Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Farkast kiáltani

Címkék: onlinemarketing ajánló üzlet

2008.06.27. péntek 10:59 Konrad

Wolf Gábor egy jelenség a hazai piacon. Aki a kkv szektorral foglalkozik, annak a számára kikerülhetetlen a hatása. Sokan szeretik, istenítik, mások utálják, szitokszónak használják a nevét - mindenképpen hatást gyakorol.

A hazai blogszférában az sem tett jót igazán a hírnevének, hogy megnyerte a Goldenblog versenyt 2006-ban, és persze a blogokhoz való hozzáállása sem segíti ebben a körben az elismertségét. Ez persze Gábort annyira nem zavarja, hiszen pontosan tudja, minden róla szóló hír, vélemény egyben reklám is. Így aztán ez a bejegyzés is reklám, bármit is írok róla.

Mert ez egy ilyen műfaj. Kelt egyszerűen csak "vulgármarketing"-nek hívja ezt a fajta nyomulós, "amerikai stílusú" marketinget, amit Wolf Gábor csinál és tanít. Mert tanít, és ettől van igazán hatása. Hogy mire is gondolok?

Egy átlagos kkv-nak nincs tervezett marketingje. Jó esetben hirdet néha, főleg, ha az ügyfeleket csak így tudja szerezni, de egyébként nincs pénz önálló marketingesre, a főnöknek és egyben tulajdonosnak pedig nincs ideje ezen elgondolkozni. Tehát elmondható: a legtöbb kkv marketingileg analfabéta.

Ebben a helyzetben bármilyen tervezett marketing tevékenység sikerre van itélve. Hiszen a nulla foglalkozás után történik valamennyi foglalkozás az adott területtel, és ez függetlenül attól előrelépés, hogy mennyire ügyesen történik meg.

Ebben a helyzetben Gábor tanításai a legkönnyebben elérhető dolgok. Gyakorlatiasak. Sikerorientáltak. Könnyen megvalósíthatóak. Előképzettséget nem igényelnek.

Gondoljunk bele: ha egy kkv tulajdonos rájön, hogy kell neki marketing, hova fordulhat? Nincs ideje se egyetemre, se valami szakképzésre. Vegye meg a már 20 éve is elavult Kotler könyvet, vagy vegyen Sikerkalauzt, amerikai példákkal? Persze vannak más könyvek is, sőt, talán éppen a helyi kamara is csinál valami képzést - de tud ezekről? Eljut hozzá a híre?

Wolf Gábor saját magára is alkalmazza a marketinges tudását. Olyan értékesítési rendszert dolgozott ki, ami az összes létező csatornán eladja a módszerét. Én például amellett, hogy olvasom a blogját (szakmailag igazán érdekes, főleg, ha az ember a hozzászólásokat is megnézi), megrendelhetném ingyenes hírleveleit is, de a napokban az egyik ügyfelem (aki részt vett képzésein) küldött egy ajánlót, ami alapján komplett előadássorozatot is igényelhettem.

Ráadásul Gábor érti és használja a kkv-s online marketing eszközöket. Tanácsadó blogjai, hírlevelei, direkt levelei, partnerprogramjai szinte kikerülhetetlenek. És csinál még egy trükköt, ami kell a sikerhez.

Drága.

Ezzel egyrészt tisztességes bevételhez jut, másrészt viszont érdekes hatást vált ki azokban, akik megvették. Ha valami sokba kerül, akkor az csak akkor éri meg, ha bevételt is hoz. Azaz valóban kipróbálják a megtanított módszereket. Azaz a nulla marketinget végrehajtó cég hirtelen elkezd tervezett marketinget folytatni. Sikerre van ítélve.

Persze Gábor módszerei uniformizáltak. Olyan, mint a hajvágó gép: elméletileg mindenkinek más alakú a feje (első alkalommal biztosan). De - lásd mint fent - annak, akinek sehogy sincs levágva a haja, még a hajvágó gép is jobb frizurát csinál, mint az anyatermészet.

A fentiek miatt nem tudom (és nem szoktam) elítélni a módszereit, és bár én sok dolgot nem csinálok úgy, ahogy tanítja, elismerem, a módszerei működnek. Annyira működnek, hogy vannak követői is - akik viszont már nem kicsi wolfgáborok, hanem mind saját tudásukból építkeznek. És azon követőik között, ahol kicsi a tudás, hát... de ez már egy másik téma lenne.

