Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szabadcsapatok

Címkék: polblog

2009.04.03. péntek 22:11 Konrad

Mivel kb. hétfőtől indul a kampány (EU választások lesznek, és most kezdenek majd kopogtatócédulákat gyűjteni, ha jól tévedek), érdemes néhány szót szólni arról, hogy milyen eszközöket vetettek be eddig a pártok az utóbbi néhány évben.

Láthatóan nem sokat. Az, hogy egy SZDSZ belső választás idején az IwIw-en ismerős gyűjtő versenyt játszottak a jelöltek, még nem nevezhető webkettes reklámnak, nemigaz? Amennyire utáljuk a pártokat, nem is nagyon várható, hogy nevesítve megpróbáljanak a közösségi odalakon nyomulni.

A blog persze más. Hiszen nemcsak Gyurcsánynak van (volt?) blogja, hanem több politikus is indított ilyet. Sőt, még videóblog-szerű megoldások is megjelentek. De lássuk be: ezek az irományok nem szóltak másról, mint politikai nyilatkozatok internetes megjelenítéséről. Mert bár a politikus is volt ember, de ez nem a blogokból derült ki...

Persze vannak nem látható dolgok is. Ezek egyike a kör-e-mail (illetve a kör sms), vagyis az egymásnak küldözgetett politikai tartalmú levelek. És persze az adatbázis-marketing, ami még erősen gyerekcipőben van nálunk - leginkább direkt üzenetekre használják, pedig másra is lehetne.

Szintén nem látható dolog, pontosabban nem direkt kommunikációs eszköz a pártközeli portálok. Lehet azt tudni, hogy egy-egy kisebb portál tulajdonosi szerkezete minimum érintett a pártpolitika által. Persze a tartalmak sokat lelepleznek, legalábbis azok számára, akik erre figyelnek. Az elmúlt években jól meg lehetett figyelni, hogyan építgetik a pártok helyi szinten és országosan a hozzájuk közel álló hírcsatornákat. Hát, most majd lesz alkalom bevetni azokat a kampányban!

Végül a legkevésbé láthatóak a fórumozó szabadcsapatok. Az Index PoliDili-ben hozzászólok nem jelentéktelen része közvetlenül kötődik valamely párthoz, de a politikai témájú blogok és más fórumok sem mentesek tőlük. Kb. 12-15 ember elég ahhoz, hogy konkrét témák bekerüljenek a közbeszédbe, vagy hogy valamely oldal súlya megnőjön a hozzászólásokban. Persze az aktív beszélők közül nem mind fizetett forradalmár, de egy nem benfentes sosem fogja tudni, hogy a többiek vajon milyen indíttatásból szólnak éppen hozzá.

A fentiekből azért egy dolog látszik: idehaza sem nyeretlen kétévesek az interneten a pártok, és bár a kifelé is látható dolgokban nem nagyon erölködnek, azért fű alatt tesznek egyet-s-mást.

Egyébként ha valaki kicsit megkapargatja, akkor négy olyan párt van, amelyik a fenti eszközökkel részben vagy egészben akítvan él: az MSZP, a Fidesz MPP, az SZDSZ és a Jobbik. A többiek jobbára műkedvelők.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr441044889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

~web1 (törölt) 2009.04.04. 20:10:11

a politikai kampányok célja alapvetően a mozgósítás. ehhez pedig push média kell. sms, mms kampányok. mobilokra küldött akció üzenetek.

szerintem bármilyen politikai kampányköltés a weben ablakon kiszórt pénz.

a hirdetés a baráti sajtóban mecenatúra valójában. az ellenséges lapokban hirdetni nyilván ostobaság. mondjuk a magyar nemzet olvasói aligha változtatják meg pártpreferenciájukat akármennyit is hirdet ott a baloldal. és persze megfordítva is igaz. a népszabadságban megjelenő jobboldali hirdetéseknek sincs túl sok értelmük.

egy politikus a televízióban ne hirdessen, hanem szerepeljen.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.04. 22:52:49

@tomás: vártam már, sokáig tartott :)

Nem. Az LMP ott tart most, hogy mozgalomként igyekszik léket verni magának. Vagyis megpróbálja, hogy valamilyen szinten felkerüljön a politikai térképre - de ha valaki komolyabban végigmegy a közösségi oldalakon, láthatja, hogy a dolog egyelőre nem működik. Vagyis vannak kisebb szigetek, ahol létezik, de nem sikerült elérnie áttörést, nem tudja befolyásolni a közbeszédet. Szerintem egyébként nem is fog, de ez már nem hiszem, hogy ennek a postnak a témája lenne.

~web1 (törölt) 2009.04.05. 20:11:25

a politikához világos, egyszerű üzenetek kellenek. nem feltétlen kell populistának lenni.

például bajnai üzenhetné ezt:
"a jövőben az állami transzferek gdp arányosan fognak emelkedni. stop."
"ebben az évben a gdp csökken, így az állami transzferek is csökkenni fognak. stop."
"a bevételi oldalon csökkennek a járulékok, a kiadási oldalon ugyanilyen mértékben csökkennek a járadékok. stop."
"a változás mértéke előreláthatóan 8%. stop."
"bajnai, miniszterelnök jelölt"

ezt persze egy átlagos baloldali, vagy jobboldali szavazó nem érti meg, de mondjuk egy kívülállónak (értelmiséginek) el lehet magyarázni.

a politikából hiányoznak ezek a rövid szöveges üzenetek. az lmp meg szerintem húzzon bele, vagy húzzon el.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.05. 20:44:11

@~web1: a politikában szoktak lenni egyértelmű üzenetek. Olyanok, kint a "Gyurcsány takarodj!" vagy az "Aki magyar velünk tart!". Ami ennél bonyolultabb, az már úri huncutság. Amit te írsz, az először a "jövőben" szónál üti ki a biztosítékot. A "transzfer" szó méga diplomások egy részének is okozhat problémát, de a "gdp"-t már le kell fordítani magyarra.
A politika nem a meggyőzésról szól, hanem a hitről. Legalábbis ma, Magyarországon...


süti beállítások módosítása