Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Használható szakmaiatlanság?

Címkék: onlinemarketing

2009.09.10. csütörtök 19:58 Konrad

Nem tehetek róla, de rendszeresen belefutok mindenféle vulgármarketinges oldalakba, és olyankor vagy nagyon felhúzom magam, vagy nagyon elszomorodom. Ezeken a blogokon, kvázi-reklám oldalakon olyan írások találhatóak - vagy tölthetőek le -, amelyek első ránézésre szakmai anyagoknak tűnnek.

Igazából ez a kisebb baj velük. A nagyobb "baj" az, hogy alapvetően használható anyagokat adnak, de olyan formában csomagolva, ami legalábbis furcsa. Például egy weboldalon keresztül megvalósuló felmérést vagy egy adatbázis tagjainak a megkérdezését nem lenne szabad piackutatásnak nevezni. Vagy egy konkrét megoldást nem lenne szabad mindenki számára üdvözítőnek beállítani.

Nem az a baj, hogy ezek rossz módszerek. Még az sem baj, hogy jelentős részben bujtatott reklám van benne (én is ezt csinálom a blogon, néha akaratlanul is). A baj az, hogy szakmai fogalmakat használnak hibásan, és úgy tesznek, mintha ők találták volna fel a Modern Marketinget.

Éppen ezért aki szakmailag felkészült marketinges, értetlenül áll ezen oldalak népszerűsége előtt. Mert népszerűek. No persze nem a felkent szakmai nagyságok körében, hanem jellemzően megrendelői oldalon.

Pont ott, ahol a legfontosabb.

Vajon miért? Illetve miért nem ennyire népszerűek a szakmailag rendben lévő dolgok? Talán azért, mert nem mindegy, mennyire gyakorlati egy írás, mennyire gyakorlati egy módszer. Szép dolog arról esszét fogalmazni, hogy mennyire fontos egy kérdőív összeállításánál a kérdés feltevése, ha közben éppen csak azt nem mondjuk el, hogyan kell ezt csinálni. Konkrét példával.

A vulgármarketingesek pont azt csinálják, amit egy jó értékesítő: azt adják, ami az ügyfeleknek kell. Nem elméletet, nem elemzéseket, hanem szinte mozdulati szintre megtervezett gyakorlati tanácsokat.

Csak sajnos szakmaiatlanul. Nagyon rossz szóhasználattal és olyan modorban, ami megüli a gyomromat. Így aztán bár látom a vulgármarketing jó oldalát, összességében mégis azt gondolom, tenni kellene azért, hogy idővel ez a vonulat lecsengjen.

Egyrészt örülnék, ha ezek az emberek - a "guruk" - leállnának a félrevezető szóhasználattal. Másrészt viszont nagyon kellene a szakmailag is megalapozott tudás ingyenes átadása. Nagyon kellenének a jó gyakorlati tanácsok - megalapozott szakmai háttérrel.

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr631373667

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ezek minek? 2010.02.05. 19:17:31

A focin és a politikán kívül Magyarországon van egy harmadik dolog, amihez mindenki ért. Ez pedig a reklám és a marketing. Egykori tanáraim most kapnak szívrohamot, hogy ezt a két dolgot szinonímaként használom. Mivel életük és tudásuk becses kincs, ez...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aztapaszta 2009.09.10. 21:02:57

Meg kell vizsgálni, hogy mért működnek jól.

Talán mert természetesek (kicsit bugyuták), és a megrendelők tudnak velük azonosulni.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.09.10. 21:04:35

"Nagyon kellenének a jó gyakorlati tanácsok - megalapozott szakmai háttérrel."

Te épp efféle tanácsokat osztogatsz itt a blogodon is, vagy tévednék? ;)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.09.10. 21:12:34

