

Freemail vs Google Mail-nél (freemail előbb volt, Matáv/Origo nyomta az átlag usernek) valószínűsítem, hogy a Freemailnek még mindig több magyar felhasználója lehet, persze akinek gMailt megmutatják húz át rá az tuti.

YouTube előbb volt mint magyarok és több is rajta a tartalom, még magyar is.

Azoknál a szolgáltatásoknál amik nagyra nőnek az első szerzi meg a piacot. Aztán otthagyják a userek ha van jobb.

devizakozep 2008.03.29. 01:19:38

"hirtelen nem tudom, hol vannak a zseniális, innovatív magyar ötletek,"

el vannak adva amerikai oldalaknak, ill eleve kulfoldi celkozonsegnek termenek. egyszeruen azert mert ott van belole penz. itthon nincs.

Csöpi · http://blog.csopi.hu 2008.03.29. 01:37:16

Arra is kéne gondolni, hogy egy magyar user nem csak magyar userekhez akar szólni a képeivel, videóival. Sokra megyek vele, ha feltöltöm a videóm az indavideora és senki nem látja csak józsi a szomszédból mikor én az egész világnak meg akarom mutatni, hogy milyen faszán tudok zsonglőrködni. az indaviedón valószínübb, hogy kapok három olyan kommentet, hogy első és négy piramisjáték meghívót mint jútúbon. A fényképeimnél ugyan ez a helyzet. No meg eléggé megy az országnak a fikázás. A technkikai külömbségekről ne is beszéljünk, mint megbízhatóság, extra szolgáltatások...

viktor134 2008.03.29. 01:57:14

komolyan, ezen ti vitáztok? :)

ez csak egy sírás, hogy vki aki éppen jobban teljesít kiviszi a blogíró piacáról a pénzt, és nem lesz szükség rá, hogy segítsen megmondani.

ha kell vkinek online marketing tanács, ehune:
-kereső: google 100 k-ért intézem :)
-site: legyen jó 100 k-ért intézem :)
-... 100 k-ért intézem. :)

pitaa 2008.03.29. 02:55:13

vmelyik kommentben volt, hogy nincs elég pénz itthon. mégis mire?

én mindig röhögök azokon, akik összefosnak valami értelmetlen web2 szájtot és várják hogy a kockázatitőkések sorbaálljanak csillió dollárokkal. persze álmodozni lehet, de előbb induljon be a dolog, legyen sikeres, utána lehet a lóvéról beszélni... de én leginkább azt javaslom mindenkinek, hogy olyan dolgokat fejlesszenek, aminek értelme is van, ne probálják lehúzni a százezredik bőrt is ugyanarról a témáról, ami normális helyeken lassan már senkit sem érdekel.

Széna Tomi 2008.03.29. 03:09:20

Szerintem sincs értelme ezen sírni, inkább annak kell örülni, hogy egy jó ötletet világszinten el lehet adni akkor is, ha három tanyasi srác találta ki, akik közül csak az egyiküknél jön be a wifi.
Az már nagyobb gond, hogy az okos ötleteket azonnal beszippantják a nagyok, és ha konzervatívabb monstrumról van szó (mondjuk nem Google), nem sok jóra számíthatunk a fejlesztés terén (lásd iwiw, annyi lehetőség van benne, mégis ülnek a babérjaikon a fejlesztők). "Magyar Google" nem fog úgy születni, ha nincsenek tartalékok, és a fejlesztőknek nincs ereje arra, hogy kicsit kinőjék magukat.

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.03.29. 06:51:14

Na jó, ide már nincs mit írnom...
Csak azt nem látom (lehet, hogy csak figyelmetlenség), hogy ugye a hazai kereső (origo, OK - gondolom róluk van szó) a T-*-é, ami viszont minden, csak nem magyar tulajdon... :)

Gilderoy 2008.03.29. 07:24:29

Verseny van, ezt tudomásul kell venni. Lehet ellene ágálni de akkor ne online marketingről vezess blogot hanem okmámyirodai állásokról.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.03.29. 07:29:13

Valaki a honi, balatoni vendéglátáshoz hasonlította a helyzetet – erről eszembe jutott egy párhuzam.

A dolog konkrét: van az akasztói halászcsárda. Emberünk nem szakácsot keresett havi százért, hanem a környék _legjobb_ szakácsát kereste, annyiért, amennyiért jön. Aki ott egyszer betol egy velős betyárgulyást, nem is nagyon akar máshova menni. Szállnak is le helikopterek a nádfedeles épület mellett, nem hiszem hogy a tulajnak gondja volna a népszerűsítéssel.

