Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mit hova?

Címkék: website ergonómia hónap

2009.02.19. csütörtök 18:19 Konrad

Hja kérem, ha weboldalt tervezünk egy cégnek, ne legyünk művészek! Nem arról van szó, hogy direkt csúnya weboldalt készítsünk - sőt, szépet kell csinálni. De ne akarjuk feltalálni a kanálban a mélyedést, ha lehet.

A felhasználók alapvetően nem okosak. Szeretik, ha a megszokott dolgokat a megszokott helyen találják. A menü legyen felül vagy bal oldalt, semmi esetre se rakjuk alulra vagy jobbra. A bal felső sarokba legyen a logó, és az bizony kattintható legyen és vigyen vissza a főoldalra. Ha kereső mezőt csinálunk, vagy beléptető dobozt, akkor az költözzön fel a jobb felső sarokba. Nem mintha nem tudnék sokkal jobb helyet adni, de azt szokta meg a kedves felhasználó.

Miért kell ez nekünk? Miért ne legyen a weboldalunk egy igazi kihívás? Hiszen milyen izgalmas is az, amikor vadászni kell a menüpontokra egy címlapon, nem? Kreatív, meg édibédi, meg cool.

De jó!

Éppen csak a kedves drága aranyos nálunk potenciálisan pénzt költő felhasználó nem biztos, hogy a hétvégi túra helyett jött hozzánk. Sőt, biztosan nem azért jött. Őt az információ érdekli, az érdekli, hogy amire keres, azt megtalálja. Gyorsan és precízen. Ne kelljen keresgetnie a dolgokat, ne kelljen perceket várnia, ne kelljen pixelenként átvizsgálnia a képernyőt.

Tehát: rakjuk a dolgokat a helyére. Ez egy nagyon fontos szempont amikor ergonomikus oldalt tervezünk. Mert a felhasználó a kályhától indul, és ha valamit nem talál, oda is tér vissza.

Persze a designt meg kell terveztetni. És nem az a kihívás, hogy valami extravagánsat gyártsunk, hanem az a kihívás, hogy a megadott keretek között csináljunk szépet.

Mert a jó design egy ergonomikusra tervezett weblapon is szép. 

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8953253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jeromos 2009.02.19. 20:26:40

Természetesen egy közgazdásznak is lehetnek széleskörű tapasztalatai a témakörben, de pl. az Interaction Design jónevű egyetemeken oktatott végzős szakirány. Kicsit olyan ez mint az orvos helyett konyhanyelven leírt mandula-műtét, arról is lehet tapasztalatod. Hagyjuk ezt vagy a tipográfiát vagy mást a szakemberre vagy hivatkozzunk szakcikkekre, van ebben annyi tartalom és megismerhető és elismerendő munka.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.19. 21:26:19

@Jeromos: Van, de kutyannem olvassa el azok közül, akik ezt meg igen, és közben meg kiadnak jó sok pénzt weboldalra.
Ez nem szakkönyv, direkt és akaratlagosan konyhanyelv.

Barabás Csaba · http://vallalkozok.blog.hu 2009.02.20. 01:52:24

Ha olyan akarsz lenni, mint a nagy tobbseg, akkor igy csinalod es lesz egy weboldalad neked is a sok milliobol...
Ha tokos gyerek akkor felrugod a szabalyokat es letersz a jol kitaposott osvenyrol....
En is epp ezen vagyok, ugy epitettem a weboldalaimat, ahogy a "nagy konyvben" meg van irva. Vannak olyan oldalaim is, amelyek tobb millio talalat kozul elsok a google-ben.
Egy ket honapon belul kidobom az egeszet es uj technikakkal fogom ujraszerkeszteni oket.
Erdekesseg: W.G. egyik eloadasan hangsulyozta, hogy a menut ne felulre hanem alulra kell tenni, meg is magyarazza, h szerinte miert - az o oldalan is igy van.
En azt mondom, hogy be different.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.20. 02:07:18

@Barabás Csaba: én meg pont nem ezt mondom. Az az igazán ügyes, aki úgy tud különböző lenni, hogy közben azért a fentieket betartja.
Igaz, a célcsoport és a cél is számít. Természetesen egy szűk vagy speciális szegmensre készült weboldal felrúghat gond nélkül bármilyen szabályt.
A tapasztalat mégis az, hogy az emberek F betű alakban nézik az oldalakat, és ha nem alkalmazkodsz ehhez, akkor figyelmet veszítessz.

