Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

The new design is...

Címkék: ajánló weboldal

2008.05.09. péntek 22:53 Konrad

Minden normális webes szolgáltatás előbb-utóbb valamilyen formában design váltáson megy át. Ezt lehet több módon kommunikálni, nálunk az a megszokás, hogy mindenki güzül az adott cégnél, de csöndben, az olvasók tudta nélkül, aztán pedig egyik napról a másikra - hopp, már itt is a változás.

Ritka, mint a fehér olló az, amit most a blog.hu kapcsán látunk: Hírbehozó fellibenti a fátylat, és kérdezi a véleményünket. De lássunk egy külföldi pozitív példát is - valahogy így kellene ezt ideahaz is csinálni.

Az egyébként is nagyon jó Economist bemutatja az új címlap tervét, ráadásul magyarázza is: rá kell húzni az egeret a sárga pöttyekre. És még véleményt is mondhatunk. Nem akkor, amikor már használjuk (mint pl. az Origó vagy az Index esetében volt), hanem még most, a végeleges fellövés előtt.

Úgy tűnik, valóban olyan valamit akarnak, amit szeretnek az olvasóik. És okosan kommunikálnak. Oké, értem, ez az Economist, és nem egy kis portál Abszurdisztánból... de mi lenne, ha nemcsak a külföldi ötleteket, szolgáltatásokat copy-paste-zná a hazai piac, hanem a kommunikációt, a felhasználókhoz való hozzáállást is?

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr45462031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.05.10. 00:01:58

Minden normális webes szolgáltatás, kivéve a Google kezdőlapot.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.05.10. 01:12:33

KGyST: A Google kezdőlap is változott az évek alatt.

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.05.10. 05:55:45

Magyar redesign elrettentő példának ott van az NLCafe fórum design váltás, ahol már harmadik hónapja átkozódnak a userek, mert kihúzták alóluk a használható felületet, beraktak egy teszteletlen, hibáktól hemzsegő újat anélkül, hogy lett volna lehetőség továbbra is a régit használni, és a vezetőség úgy tesz, mintha mindez természetes lenne:

www.nlcafe.hu/forum/?fid=441&topicid=185196

Nem gondoltam, hogy ilyesmit megenged magának egy komoly cég 2008-ban a neten.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.10. 13:45:28

forumozok: a Sanoma más műfaj, mint az Index. És még hányan megengednek maguknak hasonlót... Végül is joguk van hozzá.

Persze az Index kirakhatta volna szavazásra a cuccot. Ha már a látogatók fogják használni.

Az Economist ötlete nagyon tetszik. Legalább reagálhat a nagyérdemű és lehet finomítani a dizájnon.

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.05.10. 22:11:59

Sziasztok! Az én portálom február elején esett át designváltáson. Illeszkedve a portálok nagy designváltási trendjébe, de anélkül is szükség lett vona rá. Több látogató véleményét ismertem és figyelembe vettem az új külső kialakítása kapcsán, a visszajelzések pozítivak lettek. Szerintem is fontos a látogatók véleménye.

A Nők Lapja kapcsán írtak igazak, de a NLC már túlsok pénzt, munkát beleölt, ráadásul a látogatók ugyanúgy látogatják, mint eddig. Ha tömegesen vissza se néztek volna a lapra a userek rögvest visszaállították volna a régit, így viszont van látogatottság, reklámbevétel az üzemeltetőknek megfelel így. A Sanoma sosem a felhasználó barátságról volt híres, mindig a maguk hasznát nézik. Jó példa erre a lapszerkesztők beálldozása (hobbi szerződés), pedig a kisszerkesztők csoportja is látogatást jelentett. A "mi egy család vagyunk" érzés csak addig tartott, amig a mozgalom elég nagy nem lett és a Sanoma nem gondolta úgy, hogy mégnagyobb hasznot húzhat ebből, akár saját szerkesztői kárára. ( Onlinemarketing blog Karácsonyi bejegyzés. ) Ha a NLC kapcsán is érdekelték volna őket a látogatók nem dobják be az új dolgokat a megfelelő tesztelések nélkül. De ide a bökőt, hogy az új design kapcsán az új reklámfelületek már ki voltak adva. Úgy emlékszem az új külső rögtön egy sportszergyártó cég reklámjával startolt.

