Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A felhasználó hülye

Címkék: onlinemarketing

2009.02.18. szerda 23:20 Konrad

Olyan 20 éve még naív voltam, nyeretlen kétéves, és hittem abban, hogy az emberek ésszel teszik azt, amit tesznek. Gondolkodnak, figyelnek, tanultak és okosak.

Aztán felnőttem.

Egy nagyon kedves barátom olyan tizenöt éve kezdett arról győzködni, hogy az emberek 90 százaléka hülye. Nem gondolkodnak, nem terveznek, belemennek a nagyvilágba ész nélkül. Sokat vitatkoztunk, én nem éreztem ennyire rossznak a helyzetet, és feszt tamáskodtam.

Aztán figyeltem.

Lassan, de biztosan meg kellett tanulnom, hogy valóban az emberek megdöbbentő többsége hülye. No nem IQ minuszos, de a napi életben alig gondolkodik. Ha valamihez már használni kellene az agyát, akkor az fárasztó, lelassítja, megnehezíti az életét.

Aki nem hiszi, nézze meg, milyen reklámok a hatékonyak.

Egész egyszerűen a szájbarágás a hatékony. A határozott megmondása a dolgoknak működik. Az apró kis trükkök befolyásolják az emberek megdöbbentő többségét. Nincsenek jó tapasztalataim, ráadásul a helyzet nem javul igazán.

Ez van.

Lehet ezt utálni, lehet e miatt siránkozni egy sör mellett a kocsmában, lehet azt mondani, hogy ez így nem mehet tovább, és Egész népemet fogom / nem középiskolás fokon / taní- / tani.

De a marketing és az eladás nem erről szól.

Lehet persze edukálni, de az egy lassú folyamat. Lehet azt mondani, hogy csakazértis szembepisilek a széllel, és megváltom a világot. Mert kellenek megváltók (meg sínek is, tudom bocs). De ha az elvárás az, hogy emberekből pénzt szedjünk ki, akkor bizony nem az a feladat, hogy küzdjünk a keresztrefeszítésünkért, hanem sokkal inkább az, hogy a tömeg a mi Barabásunkat kántálja.

A marketing tömegigényeket elégít ki.

Legalábbis úgy tesz, mintha tömegigényeket elégítene ki, vagyis lemegy kutyába, és ahelyett, hogy edukálni, még rátesz egy lapátot a butításra. Hülye vagy? Nesze, kapsz még, ezt direkt neked csináltuk, hidd el, jó dolog hülyének lenni! Néha cinikusan azt szoktam mondani, ha nem lennének hülyék, nem lenne marketing sem.

Nade fontos ez?

Hogyafenébe ne lenne fontos! Ha olyan marketing megoldást használsz, amivel tömegeket akarsz elérni, akkor tudomásul kell venni a fentieket. Igaz, az informatikusok ismerik azt a mondást, hogy tervezz olyan rendszert, amit a hülyék is tudnak használni, és csak a hülyék fogják használni. De ez nekünk most annyira nem is baj, nemigaz? Elég az, ha a sok hülye megveszi a terméket, amiről mi tudjuk, hogy nagyon jó, nagyon tuti, nade nem az észbeli tulajdonságokat emeljük ki, hanem elmeséljük, mennyire más érzés az, ha ezt a fékezett habzású hupipiros sportkocsit veszi meg a szétszolizott szőke szukájának!

Lehet ezért sátánt kiáltani? Utálni kell minket ezért?

Ezt nem tudom. Talán. Sok-sok érvet lehet arra találni, miért is etikus az, hogy a fenti - nem kicsit sarkított - gondolatmenet ott motoszkál a marketingesek fejében. Nade ha magyarázni kell, akkor már vesztettél. Egy biztos: ha így állsz hozzá a dolgokhoz, akkor sikeres lehetsz.

És ez nagyon szomorú.

De vajon mit kellene tenni? Azt mondani, hogy emberek! nőjetek fel! hát nem látjátok, mikkel megetetünk benneteket? Aztán meg sétáljunk a kasszához, és örüljünk a semmi-nek, amit a megrendelőinktől kapunk?

Hülye azért nem vagyok!

A marketing alkalmazott tudomány. Az emberek azt kapják, amit érdemelnek. Mert ha ezek a módszerek nem működnének, akkor bizony nem ezeket használnánk. Gondoljunk bele! Vajon kiküldene egy spammer naponta több százezer levelet, ha nem lennének belőle rendelések? Hát megérné neki? Ugye, hogy nem! Vagy reklámozná a Provident az uzsorakölcsönét, ha nem vennék fel az emberek?

A megrendelők ennyire nem hülyék!