A bejegyzésem apropóját egyébként egy újabb Wolf Gábor akció adja: a Gazdag Tanácsadó konferenciájának az anyagát kaptam meg a fent említett partnerem ajánlásával, és ebből az egyébként érdekes anyagból tesz most elérhetővé egy CD-nyit azoknak, akik ma feliratkoznak nála. Meg persze ajándékot is kapnak, ahogy azt a wolfgáborizmusban illik.

Mert ez egy ilyen műfaj.

(A bejegyzés egyetlen Wolf-Gábor-oldalra mutató linkje egy partnerkódos link. Ha valaki ezen keresztül jelentkezik, aztán valamit rendel, akkor elvileg még kapok én is valamit belőle. Ha ilyen lesz, akkor abból valami nyereményjáték kerekedik itt a blogon, igérem!)

52 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr47541757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SeOKe · http://seoke.blogspot.com 2008.06.27. 11:09:57

Ügyes PR cikk! Jól nyomod! Mennyi a jutalék a partnerprogramon, és mi után fizet?

Koronix · http://otletlada.blog.hu/ 2008.06.27. 11:15:39

a link nélkül nagyon jó kis bejegyzés.

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.06.27. 11:47:30

"Így aztán ez a bejegyzés is reklám, bármit is írok róla."

Ettől a mondattól először úgy tűnt, hogy ez egy egyszerű bejegyzés.

Aztán meg kiderül, hogy nem szándékolt reklámnak tűnő pr-cikk. Naaa.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.06.27. 12:16:18

Benne van, egyértelműen, hogy miért van ott a link. Nem dugtam el, megírtam, hogy partnerprogramos. Azt is megírtam, hogy ha lesz belőle pénz, akkor azt valamilyen formában a blog olvasói kapják meg. Akkor nem értem, miért baj ez? Nem PR-nak lent szánva, Wolf Gábor nem is látta még szerintem az írást. De ha annak veszitek, legyen PR. Attól még a véleményem az, amit írtam fönt.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2008.06.27. 12:45:55

Ahogy elnézem, írhatsz bármiről, valaki mindig ráfogja, hogy biztos PR... Ha az időjárásról írtál volna, akkor az Aignerékkel keveredtél volna gyanúba ;o)))

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.06.27. 12:50:32

Oké, én elhiszem, hogy Wolf Gábor nem olvasta. Ennek fényében tehát ez egy nem szándékolt reklámnak tűnő nem szándékolt pr-cikk. :)

Balázs · http://www.szanto.org 2008.06.27. 13:27:22

[rant ]Hogy a jó életbe felejtenénk már el a "pr-cikk" kifejezést! A fizetett cikk lehet "különleges hirdetési összeállítás" vagy "szöveges hirdetés," de NEM pr. Köszönöm. [ /rant]

Egyébként ez a bejegyzés is csak annak a bizonyítéka, hogy ha tetszik, ha nem, a "wolfgáborizmus" működik. Mert ilyenek vagyunk. :)

Kolbee 2008.06.27. 13:38:00

Srácok! A Kotler-féle marketing mitől elavult? Mostanában tanulmányoztam át az egészet, és igazából okos dolgok vannak benne, amikkel leginkább az a bajom, hogy 80%-a rizsa, és a gyakorlati példákból próbál uniformizált elméleteket gyártani. Igazából a fő szabály annyi, hogy gondolkodni kell, és akkor összefoglaltam a Kotler-féle marketinget egy mondatban.

Szóval a kérdéseim még egyszer:
1. Mondjatok konkrét példát, mai nem állja meg a helyét a mai világban.
2. Mitől elavultabb, és használhatatlanabb, mint bármi, amit ma a "marketingkommunikációs" felsőoktatásban tanítanak?

Mária 2008.06.27. 13:58:57

A nyelvedet majd ne felejtsd bent.

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2008.06.27. 14:43:32

Na ez is olyan "komment duzzasztó" post...

Én már régen mondom, hogy akkor nyugodnának meg az emberek, ha WG átnevezné magát "Wolf Gábor szakképzési kurzus kezdőknek avagy hogy tanuljuk meg az interneten hirdetni". Mert valójában itt tényleg csak ennyiről van szó, többről nem. De ki jelentkezne ilyenekre a kezdő kurzus helyett ilyeneket használ:
"Gazdagodjunk meg rövid idő alatt". Aztán még egy kis "hurráoptimizmussal" is megdobja és voila itt a biznisz! Persze, hogy jobban üt, meg jobban kiveri a biztosítékot is...