Egyébként a Sanoma egy hosszú oldalon sorolja, hogy mint meg hogy vannak védve az érdekei, weblapjai meg a cég jóhíre. De múltkor egy forumozó hamis rágalmakat írt a portálomról és személyemről, valamint szerzői jogaimat is megsértette. Hiába jeleztem a webmesternek többször még napokig fennthagyta, hagy olvassák csak azon a népszerű fórumon. Elég szomorú de a rágalmakat csak akkor távolították el amikor jeleztem bíróságra megyek, mert tudom egyértelműen bizonyítani, hogy szerzői jogaim sérültek és a portálomat is rágalmak érték a felhasználó alaptalan vádjai miatt. De tény, miután már mindenki elolvashatta a vádakat leszedték...

A NLC fóruma mindig látogatott lesz. Vannak rendes, jószándékú felhasználók, de akadnak akik imádnak ott pletykálni, hamis, ártó információkat beírni, okoskodni. Pl: Ha akarnám beírhatnám, hogy új kutatások szerint bizonyos influenza rák s a sok felhasználó közül lesz aki elhiszi, elrémül. Legutóbb valaki a hipofízis adenómáról állította, hogy rák. Hiába az NLC orvos szakértői, a NLC még ezeket a félrevezető, veszélyes témákat is hagyja, hisz dagad a fórum, több dolgot tárolhat a google, több lapon jelenik meg reklám stb... Az, hogy esetleg egy beteg, kétségbeesett ember keresőben eljut egy ilyen oldalra a tévinformációk miatt végképp összetörhet benne a remény és bánatában, rossz idegállapotában eldobhatja magától az életét, az nem fontos... meg úgysem értesülnek róla... Mert az egészségügyi információk veszélyesek. Nem összehasonlítható azzal amikor a kisdiák lusta, hát a neten várja tanulmányához szükséges választ s ha rosszul informálódik maximum egy egyessel megússza. Az egészségügyi információk a betegségről szóló tévhiteket rombolhatják, erősíthetik, életeket befolyásolnak attól függően pontosak vagy talmik. Dehát számít ez? A riogatni szeretők szép számmal járnak fel, a reklámok meg kiadhatok. A NLC orvosai meg valamennyire így tehermentesítve is vannak.

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.05.10. 22:19:04

Szeretném jelezni, hogy előző bejegyzésemmel nem szeretnék vitát kirobbantani. Aki az NLC-re jár fórumozni és nem ahhoz a réteghez tartozik akiről írtam ne szívja mellre, mert nem rá céloztam. Akinek nem inge ne vegye magára!

Marcell · http://hallgass.hu 2008.05.11. 22:43:04

Mi a Hallgass.hu újratervezésénél ugyanígy lekommunikáltuk az egészet a gépház blogon jó előre, de mindenki sz*rt ránk. Szinte semmi visszajelzés nem érkezett, szóval ez a kérdezősködés megint csak a nagy multiknál működik... :(

KKovacs · http://www.kkovacs.hu 2008.05.12. 16:47:49

Már élesben is van az új Economist címlap, ha jól látom!

designer 2008.05.12. 22:15:52

kedves Minerva, tudod, hogy a "portálodra" lépve 5 percig nem lehet tudni, hogy miről szól? nem derül ki róla. Én ezzel a portállal nem büszkélkednék, sőt senkinek nem hoznám fel. ha esetleg designváltásra lenne szükséged mindenképpen szólj.

Gugli 2008.05.14. 00:37:03

Jesszus Minerva, ezt a fajta hatter megoldast '98-ban hasznaltam utoljara a legeslegelso honlapomnál es soha tobbet :) Ettol fuggetlenul a tartalom biztos jo, csak nem nekem szol :)

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.05.14. 14:06:17

Konrad, megihlettel ezzel a bejegyzéseddel:) Készítettem egy rövid összeállítást a hetilapos honlapokról.

