Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A hirdetés maga

Címkék: onlinemarketing kampány kreatív

2008.09.05. péntek 19:58 Konrad

Egy hagyományos online kampány banner hirdetéseket tartalmaz. Ezzel nem mondok semmi újat, hiszen pont a banner a dolog leglátványosabb része. A médiaválasztás kb. csak a szakmát érdekli, de egy banner szem előtt van. Valahogy természetes dolognak is tűnik ez: a kampányhoz kell banner.

Nade hogyan készüljön egy hirdetés? Milyen technológiát használjunk, mi legyen a tartalma, milyen legyen a képi megjelenése?

Vannak olyan kampányok, ahol más csatornán megjelenő hirdetést kell adaptálni: újsághirdetést, tévéhirdetést, vagy egy szórólapot. Más esetben eleve csak az internetre kell gyártani valamit. Az se mindegy, milyen bannerméreteket fogunk használni: másfajta kihívás egy alapvetően fekvő banner (468x60-as vagy 728x90-es például), vagy mondjuk egy álló (120x240-es vagy 150x360-as).

Használjunk-e hangot a hirdetésben? Legyen benne mozgókép? Csináljunk direkt ide valami grafikát?

Számtalan kérdés felmerül, amihez kreatív tervezés szükséges. Ökölszabály, betartandó lépések nincsenek. Minden banner olyan módon egyedi, amilyen módon egyedi egy kampány, egy weboldal, egy cég.

Vannak persze közelező dolgok: ne legyen nagy a letöltési sebesség (alapvetően max. 70k lehet egy banner, kivéve, ha mozi, de akkor a lejátszónak kell kicsinek lenni, a film pedig stream), ne zabálja a processzor teljesítményét (ilyen miatt pl. az Index símán visszadob bannert), legyen a méret pixelpontos (hülyén hangzik, de figyeljünk rá) stb.

Vannak aztán ajánlások: azonnal jelenjen meg az üzenet, inkább érdekes legyen kevés információval, mint bőbeszédű és mesélő. Ne úgy nézzünk rá, mint egy tévéképernyőre: hiába mutat jól egy grafika, aminek a végén majd megjelenik az üzenetünk, ha a képernyő tetején jelenünk meg, és mire megláthatná a felhasználó, már rég a cikk közepén tart, és elpörgette a látható képről a bannert.

De láttam már olyan interstitialt is (azt a bosszantót, ami cikk helyett jön be pár másodpercig), hogy mire felfogtam volna, mit látok, már nyomta is az átirányítást a böngésző - túl nagy és hosszú volt a banner.

Mindezek eldöntését érdemes szakemberre bízni, aki már látott sok bannert. Kreatívra. A kivitelezéshez pedig olyan programozó-grafikus kell, aki tud bannert gyártani flash-ben - és ez nemcsak a szükséges programok ismeretét jelenti... Egyébként ezt könnyű tesztelni: ha azt mondja neki az ember, hogy kell Adverticum kód a hirdetésben, és tudja az emberünk, hogy miről van szó, akkor már csinált flash bannert (vagy látott olyat, aki csinálta...).

A banner egyébként nem olcsó műfaj. Egy jó terv és kivitelezés egy méretben alsó hangon 60-80 ezer forint, de egyedi igényekkel, sok mérettel, több százezres tétel is lehet (és igen, gyártottunk már egy kampányhoz kreatívokat közel 1 millióért is). Vegyük észre: ezek nem a gagyibanner árak! Ezek komplex kis programok, vagy ha úgy jobban tetszik, minisite-ok. Grafikusi, programozói munka ez, jellemzően rövid hatéridővel és extrém igényekkel (méret, teljesítmény optimalizálás).

Mert a banner a kampányunk legfontosabb eleme. Ezen dől el, hogy vajon átjut-e az üzenetünk vagy sem. Ne spóroljunk vele se időt se egyéb erőforrást, nem éri meg.

62 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr37650246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lolkabolka 2008.09.05. 23:09:06

Első!! xD

Csináljatok szép hirdiket bannereket nyugottan. Nálam jó kis adfilterek vannak, nem is jelennek meg. Interstitialokon szoktam röhögni, töküres oldal jön be meg a felirat hogy tovább xDD

devizakozep 2008.09.06. 08:50:49

namost a fenti dolgot gondolom a meno mediaugynoksegekre ertetted.

mert hala a jo istennek , egy akarmilyen banner keszitesenek koltsege meg sem kozeliti az "also hangon 60-80 ezer forintot".

gorgoo 2008.09.06. 09:48:20

devizaközép! szerinted mégis mennyibe kerülne egy "akármilyen" banner? Beszéljünk itt most csak egy alapkreatív elkészítéséről.