Legalábbis jellemzően. Mert a hülyék már megbuktak, és elfogyott a tőkéjük. Mert ez egy ilyen világ. Kicsit vacak, kicsit szűk itt-ott, naponta képesek vagyunk szembeköpni magunkat akaratlanul is, de ebben élünk. A mi akolmelegünk.

Ha szeretjük, ha nem.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr84951869

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Online Marketing Akadémia 2009.02.20. 12:50:52

A Provident és a gerilla marketingMiért gondolom azt, hogy ami az elmúlt napokban történt a Provident körül az egy nagyon jól felépített gerilla marketing kampány? Ezért: Kreatív.hu Privátbankár.hu Index.hu Pénzcentrum.hu Origo.hu Stop.hu Figyelőnet.hu Hi…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.02.19. 08:06:32

Te is mondod, hogy sarkítasz. Igen, sarkítasz. De sajnos ezzel együtt is fájdalmasan sok igazság van mindabban, amit leírtál. (köszi, hogy belevered az orrom).
DE! Van egy halom dolog, amivel lehet, és fogok is vitatkozni.
Ha van 2 út, és az egyikről tudjuk, hogy sokan járják, de azt is, hogy azon csak a vastagok élik túl az utazást, és van másik, kisebb, sokszor járatlanabb út is, amiről viszont pontosan tudjuk, hogy ki jut át rajta, akkor igen is fel kell erre hívnunk a megrendelő figyelmét!
Segítenünk kell abban, hogy felismerje a saját adottságait, jól tudjon választani.
Ez a TE felelősséged is!
(Tudom én is, hogy az ügynökségek zömét ez nem érdekli, ők terelik a népet a szokásos úton, nem érdekli őket az útközben elhulló, vékonyabb megrendelő, neki a vastagból bejön, ami neki kell, de Te ne legyél ilyen!)

2009.02.19. 09:43:52

ezért tart itt a világ. :)

bár ha megnézed a mai oktatást, pláne nem gondolkodni tanítanak meg, lexikális tudást tolnak. a nem gondolkodó embert könnyebb vezetni. szomorú.

Anim · http://www.supertutorial.hu 2009.02.19. 10:13:06

a választásoknál ezt minden négy évben bebizonyítják :)

tomás 2009.02.19. 10:23:01

Vannak akik vezetnek és vannak akiket megvezetnek...
Addig zavart ez, ameddig csak kívülről néztem. Megnyugtató, hogy a világ gondolkodó részéhez tartozom.

joskafiser 2009.02.19. 10:36:42

Olyan esetleg nincs, hogy a sok éven keresztüli szájbarágós (nevezzük az egyszerűség kedvéért alacsony színvonalúnak) reklámok, meg az igénytelen, szintén szájbarágós kettő darab ker.tv. butít még jobban? Hogy esetleg van egy színvonal, ami olyan amilyen (X), aztán azzal a felkiáltással, hogy: Mápedig ez köll népnek!
elárasztjuk a tvt végtelen szeméttel. Mind hirdetés, mind műsor vonalon. Egy évtizeden keresztül. Kondicionáljuk a sok marhát.
Aztán mindjárt X/y színvonalat kapunk. És ez nekünk -marketingeseknek és tvseknek- nagyon, de nagyon jó.

Én valami hasonlót is el tudok képzelni. Na persze nem Magyarországon. Valahol messze innen, a Föld túloldalán. Itt semmiképp sem.

Ez az írás itt fent egy büdös nagy mosakodás. Már bocs. Igenis nagyon nagy felelőssége van a marketingeseknek a népnevelésben.

Lehet sátánt kiáltani.

Persze a sátánnak meg az a dolga, hogy azt mondja: kéremszépen , nem tehetek semmiről, parancsra cselekedtem, meg a körülmények áldozata vagyok...

Mária 2009.02.19. 11:05:34

"Olyan 20 éve még naív voltam, nyeretlen kétéves, és hittem abban, hogy az emberek ésszel teszik azt, amit tesznek. Gondolkodnak, figyelnek, tanultak és okosak."

Konrád, ezt nem gondolhatod komolyan. 20 éve 1989 volt, az utolsó olyan év az országban, amikor a felszínen még minden rendben működőnek tűnt, a "totalitárius állam gépezete" ontotta az agymosó propagandát.

Az emberek nagy részének az agya vakító fehérre volt mosva, Kádár apjuk még hadonászott az emelvényen, pezsgett az élet a KISZ gyűléseken és az MSZMP kongresszuson.

Virágzott a megbonthatatlan szovjet-magyar...