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.06.27. 16:40:27

Szerintem az itt megnyilatkozók közül - természetesen Konradot kivéve - kevesen ismerik mit is csinál WG. Felszínes dolog egyenlőségjelet tenni WG és néhány szánalmas hazai "Get Rich Quick" próféta tevékenysége közé. Én a kezdetektől olvasom Gábor hírleveleit, blogbejegyzéseit, pásztorleveleit...Néha tanulok belőlük, néha szórakoztatnak, máskor meg irritálnak. (Nem tartozom a célcsoportjába.) Jó lenne, ha a folyamatos fanyalgás és irigykedés helyett valaki végre szakszerűen elemezné, mit is csinál WG és miért is olyan hatásos ez. Konrad legalább megpróbálta, megdolgozott a jutalékért.

2008.06.27. 16:56:51

Kedves Szántó Balázs! Szoktak ágálni egyesek, hogy nincs olyan, hogy "PR-cikk" (mint ez egyszeri parasztbácsi a zsiráf előtt: "Ilyen állat pedig nincs is!") Pedig van ilyen állat, a PR-cikk olyan cikknek kinéző dolog, aminek PR célja van. Egyes újságoknak még a tarifájukban is így van benne. A "hirdetési összeállítás" meg a "szöveges hirdetés" az hirdetés, ez viszont úgy jelenik meg, mintha nem az lenne. Lehet, hogy nem legális (ezt nem tudom), de hogy van ilyen, az biztos.

Konrádot meg nem hibáztatom, a post jó és ha már ír róla, miért ne keressen vele? Én is kattintok... :)

Balázs · http://www.szanto.org 2008.06.27. 17:20:34

Bocs, off.

@iii Van ilyen, sajnos. Ámde: 1) ne mondjuk már rá, hogy pr, mert az az egész szakmá(m)ra nézve szegénységi bizonyítvány, valamint 2) nem legális/szabályos, a fizetett megjelenést a hatályos jogszabályok szerint jól láthatóan és egyértelműen el kell különíteni a szerkesztőségi tartalomtól. Ez sajnos sokszor csak az (x) a szerző neve helyén, vagy neadjisten még annyi sem. (Egyébként véletlenül egész jó kifejezést használtam a műfajra, úgyhogy hívjuk annak, ami: fizetett megjelenés.)

Mária 2008.06.27. 17:25:32

Pollner: pontosan erről van szó. Konrad megvezeti az olvasóit, amikor nem őszintén lelkesedik, hanem jutalékért dolgozik.

Ha Konrád őszintén lelkesedne, akkor most a "villából" tudósítana, de minimum a "padawan" csomag előnyeit méltatná :)

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.06.27. 18:33:26

Mária: Te is marketinges vagy, rád is vonatkozik a felhívás: Szakmai módszerekkel elemezd WG valamelyik írását. (A MiSzü nem számít, abban csak mentor, vagy mifene.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.06.27. 18:34:38

Mária, szerintem te összekevered a dolgokat. Nem a Milliomos Születik kapcsán és nem arról írtam, hanem Wolf Gáborról. Nem lelkesedek sem WG módszerei, sem más iránt. Főleg nem a MiSzü iránt. Ez a bejegyzés pontosan arról szól, hogy van egy módszer, ami olyan, amilyen, sokaknak tetszik, másoknak nem, de általában működik. Ennyi.
Ezt tudod cáfolni?

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.06.27. 18:35:16

Balázs, akár tetszik, akár nem, a "pr cikk" elnevezés már beivódott a köztudatba, hiába is hadakozol:)

Mária 2008.06.27. 18:42:02

Pollner, nem vagy abban a helyzetben, hogy engem bármire is felszólíthass :)

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.06.27. 19:10:37

Mária: Pontosítok: felkérés (vagy egyszerűen csak kérés). Egyetértek Konraddal, WG (némi keresgélés után) megtalált egy piaci rést, vagy inkább űrt. Eddig nem volt senki, aki az önálló marketinggel nem rendelkező vállalatoknak egyszerű, hideg vízben azonnal feloldható, gyorsan ható marketinget kínált volna. Tudsz jobbat?

