Ha az ember rendszeresen olvasgatja a hazai szakmai oldalakat, akkor pár hét után rájön arra, hogy igazából alig van valamirevaló hasznos szakmai hír a hazai marketinges életből.
A teljesség igénye nélkül az alábbi oldalakat követem valamilyen rendszerességgel:
- Kreatív Online
- BTL.hu
- Mfor
- Honliner
- Prím Hírek
- SG.hu (van benne némi marketinges anyag)
- FN.hu Marketing és Média
- HVG Online
Meg persze néha másokat is, ahogy sikerül. De ha egy oldalnak nincs rss-e, akkor biztos nem fogom rendszeresen követni. Arra nincs se időm, se energiám, hogy rendszeresen betöltsem az oldalakat. Meg igazából nincs is erre szükség.
Az ugyanis a megfigyelésem, hogy nagyon egysíkúak ezek az oldalak. Az alábbi hírtípusokat találjuk:
- Sajtóközlemények: sok esetben síma utánközlés, esetleg némi átírás. Néha egy-két plusz infót, utalás régebbi sajtóanyagokra.
- Külföldi hírek: ha van valami nagyon fontos, akkor azt pár nap késéssel megírják. Aki követi a fontosabb angol nyelvű hírforrásokat, azok tudják, mire gondolok.
- Saját anyagok: a lapok egyik fele igen, a másik fele gyakorlatilag nem. De az arányuk nem sok, sajnos. Elsősorban egy-egy aktuális téma feldolgozása, esetlegháttéranyagok.
De ha megnézzük az oldalakat, akkor sok hírt 3-4-5 helyen elolvashatunk. Néha betű szerint ugyanolyan szöveggel. Mert a sajtóközleményeket sokan egyszerűan csak becopyzzák. Még azt sem tartom lehetetlennek, hogy némi flekkdíjat is felvesznek ezért egyesek...
Ami nincs, ami hiányzik: saját hírek, exkluzív hírek, szerkesztőségi információk, rendszeres elemzések, interjúk. Ami nagyon hiányzik: a kezdeményezés. Ezek a portálok csak követik az eseményeket! Nem vetnek fel témákat, nem mennek utána egy-egy érdekes hírnek. Súlytalan az egész online marketinges sajtó. Sajnos.
Kellene egy marketinges TotalCar. Valami olyan portál, amelyik bevállalós, ugyanakkor ismeri a piacot, érzi a rezdüléseket is, és képes akár témákat is előtérbe tolni. Valami szakmai fórum...
Utolsó kommentek