Te melyik bolygón éltél akkoriban?

www.youtube.com/watch?v=kwevIvPBoSQ&feature=related

www.youtube.com/watch?v=r_Vy-nosyRQ&feature=related

straumann 2009.02.19. 11:09:38

"A megrendelők ennyire nem hülyék!"

Üzletileg valóban nem, emberileg annál inkább. Nézőpont kérdése, mit tekintünk hülyeségnek. Szerintem hülyének tekinthető az is, aki nem törődik a rá mért felelősséggel.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.02.19. 11:32:01

A kommentelők 90%-a hülye. Egyébként az emberek több mint 90%-a tudja, hogy az emberek 90%-a hülye, de azt gondolják, hogy nem tartoznak bele abba a 90%-ba.

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2009.02.19. 13:47:52

@Mária: Sem politizálni, sem kötözködni nem akarok, de én máshogy emlékszem 1989-re (17 éves voltam).

Kádár akkor már nem volt az ország vezetője, 1989. júniusában meg is halt:
hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1d%C3%A1r_J%C3%A1nos

Ugyanezen a napon újratemették Nagy Imrét és társait:
hu.wikipedia.org/wiki/Nagy_Imre

A KISZ-t nagyjából leszartuk, az osztályunkból öszz-vissz ketten voltak tagok. Már működött a Fidesz:
hu.wikipedia.org/wiki/FIDESZ

Október 23-án kikiáltották a Köztársaságot:
hu.wikipedia.org/wiki/Okt%C3%B3ber_23.

1989-ben szerintem nagyon is sok ember kezdett el gondolkodni...
... aztán hogy hová jutottunk, az már más tészta.

Mária 2009.02.19. 13:59:03

@EsTeh: ne szaladjunk annyira előre, 1989-ben valóban sokminden történt, de inkább nyáron és ősszel történtek a dolgok.

Az agymosás nyomai viszont, aminek akkoriban kezdett vége lenni, a mai napig láthatóak a 40+ korosztályon, mindemellett az sem könnyíti meg a helyzetünket, hogy a 40- korosztály agyát ugyanekkortól kezdve fogtak hozzá átmosni a fogyasztói társadalomról szőtt mítoszokkal.

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2009.02.19. 14:09:45

@Mária: Jó, OK, most még csak február van, de szerintem Konrád sem percre pontosan értette a 20 évet... :-))

Anim · http://www.supertutorial.hu 2009.02.19. 15:39:48

Ha azt veszem figyelembe, hogy az emberek többsége választású mutatók és termék vásárlási mutatók szerint is, abban gondolkodik, majd cselekszik első prioritásként amit a legtöbbet lát, akkor valóban gyenge akaratúak, könnyen befolyásolhatóak, vagyis hülyék.

Az amerikai választásoknál volt vagy 200 valahány induló, de az emberek szavazatainak nagy része 3 között oszlott meg. Mert a média 99,9%-ban ezt a hármat mutatta. Egy pár percig vagy akár több ízben is, biztosan sejtik vagy tudják is, hogy van más választási lehetőség is, mégis a legtöbbet feléjük sugárzott valamelyikére szavaznak, mert azt érzik tudattalanul sokkal nagyobb prioritásúnak. Nem veszi figyelembe sem a programot, sem azt hányszor kellet csalódnia. Ezt felül írja benne az az érzés, hogy azt gondolja, hogy mindenki más is azt választja, akkor ő is azt fogja. Vagyis egyfajta csorda szellem is van a tudatalatiában, ösztöneiben. Ami automatikusan mint valami gép, bizonyos fokú erősséggel azt sugározza a cselekvő része felé, hogy nagy többség döntése helyes és követned kell.

Az egészség károsító termékeknél is meg van majdnem ugyanígy. Cigi, pia, drog. Minden olvasni tudó ember teljesen tisztában van vele, hogy a cigi egészségtelen, sőt, büdös is lesz tőle a lehelete, meg néha köhög is miatta. Meg pénzbe is kerül. De a csorda szelleme és egyéb tudattalan ösztönei felül írják még ezt a több szempontból is egyértelműen negatív dolgot. Ahogy az életben sorra vesszük a legkülönfélébb témaköröket, majdnem mindegyiknél beigazolódik ez, a TÖBBSÉGRE VONATKOZÓAN.

Vagyis a megállapítás helyes, a többség hülye. Viszont a hülye egyén is általában csak egy-egy témakörben kifejezetten hülye, számtalan más egyébben már normális, valamiben meg lehet kimagasló is. A hülyeség hatalma, a nagyobb számoknál lesz majdnem mindig kikerülhetetlen tényező, a meghatározó. Például fogyasztásnál, vagy választásoknál.



süti beállítások módosítása