Rooza 2008.06.27. 21:31:08

OFF
ez a hsz: 2008.06.27. 13:58:57
nem illik egy szakmai blog kommentsorába.
(máshová sem)
ON

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.06.27. 21:42:55

...ámde nem moderálom, hogy teljes legyen a kép a kommentezőimről.

hunterbear 2008.06.27. 23:43:55

Bocs, hogy közbeszólok, de ez a fizetett hirdetés, reklámcikk, pr-cucc dolog ez a neten eddig is és ettől függetlenül is elég szarul megy. Mondjuk a fél indexponthu tele lehetne (X)-el, merthogy mondjuk ha csak a tech cikkeit nézzük, azok 98%-a azért íródik, mert valaki valakinek a szerkesztőségben jót csinál valamivel. Szakmailag nulla bulvárra vett "tech" cikkek, amiket a megrendelő rendel az "újságírótól".

Aztán meg az is erősen kérdéses, hogy mennyiben vonatkoznak egy blogra az újságírási szabályok. Szerintem semennyire.

Azt meg még megmagyarázhatná valaki, hogy miért van az akármi szakmai helyzetben, hogy ha összeül 3 adott szakmából, egyből három platform lesz és a lehetséges összes formában és szálon pillanatok alatt anyázzák egymást és becstelenítik egymás munkáját. Igen, tudom, ez Magyarország. Helyben vagyunk. De miért van így? Néplélek probléma, vagy mi?

Ernő · http://www.webseo.hu/keresooptimalizalas_referenciak 2008.06.27. 23:52:46

A MiSzü-ről nem lesz bejegyzésed? Vagy lemaradtam róla?

Nekem kicsi furi, hogy WG összeállt ezekkel az arcokkal...
Itt most nem Surányira gondolok, hanem a hatalmas e-book istenség király american névvel stb.. Nekem olyan szánalmas.

Most komolyan mindenki olyan e-bookokat fog nyomatni, hogy hogyan tegyél magadévá minden nőt??? Ehh...
Le lehetne már zizzenni ezekről!

na, mind1.. biztos volt valami oka rá.

Wolf Gábor · http://www.marketingcommando.hu/blog 2008.06.28. 14:45:40

Konrád,

Köszönöm szépen a bejegyzést - bevallom, furdalt a kíváncsiság, hogy ha írsz erről az anyagról, akkor mit fogsz írni!

Az olvasóidnak egy infó: a reklámozott anyag (a tavalyi Gazdag Tanácsadó Konferenciából készült tananyag) két előadásában is a hazai guruk guruvá válásának a folyamatát elemeztem - ebben Konrád is szerepel (bár lehet, hogy név nélkül). Ez egy rendkívül izgalmas és érdekes folyamat, érdemes mindenkinek tanulmányoznia, aki szeretné valamire is vinni a saját területén.

Hálás vagyok mindenkinek a kommentjéért is - érdekes szombat délutáni olvasmány volt.

dr Tóth András · http://tothandras.hu 2008.06.28. 16:38:09

Kedves Mária!

Felhívom figyelmét, hogy az internet komolyabb dolog, mint gondolná! Amit egy egyszerű postban megír az ember, az évtizedek után is fent lesz, megtalálják a keresők - bármikor leellenőrzi a jövendő munkaadója, megrendelője vagy egy távoli jövő hivatala, amin mondjuk a holdutazásos vízuma múlik. (Most néztem meg, például 11 éve írtam dühömben egy rossz könyvről kritikát - mai napig fent van, kiirthatatlanul.)

Hm.

Lehet, hogy csak egyszerűen magáévá tette WG 2007-es GT-n mondott híres szupermenes beszédét - mesterségesen egy megosztó személyiség képét építi fel magáról. Ha így van nagyon jól sikerült WG elveit alkalmaznia. Azt már el sem merem képzelni, hogy lehet, hogy az életben természetesen is ilyen...

devizakozep 2008.06.28. 20:17:34

Van nekem egy hirlevelem (majd befuzom a trivium.blog.hu ala is). "Hogyan legyel szupergazdag, ha meguntad az egyszeru gazdagok eletet". Ez a cime. En nagyon szeretnem WG, ha feliratkoznal ra. Komolyan. Van egy-ket tipp es trukk benne, ami neked is jol johet. (Hisz tudjuk jo pap holtig tanul). Mondjuk a "Gazdag, gazdagodj!" eloadassorozaton mar elhangzott (2006 novembereben volt Vegasban), de biztos van benne sok ujdonsag az itthoni marketing korokben mozgoknak. Az igazsaghoz hozzatartozik az is, h a sorozat egyes reszei fizetosek, de Krisztus koporsojat sem oriztek ingyen. Remelem latlak az olvasoim kozott! Tovabbi szep napot kivanok neked es a tobbi gurunak. (Ez az ajanlatom csak nektek szolt es itt, a feliratkozasra holnap estig van lehetoseg korlatozott szamban, szoval akit erdekel, az siessen !)