devizakozep 2008.09.06. 20:21:45

par ezer ft. 1-2-3. volt ido mikor naponta tizesevel, huszasaval keszitettem bannereket. vicces lett volna "also hangon" 60e ft-t elkerni erte... kicsit tulmisztifikaljatok ti ezt a kerdest (is).

boki · http://design.graffiti.hu 2008.09.06. 20:47:51

1-2-3 ezer forintért senki sem csinál bannert... és ha valaki annyi időt szán rá, hogy egy nap megcsinál huszat, azoknak a bannereknek a minőségéhez nem fűznék nagy reményeket...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.06. 20:52:35

deviza, amiről te beszélsz, az teljesen más. Én azokról a bannerekről beszélek, amelyek olyan helyeken futnak, mint az Index, az Origó, az FN stb. Amikor egy pár milliós kampányhoz kell készíteni kreatívot.
Nincs ez túlmisztifikálva, csak ez egy másik pálya, nem az, amin te mozogsz. Ennyi.

devizakozep 2008.09.06. 20:54:46

hat gondoltam h ezzel fogtok jonni :-)) hisz a banner ara szabja meg a minoseget mi ? :-)

egyebkent letezik olyan is , hogy nem 1 ember csinalja a napi 20 bannert ;-) jah, s barki keszit bannert 1-2-3 ezer ftert, akinek ez a dolga.

hamarosan indul a szeleslatokor.blog.hu, persze csak miutan felfutott a trivia.blog.hu ehh belaim.....

devizakozep 2008.09.06. 20:57:45

nem konrad , ez nincs feltetlenul igy. sot.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.06. 21:01:58

deviza, te most egy kicsit kavarsz. Írd le egyértelműen, miről van szó. Mert tény, létezik olyan nagyüzem, ahol fillérekért vannak bedolgozók, és akkor a banner technikai költsége alacsony (bár az sem 2-3e Ft). De ha kell terv, kreatív, változatok, stb., azaz minden olyan, ami egy valamirevaló kampány esetén előfordul, akkor a normál piaci ár annyi, amit írtam.
De bátran adj ajánlatot, mutatok konkrét bannert, te mennyiért csinálnád meg?
Nem valami bonyolultat, mondjuk pl. ezt: www.dlg.hu/layout/gdf/120x240/
A feladat: odaadok egy pontképes logót, a szöveget, és azt kérem, hogy max. 50k legyen, adverticum kóddal.
Átfutási idő: 24 óra.

devizakozep 2008.09.06. 21:21:27

nem gondolom h kavarnek :) , ad1 van olyan ceg, aki azt mondja, h X orabert ker grafikai munka utan. es igen, vannak bannerok, amik boven belefernek 1 oraba.
nem, nem gagyi foto + 1 felirat dzsunakrol beszelek. grafikai munkarol. bar nem igazan ertem mit nem tudsz ezen elkepzelni. ad2, a cegben dolgozo grafikus(ok), akinek az a dolga, h egesz nap rajzoljanak, kb ennyiert allitjak elo a bannert.
es most banner keszitesrol beszelunk , ugye? nem arrol, h geza ceg komplett arcualttervel all elo.

megegyszer mondom: igen. banner keszites 1-2 ezer forinttol kezdodik. es akar komoly grafika munkaval egyutt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.06. 21:26:25

deviza, szerintem meg nem. De mondom: mennyiért készítenéd el a példában belinkelt bannert?

devizakozep 2008.09.06. 21:38:34

ha megadjak a logot es a textet ? hat ezert nem lenne arcom penzt kerni. tehat egyik factorydroid megcsinalna a reggeli normal munkakezdese elott, en meg atadnam neked kb gratisz...

amugy ez a "szerintem" dolog meg csak annyit jelent h masik vilagban elunk. mert amit en allitok azok konkretumok. megtortentek a kozelmultban, meg tortennek most is. en azt gondolom, h az en vilagom realisabb, mert nem ez a 3-4 szereplos korbecsokos 50 emberes mmutyiland piac. latom ezt is , meg latom a masika(ka)t is. s azt is gondolom, h itt jo sokan ezt nem latjak. beleeg a szemellenzo a halantekba, nem birnak kilepni a mindennapi kornyezetukbol. marpedig az internetes uzleti vilagban ez szvsz _oriasi_ hiba.

szoval kov termekem: szeleslatokro.blog.hu

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.06. 21:41:02

deviza, adj kontaktot, legközelebb nálad csináltatom. Ha komolyan beszélsz, akkor én is. Nincs sok ilyen jellegű munkánk, de amikor van, szívesen odaadom.
Nos?
BTW, az adverticumos kódot bele tudjátok rakni, igaz? Esetleg tudnál mutatni valami referenciát azért?