A minőség iránti igény tehát rendkívül fontos – nálunk ez hiányzik talán a legjobban, tisztelet a rendkívül kevés kivételnek. Erre lehet azt válaszolni, hogy persze, hogyan is lehetne minőségre reális igény, ha forráshiányos a projektek legnagyobb része. Milyen érdekes, ezt hangoztatják a balatoni lángososok is.

Tanulság: se húsz, se kétszáz Trabanttal nem lehet Forma1-et nyerni, oda kell egy komoly gép. Aki tehát az F1-be merészkedik, az jó ha tisztában van vele, hogy - finoman fogalmazva is - lesznek költségei.

Nálunk a vicces helyzet általában az, hogy az istállóvezető kollégák komolyan elhiszik, hogy itthon lehet CLK Mercit kapni Trabant-árban.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.03.29. 07:47:14

"miért használunk Google mail-t, ha van Freemail, miért használunk YouTube-ot, ha van Inda VideoBomb, miért használunk Facebook-ot, amikor ott van az iWiW."

Ez a kérdés ugye vicc? Ennyi erővel azt is meg lehetne kérdezni, hogy minek vesz valaki Nikon/Canon tükörreflexes digigépet, amikor ott a Pajtás, vagy miért vesz valaki VW Passatot amikor ott a Suzuki.

Akad bennem nemzeti öntudat, pl élelmiszerből ha tehetem magyart veszek akkor is ha drágább, mert jobb. Inkább megveszem a drágább Pick/Gyulai stb hústerméket, mint a feleannyiba kerülő, német "lidlis" vagy teszkógazdaságos szart. Viszont ha ingyen választhatok a nagyonjó és a nagyongyenge között akkor nem fogok Freemaillel vacakolni.

ungerskbarbar 2008.03.29. 08:04:54

Hogy is írod: Miért fáj a magyar? Annyival nem rosszabb. Egyszerű rávágni: mert rosszabb. De vajon tényleg rosszabb? IGEN. De tényleg... De az online problémán túl (addig ez nem is fog változni míg a magyar giga-mutyista mocsárban kellemesen dagonyázó emblematikus online szereplők/döntéshozók nem cserélődnek) ez inkább amolyan magyar sajátosság... Menj ki Bécsbe, aztán vezess haza. Nem fog tetszeni... pedig nem Nyugat-Nyugaton jártál, csak a szomszédban...

serab · http://nepkertkft.hu 2008.03.29. 08:53:16

Vitathatatlan, hogy jobbak az angolszászok a magyaroknál, a kérdés inkább az, hogy miért. A legtöbb tartalomfejlesztő itthon arra hivatkozik, hogy erre van csak igény. Az iwiw akármilyen szar, nagyon megy. Minek fárasszák magukat? Szerintem inkább a fejlesztői oldalon van gond. Azért kéne fárasszák magukat, mert szeretik, amit csinálnak. Pl. miner.hu ilyennek tűnik.

Serio 2008.03.29. 08:59:18

Az ok nagyon egyszerű. Azért, amiért sokan a veterán Harleyt preferálnák a veterán Csepel Művek motorkerékpárral szemben. Presztízs.

Kezdjük a gmaillel. A gmailnek egészen különleges, egyedülálló módon ingyenes szolgáltatás létére "neve van".
Az, hogy "kovacs.karoly@gmail.com", egész másképp hangzik, mint a "kovacs.karoly@freemail.hu", vagy "kovacs.karoly@citromail.hu". A gmailes cím nyugodtan lehet egy jólmenő vállalkozóé, míg ha egy céges honlapon freemailes címet látunk, önkéntelenül is kárörvendő röhögésre fordul a szánk.
A "Freemailes" olyan jelző, mint a "Teszkó gazdaságos", vagy hogy a múlt ködéből idézzek, "Trapper farmer drága kincs, jó ha van de jobb ha nincs".

A blog, képmegosztó, stb. oldalak esetében - amellett, hogy a világmárka "youtube" sokkal jobban hangzik a márkaérzékeny füleknek, mint a no-name, márkaépítési szempontból nulla "inda video" -, a közösség nagysága, az oldal központisága is kulcsszerepet játszik.
Ha felcsapnál fotóművésznek, hol állítanál ki szívesebben? Kiskunhalason vagy Párizsban?
Ugye hogy magyar létedre elmennél a csügaevő franciákhoz?