Jeromos 2009.02.20. 08:25:01

@Konrad: De úgy tűnik, hogy te sem olvastál még erről szakkönyvet vagy szakblogot. Ennyi erővel repülőgép vezetésről is írhatnál moziélmények alapján, marketinges jól el tudja adni magát. Nem állítom, hogy atomfizika mélységű tudományról van szó, de mivel ez néhol teljes állású szakma ezért érdemes átfutni néhány előadás anyagát. Érdekes, szemmozgás alapján készített hőtérképszerűségek, stb.

pollner · http://soreo.biz 2009.02.20. 08:37:59

@Barabás Csaba: Szerintem sincs igazad. A weboldal egy egyszerű interfész az átadni kívánt információk és a közönséged közt. Ha ez az interfész öncélúvá válik, romlik a kommunikáció hatékonysága.

Ami pedig a kilométer hosszú weboldal aljén elhelyezett menüt illeti, természetesen nem Wolf Gábor találta ki. Ez az "értékesítési weboldalak egyik klasszikus fogása, mint a sárga kiemelés.
Az értékesítési honlapot nehéz a webes kommunikáció szempontjai szerint elemezni, mert igazából nem ide, hanem a klasszikus DM-hez kötődik. (Ettől persze - mint WG esetében is láthatjuk - igen eredményes lehet.

Martinicske 2009.02.20. 08:38:36

Én azért nem tartok főbenjáró bűnnek egy jobb oldali menüt, ezek szerintem egyáltalán nem aranyszabályok. Siralmas is lenne, ha csak ilyen irányelvek alapján lehetne sikeres oldalt építeni.

Egy cikkedben a közelmúltban arról írtál, hogy a fogyasztók jó részt hülyék, most arról, hogy a felhasználók sem okosak.

Szerinted van azért valakinek esze a marketingeseken kívül? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.20. 09:10:12

@Jeromos: attól, hogy _pont_ebben_ a bejegyzésben nem írtam ilyenekről, még a blogomon találsz akár hőtérképet is. Ez a bejegyzés stílusában és tartalmában is más.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.20. 09:11:08

@Martinicske: nem szerintem a marketingeseknek sincs esze :)

Martinicske 2009.02.20. 09:22:37

Igen, ez így korrekt :)

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.02.20. 10:34:48

@Jeromos: két egyetem papírjával a zsebemben, valamint közel egy esztendei "a felsőoktqtással a tematikán történő birkózás" után bátran merem mondani, hogy az élet SOKKAL gyorsabb, mint a felsőoktatásunk (sajnos).
CSAK erre hivatkozni, szerintem ma már kevés. (szivesen szállok szakmai vitába bármelyik, ma egyetemen "szolgáltatás-menedzsment" témában oktatóval)
:)

Jeromos 2009.02.20. 12:05:50

@dezo: Akkor bátran kezdjek orvoslásba diploma nélkül? :-) Ennyire komolyan persze nem gondolom, de az biztos, hogy az Interaction Design témakörnek van irodalma és lehet tartalmas bejegyzést készíteni róla. Erre gondoltam és félreértettem az eredeti célt és közönséget, hogy magyarázzunk weboldalakról olyanoknak akik még keveset láttak olyat, ebből viszont nem lesz tartalmas bejegyzés.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.20. 12:07:52

@Jeromos: Tervezek olyan bejeygzést is, ami nem ennek a körnek szól...

user 2009.02.20. 13:19:12

Két teljesen különböző esetben használandó tervezési vonal kombinálásáról próbáljátok meggyőzni egymást.

Van helye a szabálytiprásnak, és van helye a konzervatívizmusnak.

Általánosságban nagyon nehéz beszélni, még a felmérések ismeretében is, de szerény nyomott véleményem szerint a látogatók túlnyomó része nem azért megy fel egy weboldalra, hogy megnézze milyen, hanem mert keres valamit. Ha azt az oldalon nehéz megtalálni (legyen az konzervatív vagy fantasztikusan újszerű), akkor az az oldal egy értéktelen fos.