devizakozep 2008.09.06. 22:07:33

oke, konrad, ha egy ingyenbanner a szivedvagya, legyen :) emailomat tudod.

ambator meg mindig nem ertem, h miert nem latod be a parezer ftos banner letezeset, mikoris erre tobb ut is lehetseges. mint mondottam, az egyik, az ha a sajat grafikusod csinalja a bannert es ha az oraberet felszorzod a keszitesi idovel, konnyeden kaphatsz nehany ezer ft-t. esetenkent meg joval kevesebbet is.

gorgoo 2008.09.06. 23:57:29

devizakozep!
egy banner kivitelezése (az ötlettől a kommunikáción át a végleges leadásig) min. 2-3 nap. Ha 3e Ft-ért ezt bevállalod, akkor én is hozzád viszem a munkát...
De azért szivesen megnézném én is, hogy eddig milyen bannereket csináltál.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.09.06. 23:58:48

Nem arról volt szó, hogy házon belül mennyi az a konkrét órabér, amit az emberednek (ha van, aki ért hozzá) kifizetsz. Ez tényleg lehet elég kevés óránként, főleg ha nem fizeted a túlóráját...

Arról volt szó, hogy ha külső cégnek készíted a bannert, milyen ajánlatot adsz. Az 1 megás (!), clicktag nélküli bannert leadó garázsbt is többet kérne ennél. :)

devizakozep 2008.09.07. 00:03:20

rabbit , errol is irtam tobbszor is. olvasd el plz.

amugy: banner keszites koltsegeirol volt szo. abban bent van a hazon beluli banner keszites _is_.

gorgoo 2008.09.07. 09:47:29

16 munkaóra x 2000 órabér = 64 000 Ft
Persze, ha több munka van vele, akkor pörögnek az órák és ha jól értettem a leírtakat a munka befejeztével árulod el az ügyfélnek, hogy hány órát dolgoztatok majd ezt megszorzod az óradíjjal. Tehát az végén szembesül az ügyfél a végösszeggel. Vagy ha tudja végig a matekot, akkor már nem fogja érdekelni a kreatív csak ne kerüljön többe 3000 Ft-nál... !?

boki · http://design.graffiti.hu 2008.09.07. 10:07:24

Amit Konrád mond, az nyilván a nagyobb kampányokra vonatkozik, ahol 60-80 ezer a kampány költségének kb 1 százaléka, vagy még annyi se... vicces is lenne, ha pl. pl. a carnation 1-2 ezer forintot kérne egy bannerért, vagy ingyen megcsinálná, mert "ezért nincs képünk pénzt kértni" :)
A kisebb ügyfelektől, akik pár ezer forintot szánnak egy kampányra, vagy annyit se, mert "a havernek van egy oldala, és kiteszi", nyilván nem lehet ennyit kérni.
Én is szinte naponta tervezek bannereket nagyobb oldalakra, iwiwre/origóra/más nagyobb portálokra, a megrendelő pénztárcájától és a feladat bonyolultságától függő áron, és igen, volt már rá példa, hogy én is csak 5-10 ezer körül kértem, és valószínű egy ilyen Konrád-féle bannerért se kérnék többet, mert kb 5 perc munkám lenne vele egy kávéfőzéssel együtt :)

devizakozep 2008.09.07. 10:38:05

ok, teljesen meggyoztetek. legyen also hangon $400 egy banner. éji.

boki · http://design.graffiti.hu 2008.09.07. 12:21:54

:)
...akkor most térjünk át a honlapkészítési árakra... muhaha :D

orczy · http://www.wayout.hu 2008.09.07. 12:57:12

Értelmetlen a vita, a banner halott műfaj :-)

Géza 2008.09.07. 13:11:54

2008-ban kell egyáltalán banner? Adblock is népszerű, banner blindness is általános. Persze, ha fizet valaki érte akkor hajrá. De lassan már elfelejthetnénk.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.09.07. 18:07:46

A banner nem halt már meg gyerekek? Tényleg kíváncsi lennék egy banner hírdetés konverziójára ha valaki tud ilyen adattal szolgálni. Komolyan érdekel, mert 2 viszonylag komoly kampány előtt állok és valahogy ódzkodom a bannertől. Az ember a nagyokra tegye ki ahol megnézik tízezren de nem kattint seki vagy longtélezze inkább??? Az első bekezdésre kérdeznék rá a postból. A kampáynhoz KELL banner? Kell bannerezni? Hacsak nem, nyereményjátékot......