Érdekes módon egyelőre a közösségi oldalak terén magyar uralom van, mind a nagy, egész népességet átfogó (IWIW vs. Facebook), mind a szubkultúrális (pl. LD50 vs. VampireFreaks) oldalak terén. Ennek talán az az oka, hogy a magyar az interneten magyarokkal szeret találkozni. Lehet ezt negatívan látni, mondván "nem beszél az internethasználók nagy része kellően jól angolul az integrációhoz", meg pozitívan, mondván "a magyar még nem vesztette el realitásérzékét a nagy virtualitásban, és olyan emberekkel keresi a kapcsolatot, akikkel valódi, személyes ismertségeket, barátságokat is kialakíthat".

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.03.29. 09:02:56

Szerintem már mindenki leírta a lényeget. Ami engem illet csak annyit tennék még hozzá, hogy mivel mindig van valami amihoz lehet hasonlítani, így ezen magyar portálok színvonal-, szolgáltatás-, funkcionalitás terén egyeik sem állja meg a helyét a felsoroltakhoz képest. Ezért nem is nagyon használom őket. A magyar cégek előszeretettel veszik ki a pénzt a cégekből, ill költik el az elért eredményeik és areg. felhasználóik megtartásara, s látható fejlesztésekre nem tudom mennyit költenek, de ha sokat is, nem eléggé szolgálják ki az igényeket...

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.03.29. 09:13:04

Serio: fotó kiállítás kapcsán több okból sincs igazad... :)
Párizsban valamivel többen néznének meg egy kiállítást, mint akár Budapesten.
Azon kívül, ha már ott állítasz ki, az azt is jelenti, hogy nemzetközileg elfogadható amit csinálsz, nem csak a saját piciny kultúrköröd tud értékelni.

uritok 2008.03.29. 09:18:42

"Azért, amiért sokan a veterán Harleyt preferálnák a veterán Csepel Művek motorkerékpárral szemben. Presztízs."

Szerintem ez szubjektív dolog, amit irsz az csak ködös belemagyarázás...

"A gmailnek egészen különleges, egyedülálló módon ingyenes szolgáltatás létére "neve van"."

Igen? Húha :) És ok nélkül van neve? Az internet eléggé nemzetközi ahhoz, hogy egy magyar cég is csináljon hasonlót, hajrá... Én dolgoztanm ilyen célú projekteken, nem ecsetelném, hogy miképpen fúltak bele a szokásos hazai történetekbe: kicsinyesség, irigykedés, rossz projektvezetés és végül a nagy semmi... Ehhez még fel kell nőni, több területen is, addig csak maradnak a hasonlo stilusu és témájú blogbejegyzések, mint ez is...

Szerintem ez az egész téma mondvacsinált és ebből a szemszögből nézve nem vezet túl messzire. Vannak szuper magyar szolgáltatások (nem is annyira kevés) és vannak nagyon jó külföldiek is, semmi értelme nincs az efféle duzzogásnak és irigykedésnek, le kéne erről szokni, de majd az idő...

A Gmailhoz pedig csak annyit, hogy akinek a Freemail kezelőfelülete, megbizhatósága jobban megfelel: az használja egészséggel.

Talán majd ezen a téren is nyernek a kinaiak vagy a szlovákok, mi meg majd irogatunk ilyeneket és jol elleszünk a saját gőzölgésünkben --- ahelyett, hogy elgondolkodnánk magunk felett picit, ugyebár...

Mert: fuj, fuj nagyvilág!

kk 2008.03.29. 09:31:04

Egészen pontosan milyen erkölcsi elvek mentén lenne helyénvalóbb akkor is magyar szolgáltatásokat használni, ha azok amúgy nem állják a versenyt?

Konrád, soha nem hittem volna, hogy ennyire a) nacionalista volnál, vagy b) ennyire felhúztam magad a Google piacszerzési stratégiáin (lásd: onlinemarketing.blog.hu/2008/03/06/kigolyozva_kiguglizva)

Mivel inkább a b)-t tudom feltételezni, ezért azt szeretném mondani, hogy nem szeretem, amikor üzleti érdeket ideológiai érvekkel támasztanak alá.

Azt értem, hogy vannak Magyarországon, akiknek anyagi érdeke az, hogy az ő szolgáltatásaikat használjam. Ezzel nincsen is semmi baj. Azt azonban ne mondják nekem, hogy ideológiai okokból kell az ő üzletüket segítenem, különben nem vagyok igazi magyar.

FeGa 2008.03.29. 09:44:01

A támogatás versenytorzító, bármilyen is legyen (saját blogok futtatása, pénzügyi, vegyél üzgür árut, mert üzgür ember üzgürt használ...).
Azt használom, mai praktikus - és szerencsére nem kell azzal foglalkoznom, hogy hazai vagy nem.

b verzió: "Magyar cég, ne azt kérdezd, mit tehetek érted, hanem az, mit tehetsz te énértem!" deMaógan a következőre gondolok: fizess (támagatás!), hogy használlak. Ajándékozz, mert igénybe veszlek...

