Van a Kreatív Online-on egy nagyon jó cikk a PR mérhetőségéről. Van szó benne az online területről is, és azt kell mondjam, nagyon alaposan, pontosan bemutatja, mit és hogyan gondol a hazai szakma erről a területről.
Nade. Van egy terület, ami említve se lett a cikkben, pedig korábban már némi vita is kialakult ebben a témában. Ez pedig a keresőoptimalizálás és a PR kapcsolata. Vagyis a SEO PR.
Egy olyan terület, ami úgy gondolom kiemelten érdekes és izgalmas már most, éppen csak a PR szakma hazai művelői (egy-két kivételtől eltekintve) olyan messze járnak az internettől, mint a legendabeli Makó vitéz Jeruzsálemtől.
Mutatok két írást, ahol a tartalomban és a kommentekben is komoly vita alakult ki arról, mennyire fontos és érdekes ez a téma.
Az alap felvetés és kötelező olvasmány a BizBigyó írása. Nem is idézek belőle, el kell olvasni. Aztán egy hely, ahol a kommenteket is figyelni kell: Spin Doctor 2006-os(!) írása. Persze a kommentek a BizBigyón is érdekesek. És az is 2006-os.
2006-os. Két éves. Két év kevés volt ahhoz, hogy a PR szakma akár csak megemlítse, hogy esetleg talán érdekes lehet az is, hogy egy cég milyen helyezést ér a keresőkben, és pl. az első oldali találatok közt mennyi a pozitív és negatív vélemény.
Miközben a SEO PR keresésre nem kevés releváns találat van csak a Google-ben.
Összefoglalva: hiányérzetem van. Mintha a PR szakma kicsit negálná ezt a területet. Amiről nem tudnak, az nincs is. Pedig ha például a google.hu-n beírja valaki a Coke Zero kifejezést, akkor az első 5 találatból a 3. és a 4. blog, az 5. pedig cikk. Én szóltam!
Utolsó kommentek