A kínai tornacipő is nagyon fogy. Mert olcsó, és mert lehet benne focizni (2 hónapig) És mert pontosan ÚGY NÉZ KI mint egy jó csuka. Az észosztó marketingesek eredményei ügyfél oldalon legtöbbször addig tartanak, mint a kínai tornacipők. Aztán a csalódott ügyfél vagy megcsömörlik, vagy egy szinttel felljebb lép, és elmegy ahhoz, aki rendes cuccot árul, rendes pénzért. Sajnos kelendő ez a fajta "szolgáltatás" de azt hiszem elsősorban az ára miatt és azért , mert az ügyfélkör kezdetben annyira felkészületlen, hogy nem tudja elsőre megítélni, hogy mit fog kapni. Azt gondolom, hogy néha előfordulhat, hogy egymásra találás van, vagyis éppen az és éppen úgy kell e vevőnek amit és ahogy a vulgár-béla kínálja. Ritkán, de van. Nem vagyunk olcsók sajnos. Ők sokkal olcsóbbak, és megtalálják a célcsoportok, akik kellően kiéhezettek a segítségre, és elhiszik, hogy a félnapos legyélmilliomosaweben tréningek, és a csodatévő e-könyvek segítenek.

Aztapaszta 2009.09.10. 21:12:46

@Yo P: "tanácsokat osztogatsz itt a blogodon"

Szerintem csak marketinggel kapcsolatos véleményét és gondolatait osztja meg.

tothzoli · http://www.facebook.com/tothzoli 2009.09.10. 21:23:15

Konrád tudsz példát mondani? vagy az már reklám nekik :)

De osztom MacTom véleményét, mi is örülünk, ha egy cég feljebb lép, és a sok online guruk után "élő" szakembert keresnek... De osztom a félelmedet, mert egyre jobban burjánznak, olyanok, akik oktatnak, de soha nem csinálták élesben.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.09.10. 21:28:31

@tothzoli: tudnék példákat, de nem nagyon akarok. Sajnos egyrészt iszonytató flame lenne belőle, hiszen jönnének a "követők" és próbálnák megvédeni, másrészt tényleg nem akarom reklámozni az ilyen oldalakat.

Kolbert István 2009.09.10. 21:56:06

A szakmaiságnak pontosan az volt eddig a lényege, hogy nem mindenki érti, csak a szakemberek.
Én azt látom, hogy a vulgármarketing fő iránya a "csináldmagad". Azt hitetik el, hogy esetünkben a marketing sokkal egyszerűbb annál, mint ahogy azt mi "diplomásmarketingesek" elmondjuk és bki képes rá. Szerencsére azok a vállalkozók, akiknek van munkájuk nem időmilliomosok, ezért hamar rájönnek, hogy ehhez új ember v outsourcing kell. Na, itt van az a pont, ahol a vulgármarketingesek többsége elvérzik, nem tud belépni, mert az instant megoldások könnyen kudarcba fulladnak. Ja és persze ez nem az "ideális üzleti modell", ide nem elég már a "hipnotikus reklámszöveg".
A szakmának ugyanakkor intő jel ez az új irányzat, hogy az ügyfelek felő történő kommunikáción javítani kell. Egyszerűbben közérthetően kell fogalmazni.
De legalább van előttünk példa, hogy hova nem szabad eljutni...

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.09.10. 23:11:21

Na most én, mint aki nem értek ehhez, nagyon kíváncsi lennék. Merthogy nem értek hozzá, de azért érdekel a dolog.

arch'i 2009.09.10. 23:13:20

@Kolbert István: Valóban így van. Először én is elhittem, hogy menni fog a "csináld magad". Szerencsére elég gyorsan rájöttem, hogy mégsem, és nemcsak az időhiány miatt. Viszont addigra már megvettem néhány könyvet, befizettem konferenciára. Szóval megfizettem az árát.

arch'i 2009.09.10. 23:23:24

@Kolbert István: Ez tényleg így van. Én is elhittem, hogy menni fog a "csináld magad". Szerencsére elég gyorsan rájöttem, hogy mégsem, és nemcsak az időhiány miatt. De addigra már vettem könyveket, befizettem konferenciára...

Kolbert István 2009.09.10. 23:45:58

@arch'i: Tapasztaljuk h sok hozzád hasonló eset van. Nyilván a "guruk" erről hallgatnak v az ügyfélre terelik a felelősséget.
Sok pályakezdőt, munkanélkülit be lehet lelkesíteni, de sajnos a legtöbben csalódnak. Azt tapasztalom, hogy egy nagy csalódás után a valódi szakmában sem tudnak bízni ezek után.