Zita 2008.03.29. 09:48:13

kk,

szintén a b-re tippelek. Ez a mondatod elég erős: "nem szeretem, amikor üzleti érdeket ideológiai érvekkel támasztanak alá". Itt milyen üzleti érdekre gondolsz? Nem hinném, hogy Konrádnak van részesedése a Freemailben vagy az iwiwben.

Daved · http://buxevo.com/hu 2008.03.29. 09:54:41

amik nem hangoztak el: pl.: MyVip, hotmail, videa, myspace, stb.

Slem 2008.03.29. 10:04:03

Kicsit dialektikusra fogom. :)
1) Az Internet a globalizáció terméke.
2) A globalizáció terméke az Internet.
3) Jelentsenek a fentiek bármilyen terméket, szolgáltatást is.

A kérdés lényege:
Versenyképesek-e a hazai szolgáltatások, ötletek olyan mértékben, hogy megállják a helyet a világpiacon is?

Magas a mérce?
Bizony nagyon magas!!!

Másfelől: a hazai felhasználók egy része nem beszél magyaron kívül más nyelvet.
Ebből azért az is következik, hogy a hazai közönség próbapályája sokáig és sokaknak megmarad.

Azonban a globalizációból kimaradni nem lehet.

A globális szolgáltatók minimális költséggel lokalizálják - lefordítják - a szolgáltatásaikat.

És mi használjuk és használni is fogjuk mindazokat a szolgáltatásokat, amelyek összemérhetően jobbak, mint a hazai szolgáltatások.

Más profitál? Így van. Vajon az áram szolgáltatók, amelyek árammal látják el az otthonainkat hazaiak?

Nem álságos ez az egész felvetés?

Teljes mértékben.

Legalább annyira mint a 70-es években a kádári szlogen az olajár megállításáról a határokon.

"Jót s jól! Ebben áll a nagy titok. Ezt ha nem érted Szánts és vess, s hagyjad másnak az áldozatot" - bizony mindez igaz a globalizált világban is.

A pálya adott. A pálya globális. Vagy itt rúgunk gólt, vagy itt kapunk gólt.
A néző hálás szerepét az utókor vállalta el. ;)

kopaszerős 2008.03.29. 10:16:51

"Legalább annyira mint a 70-es években a kádári szlogen az olajár megállításáról a határokon."

Tudod Slem, számomra az a félelmetes, hogy ez az ideológia nem csak a '70-es években volt nagyon népszerű itthon, és nem csak akkoriban lehetett igen komoly politikai tőkét kovácsolni belőle.

Légy üdvözölve Magyarországon, 2008-ban, a XXI. században!

Értemén 2008.03.29. 10:25:29

Zita, nem tudom, milyen gyakran látogatsz ide, de ez a tanácsadói blog egyre gyakrabban és egyre kétségbeesettebben egy kis reklámcég szócsöveként funkcionál. Ha tudjuk, hogy azt a reklámcéget melyik melyik magyar médiavállalat vette meg nemrégiben, rögtön megértjük, hogyan keletkezik pl. egy "Szeresd a magyart" című cikk. És még egy pár más dolgot is megértünk, de azokat nem írom le.

Így működik kishazánkban a véleményformálás.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.29. 11:31:54

Mesélj kedves Értemén, ki vett meg kicsodát? Vagy számítsak valamire, amit még én se tudok?

kk és a többiek is: nem azt írtam, hogy mindenáron magyart használj, sőt, nem is írtam, hogy használd. Csak hangosan gondolkoztam. Másrészt egyáltalán nem a Google vagy más ellen született ez a post, hanem a magyarok érdekében. Mert ezen a piacon szeretnék az elkövetkező években is megélni, és ez a piac akkor működik jól, ha minden szinten lesznek (maradnak) normális helyi szereplők IS.

Egyébként nagyon meglepett, milyen indulatokat okozott ez a post. Ennyire ciki lenne minden, ami magyar? Már a felvetéstől is görcsbe fordul egyesek ujja...

Slem 2008.03.29. 12:34:41

Kopaszerős: akkor is most is! :(

Hányadika is van?
És melyik év?

:)

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.03.29. 13:29:30

Sziasztok!

Jómagam szeretem a magyar dolgokat és büszke vagyok sok magyar találmányra. A web alapú emailek, meg a videómegosztók azonban másolása a külföldi dolgoknak. Ettől még szerethetőek lennének ha jók lennének. A magyar videótárakról helytállóan írtak már előttem.

