Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A banner reneszánsza?

Címkék: onlinemarketing kreatív

2009.03.11. szerda 23:56 Konrad

Az amerikai nagy portálok ki szeretnének jönni három új bannermérettel. Most egyelőre tesztelik ezeket a lehetőségeket, de várhatóan elterjed és sok helyen fogják rajtuk kívül is használni. Erről egy nagyon jó összefoglalót írt _original, így a részleteket le se írom, nála olvasható.

A lényeg: mindhárom méret nagy méret. 336x860, 468x648, 970x418 pixel méretűek. És ezek nem interstitialok, ezek beépülnek a tartalom közé! Tehát elkerülhetetlenül látszani fognak. Ez persze sokat fog segíteni a bannervakság ellen, és ezzel együtt nőni fog az elutasítók száma is. De érdemes azt is végiggondolni, milyen üzenete van ennek, hogy új bannerek jelennek meg. A banner nem fog kihalni, sőt, élni fog tovább!

Mert miközben a médiatulajdonosok ilyet lépnek, aközben még a Google is folyamatosan kísérletezik a nemcsak szöveges megjelenésekkel. Tehát a bannerek nem fognak eltűnni, sőt, egyre inkább jelen lesznek az életünkben - már persze azokéban, akik nem blokkolják a hirdetéseket.

Ezek a nagy bannerek persze valószínűleg ugyanúgy a szőnyegbombázós elérést fogják támogatni, mint ahogy a korábbia képi megoldások is. Vagyis a nagy elérést, a nagy hatást ezekkel lehet elérni: brandet építeni, terméket bevezetni stb.

Kis gondolatkísérletet végeztem magamban, melyik hazai oldalak tudnák berakni a szerkezetükbe ezeket a méreteket, és arra kell rájöjjek, hogy az Indexen és a Zoom-on kívül a többi oldal szerkezete nagyon kötött, nehezen lehet beletuszkolni a méretes képeket. Vagyis ha majd 1-2-3 éven belül ezek idehaza is megjelennek, akkor bizony olyan irányú hírsite átalakításokat látunk, ami lehetővé teheti ezek elhelyezését.

Persze kérdés, valóban elterjednek-e, de én úgy gondolom el fognak. Hirdetői szemmel ugyanis ezek nagyon jó lehetőségek! Az olvasóknak meg már mindegy, nemigaz?

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr56997000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balázs · http://www.szanto.org 2009.03.12. 07:39:45

Adalék az iMediáról: Why online creative stinks so badly www.imediaconnection.com/content/22281.asp

~web1 (törölt) 2009.03.12. 09:04:05

a népek a nem releváns online hirdetéseket blokkolják, vagy mentálisan blokkolják. a hirdetések méretének növekedésével a relevancia nem fog megnőni, és egyre többen fogják letiltani a hirdető szerverek forgalmát.

szerintem lényegesen nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a pr cikkek írására. és ezekbe kellene elhelyezni a nagyméretű (és értelemszerűen releváns) képeket.

mondjuk öltözködési tanácsok egy üzletháztól (x): és az tele van a példákkal (reklámokkal), hogy kinek mi áll jól. és a népek majd kattintanak. és akkor az állandó pr cikkek közé be lehet tenni releváns, és változó apróhirdetéseket, a kövérkésnek ajánlani a fogyókúra receptet, a vékonykának a szoláriumot. és mindezt egy életmód magazin keretei között.

szóval én is trendinek érzem a nagy képeket, de pr cikkekbe ágyazva.

---

ps. az offline világ működhet úgy, hogy a nem releváns hirdetéseket beteszik obama meg gyurcsány közé, lapozgatás között nem árt egy kis kikapcsolódás. ott éppen hasznos egy irreleváns, de mégis klassz autó, vagy egy jó nő.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.03.12. 09:38:16

Érdekes, 4-5 hónapja magam is azt gondoltam, hogy a bannereknek annyi, de úgy néz ki, hogy nem. Sőt, meglepve tapasztalom, hogy az ügyfelek feltűnő, videobannereket szeretnének készíttetni (na jó, video jellegűt, mert hát az is csak flash) vagyis nem elégednek meg a beúszó betűkkel áttűnésekkel stb. Márpedig ha az ügyfél kéri, akkor ez egy oldalról bizony igény.
Természetesen az én mérésem nem mérvadó, mert nem fogja át a piacot, de nerég kiküldtünk egy hírlevelet egy kb 1200-as listára. Az volt a kérdésfeltevés, hogy ki az aki blokkolja a hirdetéseket. 490-en vették a fáradtságot, hogy beletegyék azt a pipát a megfelelő kockába, és az eredmény igen meglepő volt, az 490-ből csak12 blokkol. Ok, nem mérvadó és javarészt a B2B reláció került tesztelésre. De ez alapján mégis csak arra tippelet, hogy a banner élt, él, és élni fog.

pasztőr 2009.03.12. 09:38:50

És a blokkolással együtt nőni fog a nagy fehér üres közök helyfoglalása is az oldalakon (lásd pl. iwiw).
Persze holtsáv nem blokkolt oldalakon is van, de ezek átugrására sokszor kevés a szemmozgató izmok erőn felüli munkája, a kétirányú scrollozó szuperegér ma már alapfelszerelése a kisebb (17-19") monitorral rendelkező ember konfigjának.

