Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Sajtóközleményportálok

Címkék: onlinemarketing weboldal

2008.07.22. kedd 19:12 Konrad

Ha az ember rendszeresen olvasgatja a hazai szakmai oldalakat, akkor pár hét után rájön arra, hogy igazából alig van valamirevaló hasznos szakmai hír a hazai marketinges életből.

A teljesség igénye nélkül az alábbi oldalakat követem valamilyen rendszerességgel:

Meg persze néha másokat is, ahogy sikerül. De ha egy oldalnak nincs rss-e, akkor biztos nem fogom rendszeresen követni. Arra nincs se időm, se energiám, hogy rendszeresen betöltsem az oldalakat. Meg igazából nincs is erre szükség.

Az ugyanis a megfigyelésem, hogy nagyon egysíkúak ezek az oldalak. Az alábbi hírtípusokat találjuk:

  • Sajtóközlemények: sok esetben síma utánközlés, esetleg némi átírás. Néha egy-két plusz infót, utalás régebbi sajtóanyagokra.
  • Külföldi hírek: ha van valami nagyon fontos, akkor azt pár nap késéssel megírják. Aki követi a fontosabb angol nyelvű hírforrásokat, azok tudják, mire gondolok.
  • Saját anyagok: a lapok egyik fele igen, a másik fele gyakorlatilag nem. De az arányuk nem sok, sajnos. Elsősorban egy-egy aktuális téma feldolgozása, esetlegháttéranyagok.

De ha megnézzük az oldalakat, akkor sok hírt 3-4-5 helyen elolvashatunk. Néha betű szerint ugyanolyan szöveggel. Mert a sajtóközleményeket sokan egyszerűan csak becopyzzák. Még azt sem tartom lehetetlennek, hogy némi flekkdíjat is felvesznek ezért egyesek...

Ami nincs, ami hiányzik: saját hírek, exkluzív hírek, szerkesztőségi információk, rendszeres elemzések, interjúk. Ami nagyon hiányzik: a kezdeményezés. Ezek a portálok csak követik az eseményeket! Nem vetnek fel témákat, nem mennek utána egy-egy érdekes hírnek. Súlytalan az egész online marketinges sajtó. Sajnos.

Kellene egy marketinges TotalCar. Valami olyan portál, amelyik bevállalós, ugyanakkor ismeri a piacot, érzi a rezdüléseket is, és képes akár témákat is előtérbe tolni. Valami szakmai fórum...

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr56580479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomi_ · http://www.linkedin.com/in/tamasbodi 2008.07.22. 20:09:10

A Mediainfo is nagy kozlemenykozlo, sok idobe telt mire feedje lett. A Btl.hu talan a leginkabb copypaste stilusu ezek kozul - ebben pont ez a jo; sok olyan anyag is kikerul, amit masok nem tesznek ki. A MediaGuardian-Brand Republic-AdAge adott rovatai persze szinesebbek egymas melle teve.

2008.07.22. 22:17:57

Felvetni? Hát mire valók a blogok? Vagy azok nem elég erősek egy téma beindításához? Vagy energiájuk nincs hozzá, hogy körüljárják? Csupa kérdés, sajnos.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.22. 22:43:40

iii, a blogok értelemszerűen személyesek (hacsak nem reklámnak készítik...), így aztán soha nem lesz olyan a helyzetük, mint egy szakmai portálnak. Igazából a két műfaj kiegészítené egymást. De ehhez kellene erős szakmai portál...

devizakozep 2008.07.23. 00:57:04

hat miert lenne kezdemenyezes meg utanajaras? az melo ecsem. igy meg kopipeszt. latogato megvan, banner az oldalon megvan es a bank is elkoltotte a keretet. mindenki orul.

minek ebbe belepiszkalni?

Józsa Gyula · http://piackutatas.blog.hu/ 2008.07.23. 10:32:45

Hogy miért kevés a saját exkluzív tartalom? Nagyon egyszerű. Ezek előállítása elképesztően idő- és erőforrás (pénz) igényes. Erre még a nagy portálok is csak korlátozottan képesek, a blogok (melyeket szinte 100%-ban magánszemélyek vagy kkv-k működtetnek), pedig még ennyire sem. Az általad hiányolt prémium tartalmak majd akkor fognak megjelenni, ha lesz olyan üzleti modell, ami kifizetődővé teszi ilyen tartalom előállítását.

pollner · http://soreo.biz 2008.07.23. 12:15:51

A TotalCar nem jó példa, hiszen az egy B2C buli, ráadásul valóban olyan piacot céloz, ahol vannak potenciális vásárlók.