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.07. 18:21:28

MacTom, a banner a közepeseknek is a játéka, nemcsak a nagyoké. Nagyon jó konverziókat lehet csinálni, ráadásul képben sok dolgot meg lehet mutatni.
Lehet banner megjelenést is venni kattintás alapon, igaz, nem 25 Ft-ért, és nem 50e Ft-os kampány esetén.
Szerintem akkor jöhet szóba banner, ha az egy hétre eső költség eléri a minimum 200-300 ezer forintot.

devizakozep 2008.09.07. 20:20:18

iacocca, bizonyos dolgokkal kapcsolatos velemenyeimet itt ill doranskynal lehet olvasni, jomagam pedig eleg regota kulonbozo internetes uzletagakban vagyok szereplo.

van 2 majdnem blogom:
trivia.blog.hu es a szeleslatokor.blog.hu
(ne nezd meg, nemletezo blogok)

Csáki István 2008.09.07. 20:46:16

"Szerintem akkor jöhet szóba banner, ha az egy hétre eső költség eléri a minimum 200-300 ezer forintot."

Ismerek olyan oldalt, ahol a napi egyedi látogatottság 90.000, és ott kedvezménnyel egy hónapig vagy kint 300.000-ért, a főoldalon :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.07. 23:21:50

István, én is ismerek hasonlókat. Természetesen vannak egyedi esetek, de mintegy ökölszabály lehet használni azt, amit írtam.

boki · http://design.graffiti.hu 2008.09.07. 23:40:06

Csáki István: melyik oldal ez?

Csáki István 2008.09.08. 08:40:03

Első lett a 36. heti E-target kampányokban

kontotamas · http://atjaro.blog.hu 2008.09.08. 10:22:25

Valóban nagy a szórás, de 1-2-3 ezerért értelmes, összeszedett, minőségi munkát nem lehet végezni.
Kíváncsi volnék, devizakozep számlát is ad vajon? :)
A nincs pofám pénzt kérni érte meg nevetséges, ezzel azt üzeni, nincs miért pénzt kérnie, végsősoron a munkáját semmire sem értékeli.

Én 90%-ban origo-ra, wiw-re készítek bannereket, általában 30-45e+áfa áron vállalom, néha több, néha kevesebb.

2008.09.08. 10:29:10

www.dlg.hu/layout/gdf/120x240/

nem láttam sehol itt, de valojában ez mennyiért is készült? csak a flash.

devizakozep 2008.09.08. 12:27:04

"1-2-3 ezerért értelmes, összeszedett, minőségi munkát nem lehet végezni."


azert gondolj mar bele, hogy mekkora marhasagot mondtal. ez szellemi termek. lehet a vilag legdogosebb banneret vagy site designajt ingyen is csinalni. az masik kerdes, hogy te mennyit kersz el erte. milyen kornyezetben mozogsz, mik a szokasok ott, es milyen vastag a bor.

amugy eleg szanalmas ha az ar szabja meg a minoseget...

kontotamas · http://atjaro.blog.hu 2008.09.08. 13:43:14

"amugy eleg szanalmas ha az ar szabja meg a minoseget... "

Szó sincs róla, számomra szimpatikus, pl nonprofit megbízást ingyen is vállalok, de ezesetben egy bannerrôl beszélünk, amit azért csinálnak emberek, hogy bevételt termeljenek. Ez üzlet.

1-3 ezer forint nem fedezi azt a kajamennyiséget sem amit a tervezés alatt megeszek, nem beszélve adókról, járulékokról, haszonról neadjisten.

Egyszerûen komolytalan ilyen áron dolgozni, lenézed a saját munkádat.
(vagyis inkább a beosztottaidét, ha jól értem...)

Géza 2008.09.08. 15:34:01

A nézeteltérést könnyen fel lehet oldani, ha megadjuk a havi megrendelések számát. Nagyon kevésnél igaz, hogy értelmetlen lenne pénzt kérni érte, nagyon soknál pedig, hogy 5 perc alatt összerakható ennyiért hiszen különösebb ötlet vagy gazdagabb grafika nem szokott előfordulni, a legtöbb bizony sablonmunka. A kettő közötti mennyiségnél pedig igaz, hogy annyi pénzért kell látszólag sokat időzni vele.

Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.08. 16:19:10

5 perces meló, szerintem nincsen, az még nem meló, 1-2-3 e Ft-os banner meg... hát nem tudom. Persze, értem devizakozep mire akar kilyukadni, hogy szellemi terméknél kvázi nulla a fix költség.
Amivel egyébként én sem értek egyet, mert a gépet amin dolgozol megvetted, a netet fizeted, az áramot fizeted, eszel-iszol, lehúzod a WC-t, stb.stb. Szóval nem nulla a fix költsége, csak máshogy/máshová számolod el.

