Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

refresh content=1740

Címkék: statisztika érdekes weboldal

2008.11.18. kedd 20:31 Konrad

Annyira nem hiszem, hogy ismerős lehet a címben feltüntetett utasítás, pedig nap mint nap letöltjük. Pontosabban valami ilyesmit: <meta http-equiv="refresh" content="1740">

Benne van az Origó fejlécében, de az Indexében is, és érdemes végignézni, mennyi sok helyen. De mi is ez valójában? Mit keres ott? És mikor találkozunk vele?

Ez a kis sor arra utasítja a böngészőnket, hogy az oldal letöltése után 1740 másodperccel töltse le újra azt. Azaz frissítse. Generáljon még egy letöltést. Az 1740 másodperc pont 29 perc. Ez nagyon sok idő, szinte egy olyan cikk sincs, amit ennyi ideig tart elolvasni. Akkor mi ennek az értelme?

De nézzük máshonnan a kérdést: mi ez a 29 perc? Miért pont ennyi? És miért ennyi az Indexen és az Origón is? A válasz a látogatottság mérésben keresendő!

Van egy olyan fogalom ugyanis a website-ok esetén, hogy látogatás, azaz visit. Ez kevesebb, mint az oldalletöltés, de több (vagy egyenlő), mint a látogató szám. Ugyanis ha egy látogató egy héten hétszer néz meg egy oldalt, akkor az hét látogatás, de ugye csak egy látogató. (Ha alkalmanként megnéz 10 oldalt, akkor pedig 70 oldalletöltés.) Nade meddig számít egy látogatás egynek? Azaz mennyi időnek kell eltelnie két látogatás között ahhoz, hogy kettőnek számoljuk? Ha valaki megnézi reggel 8-kor az Indexet, aztán megnézi 10-kor is, az vajon egy vagy két látogatás?

Az erre adott válasz a 30 perc. Vagyis többé-kevésbé önkényesen úgy döntöttek korábban, hogy aki 30 percen belül visszajön, az ugyanaz a látogatás, de aki 30 percen túl jön vissza, az már egy újabb látogatás.

De mit kezdjünk azzal, aki tényleg 30 percig (vagy tovább) néz egy oldalt? Na, annak van ott ez a refresh: 29 percenként újratölti az oldalt, így a mérés (pl. a Webaudit) továbbra is egy látogatásnak nézi a folyamatot.

Nincs is ebben annyira nagy turpisság tehát. Más kérdés, a látogatás mára egy "nem érdekes" mérőszám. Olyan sokmindenre már nem használjuk. Sokkal érdekesebb a látogató, a visitor szám, és - bár már évek óta temetik - fontos az oldalletöltés továbbra is.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr37776647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.11.18. 21:14:31

Nagyon dörzsölt, bár valóban csak az UV-k számítanak manapság már igazán. :)

szb 2008.11.18. 22:12:18

Aha nagyon dörzsölt, de a Firefox BlockSite kiegészítője ellen nem tudnak ezek mit tenni... ezekkel blokkolom a reklámokat, meg az audit cuccokat. Utóbbiakat nem is azért mert h lenyomoznak, inkább mert lassítják az oldal betöltődését.

human · http://filmbuzi.hu 2008.11.18. 22:50:32

ja, median pontatlan azon pár hete miatt amikor tetűlassú volt, ezért sok user letiltotta

X 2008.11.18. 23:29:22

honnan tudják, hogy mennyi ideig néznek egy oldalt? időnként/lekapcsoláskor valamit küld a böngésző a szervernek?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.18. 23:54:47

x: a kicsi cookie segít tudni. Azaz letesz az oldal egy kis cookie-t, és azt nézi az újabb látogatáskor.

Santer 2008.11.19. 00:43:41

kivéve aki firefoxot használ és
- defaultból kitiltja a a 3rd party cookie-kat
- pláne aki adblockert használ, az a webaudit meg hasonló huncutságokkal még véletlenül se kommunikál

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.11.19. 01:07:01

RE: human · filmbuzi.hu 2008.11.18. 22:50:32

"ja, median pontatlan azon pár hete miatt amikor tetűlassú volt, ezért sok user letiltotta"

a Webaudit most már hasít, optimalizálták a cuccot

a cookiekat ill. az audit oldalakat vannak, akik blokkolják, de statisztikailag nem jelentős számban, ráadásul az egymáshoz képest mért arányokat ez nem nagyon
befolyásolja

Ombudsman 2008.11.19. 01:31:53

Hogy ezek az adblock-os idióták honnan kerülnek mindig elő...