Egy "komoly" marketing site (nem portál!) csak akkor tudna működni, ha nem volna kiszolgáltatva a piacnak. ("Csak akkor hirdetek/szereplek benned, ha szépeket írsz rólam.) A szakma nagyjai pedig azért nem működtetnek komoly tudásmegosztó site-okat, mert nem éri meg nekik. Nem innen, hanem főleg személyes kapcsolataik révén (+lobbizás) szerzik megbízásaikat, nem a weben kell bizonyítaniuk szakértelmüket. Egyébként sem is, nálunk állandó jelszó, hogy "nem akarjuk a konkurenciát tanítani". Szerintem kis finomítások ugyan lesznek, de egyelőre marad minden úgy, ahigy eddig volt.

Alex_79 2008.07.23. 17:16:52

Grat!
Azért nem lenne baj, ha kevesebb reklám jellegű post jelenne meg a jövőben!

Kheanton 2008.07.24. 10:10:04

Viszont az is igaz, hogy ilyen környezetben felértékelődnek az olyan blogok is, mint ez. Meg más az is, hogy átvesznek hírt, de saját véleményt is fűznek hozzá. (Pl. tetszett a rövid eszmefuttatásod a google challenge és a hazai felsőoktatás kapcsolatáról.)

Nekem problémás volt az is, hogy hogyan találom meg az engem érdeklő marketinges cikkeket. Nemrég ajánlottak erre egy egész profi hírfigyelőt (news.dolphio.hu), új magyar kezdeményezés. Ti ismeritek?

rooland 2008.07.24. 11:07:26

hello. ja a Dolphia hírfigyelőt én is használom, csináltam is rajta egy jó kis online marketinges rovatot, amire szépen jönnek a friss hírek mindenhonnan. meg ingyen követem a cégünk előfordulását is az online sajtóban.

erről az exkluzív online insighttal kapcsolatos témáról nekem is hasonló a véleményem. hasonló az érzésem az ilyen konferenciákról, ott is főleg a bullshitelés megy, miközben biztos nap mint nap csuda érdekes dolgok történhetnek.

azért arra kiváncsi lennék mi történne azzal aki bevállalna egy ilyen tartalomszolgáltatást? felrepülne az égig vagy rögtön elnyomnák?

Szigeti Péter · http://www.kreativ.hu 2008.07.24. 14:35:32

Konrád,
azért egy kicsit tiltakoznék az ellen, hogy "súlytalan ez egész online marketinges sajtó" úgy általánosságban, en bloc..

Hiszen például hárommal lejjebb (onlinemarketing.blog.hu/2008/07/18/tenderen_indulni) éppen te hivatkozol egy anyagunkra - hogy most csak magunkat nézzem - amiben körülbelül 3 hétnyi újságírói munka volt. Csinálunk interjúkat, dolgozunk fel botrányokat, tényleg csak példaképpen az elmúlt két hónapból néhány olyan anyag, ami csak nálunk jelent meg, vagy tőlünk vették át mások:

arena plaza tenderzűrök:
www.kreativ.hu/cikk.php?id=21841

mike freedman interjú:
www.kreativ.hu/cikk.php?id=22012

új reklámtörvény elemzés az elfogadás másnapján, három héttel mindenki előtt:
www.kreativ.hu/cikk.php?id=22022

bp imagekampány balhé:
www.kreativ.hu/cikk.php?id=21955

reddit interjú:
www.kreativ.hu/cikk.php?id=21850


És soha nem copypastelünk, de asszem, ezt mondanom sem kell.

Abban persze igazad van, hogy sokkal több ilyen kéne, és egész biztosan abban is, hogy lehetne sokkal jobban is csinálni. A Kreatív Online-nál két hónappal ezelőtt komoly átalakulás kezdődött, részben azért, mert mi is úgy gondoljuk, hogy szükség volna a még nagyobb a műfaji sokszínűségre, és sokkal több, jobb újságírói munkára. Szóval igyekszünk. Figyeld a változásokat kérlek, vannak, lesznek!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.24. 15:25:31

Kedves Péter,

igen, látom és érzem a változásokat. Tetszik is az irány, így kérlek ne vedd fel az írásom azon ingjeit, amik rátok egyre inkább nem vonatkoznak :)

Szigeti Péter · http://www.kreativ.hu 2008.07.24. 17:48:16

Nem veszem. csak gondoltam, a pontosság kedvéért jelzem. (-:


süti beállítások módosítása