Olyan ez, mint egy festmény... lehet, hogy a szellemi meló része nulla, de vászon, festék, kaja, stb. Mondhatod rá, hogy nulla forint, ergo adja ingyen a művész, aztán jegeld a pofont.
És akkor még... nem beszéltünk arról, hogy ha az a kép mondjuk Van Gogh-gé.

Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.08. 16:21:57

MacTom: banner konverzió... CTR-t tudok mondani, ami nagy emberek és külföldi site-ok által definiálva van, kb. 0,3%.

Namost... ez alapján a konverzió gondolhatod hol leledzik...

DE bazi sok mindentől függ. Függ a bannertől, a kommunikációtól (pl. ha nincsen call-to-action, nagy eséllyel bukod a CT-t), és persze a konverzió a landing-től és attól, hogy mi a konverzió... egy egyszerű hírlevél regisztráció v. pedig egy 100 000 Ft-os termék megrendelése... És még sztem a felét sem soroltam fel annak, hogy mitől függ.

Géza 2008.09.08. 19:07:14

Nincs olyan statisztika amiben megmérték a hirdetéseket szűrők arányát? Mert én is alig ismerem a bannereket, mert zavarnak, ezért aztán szűröm. De úgy tűnik, hogy könnyen általánosítható, hogy egy banner tartalmaz néhány sablon képet vagy grafikát, néhány szöveget és néhány effektet. Ennyi, ez tényleg 5 perc. Persze lehet kivétel, de hiszem, hogy a banner műfajában kellene az ötleteket és a munkaórákat keresni.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.09.08. 19:25:01

Balee: elég elkeserítő adatok...

Atisp · http://www.netgo.hu 2008.09.08. 20:07:41

Egy bannert, ha 100 oldalas brand kéziköny alapján kell megcsinálni, ahol az is szabályozva van, hogy milyen színű logó lehet, milyen háttér szín alatt, milyen betűtípust kell használni, milyenek lehetnek a méret arányok, stb. stb. azt nem lehet megcsinálni 3000 Ft-ért, de még 60 000 Ft sem nevezhető semmiképp soknak. Néha megrendelőnél több jóváhagyó is van, akkor többször belemódosíttatnak a késznek vélt munkába. A sok egyéb költség melett a legaláis szoftver árát (amivel megcsináljuk a bannert) bele kell tervezni a banner árába.

Persze van olyan, hogy valaki hobbyból csinálja, mert pl. egy nagy IT cég dolgozójaként havi 400-500e forintért szént unja az agyát. Nyílván Ő akár ingyen is csinálhat nagyon jó bannert.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.09.08. 23:12:57

Konrád árai reálisak

És ebbe csak az köt bele, aki nem tudja miről beszél..

devizakozep 2008.09.09. 01:21:45

kosz az ertekes hozzaszolasodat hannibal.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.09.09. 09:41:16

devizakozep: "volt ido mikor naponta tizesevel, huszasaval keszitettem bannereket"

A hozzád hasonlóan igénytelen szemetet termelők miatt alakult ki az a - sajnos így részben jogos - vélekedés a népekben, hohgy a banner egy idegesítő, szar, értelmetlen valami.


normális (:nagy:) ügyfél és normális ügynökség esetében pl úgy indul a dolog, hogy leteszünk a képzeletbeli asztalra 2-3 kreatív koncepciót (és nem úgy, hogy beúsztatjuk a logót:)


Nem az az igazi baj, ha nem értesz valamihez, hanem az, ha erre még büszke is vagy

Tanulni nem szégyen - hőzöngeni azonban gáz

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.09.09. 09:45:06

utolsó: a nálad bannerre elköltött párezer forint minden valószínűség szerint végül sokkal kevébé érte meg a kedves ügyfélnek (lsd.: ablakon kidobott pénz:), mintha fukarkodás helyett profira bízta volna a munkát

Géza 2008.09.09. 10:59:46

Elvileg elhiszem, hogy létezhet ötletes, ízléses, munkás, profi, egyedi banner, de valaki azért mutathatna ilyet a gyakorlatban is.

devizakozep 2008.09.09. 11:41:34

te hannibal, ha mar szemelyeskedunk :


igen egyszeru gondolkodasu csavo vagy. azert mert ugye amit nem tudunk elkepzelni, az nem letezik, hm ?

Kepzeld, banner gyarto ceg voltunk. Foallasu grafikusokkal. Jott be a soook sok megrendeles. A sook sok megrendelest gyartottak a sook sok grafikus. Egy banner eloallitasi koltsege igy 1-2 ezer (v meg kevesebb forint) volt.