Sajnos a freemail gyengén muzsikál mióta elérte a 2 millió postafiókot, a 3 millió óta pedig használhatatlan, van, hogy belépni sem engedi az embert. Több freemail fiókom van, de felejtgetem el őket. Hivatalos levelezésre a biztonság miatt Google Gmailt használok. Tökéletesen elégedett vagyok vele, sőt még levélkeresővel is rendelkezik, a tárhely nagy, a fájlokat biztosan csatolja.

A külföldi videómegosztóknak egyéb előnyei is vannak: Nagyobb látogatottsága miatt nagyobb az esély rá, hogy többen nézék meg a videókat. Ha pedig a videó kapcsán a honlapcíműnket is aktív linkkel becsempésszük a leíráshoz, az előny, hisz a videómegosztóról látogatót hozhat + hasznos a Google kapcsán. ( Keresőoptimalizálás: plussz link ). Az sem utolsó szempont, hogy amit Google videora vagy a Google érdekeltségében lévő Youtubera töltünk a Google keresőben előkelő helyen tűnik fel.

Mindettől függetlenül nem féltem a magyar email és videófeltöltő szolgáltatásokat jut szép bevételük a reklámokból. A külföldiektől nem kell sajnálni ezt, akárcsak a hazai kezdeményezők ők is becsülettel megdolgoznak érte. Csak ők régebben csinálják, nagyobb technikai háttérrel ( több gép, erősebb szerverek ) ergó több befektetéssel. Mert jegyezzük meg, hogy ezekhez a minőségi szolgáltatásokhoz befektetni is kell, meg dolgozni nemcsak a hasznot várni. Ha a magyar cégek is figyelnek a fejlesztésekre nekik is nagyobb sikereik lehetnek. Mindez nemcsak pénz, hanem kreativítás kérdése is. Nem hazafias érzésekre kell alapozni a sikert, mert a hazaifiak is tapasztalják mi megfelelő, mi nem. Ha színvonalasak a szolgáltatások nemcsak a magyarok, de külhoni magyarok vagy külföldiek is örömmel fogják használni. Jól írták itt sokan, hogy a fejlesztésekre kéne összpontosítani!

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.03.29. 13:45:16

egyáltalán nem a Google vagy más ellen született ez a post, hanem a magyarok érdekében. Mert ezen a piacon szeretnék az elkövetkező években is megélni, és ez a piac akkor működik jól, ha minden szinten lesznek (maradnak) normális helyi szereplők IS.

Igen, fogyasztói társadalomban élünk. A fogyasztókat pedig az tartja meg a minőségi a fogyasztók igényeit kielégítő szolgáltatásokat nyújt. Ha tetszik, ha nem a Google ezt teszi világviszonylatban, méltán gigantikus a reklámbevétele. Sokat befektett technikai és humán téren (munkabérek) stb. A piac azonban elég nagy elférnek mások, így a magyar cégek is, ha jó szolgáltatást nyújtanak úgyanúgy megélnek. De érdekes, hogy a látogatószerzéshez a keresője miatt jó a Google, illetve ha információkhoz akarunk jutni szintén szuper, amúgy meg "fúj, pénzt keresnek". A Google a keresőjével ha megfelelően keresőorientált a weblap komoly hasznot termel a magyar cégeknek. Nem rivális, nem ellenség. A Google globálisabb szinten van. Én úgy gondolom ha egy cég veszti el a fogyasztóit, akkor annak nem a Google az oka, inkább az áraik, vagy a színvonaltalan szolgáltatás esetleg más.

prospero 2008.03.29. 14:39:06

én is Konrádhoz hasonlóan megdöbbenek azon, hogy ilyen intelligens helyen csak ennyire telik, hogy a magyar szóra ökölbe szorul a kommentezok keze... ez tobb mint szomoru. valami nagy szellemi félreértés van ebben az országban, a helyit mégha lokálisan gyengébb is, legalább szeretik az emberek.

Minerva nagyo jol irja, valami erdekeben es nem elleneben szuletett a post. Emberek ebreszto: sajat magatokat, a sajat elettereteket kerdojelezitek meg

prospero 2008.03.29. 14:39:55

vagy lehet, hogy mindenki az USA-bol olvassa es kommnetezi ezt a postot?

reagan mester 2008.03.29. 17:22:46

'én is Konrádhoz hasonlóan megdöbbenek azon, hogy ilyen intelligens helyen csak ennyire telik, hogy a magyar szóra ökölbe szorul a kommentezok keze... ez tobb mint szomoru. valami nagy szellemi félreértés van ebben az országban, a helyit mégha lokálisan gyengébb is, legalább szeretik az emberek.'