Longhand · http://longhand.hu 2008.06.28. 22:50:56

előbb regisztráld a domaint deviza :)

Nekem mindig a '90-es évek elejéről, a csillogó szemű MLM ügynökök jútnak az eszembe amikor egy fórumnégyzetméteren összegyűlt sikermarketing hozzászólást olvasok.

Elég messziről, jól felismerhető stílussal ajándékozzák meg az ember habitusát ezek a tanfolyamok.
Van néhány hatékony alap praktika, amit már az MLM ügynökök is tudtak 92-ben.
Kérdezz inkább, mint kijelents, stb.

Nem akarom ilyen egysíkuan megítélni, nem lenne igazságos, ennél biztos sokkal többet ad és talán van egy 5% akinek tényleg hasznára is válnak ezek a dolgok, de a többség számára hasztalan. Kényszerpályára tévedt emberek többnyire, akiknek nem sok affinitása van ahhoz amivel kényszerből foglalkoznak, hogy "csináljanak valamit".

Wolf Gábor arra az elég jelentős számú rétegre talált rá ügyesen, aki egyéb lehetőségek híján (remek magyar kilátások) többnyire online marketinggel próbál meg boldogulni, mindenféle előképzettség és tapasztalat nélkül.

De meg kell jegyezni, hogy ismerek olyan vállalkozót aki a Wolf féle iskolát nyomja és tényleg sikeres történeteket tudhat magáénak. Azt nem tudom, hogy mi volt előbb a tyúk vagy a farkas. (bocs :) )

Longhand · http://longhand.hu 2008.06.29. 02:08:15

Kapott egy bejegyzést a dolog:
optimalizalas.info/jelensegek/vagyakat-adunk-szarnyainak.php

Remélem Gábor küld referer kódot :)

Csoki 2008.06.29. 10:11:55

Megnéztem az oldalt, tök jó!

Mária 2008.06.30. 07:45:11

Kedves András: tenyérbe mászóan felháborító a magabiztossága, amivel azt feltételezi, hogy W.G. ötletei, tanácsai, sziporkái nélkül a marketing bizniszben ember nem boldogulhat ebben az országban.

Hogy jön Ön ahhoz, hogy összekapcsolja a nevemet bizonyos "konferenciákkal"?

Az meg sem fordult a fejében, hogy egyszerűen csak jó tanáraim voltak, majd folyamatosan képeztem magam és nem utolsó sorban tehetséges is vagyok?

Bátorság, kedves András, merjen az Ön körül bóklászó emberekről nagyszerű dolgokat feltételezni!

:)

Norbert 2008.06.30. 11:33:22

Konrád, az ominózus miszü kritikádhoz képest úgy fest nekem ez a post, mint amikor Winston Smith bevallja, hogy ő akkor mégis inkább szeretné a Nagy Testvért...

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.06.30. 18:09:37

Namármost nékem úgy tűnik, hogy ezen a környéken Mária az egyetlen tökös gyerek (imádom a képzavarokat), aki nevén nevezi a gyereket.

Az ilyen környéken (értsd: szakmai blog) a ~subj-fajták olyanok, mint az egyébként imádnivaló elsőosztályos tanítónéni, aki írni-olvasni tanítja a gyereket, de ezáltal feljogosítva érzi magát arra, hogy a Harmonia Celestisről írjon kritikát.

Senki sem tilhatja meg neki ezt, ahogy azt sem másoknak, hogy ne kelljen őtet komolyan venniök.

Longhand · http://longhand.hu 2008.06.30. 20:39:45

Ez amolyan kávéházillatú hozzászólás volt Zoltán, pedig a tengerrül tetszett érkezni úgy tudom.
Napolaj helyett, a cseresnyés pipadohány és a kávé illata, az író szellemét áthatva.
Remélem azért barnult is kegyed valamelyest ott a tenger mellett.