~web1 (törölt) 2009.03.12. 10:18:48

ha nagymértetű irreleváns képekkel tele raknák az indexet, be raknának egy hatalmas erdei zsolt fejet: ez a pacák fog boxolni aztán nézzed meg, a népek többsége blokkolná ezeket. a normál bannert még megeszik, de az óriást már nem.

ha erdei amerikában boxol, akkor szerintem más a reakció: itt ez pacák, majd jól kiüti egy amerikai. és a hirdetés így ül. és z átlag amerikai kapcsolgatás közben is képes lesz erdeit azonosítani a tévében: aha, ez a német(?) box(világ?)bajnok.

de azt elképzelhetetlennek tartom, hogy kontextusából kiragadott nagy méretű irreleváns képekkel legyen tele az index, vagy mondjuk az origo. szerintem ez elképzelhetetlen európában.

itt ami működőképes: az universal és az index közösen készítenek egy pr cikk sorozatot, ami tele van erdei pofonok képeivel, és akkor a profi boxra vevő közönség erre gerjedni fog. de ennek fizetett hirdetésnek kellene lenni.

azért, mert ha az index arról ír, hogy erdei zsolt megcsalta arabellát kérdőjel, akkor arra nagyságrendekkel többen kattintanak, mint egy címmérkőzést felvezető cikkre, és így a piac logikája alapján az universal-nak fizetni kell a pr cikkekért. és abba aztán akkora erdei fejeket rakhatnak, amekkora csak a csövön kifér. de hogy a normál hírek közé (emelkedik a benzin ára, meghalt bacsó péter) ilyeneket itt nem lehet kirakni, abban majdnem biztos vagyok.

az idő fogja eldönteni ezt a vitát.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.03.12. 10:57:46

Hát ez elég barbár megoldás. Valahogy nekem olyannak tűnik, hogy az okosok rájöttek, hogy a banner nem elég hatékony, ezért megnövelik a méretét, hogy még jobban az arcodba másszon, és akkor majd megint hatékony lesz. Szélmalomharc.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.03.12. 14:10:02

Nekem igazából azzal van a bajom, hogy ha még nagyobb a méret, akkor még többet fognak kérni érte. Holott sokkal többen hirdetnének, ha nem lenne egy - két portálon alaphangon 100-300ezer Forint egy valamire való banner megjelenés. A nagyobb portálokról meg nem is beszélve, ahol 1-1.5 millió is befigyel könnyen...

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.03.12. 14:41:47

Nekem meg az jutott az eszembe, amikor szüleim ibusz úton jártak Spanyolországban (valamikor a 70-es évek vége felé, talán már 80 is volt?), és masélték, hogy micsoda döbbenet volt az autópálya mellett látni azokat a "hatalmas" plakátokat! Forradalmian hatásos, új reklámok voltak! Apám még a drága 8mm-es filmből is eresztett rá egy snittet (5-10 mp, pedig egy egész tekercs is csak 5 perc volt - két tekercs jutott egy-egy nyaralásra, nagyobb útra!)
Aztán vegyük a mai óriásplakátok hatékonyságát... (mondjuk elég csak példaként megnézni az M3-as bevezetőt...)

znv 2009.03.12. 14:57:43

Ideig-óráig megoldást jelenthet az óriás méretek használata a bannervakság ellen. Utána aki tudja, letiltja, aki nem tudja, hogy le lehet tiltani az arcába tolt reklámokat, majd elmegy máshova, ahol nem erőszakolják rá ezeket.

Hosszútávon inkább a keresőhirdetéseknél megszokott relevancia tarthatja életben a bannereket. Vmi ilyesmi: How Dapper Ads can Save Display: www.youtube.com/watch?v=WFVgFU-fZEs)

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.03.12. 21:54:37

@~web1: spammelni is azért éri meg jobban, mint inkább pr cikkeket írni a viagráról, mert azok aránya akik a spamet véletlenül megnézik és ez után vásárolnak lényegesen nagyobb, mint akik direkt viagrát akarnak vásárolni és úgy keresnek cikket róla.

Tehát a szőnyegbombázós nem-releváns bannerek eredményesebbek tudnak lenni egy bizonyos szám felett, mint a releváns pr cikkek.

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2009.03.12. 23:49:43

A sales mindig ocsmány nagy bannereket vakar az oldalakra, aztán nem tudják eladni. Aztán beletesznek valami kevésbé releváns dolgot, mert különben szétesik az oldal. Nem tudom, mennyire van realitása, de jöjjön, legyen. :)

~web1 (törölt) 2009.03.13. 15:07:46

a kérdés az, hogy hányan vettek viagrát spam alapján európában. mert szerintem sehányan.

és hányan rendelnének pr cikk alapján. amihez a nevét adja egy doki, egy pszicho doki. és odaírják, hogy az (x) gyógyszergyár ajánlásával. szerintem elég sokan.

európában így gondolkodnak a népek: ha ezt az (x) gyógyszergyár ajánlja, akkor vélhetően nem átverés. ha ott van a neves doki, és egy pszichodoki címe, telefonszáma, akkor megint biztos nem az. és akinek erre van szüksége az diszkréten vásárol. nem látom be, hogy ebben hol a hiba. hol veri ezt meg _itt_ a spam.

lehet, hogy ázsiában megveri amúgy. _ott_ megéri viagrás hirdetéssel teleszemetelni a postaládákat, mert a társadalom annyira prűd, hogy nem járatja le magát egyik gyógyszergyár és orvos, hogy ő meg pont ezt ajánlja. ázsiában nem feltétlen adja ehhez a nevét piaci szereplő, és ezért van szükség névtelen közvetítőkre. és akkor ott ez működik.

és ez szivárog át amerikába, és onnan jön át európába. és ugye itt divat amerikát majmolni, és ezért jön át kritika nélkül minden. szerintem sokkal óvatosabban kell bánni az amerikai trendekkel.


süti beállítások módosítása