Korábban írtam már arról, hogy az online médiában bizony lehetne olyan feladata az újságírónak, ami a reklámok elhelyezését, azok pontosságát segítik. Sokan nem értenek egyet velem ebben, elsősorban persze újságírók, és meg is értem, miért. Az érveiket elfogadom, de nem gondolom azt, hogy igazuk is van mindenben. Mutatok is egy példát, milyen az, amikor nem zárunk ki bizonyos hirdetéseket, és így nagyon mellé megy a bannerünk.
Tegnap este az Origón megjelent egy cikk, ezzel a címmel:
Repülés közben kilyukadt egy utasszállító gép
A cikkre kattintva először egy interstitial "bukkant fel":
Azt gondolom, érthető, nem volt túl sok kedvem rákattintani. Nade aztán beléptem a cikkbe, aholis felül lévő bannerhelyen még ezeket a hirdetéseket "kaptam el":
és
(A képekre kattintva bejön nagyba.)
Jól láthatóan egyik sem olyan, amelyiknek itt és most jó helyük lenne. Ráadásul egy kulcsszavas célzás nemhogy kiszűrné ezeket, hanem éppen ide pozícionálná, hiszen a fontos kulcsszavak benne vannak a cikkben! Ilyenkor a cikket felrakó újságírónak kellene egy annyit tennie, hogy valahol bejelöli: a repüléssel kapcsolatos hirdetések itt ne jelenjenek meg. Máris megúsztuk jópár felesleges megjelenést.
Persze ehhez fejleszteni kellene a hirdetési rendszeren és a portál-motoron is. De mindezek előtt kellene egy olyan döntés, hogy igen, erre szükség van.
Szerintem.
Utolsó kommentek