Wolf Gábor egy jelenség a hazai piacon. Aki a kkv szektorral foglalkozik, annak a számára kikerülhetetlen a hatása. Sokan szeretik, istenítik, mások utálják, szitokszónak használják a nevét - mindenképpen hatást gyakorol.
A hazai blogszférában az sem tett jót igazán a hírnevének, hogy megnyerte a Goldenblog versenyt 2006-ban, és persze a blogokhoz való hozzáállása sem segíti ebben a körben az elismertségét. Ez persze Gábort annyira nem zavarja, hiszen pontosan tudja, minden róla szóló hír, vélemény egyben reklám is. Így aztán ez a bejegyzés is reklám, bármit is írok róla.
Mert ez egy ilyen műfaj. Kelt egyszerűen csak "vulgármarketing"-nek hívja ezt a fajta nyomulós, "amerikai stílusú" marketinget, amit Wolf Gábor csinál és tanít. Mert tanít, és ettől van igazán hatása. Hogy mire is gondolok?
Egy átlagos kkv-nak nincs tervezett marketingje. Jó esetben hirdet néha, főleg, ha az ügyfeleket csak így tudja szerezni, de egyébként nincs pénz önálló marketingesre, a főnöknek és egyben tulajdonosnak pedig nincs ideje ezen elgondolkozni. Tehát elmondható: a legtöbb kkv marketingileg analfabéta.
Ebben a helyzetben bármilyen tervezett marketing tevékenység sikerre van itélve. Hiszen a nulla foglalkozás után történik valamennyi foglalkozás az adott területtel, és ez függetlenül attól előrelépés, hogy mennyire ügyesen történik meg.
Ebben a helyzetben Gábor tanításai a legkönnyebben elérhető dolgok. Gyakorlatiasak. Sikerorientáltak. Könnyen megvalósíthatóak. Előképzettséget nem igényelnek.
Gondoljunk bele: ha egy kkv tulajdonos rájön, hogy kell neki marketing, hova fordulhat? Nincs ideje se egyetemre, se valami szakképzésre. Vegye meg a már 20 éve is elavult Kotler könyvet, vagy vegyen Sikerkalauzt, amerikai példákkal? Persze vannak más könyvek is, sőt, talán éppen a helyi kamara is csinál valami képzést - de tud ezekről? Eljut hozzá a híre?
Wolf Gábor saját magára is alkalmazza a marketinges tudását. Olyan értékesítési rendszert dolgozott ki, ami az összes létező csatornán eladja a módszerét. Én például amellett, hogy olvasom a blogját (szakmailag igazán érdekes, főleg, ha az ember a hozzászólásokat is megnézi), megrendelhetném ingyenes hírleveleit is, de a napokban az egyik ügyfelem (aki részt vett képzésein) küldött egy ajánlót, ami alapján komplett előadássorozatot is igényelhettem.
Ráadásul Gábor érti és használja a kkv-s online marketing eszközöket. Tanácsadó blogjai, hírlevelei, direkt levelei, partnerprogramjai szinte kikerülhetetlenek. És csinál még egy trükköt, ami kell a sikerhez.
Drága.
Ezzel egyrészt tisztességes bevételhez jut, másrészt viszont érdekes hatást vált ki azokban, akik megvették. Ha valami sokba kerül, akkor az csak akkor éri meg, ha bevételt is hoz. Azaz valóban kipróbálják a megtanított módszereket. Azaz a nulla marketinget végrehajtó cég hirtelen elkezd tervezett marketinget folytatni. Sikerre van ítélve.
Persze Gábor módszerei uniformizáltak. Olyan, mint a hajvágó gép: elméletileg mindenkinek más alakú a feje (első alkalommal biztosan). De - lásd mint fent - annak, akinek sehogy sincs levágva a haja, még a hajvágó gép is jobb frizurát csinál, mint az anyatermészet.
A fentiek miatt nem tudom (és nem szoktam) elítélni a módszereit, és bár én sok dolgot nem csinálok úgy, ahogy tanítja, elismerem, a módszerei működnek. Annyira működnek, hogy vannak követői is - akik viszont már nem kicsi wolfgáborok, hanem mind saját tudásukból építkeznek. És azon követőik között, ahol kicsi a tudás, hát... de ez már egy másik téma lenne.
A bejegyzésem apropóját egyébként egy újabb Wolf Gábor akció adja: a Gazdag Tanácsadó konferenciájának az anyagát kaptam meg a fent említett partnerem ajánlásával, és ebből az egyébként érdekes anyagból tesz most elérhetővé egy CD-nyit azoknak, akik ma feliratkoznak nála. Meg persze ajándékot is kapnak, ahogy azt a wolfgáborizmusban illik.
Mert ez egy ilyen műfaj.
(A bejegyzés egyetlen Wolf-Gábor-oldalra mutató linkje egy partnerkódos link. Ha valaki ezen keresztül jelentkezik, aztán valamit rendel, akkor elvileg még kapok én is valamit belőle. Ha ilyen lesz, akkor abból valami nyereményjáték kerekedik itt a blogon, igérem!)
Utolsó kommentek