Miért nem akarod észrevenni, hogy nem a 'magyar' szóval van a baj. Amivel baj van (nekem személy szerint, nem taxatív felsorolásban: freemail, indavideo, vipmail, origo keresője, startlap és a lap.hu oldalak), azzal nem az a baj, hogy magyar, hanem, hogy igénytelen. Ne magyarázd már be légyszíves, hogy emiatt hazaáruló vagyok (tudom, tudom nem mondtál ilyet) vagy kevésbé szeretem Magyarországot, mint mondjuk te.

Amiket felsoroltam ráadásul annak ellenére, hogy finoman szólva is le vannak maradva nemzetközi szinten, itthon - leginkább a nyelvi korlátok miatt - nagyon mennek. Talán erre legeklatánsabb példa a lap.hu oldalak.. komolyan agyam eldobom, hogy ilyen prosztó, múltszázadi oldalaknak ekkora látogatottságuk és bevételük van. Egyszerűen nem hittem el, amikor megnéztem néhány statisztikát. Könyörgöm, hogy néz ki egy lap.hu oldal, nem igaz, hogy minimális erőfeszítéssel ne tudnának többet kihozni ebből a - szerintem ijesztően anakronisztikus - projektből.

Ez poszt egyszerűen félrement és kész. Szerinem..

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.03.29. 18:18:28

Pontosan, a színvonalat kritizáljuk, nem a nemzetiséggel van a baj. Bár nem értem, hogyha annyira nemzeti érzelműek miért a külföldi dolgokat majmolják és miért nem magyar nevet adnak maguknak ( freemail, vipmail stb. ).

Attól, hogy a német turista vesz hazánkban járva matyóhímzéses terítőt nem dől össze a német ipar. A magyar szolgáltatók jól megélnek, elég megnézni a médiaajánlatok tarifát, amikből adózás után is nagy összeg marad nekik. Ha összedőléstől félnek nem a Google-t és a Youtube-ot kell hibáztatni, hanem azt, hogy az általuk nyújtott színvonal nem volt az internetezőknek elég. Ha olyan szinten megdolgoznak majd, mint a nagyok az ő hasznuk is több lesz. Egyenlőre azonban csak elindulnak és irigykednek a konkurenciára, fejleszteni azonban nem akarnak, aztán csodálkoznak, hogy mi van. Miközben az utált Google keresője révén hasznot termel feléjük is.

portis 2008.03.29. 21:41:30

Nekem ha vásárlok , vagy használok valmit egyszerüen nem játszik az a tényező hogy szlovák magyar vagy amerikai.

Ebben az esetben amugy is nehezen értelmezhető hogy mi az hogy Magyar.

Magyar nyelvü? Magyar a tulajdonosa?
Magyarországon bejegyzett cég?

devizakozep 2008.03.29. 21:57:35

nagyon ,de nagyon regota varok arra, h konrad irjon egy -vitaindito- postot, h szerinte mi szamit magyar oldalnak weben.

oke, .hu domain, mo-n iroda, alkalmazottakkal, magyar latogatokkal, tiszta sor.
de mi van ha kicsit bonyolodik a helyzet?

mivan, ha kulfoldi a domaintulaj? vagy mivan ha .hu, magyar a tulaj de kulfoldi a celkozonseg? vagy a .com, kuloldi latogatokkal es magyar tulajdonosi hatterrel magyar-e ?

a latogatok osszetetele? ha 51% magyar latogato, akkor magyar az oldal? vagy ha 60?
pelda:
2007 februarjaban a blogternek volt egy olyan hete, mikoris 60+% latogato kulfoldi volt. a blogter kulfoldi lenne (volt) akkor?

megirod konrad? sztem ez egy erdekes tema. ra lehet huzni a marketing ruhat is akar -bar a geo targeting miatt ez nem olyan nagy kerdes, bar az is igaz, h ezt a fogalmat itthon nemigazan ismerik a fiatalok-.

de mi a magyar gezaim? hol a hatar?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.29. 22:16:10

jó 5let. Kicsit csócsálgatom magamban, aztán meglátjuk. :)

devizakozep 2008.03.29. 22:46:03

elore szolok h ragos lesz :)

Ricco 2008.03.30. 14:40:32

Pont Janonál (2008.03.29. 01:15:52)

Miről beszélünk? Csak azért mert Konrád gmailt használ és rájött, hogy szégyenli, még a magyarok többsége a freemailt használja - vagy tud valaki pontos statisztikát?