Az oldalt a célcsoportnak megfelelőre kell csinálni, nem a szabályoknak megfelelően.

Mária 2009.02.20. 13:34:49

@Barabás Csaba: egy olyan honlap nyitóoldalán, ahol hosszú éveken át egyáltalán nem frissül a tartalom, gyakorlatilag mindegy, hová rakod a menüt, vagy raksz-e menüt egyáltalán :)

Horváth János · http://horvathjanos.inda.hu/ 2009.02.20. 14:23:17

Egy kísérlet ahol lemérték és nem tudtak szignifikáns különbséget kimutatni a bal vagy jobb oldalra tett menük hatékonyságát illetően: webdeveloper2.com/2006/12/left-or-right-justified-navigation/

Az F alak pedig szerintem a szövegscannelésre vonatkozik és nem a teljes oldal feldolgozására.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.02.20. 22:40:32

A számból vetted ki. Éppen most olvastam egy usability tanulmányt, egy-egy mondatokat írnak le, (többek között ezeket is), és megvizsgálják hogy az adott weboldal mennyiben felel meg ennek. Mondjuk van benne olyan, hogy a bal felső logónak nem kell kattinthatónak lennie a főoldalon. Lehet, hogy csak azért furcsa, mert nehezebb megvalósítani.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.02.22. 10:49:15

@Barabás Csaba: WG lapjai általában teljesen más koncepciót követnek, mint a megszokott... Hosszú hosszú vágykeltő rizsa, amelyben elmondja, hogy miért lesz rettentően jó neked, ha megveszed ezt a terméket.
Nos, a legtöbb egy oldalas lap ugyanúgy néz ki. Hatalmas nyálcsöpögtető duma... duma... duma, aztán a végére odateszi, hogy no, akkor ezt vedd meg.

Most akkor WG mennyiben is más, mint a többi?

kdutka 2009.02.22. 21:36:04

A felhasználó nem hülye, de még az sem igaz, hogy nem okos. A felhasználó nem szeretné fölösleges dolgokra pazarolni az agykapacitását :) Minek is kelljen azzal töltenie időt/energiát, hogy hol találja a menüt, amikor _minden_ oldalon, amivel valaha szembetalálkozott a neten az oldal tetején volt. Elvárja, hogy ott legyen. És ha a weboldal tulajdonosa jót akar magának (főleg, ha pénzt is akar a felhasználótól) akkor pont olyanra készít(tet)i az oldalt, amihez a t. júzer böngészései közben hozzászokott.

kobudka · http://www.ajandekozon.hu 2009.02.23. 21:22:32

Több éves marketinges tapasztalattal a hátam mögött én bizony a bevált sablonokat igyekszem használni, némi-némi frissítéssel.
A www.ajandekozon.hu webáruház tervezésénél a "sablonokat" használtam, s a weghelyfedményem engem igazol. A bal oldali felső logó, a menürendszer és bizony a főoldali nagy bannerem az, amely a legnézettebb (itt van gyakorlatilag a hivatkozott F), ahova a legtöbben kattintanak. És meglepő módon az oldal alján lévő bannerek, illetve az oldal készítője.

Monika F 2009.02.28. 21:20:10

@Mária: teljesen egyetértek :-)

Egyébként itt azért különbséget kell tenni: van aki saját magának készíti a weboldalt - ő kiteheti a menüt az aljára úszkáló kiskacsák formájában is, és van, aki a felhasználóknal készíti (üzleti célból) - neki bizony úgy kell csinálnia, ahogy elvárják! Különben a felhasználók erősen a felső X-be fognak konvertálódni (ablak bezár).

A felhasználó türelmetlen, ha nem találja meg amit akar - elmegy. És hamarabb lép le mint ahogy észrevenné, hogy a menü alul van elrejtve.

Kondrádnak teljesen igaza van - nem kell feltalálni a spanyol viaszt, aki szépet és kreatívat akar látni menjen a szépművészeti múzeumba. A web elsősorban a hatékonyságról szól és nem a szépségről :-)


süti beállítások módosítása