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.05.14. 15:39:38

Kedves designer!

Rossz helyen kopogtatsz. A fejlécben lévő nővér is jelzi, hogy egészségügyi honlap. A hipofízis és a Hipofízis.hu céljai egyaránt megtalálhatók a kezdőlapon és a tudnivalóknál. Az oldalsó menüsor is egyértelmű csak olvasni kell. A látogatottság általában minden hónapban nő, gyakori a visszatérő látogató, szóval azért el tudnak igazodni. A háttér azért ilyen, mert a zöld szín nyugtató hatású a szemnek. Ha ügyfelet keresel ne nálam tedd, munkanélküli vagyok a betegségem miatt majdnem 4 éve. Nem törekedek arra, hogy mindenki ízlését kiszolgáljam. Az emberek sokfélék, a háttérszínben sem lenne megegyezés. Sok véleményt kikértem és amiket a legtöbben javasoltak azt tartottam meg.

Minerva 2008.05.14. 15:42:02

Vonal köszi a cikket.

designer 2008.05.14. 19:40:27

Minerva:
ez te voltál korábban:
"Az én portálom február elején esett át designváltáson. Illeszkedve a portálok nagy designváltási trendjébe, de anélkül is szükség lett vona rá. Több látogató véleményét ismertem és figyelembe vettem az új külső kialakítása kapcsán, a visszajelzések pozítivak lettek. Szerintem is fontos a látogatók véleménye."

Nem keresek ügyfelet, nem kell védekezned, csak szerintem ne dicsekedj a portálod design megújításával, ha a tartalom jó az épp elég esetedben.

Maradj abban, amiben jó vagy, mindenben jó nem lehet senki. A "sok véleményt kikértem" mielőtt még elterjed pozitív példaként jelezném, hogy nem igazán hatékony stratégia, és pont nulla (vagy inkább negatív) eredményre vezet. De nem akarlak bántani így itt abba is hagyom, tulajdonképpen építő kritikának szántam, hogy mindig érdemes egy mondatban jelezni egy weboldal tetején, hogy miről szól az oldal.

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.05.14. 21:03:37

Kedves Designer!

Tényleg kár vitatkoznunk én tudom, hogy hány ember véleményét kértem ki és milyen visszajelzéseket kaptam. Nem írtam soha, hogy nálam a design fontosabb, mint a tartalom. Annyit írtam, hogy változtattam pont akkor amikor más portáloknál is volt ez a hullám, meg amúgy is szükséges volt már.

Egészségügyi portált viszek egyértelmű, hogy a tartalmon van a hangsúly. Pusztán azt akartam jelezni, hogy egy ilyen Economist-nál kisebb weblapon is fontos a design, az elrendezés, a látogatók véleménye, nemhogy az Economist-nál. Az én lapomon vannak rendszeresen visszatérő látogatók, eléjük az új híreket kell tenni, aki meg új vendég úgyis a Tudnivalóknál vagy a kezdőlap megnézésével kezd. A tudnivalóknál egyébként újabb információk találhatóak a könnyebb tájékozódáshoz. ( Van kereső, szótár és gyakori kérdések rovat is. ) Ha valaki mégsem nézné meg a Tudnivalókat, mert valami miatt lejebb görgetet a menüben még mindig rátalál arra mi a hipofízis. Akinek mindez kevés az valóban nem akar olvasni.

Szerintem a fejlécben szereplő nővér miatt mondjuk autószalonra nem gondol senki. A kezdőlap közepén is írva van a hipofízisről, a lap céljairól elég bőven, de a Tudnivalók is ki vannak emelve, a zöld-fehér pedig egészségügyben alkalmazott színek.

Az Economist-tal, vagy a Nők Lapja oldalakkal szemben nekem nincs külön webprogramozó csapatom, nagy webre fordítható pénzösszegem, én egyedül melózom és tartom fennt a lapot. Más a témám, a látogatottságom, jóval inkább kishal vagyok a vízben. Én csak arra céloztam, hogy bizony kisebb lapnál is fontos a külső, ott is hatékony a látogatók véleményének figyelembe vétele.