Johnny Web 2008.11.19. 02:15:50

Unique visitor-nál hogy működik ugyanez?
Mikor lesz ugyanabból az emberből újabb unique visitor? Másnap?

2008.11.19. 07:27:23

másik dolog, hogyha a fejlesztő lusta a session.cache_expire-t átírni, akkor ilyent tesz be, hogy a juzernek tartsa a sessiont, ha otthagyja a gépet. mert különben lejár, és ujra be kell lépni. tragikus

2008.11.19. 07:30:53

vagy a session.cookie_lifetime. reggel van.

sockpuppet (törölt) 2008.11.19. 08:59:25

Ombudsman:

Mindenhol ott vagyunk.

Kolos Tibor · https://www.haloszem.hu 2008.11.19. 09:03:13

Amennyire pontatlan a webaudit, az még bőven belefér. Ha 9000 látogatót mér 9020 helyett, vagy akár 900-at 920 helyett, attól még teljesen jó tájékoztatást nyújt. Az "adblokkolás" azért nem annyira elterjedt, hogy alapjaiban rengetné meg a mérési eredményeket.

Dagenham · http://bluejaunte.wordpress.com 2008.11.19. 09:24:09

Kedves Ombudsman, megszólítva érzem magam, úgyhogy reagálnék, senkinek, még Neked sincs közöd hozzá, hogy a saját gépemre beérkező adatokat hogyan jelenítem meg.

Az én nézőpontom szerint nem biztos, hogy idióta az, aki nem használ reklámszűrőt, lehet, egyszerűen csak egységsugarú felhasználó.

számolgass csak, leszarom 2008.11.19. 09:39:17

a hirdetőnek az számít, hogy melyik portálon hányan vannak.
Akik audit cookie-kat blokkolnak azok minden site-on blokkolják, és ezért nem számolnak velük közvetlenül, nem azért, mert 9000 != 9020.

aR · http://www.kisalfold.hu 2008.11.19. 09:47:01

Több éve használjuk mi is ezt, tudtommal a webaudit ezt az időintervallumot tolerálja. A látogatónak azért hasznos, mert ha megnyitva hagyja a gépén az oldalt, befrissíti azt, így friss tartalommal találkozik a user, amikor visszaül a gép elé. A legjobb az, ha egy portál bármelyik pontjáról a kezdőlapra dobja vissza az embert 1740 mp után. (Elhelyezhetõ mérõkód abban az oldalban, amelyben az automatikus frissítés legalább 29 perc idõzítésû.)

Gugli 2008.11.24. 02:45:37

Az index es az origo hulye. Sosem ertettem igazan miert 1740, amikor az 1830 mennyivel logikusabb lenne.
Egyreszt amiota TAB-os bongeszes divik, az ember hajlamos "otthagyni" az oldalt az egyik TAB-ban, ami igy szepen el-refresh-elget magaban. De kerdem en, miert jo ezt 29 percenkent tennie, hogy azt a webaudit 1 latogatasnak szamolja? Logikus ez? Ha nekem kellene statisztikai szamokat prezentalnom a cegvezetoseg fele, en igyekeznek minel "nagyobb" szamokat prezentalni. Tehat teljesen hulyeseg 29-nel refresh-elni, amikor 30 felett is lehetne es akkor az mar kapasbol +1 latogatas, ezaltal sokkal nagyobb, ergo "jobb" szamok szerepelnek a statisztikaba.

Ezek ott index-nel es origonal teljesen hulyek en mondom :)

csiszi 2008.11.25. 13:24:44

Régen a webaudit tiltotta a user-action nélküli oldalletöltés-generálást.

Ha 29 helyett 31 perc lenne, akkor az nem csak +1 oldalletöltés, hanem +1 látogatás IS lenne. Gyanítom, hogy most erre vonatkozik valamilyen módon a tiltás, vagy csináltak egy közös megegyezést, hogy az "ingyen" oldalletöltés jó dolog, de szabályozzuk magunkat, és tegyünk mögé ideológiát (ugyanaz a visit).


süti beállítások módosítása