Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mondj nem-et...

Címkék: onlinemarketing üzlet

2009.01.13. kedd 19:22 Konrad

...ha kell. Az esetek nagy részében az interneten el lehet érni a kereskedelmileg fontos célcsoportokat, de vannak kivételek. Egészen pontosak akkor vannak kivételek, ha a célcsoport mellé olyan konkrét cél is társul, ami már nem valósítható meg.

Ha például a mikrovállalkozásoknak akarsz eladni valamit, akkor irány az internet - menni fog. De ha a középvállalkozásoknak, vagy a nagyoknak akarsz valamit eladni, akkor arra nem való az internet. Pontosabban közvetlen értékesítésre nem való. Ilyen esetekben az internet háttérnek jó, arra jó, hogy plusz információkat közöljünk, de maga az eladás jellemzően személyesen történik.

Én úgy tapasztaltam, még adatbázis építésben sem igazán hatékony az internet ezen a szegmensen.

Igaz, egy webáruház esetében lehet, hogy valami nagy cég ott veszi meg a neki fontos dolgokat. De legyen ez a kivétel, ami csak erősíti a fenti szabályt!

Azaz ha az ügyfeled azt kéri, hogy a nagycégekre pozícionált termékét ugyan adjuk már el közvetlenül interneten keresztül, akkor mondj bátran nem-et. Mert ne feledjük a mondást: akinek kalapács van a kezében, az mindent szögnek néz! Márpedig az internet nem kalapács, és a kommunikációs és üzleti célok főleg nem szög-szerűek, nemigaz? 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr79875515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stavok 2009.01.13. 20:44:35

Gratulálok, Konrád. Végre valaki nemet mond. Remélem, követőkre találsz. :-)
Egyetértek.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.01.13. 21:21:34

Sokan megcsinálják az ilyen site-ot lehúzásból, vagy mert kell a pénz. De tényleg nem működik. Nem rég mondtam nemet egy speciális szárazjeges tisztítórendszert (tisztítást) kínáló cégnek (méregdrága) akik csak ilyen Audi szintű megrendelőknek dolgoznak (gyártósorok tisztítása). Weboldalt még lehet csinálni neki (van is) de ők azt kérték, hogy konverziót hozon az oldal. Lehetetlen, hogy az a 8-10 cég, amely képes megfizetni és amely igényli ezt a munkát, épp a neten böngészve keressen szolgáltatót. Nagyon egyetértek a cikkel. De azért mégis csak kellemetlen azt mondani az ügyfélnek, hogy elnézést, de ennek így semmi értelme. Aztán mikor látod 2 hónap múlva, hogy a Gipsz és Tsa. Kft. megcsinálta neki, ... na az még szarabb.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.01.14. 10:49:39

Konrád szerintem teljesen igazad van, bár időnként vannak kivételek. Nagy cég főleg akkor netezik, ha egyedi vásárlásról van szó, és esetleg még gyorsan is kell. Annyiban szerintem azért a profi, látszólag online vásárlásra is alkalmas weboldalnak annyi szerepe van, hogyha végre eljutsz az ügyfélhez, és még jó is az ajánlatod, akkor utána felmegy a weboldaladra. Ha az sokkolóan jó, akkor téged választ, ha okés, akkor talán, ha béna, akkor elbizonytalanodik. A webes eladás egyébként még luxus-egyedi termékeknél is nehezen megy. Ott is nagyon fontos a személyes jelenlét.

Köbüki 2009.01.14. 19:15:54

Nekem kicsit jobbak a tapasztalataim. Középvállalati ERP leadeket gyűjtöttünk webes módszerekkel és több alkalommal is bejött a dolog. ha a szokásos marketinges mérőszámokat vesszük figyelembe, biztos nem volt olyan hatékony mint egy gépkocsi hirdetés, de mivel itt 30-50 milliós projektekről volt szó, ezért már egy sokkal rosszabb konverziós arány esetén is megtérülhet a kampány. tehát úgy pontosítanám, hogy nagy margin tartalmú termékek és projektek esetén, az ügyfélnél elfogadtatva alacsonyabb elvárásokat vállalható módszer az internetes értékesítés - de nem a vásárlással, hanem a minősített leaddel kell lezárni a folyamatot.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.14. 19:21:07

@Köbüki: igen, bár ez annyiban speckó terület, hogy minden IT közeli dolog jobban eladható a neten.
Köszi a példát!


süti beállítások módosítása