Uyanez a helyzet az iwiw-el a Youtube meg jókor volt jó helyen.

(Pont devizánál azzal kapcsolatban, hogy most akkor a freemail meg az iwiw magyar-e)

Azt hiszem sok magyar szolgáltató leginkább örülhet, hogy a Magyarok viszonylag kevés külföldi szolgáltatást használnak (most tekintsünk el a youtubetól meg a google keresőtől), mert ezzel komoly esélyt kapnak arra, hogy egy Magyarországon új máshol már létező, de nem magyarított szolgáltatást felfuttassanak.

prospero 2008.04.01. 00:14:29

deviza, nalunk (blogter) kulfoldi a tulaj.. hogy arnyaljam a kepet

devizakozep 2008.04.01. 01:21:42

prospero, ha a 60%ra reagalsz, akkor tudod h nem a kulfoldi tulajotokra gondoltam es nem igy ertettem amit irtam :)

amugy a blogter.hu tulaja a BLOGTER Információszolgáltató Kft. , ami magyar kft ergo magyar a tulaj. aztan h a kft-t ki milyen aranyban es hogy birtokolja, az mar mas kerdes, de a domaint egy "magyar jogi szemely" birtokolja.

Rooza · http://bloglet.blogter.hu 2008.04.01. 09:24:02

re: korábbi hozzászólásom

Most vettem észre, hogy az idokep.hu már március 24-én bővítette az észlelési területet, és két további nyelven érhető el. Ennek nagyon örülök, annak nem annyira, hogy nem voltam naprakész. De ez legyen a legnagyobb gond :)

eszkimoka 2008.04.03. 02:31:36

Én sztem értem mit akart Konrád írni.
Aki nem érti vagy nem érzi, attól azt kérdezem, h miért is olvas/beszél magyarul, mivel az angol egy sokkal jobb nyelv, nincsenek ékezetek és sokkal többen beszélik a világban...
Ami jó azt használni kell, ezen ne vitatkozzunk. De azért tanuljunk belőle. Sőt, csináljunk jobbat. Nem arról van szó, h nyomjuk le a google-t és az egész világ a mi szolgáltatásunkat használja, mert azt nem könnyű több okból. De olyat lehet kitalálni, ami itt lokálisan a legjobb. És lehet, h nem túl nagy piac és nem túl nagy pénz, de a semmitől sokkal több van benne.
Nincs magyar használható fejlesztés? Ez nem igaz!
Nagyon sokszor a miner-el keresek a google helyett.
A twitter jó, de a turulcsirip még jobb.
Sztem az mommo mögött is egy jó ötlet volt. Az inda környékén is jó irányba mennek. És hosszasan lehetne még sorolni. És azt egy percig se vitatom, h van amelyik szolgáltatást egy külföldi nagy szolgáltató jobbra csinálja. De nem azzal kell versenyezni.
A csapongás után a lényeg:
Ha valaki nem követi a magyar fejlesztéseket, azokat nem támogatja legalább a figyelmével, sőt elzárkózik mindentől ami magyar fejlesztők csináltak, akkor soha az életben nem is lesz elterjedt, felkapott magyar szolgáltatás még ha jó ötlet is van alatta. Ezen a mentalitáson kellene valahogy változtatni ebben a pici országban. Hogy végre ne csak nézzenek, hanem lássanak az emberek.
Vagy inkább ragadjunk le annál, h szar a freemail, azé nem használok semmit ami magyar oszt jónapot?

reagan mester 2008.04.04. 14:30:21

'Ha valaki nem követi a magyar fejlesztéseket, azokat nem támogatja legalább a figyelmével, sőt elzárkózik mindentől ami magyar fejlesztők csináltak, akkor soha az életben nem is lesz elterjedt, felkapott magyar szolgáltatás még ha jó ötlet is van alatta. Ezen a mentalitáson kellene valahogy változtatni ebben a pici országban. Hogy végre ne csak nézzenek, hanem lássanak az emberek.'

Nagy szavak, csak kár, hogy nem erről van szó Magyarországon. Iwiw nem elterjedt? Freemail nem elterjedt? Na ,ne mondd már.. Az a baj, hogy arról van szó, hogy túlságosan is elterjedtek ezek ahhoz képest, amit nyújtanak. (Freemail már két hete csinálja: vagy beenged webes felületen, vagy nem kb. coinflip alapon) Ezek a szolgáltatások - amik egyébként sokszor nem is magyarok, csak a szónak a nyelvi értelmében - kihasználják a nyelvi korlátokat, és csak ennek segítségével (ti. a verseny hiánya v. legalább részleges hiánya következik ebből) tudnak fennmaradni és sokszor egyeduralkodóvá válni a piacon, úgy hogy b@sznak fejleszteni. Mert megtehetik.. Inkább ez a baj ebben az országban, nem az, hogy valaki nem kínozza magát a lap.hu oldalak anakronizmusával, vagy az Indavideoval, amikor ott van a YouTube..

