Hja kérem, ha weboldalt tervezünk egy cégnek, ne legyünk művészek! Nem arról van szó, hogy direkt csúnya weboldalt készítsünk - sőt, szépet kell csinálni. De ne akarjuk feltalálni a kanálban a mélyedést, ha lehet.
A felhasználók alapvetően nem okosak. Szeretik, ha a megszokott dolgokat a megszokott helyen találják. A menü legyen felül vagy bal oldalt, semmi esetre se rakjuk alulra vagy jobbra. A bal felső sarokba legyen a logó, és az bizony kattintható legyen és vigyen vissza a főoldalra. Ha kereső mezőt csinálunk, vagy beléptető dobozt, akkor az költözzön fel a jobb felső sarokba. Nem mintha nem tudnék sokkal jobb helyet adni, de azt szokta meg a kedves felhasználó.
Miért kell ez nekünk? Miért ne legyen a weboldalunk egy igazi kihívás? Hiszen milyen izgalmas is az, amikor vadászni kell a menüpontokra egy címlapon, nem? Kreatív, meg édibédi, meg cool.
De jó!
Éppen csak a kedves drága aranyos nálunk potenciálisan pénzt költő felhasználó nem biztos, hogy a hétvégi túra helyett jött hozzánk. Sőt, biztosan nem azért jött. Őt az információ érdekli, az érdekli, hogy amire keres, azt megtalálja. Gyorsan és precízen. Ne kelljen keresgetnie a dolgokat, ne kelljen perceket várnia, ne kelljen pixelenként átvizsgálnia a képernyőt.
Tehát: rakjuk a dolgokat a helyére. Ez egy nagyon fontos szempont amikor ergonomikus oldalt tervezünk. Mert a felhasználó a kályhától indul, és ha valamit nem talál, oda is tér vissza.
Persze a designt meg kell terveztetni. És nem az a kihívás, hogy valami extravagánsat gyártsunk, hanem az a kihívás, hogy a megadott keretek között csináljunk szépet.
Mert a jó design egy ergonomikusra tervezett weblapon is szép.
Utolsó kommentek