Aztan mond masik _peldat_, hogy tanulj. Hisz tanulni nem szegyen. Kepzeld el, van ez az internet dolog. Magyarul ugy hijjjak VILAGhalo. Namost ez azert VILAG-halo, mert gyakorlatilag hatarok nelkuli uzleti lehetosegeket rejt. Akar megrendeloi, akar keszitoi, akar vegfelhasznaloi oldalon. S kepzeld, lehetseges olyan is, hogy az ember a bannerjeit nem magyar freelancerekkel csinaltatja 'also hangon 60ezeré' hanem megkeresi azt hogy ki vegzi el az adott munkat olcson (es termeszetesen a megfelelo minosegben). Es kepzeld, van naaaagyon nagyon sok orszag, -meg tobb emberrel- ahol ilyeneket csinalnak. Mondjuk $6-$8 oraberert. Kizarolag angolul kell tudni hozza. Eeeees tataaaam, kesz is a szep es jo banner. Persze van erre csunya idegen szakszo, ugy hijjak outsourcing, de ilyenekkel mar nem terhelnelek. Mar sok lenne.

NNa, Csuda mi ?? Orulok hogy segithettem szukos vilagnezeted tagitasaban.

Egyetertunk: tanulni nem szegyen, hozongeni gaz. Kezdj el tanulni oreg.

Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.09. 13:26:22

devizakozep: lássunk már egy bannert, vagy valamit, mert se blogod (még), se site-ot nem mutattál, akkor legalább egy bannert pls.
"Please please with a sugar on top" (idézet a Monkey Island-ból :))

:D Esküszöm nem vagyunk nagy cég, de 1-2-3000 Ft/banner nekünk is bele fog férni simán, főleg, ha utána olyan bannert kapunk amit szétkattintanak és durván szétrendelik az árukészletet...

boki · http://design.graffiti.hu 2008.09.09. 14:36:18

És mennyit kerestek havi szinten ezek a főállású grafikusok?

orczy 2008.09.09. 22:38:23

boki: 10-20 eFt-ot :-D

devizakozep 2008.09.09. 23:00:16

6720 ft / nap. brutto.

boki · http://design.graffiti.hu 2008.09.10. 08:24:24

Az kb 130 bruttó, átváltva kb egy Konrád-banner :) Ez az összeg finoman szólva nem sok, főleg ha napi 10-20 bannert csinál valaki.

devizakozep · http://amitnemtudunkelkepzelni-aznincsis.hu 2008.09.10. 10:22:25

te, vegyuk mar eszre, hogy hulye kerdesre hulye valasz....

ha akarod kifejtem bovebben, hogy a kerdesed miert volt teljesen rossz. de ez mar messze messze tulmutat ezen a poston, szoval inkabb nem.

Géza 2008.09.10. 10:27:27

Nem sok, de nem is kell hozzá különösebb szaktudás, gondolom a munkaügyi központok által ajánlott tanfolyamok pont elegendőek bannerkészítéshez. Persze vastag bőrrel ki lehet többet is magyarázni a műfajból.

Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.10. 15:36:47

na még egyszer...

devizakozep: lássunk már egy bannert, vagy valamit, mert se blogod (még), se site-ot nem mutattál, akkor legalább egy bannert pls.
"Please please with a sugar on top" (idézet a Monkey Island-ból :))

:D Esküszöm nem vagyunk nagy cég, de 1-2-3000 Ft/banner nekünk is bele fog férni simán, főleg, ha utána olyan bannert kapunk amit szétkattintanak és durván szétrendelik az árukészletet...

boki · http://design.graffiti.hu 2008.09.10. 20:06:05

devizakozep: én egy komoly kérdést tettem fel, tényleg érdekelt engem is az üzleti modelled, mint gondolom a többieket is, akik a munkáid, eredményeid után érdeklődnek.

devizakozep · http://amitnemtudunkelkepzelni-aznincsis.hu 2008.09.11. 00:27:10

nem boki. te egy totalisan rossz kerdest tettel fel. csodalkozom hogy nem jossz ra miert. nade elarulom:

te 1 darab szamot varsz/vartal.
1 darab szam onmagaban, _kornyezeti valtozok_ nelkul mit jelent? SEMMIT.

nem kerdezted mikor tortent ez, nem kerdezted milyen telepulesen voltak a grafikusok, egyaltalan magyarorszagon voltak e, stb. stb.
nem kerdeztel semmit! mert neked magatol ertetodik, h a szamadat amit kiboknek az a mai budapesti (vagy kornyeki) viszonyt kellene h tukrozne, es ezaltal mondanal iteletet, hogyaszondja: rohadek,gyerekeketdolgoztat a szenbanyaban - vagy - jahathaennyitadsz ugy ki nem jon ilyen orabersoha...