Konrád bejegyzése meg egy erősen promo bejegyzés volt, az más kérdés, hogy az emberek többsége van annyira, mmm....., figyelmetlen, hogy ez elkerülje a figyelmét.
:)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 06:47:04

25 nap alatt kisimulnak az ember idegei, még ha erősebben fogalmazna, akkor sem teszi.

Privát véleményemet úgyis ismered, de ide most ennyi és így kívánkozik.

Talán még ilyen kevésnek sem kellene - nem köll effélefajta hüleségekkel időt tölteni.

ervin d · http://kerdoiv.blog.hu 2008.07.01. 10:41:35

Kamarai marketing előadások? Ez kb. úgy hangzik, mintha egy egész életében alkalmazottként dolgozó tanár próbálná elmagyarázni, hogy mi is az a vállalkozás.

Lehet, hogy WG drága, meg kívülálló a szakma "öregjei" számára, de kétségkívül hiteles: azokat a módszereket, amiket hirdet, szinte mindet kipróbálta már. Most ezt nem azért írom, mert annyira isteníteni akarom, de egy KKV vezetője nem fog azon gondolkodni, hogy a kotleri elveket hogyan tudja átültetni a gyakorlatba, sokkal többre értékeli az "itt van, nekem bevált, próbáld ki Te is" módszereket. WG pont azt adta a népnek, amire igény volt, és szerintem ez minden marketing alapja.

Mária 2008.07.01. 11:22:38

Ervin d: "pont azt adta a népnek, amire igény volt"

Az istenadta, böszme, tanulatlan nép mindig is kenyeret és cirkuszt akart.

Ebben a vonatkozásban aztán jól meg is kapja a nép: jó sok cirkuszt néhány fogyasztható morzsával :)

Kíváncsiskodó 2008.07.02. 09:16:23

Mária, elnézést ha tévedek, de nem te vagy az a Mária, aki régebben WG blogján egy bejegyzést sem hagytál ki (pozitív) kommentálás nélkül, és elmondásod szerint több WG anyagot te is megvettél? Mert ha igen, akkor az a böszmeség, hogy kvázi lehülyézed most a WG "tanítványokat"... Ha nem, akkor itt sem voltam. :)

Mária 2008.07.02. 10:07:37

Kíváncsiskodó: megvettem, persze. Sőt, 2005-ben egy előadást is végigunatkoztam, sőt, 2007-ben 3 hónapig kipróbáltam a "Navigátort" is.

Másként hogyan tudnék véleményt mondani a "jelenségről"?

Meglepne, ha minderről bárhol lelkendezve írtam volna.

Én valami olyasmire emlékszem inkább, hogy a véleményem hatására tavaly nyáron ellepték a blogomat az önkéntes kis kommandósok, szétqrási céllal.

Persze egy jó blog nem hal meg attól, ha be kell vezetni a kommentek előzetes moderációját :)

Breem 2008.07.02. 13:26:14

Szerintem rém egyszerű a dolog. Lehet ingyenes blogokat olvasni, kikiáltani magunkat okosabbnak és közösködni az elviselhetetlen modorú Máriával és hasonló önjelölt marketingessel. Vagy lehet értelmesen is tölteni az időt, és tanulni az olyan szakértőktől akik nem csak belekóstoltak, hanem valóban tanultak is Gábortól.

Valóban, Mária korábban a commandos blogon is feltűnt, és kiutáltatta magát. Hiszen ott is beleszólt mindenbe, és ki akarta oktatni azokat akik jobban értenek a szakmájukhoz. (Például webdesignerebb akart lenni a webdesignernél, seo-szakértőbbnek a seo szakértőnél, stb) Látom átköltözött ide. Nem irigyellek Konrád.

Mária 2008.07.02. 13:39:21

Nahát, Breem, te nem a villában vagy? Padawan sem lettél?

Nem mondod, hogy "Gábor" tanácsait követve nem jött össze a pénzed a belépőre?

