Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Rosszkor, rossz helyen

Címkék: kampány kreatív

2009.07.15. szerda 12:49 Konrad

Korábban írtam már arról, hogy az online médiában bizony lehetne olyan feladata az újságírónak, ami a reklámok elhelyezését, azok pontosságát segítik. Sokan nem értenek egyet velem ebben, elsősorban persze újságírók, és meg is értem, miért. Az érveiket elfogadom, de nem gondolom azt, hogy igazuk is van mindenben. Mutatok is egy példát, milyen az, amikor nem zárunk ki bizonyos hirdetéseket, és így nagyon mellé megy a bannerünk.

Tegnap este az Origón megjelent egy cikk, ezzel a címmel:

Repülés közben kilyukadt egy utasszállító gép

A cikkre kattintva először egy interstitial "bukkant fel":

 

Azt gondolom, érthető, nem volt túl sok kedvem rákattintani. Nade aztán beléptem a cikkbe, aholis felül lévő bannerhelyen még ezeket a hirdetéseket "kaptam el":

és

(A képekre kattintva bejön nagyba.)

Jól láthatóan egyik sem olyan, amelyiknek itt és most jó helyük lenne. Ráadásul egy kulcsszavas célzás nemhogy kiszűrné ezeket, hanem éppen ide pozícionálná, hiszen a fontos kulcsszavak benne vannak a cikkben! Ilyenkor a cikket felrakó újságírónak kellene egy annyit tennie, hogy valahol bejelöli: a repüléssel kapcsolatos hirdetések itt ne jelenjenek meg. Máris megúsztuk jópár felesleges megjelenést.

Persze ehhez fejleszteni kellene a hirdetési rendszeren és a portál-motoron is. De mindezek előtt kellene egy olyan döntés, hogy igen, erre szükség van.

Szerintem.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr931247366

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Flying today means... 2009.07.15. 21:40:04

Konrád fogott egy tipikusat.De az F5-öt nyomkodva lehet még játszani:  Thx plzslt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.07.15. 12:56:13

Nem vitás, az ábrák magukért beszélnek. :)

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.07.15. 13:07:17

Hasonló jelenség keresőknél is előjön, amikor valami olyasmit keresel, amit sok helyen kérdeznek vagy tagadnak. Pl. lehet, hogy van már driver x dologhoz, de ha sokáig nem volt, akkor tele van a Net azzal, hogy "nincs _driver_ _x_ dologhoz".

Critmiss 2009.07.15. 13:10:46

A hirdetési rendszeren, a portálmotoron, ééés az újságírón. Ezekre az esetekre tényleg fel kell készülni, csak mivel ritkábban fordulnak elő (reméljük, így marad), nehezebb észben tartani.

csiszi 2009.07.15. 13:29:02

Mondjuk én nem vágnám rá, hogy itt mellélő egy repjegyes hirdetés. Én például még akkor se éreznék kisebb késztetést egy barcelonai kiruccanásra (lásd 2. banner), ha katasztrófáról szólna a cikk - ráadásul itt egész pozitív a kicsengés, mindenki megúszta, az utasok a végén kezet ráztak a pilótával, éljenéljen.

Nem tennék rá nagyobb összeget, hogy az elrettentő erő nagyobb, mint a repülés iránt érdeklődők felülreprezentáltsága.

bboki · http://wowdesign.blog.hu 2009.07.15. 13:29:17

Haladás: nekem most egy autóreklám, egy biztosítási és egy biciklis banner jelent meg :)

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2009.07.15. 14:24:56

Szerintem könnyebb lenne, ha a kulcsszavak mellé a hirdető megadhatná azokat a szavakat is, amelyek kizárnák, hogy felbukkanjon a hirdetés. Például, ha a repülő és a katasztrófa szó egyaránt szerepel egy cikkben, akkor ne jelenhessen meg a reklám, ha csak a repülő vagy csak a katasztrófa, akkor igen.

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2009.07.15. 14:26:32

Azt viszont ne a cikkírónak kelljen már eldöntenie, hogy milyen hirdetés (ne) jelenhessen meg az oldalon.

heliox 2009.07.15. 15:40:26

Egy ilyet egyszer én is eltettem, csak blogot nem írtam róla. A cikk arról szólt, hogy rálőttek a rendőrpalotára. A hirdetésnek, meg az volt a szlogenje, hogy "apa, kezdődik".

Ennek a kiszűréséhez nem elég kulcsszavazni, hanem minden lehetséges hirdetést meg kell nézni. Arról nem is beszélve, hogy online médiáról lévén szó, az éppen aktuális reklámokkal egy 20 éves cikk is megtekinthető, tehát vagy végtelenig előre kellene látni, hogy milyen hirdetések lesznek, vagy visszamenőlegesen az összes cikket folyamatosan kell vizsgálni minden reklámhoz.

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2009.07.15. 22:55:59

@heliox: Én arra gondoltam, hogy a hirdetéseket kellene kulcsszavakkal és "tiltószavakkal" ellátni, a cikkeket elég simán indexelni. Ez a visszamenőleges megoldás, ahogy írtad, és persze nem 100%-os, de jobb mint a Konrád példájában látott állapot.

balintus · http://napoleon.blog.hu 2009.07.16. 09:50:27

@Zsigmi: megadhatja (adwords, etarget): negatív kulcsszavak vannak. A repülős cikknek még cimkéje is van, hogy "légi balesetek". Ha erre nem negatívkulcsszavazza meg magát a hirdető, magára vessen.

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.07.16. 19:29:05

"nagyba" tesznek rá a szerkesztők és a hirdetők is, a lényeg ami "bejön", azaz a pénz és a statistika.

ahhoz, hogy meg lehessen oldani az ilyen és ehhez hasonló problémákat, a technika adott, csak a programozók nem elég kreatívak hozzá.

ezért van szükség a kreatív tanácsadóra minden szakterületen, viszont magyarországon ezt még nem tudják megfizetni.

ezért gürizek aprópénzért, miközben a projekt-tervek halomban állnak az íróasztalon.

e1bandi · http://acskapocs.blog.hu 2009.07.21. 15:52:41

Guy Kawasaki is összegyűjtött jónéhány hasonló példát. A vicc az, hogy az elhelyezési probléma nem csak online van jelen (ahogy a link után látható), hanem bőven elcsíphető offline reklámok esetén is: om.ly/?BGIf


süti beállítások módosítása