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.05.14. 21:27:19

És a CÉLJAINK menüpont is elég hangsúlyos színnel jelzett. Tudom sajnálni azt aki ennyi információdömping után nem jön rá, hogy egészségügyi honlapot néz vagy mi a lap célja.

"ha esetleg designváltásra lenne szükséged mindenképpen szólj." - olyan ügyfélhalászós mondat, valahogy nem tudok másra gondolni. De tényleg nincs munkahelyem, Te meg érthetően nem dolgoznál ingyen. Nem is kérném, sőt nekem megfelel így a lap. Nálam pedig tényleg a tartalom a fő, márcsak a jellegből adódóan is.

Én a cikkel kapcsolatban írtam, ráadásul nemcsak a saját lapomról. Sőt magába a cikkbe be sem írtam a honlapom nevét, mert nem kifejezetten reklámnak szántam. Már egy ideje blogolok itt és nem minden kommentemben a honlapom megemlítése a cél, bár nem tagadom előfordul. Én jórészt inkább okulok itt, fejlesztem a tapasztalataimat, néha véleményem fejezem ki. Ahogy helyesen jelezted, ez a tanulás rám is fér, azért járok főleg ide. Az, hogy a kommentjeim url-jébe beírom a címet?... keresőoptimalizálás... meg aki akarja megnézheti - köszönöm, hogy megtisztel-, de nem kötelező, nem az a fő. Egyszerűen csak jeleztem, hogy az én kicsiny netes tapasztalataim is tükrözik érdemes a látogatók véleményére adni, azonosulok az onlineblog eme bejegyzésével.

designer 2008.05.15. 12:55:00

amikor írtam a kommentet a honlapodra, nem számítottam a spanyol inkvizícióra.
ok-ok szuper a honlapod, és egyértelműen kiderül róla miről szól.

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.05.16. 23:07:08

Szia! Ez nem spanyol inkvizicó. Lehet, hogy lehetne jobb is, de ilyen. Csak annyit írtam, hogy igenis ki lehet venni miről szól az oldal, méghozzá több helyen. Naponta ezer ember el is tud tájékozódni rajta. Fél percet szánhatnál az áttekintésére mielőtt így kritizálod. Valaki megírta, hogy a hátteret ő régen használta, oké. Viszont az, hogy nem kivehető miről szól feltünő Tudnivalók és Céljaink menüpont mellett hm...

Azt meg, hogy miért említettem a cikk kapcsán a lapom már leírtam.

vonal 2008.05.26. 11:01:16

szia Minerva,
Az oldalat feltételezem átlagos felhasználóknak is szántad, olyanoknak is, akik esetleg először tévednek az oldaladra, nem csak visszatérőknek. Ha már itt az online marketing blogon beszélgetünk, akkor tényleg segítségképpen jelezném Neked, hogy érdemes egy weboldalon a lehető legegyértelműbben jelezni, hogy miről szól az oldal. Ez a használhatósági, hozzáférési szempontok első lépése, ennek kihagyásával gyakorlatilag 50%-kal csökkented a honlapod látogatottságát, ugyanis a felhasználóknak éppen a fele fogja elhagyni 0,1 másodpercen belül az oldaladat, ha nem derül ki számára egyértelműen, hogy miről szól, szóval nem valószínű, hogy eljut odáig, hogy a tudnivalók és Céljaink menüpontot megkeresse majd belekattintson. De feltételezem a statisztikádból ez látható, ha tudatosan nézegeted időnként.

Egyébként a kritikát nem mindig kell sértésnek tekinteni, lehet építő jellegű is még ha nem is esik jól, sajnáltatni pedig végképp nem kell magadat, látogatott, tartalmilag jó honlapod van, ettől függetlenül az észrevételek befogadása csak segít abban, hogy ez így is maradjon.
üdv.


süti beállítások módosítása