:)

Szűcs Attila · http://szucsattila.blog.hu 2008.07.02. 15:07:38

Szóval akkor Mária a hibás, mert kicsit hidegebben tálalja a dolgokat? Amennyire ismerem a blogját a maga nemében szakmailag rendben van. Aztán ha valaki nem tudja felvenni a kesztyűt vele szemben és megvédeni a saját igazát, az a saját baja

Maria · http://maria.blog.hu 2008.07.02. 16:05:32

Breem: lássuk azokat a szakértőket, akik W.G-tól tanulták a marketinget, az online marketinget, ehhez megszerezték a kellő szakmai gyakorlatot és most valóban meg is élnek abból, hogy szakértőként pozicionálják magukat.

Ide azt a listát, kíváncsi vagyok!

Gondolom, nem csak én olvasnám végig szívesen és érdeklődéssel azt a szakértői listát :)))

Hehe 2008.07.03. 22:40:07

Kedves Mária!
Imponál a combossága! Végre valaki aki a porszívóügynök(guru)-képzőt helyre teszi. Csak így tovább!

Konrád!
A "vulgármarketing" kifejezés beidézése nagyon pontos, de a következő mondatod az igazán csúcs:
"Gondoljunk bele: ha egy kkv tulajdonos rájön, hogy kell neki marketing, hova fordulhat? Nincs ideje se egyetemre, se valami szakképzésre."

Így van! Akinek nincs "ideje" képeznie magát az fizet wégéknek! :)))

Breem 2008.07.04. 13:22:05

Aki a combos Máriára vágyik, ám lelke rajta. :) Nem Mária határozottságával van bajom, hanem azzal, hogy nem egyszer olyan dolgokat mond, ami nem igaz, vagy szakmailag csúsztatás. Mindezt kioktató stílusban világgá is kürtöli, és ha valaki szól neki, hogy nem úgy van az, akkor letorkolja. De ha már a végzettséget emlegetitek, Mária marketing diplomáját is megnézném ;)

Nem tisztem megvédeni Wolf Gábort, de úgy gondolom, azért a VIP tagok vagy a Mastermind csoportban résztvevők között bőven van, aki már letett valamit az asztalra. Azt hiszem, ezekből adott már nyilvános résztvevői listát közzé az oldalain.

De bevallom, egyvalamiben egyetértünk: A MiSzü az gáz. Gábor könnyen el is játszhatja vele az imázsát. De ez az ő dolga.

Mária 2008.07.04. 13:31:48

Breemie, drága, azt elhiszem, hogy megnéznéd a diplomáimat, biztos vagyok benne, hogy először látnál ilyesféle papírokat :)

Komolyabban #1: én névvel, képpel vagyok kint a neten, ellentétben veled, akit eddig csak mint agresszív kismalacot van szerencsém ismerni.

Komolyabban #2: ügyfélnek természetesen bármikor mutatok papírokat, referenciákat. Nade egy olyan noname senkinek, mint amilyen Te vagy?

W.G. marketing diplomáját, online marketing területen végzett tanulmányait bizonyító papírjait láttad már?

És a tanítványok miféle okleveleket kapnak tőle? A "padawan-képzést" tudtommal még sehol nem akkreditálták :)))

orczy 2008.07.05. 01:19:20

Érdeklődéssel olvastam ezt a vitát. Azt gondolom, hogy mint minden szakmában, a miénkben is kell lennie egy minimum erkölcsnek, amit az ember betart. Azt hiszem a WG-féle akciók régen átlépték ezt a határt.

Abszolút Máriával értek egyet (bár nem ismerem). Néhány lúzer csinál néhány lúzer oldalt, és bepalizik néhány még lúzerebb embert. Szerintem ennél lejjebb nincs.

Breem 2008.07.07. 13:32:31

Savanyú a szőlő.

Róth Dénes 2008.07.16. 00:06:46

A kommentek sora önmagában egy kész marketing tanulmány.


Látható egyrészt, hogy a legnegatívabb vélemények olyan személyektől származnak, akik konkurencia és/vagy minimális tényleges információval rendelkeznek.


Aztán érdekes megnézni azt is, hogy a többé-kevésbé konkurenciának (is) számítók közül ki áll neki fikázni és ki nem.

Mert itt válik el az amatőr a profitól.

És nem abban, hogy mit gondolnak WG-ről és munkásságáról, hanem abban, hogy van-e elég eszük ezt okosan kommunikálni, vagy zsigerből nekiesnek.
Aki még a másiknak is beszól, mert szerinte nem elég negatív a véleménye ... na mindegy, biztos neki is vannak elégedett ügyfelei.