szoval magadban felallitottad a kornyezeti valtozokat. hibasan.
amugy elarulod, h _szerinted_ miert fontos az hogy _akkor amikor_ bannereket csinalt nagyuzemben _annyi amennyi_ grafikus _ott ahol_ , akkor mennyit kerestek?? mert total nem lenyeges kerdes. ha nem lettek volna megelegedve a penzukkel, akkor kileptek volna a cegtol. ha a ceg nem lett volna megelegedve a munkajukkal, akkor kirugta volna oket.

az uzleti modellre a valaszokat fentebb megadtam. ti azt is EROSEN felrehallottatok. osszefoglalom utoljara:

ha konrad azt irja a blogjaban, h :
"mai magyar freelancer grafikusok 50k huf alatt nem csinalnak bannert multiknak." - azt mondom. jessz. ju rajt!! freelancer huzza le a multit. az nem faj. es jegyzem meg az elkepzelt idezett MONDAT MINDEN SZAVA fontos!

amde konrad azt allitotta, h ma nem lehet 50k alatt bannert csinalni.
es en ezt fogtam meg, mert ez IGY abszolute NEM igaz. es erre hoztam min. 3 peldat!
1: a banner szellemi termek, annyiert adod "amennyiert akarod". ertsuk ez alatt akar a nonprofit, ingyenmegcsinalomszivessegbol melokat is. es ha ezt IS ertunk alatta, akkor a bannerkeszites akar nulla forinttol kezdodik.

2: banner eloallitasi koltsege parezer (1-2-3) forintTOL (TOL!) indul ha:

van a cegednek sajat grafikusa, fix fizetessel, akkor egy alap (igen, index,origo satobbin piszoksok alap (=gagyi) banner fut!) , szal egy alapbanner nem kerul soksok orai munkaba. megvan 1 ora alatt v kevesebb alatt is. a foallasu grafikus (napi 8 ora) orabere meg nagysagrendileg par ezer ft.

3: banner eloallitasi koltsege parezer (1-2-3) forintTOL (TOL!) indul:

jonapot kivanok, tessek eszrevenni, hogy ez INTERNET. VILAGhalo. kerdezem: mi a kulonbseg akozott, h egy debreceni freelancer grafikust talalok meg vhol, kontaktolok vele emailben, aztan beszelek vele napi szinten online skypn/icq-n, ---VAGY--- egy argentin freelancer grafikust talalok meg vhol, kontaktolok vele emailben aztan beszelek vele napi szinten online skypen/icqn ??
elarulom, 2 dolod: 1: a nyelv. 2: az ar.
ennyi. semmivel nem nehezebb vagy konyebb a vilag akarmely pontjan levo grafikussal elvegeztetni egy munkat, mint egy itthonival -aki az orszag barmely pontjan ul-. csak olcsobb.

nakerem. (oszinten) remelem, hogy kicsit segitettem az uzleti modellel, meg ha ez nem is az. -mindenfele bantas nelkul- azt gondolom, h a hazai netes tarsadalom legnagyobb rakfeneje a belterjesseg es az ezzel szorosan osszefuggo szuklatokor. egesz egyszeruen az van, h amit kisgeza nem tud elkepzelni, az nincs. iszonyat nagy hiba !! es a legdurvabb, h ebbe a hibaba vezeto beosztasu emberek, es kirakatba kitett mediamunkasok (ertsd fontos bloggerek) is nagyon sokszor beleesnek. sajnos.

ugyh azt tudom javasolni, olvassatok sokszor a szeleslatokor.blog.hu-t ;-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.11. 00:39:14

deviza, szerintem te csak azt felejted ki a játékból hogy itt egyrészt én megrendelői oldal felé adott árakról beszéltem, másrészt arról, mennyi _általában_ egy ilyen munka.
Amit te írsz, az előállításra, jogos. Csak kihagysz olyan tételeket, amik még felmerülnek: betanítási ktsg., kapcsolattartási ktsg., tesztelés, javítások stb.
Az olcsó munkaerő nem mindig megfelelő munkaerő. Másrészt a bannerek ára a megrendelő felé ettől még nem lesz sokkal kevesebb.
És most lehet jönni a szűklátókörűséggel, meg a lenyúlásos szöveggel, de itt konkrét cégek konkrét megélhetéséről van szó, és a piac _elfogadta_ ezt az állapotot. Lehet, meg fog változni idővel. És akkor majd lesz mit megírnom. De most ez van, amit írtam. Hiába lehetne máshogy is. Ennyi.