'Vagy inkább ragadjunk le annál, h szar a freemail, azé nem használok semmit ami magyar oszt jónapot?'
Nagyon frappáns meg minden, de ilyet ki mondott?

zila 2008.04.08. 13:27:01

Nem olvastam végig a hozzászólásokat, lehet, hogy már elhangzottak az érveim.
Az én szemszögemből:
Tényleg jobbak a külföldi szolgáltatások.
- Iwiw? Lassú, ronda, funkciószegény
- indaphone? Minden ismerősömnek google talkja van, bugos, létezik neophone is, hagyományos készülékkel szg. nélkül
- indaphoto? Minden képem a flickr-en van, most töltsem fel újra az indára? Tartsak fenn 2 accountot ugyanarra?
- freemail/vipmail/stb: 4 vagy 5 éve van gmail címem, váltsam el csak azért mert a magyar alternatívák kezdenek jobbak lenni? Nem a gmail-nél jobbak, önmagukhoz képest jobbak...

Egyszóval: Majd akkor fogok magyar szolgáltatásokat használni nem 4-5 évvel később jelennek meg mint az eredetik amikről koppointják őket. Nem is értem miért fejlesztenek olyan szolgáltatásokat amik már régen működnek máshol, kiforrottabban, jobban. EREDETI ÖTLETEK kellenének nem klónok.

Rooza · http://bloglet.blogter.hu/?post_id=285460 2008.08.07. 12:28:51

Mi történt az ikep.hu-val?
Miért nem írták ki, miért nem volt reklámja, hogy a fotoalbum,hu megkönnyíti, lehetővé teszi az ikep-albumok áttöltését?

Mire számítsanak a hazai felhasználók a hazai szolgáltatók részéről?

Mi van az apróbetűkkel? A lényeg miért apróbetűs?

meddig lesz Blogter?
meddig lesz blog.hu?
meddig lesz fotoalbum.hu?

Ki ma a megbízható szolgáltató Magyarországon?
Milyen hatással van egy ilyen "lecsengés" a további, bármilyen "termék" reklámozására?

Mikor kezdődik egy projektben a "tojok a felhasználóra" attitűd?

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2008.12.14. 06:28:26

Regen igyekeztem mindig a magyar szolgaltatast hasznalni. Rengeteget szenvedtem 1996-ban az ekezetekkel.

Elso digitalis fenykepalbumainkat magyar szolgaltatohoz toltottuk fel. Nehezen volt kezelheto, foleg kulfoldrol nagyon lassu volt a feltoltes. De magyar volt.

Aztan a szolgaltato fejlesztett, amitol a tartalmak nagy resze eltunt. Par honap szunet utan "megujult kezelofelulettel" ujra mukodott az oldal, tartalmaink azonban eltuntek egy informatikai feketelyukban.

Nem adtam fel, ujabb hazai tarhelyet kerestem. Ide kerultek at a regi anyagok, itt indult egy kezdetleges blog-fele is 2000 korul.
Az a ceg veletlenul torolt par szaz felhasznalot. Ujra akartam regisztralni, de mivel kulfoldon voltam, nem tudtam regisztralodni. Betelneteztem egy magyar gepre es onnan regisztralodtam. Ujra mukodott, csak egy bannert kellett elviselni.
Aztan megjelentek a felugro ablakok es lassankent elboritottak a kepernyot. En tudtam oket blokkolni, de az ismerosok, csalad, akiknek az oldal keszult, nem.

A magyar oldalt a magyar keresok nagyneha megtalaltak. A google nem.

Aztan eluntam. Gmailos cimem lett, flickres es youtubeos tarhelyem. A google megtalal. A helyek mukodnek.

Amikor megjelent, probalkoztam az indavideoval, de innen elviselhetetlenul lassan lehet nezni. (Pont ezert nem nezem.)

Ma szokas szerint probaltam kommentelni egy baratom blog.hu-s oldalat. De a blog.hu mar regisztraciohoz koti a kommentelest, nem adja meg a valasztas lehetoseget.

Hat, ezert nem hasznalok tobbet magyar szolgaltatot.

Az ekezetekrol meg leszoktam.


süti beállítások módosítása