Egyébként pedig érdekes a kommunikációs szituáció is. Kicsit olyan mint a francia(?) üveg a reptéren: bentről kifelé kiválóan látszik a zavart viselkedés, de kintről befelé meg semmi, pontosabban valami, amit bizonyos ingerek (reklámok, csalik, blog) alapján érzékelni vélnek, de leginkább érzékelni szeretnének.

Aztán ha idekeveredik valaki WG ügyfelei közül és azt találja mondan, hogy itt bizony ténybelileg tévedni tetszenek, (hiszen valójában nem látnak be), akkor előáll a kognitív disszonancia kellemetlen érzése.

Ebből pedig csak egyfelé lehet menekülni: a WG-ügyfél csak agymosott idióta és/vagy szerencsétlen lúzer lehet, akit jól megkopasztottak és most csak próbálja racionalizálni, hogy miért is hagyott ott sok pénzt.

És ezzel bármiféle értékelhető véleménynek, értelmes vitának minden lehetősége elvész, hiszen innentől már nincs mese: valamelyik fél "hülye".

Persze részben ez is a cél: érzelmi alapon megosztani a népet, a nemvevők véleménye úgysem érdekes, az ügyfeleket meg összekovácsolja, az "együtt néznek minket hülyének, ezek a hülyék" érzet.

Pedig a valóságban a különbség messze nem ekkora: WG ügyfelei közül sokan olvassák ezt a blogot is (néhányan még írnak is bele), Konrád elismert szaktekintély a maga területén és szerintem többen ügyfelek vagyunk WG-nél is és Konrádnál is.

Breem 2008.07.16. 12:33:08

Mélyen egyetértek Róth Dénes szavaival.

A kutya rúgja meg, én meg megint belementem a Máriával való értelmetlen vitába. Pedig már egyszer megfogadtam, hogy nem teszek ilyet.

Vidi Rita · http://www.viruskommando.hu 2008.07.23. 15:03:37

Én használom WG tanításait, vevője vagyok.

Rengeteget fejlődtem reklámszövegírásban (addig is tudtam írni, csak vele eladni nem:)), és csomó apróságot is felszedegettem, nem csak tőle, hanem a kommentelőitől és az ügyfeleitől is.

A honlapja nem mozgat, de a blogjait szeretem, a látogatói miatt is.

Minden hónapban kapok legalább 4-5 olyan ötletet a navigátorból, amit azonnal bevetek, és működnek.

Például: szórólap hátuljára térképet rakok:) Apróság, de működik.
Eszembe juthatott volna nélküle is, de pont nála olvastam, úgyhogy pont WG juttatta eszembe.

Persze, csomó minden visszaköszön máshonnan is, de WG-nak a legjobb a marketingje és kész:)
Megtartjuk!:))

2008.08.13. 22:02:35

bár már feloldódott a eszültség, ideirom:
Konrád kifejezetten objektívan irt, seemi dicséret nélkül kiemelve a pozitivumokat s negativumokat. Ami pedig tény, WGenyérbemászó stilusa ellenére jó ötleteket mutat fel néha, egy marketing analfabéta számára pedig egyenesen létfontosságuakat.pont.

Ötletgazda (törölt) · http://otletgazda-bt.5mp.eu 2008.09.07. 23:22:49

Helló!

Párat én is belekotyognék.

1. Mindenkit mindenki nem szerethet, és nem is megy neki. Akit meg mégis, azt meg senki sem.
2. A kisvállalkozónak semennyi marketingje nincsen. Ha holnap bemegyek egy közértbe, és azt mondom, hogy "Ember, strigulázd, hogy egy nap hányan jönnek be, és add össze este! És holnap kezdd elölről!", akkor 100-ból 101 azt hiszi, hogy én vagyok a Lomonoszov Egyetem közgazdasági docense...
3. A marketing (is) egy olyan pálya, ahol mindenki szakember. Van még egy jó csomó ilyen. Pl természetgyógyászat, informatika, soroljam még?? Muhahaaa...
4. Akinek van eredménye, az ne legyen szégyenlős, különben nem fog menni tovább...
5. Az ilyen dug@soktató se##&@&ejekkel pedig tényleg nagyon gáz összeállni. A fiatal pofátlan Dév gyerek még határeset, de az üres dumákat jópézér eladó Fun-Sir-Guru az már nem megfelelő partner. Ennél még én is finnyásabb vagyok, pedig nekem még a nevem Senki.


süti beállítások módosítása