devizakozep · http://amitnemtudunkelkepzelni-aznincsis.hu 2008.09.11. 01:06:43

nezd konrad, cizellalni es megmagyarazni lehet. ettol fuggetlenul nem ertek egyet. nagyon nem. egyszer vhol irtam neked, (asszem) tulkeppen a kornyezet amiben mozgunk az a mas. es te valoszinuleg sokkal szukebb kornyezetben mozogsz mint en. eppen ezert a szukebb kornyezetedhez viszonyitasz, az ottani peldakbol/esetekbol kiindulva gondolkodsz, epitesz fel dolgokat.
persze ez termeszetes. nem bantasbol v lenezesbol mondom, nehogy felreertsd. pusztan annyit allitok, hogy mindezt amit te latsz es kepviselsz lehet(NE) akar mashogy is. akar koltseghatekonyabban, akar gyorsabban, akar hatasosabban, akar szebben , akar jobban akarhogy. MAShogy. nem CSAK ugy, ahogy te es a korulotted, az iparban dolgozo emberek gondoljak.

fentebb leirtam egy maskepp gondolkodast. erdekes, hogy te
ponthogy az "elfogadta" szoval olod meg a sajat ervelesed!

nincs olyan, hogy "elfogadta a piac".
nincs olyan, hogy az autosok elfogadtak a 300fts benzinarat, ezert majd nem csokkentjuk ha az olaj lement akkor sem. ez kamu szoveg. ez a fogalom NEM letezik.
ha az emberek (megrendelok) nem tudnak olcsobban megvenni valamit, amire _mindenkepp_ szukseguk van, akkor megveszik olyan aron, amiert adott idopillanatban _barhol_ hozzajutnak. erre mondom en mindig, hogy legyen a benzin 500ft elvtarsak. mi tortenne? semmi. el kell jutni Abol Bbe keremszepen. nem viccbol meg passziobol kocsikaznak az emberek naponta keremszepen. ugyanugy meg fogjak venni 500ert is a benzint, mint elotte 300ert. banneresdi ugyanez. ha a megrendelo mindenhol abba fut bele, hogy 50k huf a banner, akkor annyiert veszi meg. ha az egesz orszagban mINDENKI felemelne "alsohangon" 230k hufra a banner arat, akkor a bannerkeszittetok annyiert vennek meg. "elfogadna a piac". fogadna a szart, mondana keresetlen stilusaban deviza, csak mit tud csinalni a marhaja, ha _mindenkepp_ bannerre vagyik , vagy ha multi es a penz nem szamit? megvenne. az meg vagy nemerdekelne, hogy lehetne olcsobban (lasd fent, keretes irasomat) , vagy nem tudna rola.

keremtisztelettel, 1szonak is 100a vege, szoktak volt mondani: elhiszem, hogy ma ennyiert dolgoznak a freelancerek, meg a kozvetitok, meg a tervezok meg a 4. lepcsoben a fityfeneken keresztul ennyire jon ki egy nagy kampanyhoz egy banner.
DE , ez nem kerul ennyibe, ha nem akarom hogy ennyibe keruljon. a valodi piacon, mo-n kivul az osszes olyan ember ehenhalna, aki "also hangon" $400ert akarna bannert krealni.

szoval lehet ,h korulotted (ertsd: a szakmadban, a houseoknal, az ugynoksegeknel megsatobbi) perpill ez van. de en azt mondom, h lehetne maskepp is. akarni kellene.

gorgoo 2008.09.11. 09:51:17

Igen, lehetne másképp is. A zsömlét is adhatnák 2 Ftért, ha a pékek robotok lennének. Vagy a Te szavaddal élve a Te embereid factorydroidok.
10 éve dolgozom ebben a szakmában és tisztában vagyok azzal, hogy mi mennyibe kerül. Többször előfordult már velem, hogy egy ügyfél azt mondta, ne haragudj, de találtam valakit olcsóbban. Aztán eltelt egy kis idő, és visszajött, hogy: "nem lett kész időre" .. "nem értette meg, hogy mit szeretnénk" .."végül többe került" ... stb...

Igen, mindenki annyiért vásárol, amennyiért megéri számára. Tapasztalat szükséges a jó döntés meghozatalához.

Géza! A szoftver elsajátítása valóban nem túl nagy kihívás, ahogy egy szövegszerkesztő használata sem, mégsem tud mindenki megtanulni könyvet írni.

További jó panaszkodást és zsebben turkálást!

Géza 2008.09.11. 17:37:51

A bannerkészítés sem túl nagy kihívás, kivétel lehet, de akkor mutasson valaki olyan példát aminél látszik az iparművész diploma.


süti beállítások módosítása