Aadaam 2009.09.11. 01:22:59

Ket okbol szakmaiatlan:

Az egyik ok, de ez neha csak alca: merthogy egyszeru szavakat probal hasznalni, az ugyfel nyelven probal beszelni, es ugy erzi, erre a szakzsargon nem jo.

A masik ok, es ez az altalanosab: neki sincs igazabol mely belelatasa.

Nem naponta, orankent szembesultem mindig ezzel, majdnem minden partneremnel, hogy... egyszeruen... van valamilyen halvany kepe arrol, amirol beszel, de...

Es sanos - az informatikaban legalabbis - meg megkovetelni se lehet, hogy megertse. Az ugyfelnek nem az a dolga, a partnernek van kifizetodobb modja az idejet eltolteni, a munkatarsnak ez csak a szakmaja, nem a hivatasa... A szakmamban ez jelenti azt: magyarok vagyunk.

arch'i 2009.09.11. 09:47:40

@Kolbert István: Nem biztos, hogy pályakezdőnek, vagy munkanélkülinek kell ehhez lenni. Egy kkv, ahol kevesebb pénz jut marketingre, vevő az olcsóbbnak tűnő megoldásokra.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.09.11. 09:51:11

Vulgármarketinges :) Ez jó. jobb, kifejezőbb, mint a GURU.

@tothzoli: Egyszerűen találhatsz példát. A vulgármarketingesek 92%-a ilyen. :)

Amúgy régóta érlelődik bennem a gondolat: Miért ugyanúgy néz ki mindegyik vulgármarketinges oldala? Miért ugyanazt a sémát követi mindegyik? Hova lett a termék differenciálása?

Kolbert István 2009.09.11. 12:38:33

@arch'i: Igen vevők, de nincs igazán idejük nekiállni a mondjuk a marketingnek amíg a céget kell vezetni. Úgy látom, hogy inkább a kezdő vállalkozások akik jobban belefolynak, főként azok akik nem közgazdász végzettségűek. Érdekes lenne megnézni h a vulgármarketingesek közül milyen arányban vannak a diplomás marketingesek.
A legtöbbször azzal érvelnek, hogy a felsőoktatás nem ér semmit, a Kotler féle marketing meg használhatatlan.
Konrád nagyon jól fogalmaztad meg, hogy szinte "szinte mozdulati szintre megtervezett gyakorlati tanácsokat" kínálnak, de ők is ezeket tudják csak feldolgozni és elfogadni. A szakkönyvek azonban általában nem ilyenek, sokkal tartalmasabbak.
Ezért nem képesek cégre szabott megoldást kínálni. De persze az nekik nem is érné meg...

Mária 2009.09.11. 12:46:25

Népszerűek, persze.

De ezek az érdeklődők nem fizetőképes, minőségi megoldásokat kereső ügyfelek.

Pontosan ezért buknak, mint gyöngytyúk a takonyra, a csináld magad megoldásokra.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.11. 13:29:20

Ez a szakmaiatlanság minden szakmára igaz. És egyre inkább igaz lesz. Bizonyos szintig persze.

Miután az illúzió a legkönnyebben csomagolható és eladható termék, ezért a legtöbb szélhámos, kókler azzal üzérkedik.

Erre tűzre még dob egy lapáttal a szarrágó ügyfél, aki egy garas megtakarításért inkább elmegy máshová. Aztán majd később ráér sírni. Akkor persze a szakma lesz a szemét.

De jó, hogy nem vagyok marketinges, webkóder, mittoménmi. Élvezem a kisnyugdíjasok boldog életét, és kivárom amíg ez a katyvaszos válságidőszak véget ér :D

Rónai Balázs · http://it-tanacsado.hu/ 2009.09.11. 13:56:02

Nem feltétlenül az az érthető, ami szabatos.

Nem érdemes például kvantummechanikai magyarázatot adni egy kő röppályájára.

Az emberek véges mennyiségű újat képesek befogadni. EZÉRT muszáj abból elindulni, ami a hallgató fejében van.
Mégha az nem is szabatos...

Rónai Balázs · http://it-tanacsado.hu/ 2009.09.11. 14:00:57

@Aadaam: Teljesen igaz, amit írsz. (informatika)

Hogy mennyire kell érteni valamihez ahhoz, hogy ne kelljen érteni hozzá (fura csavar, de így van), arról pont egy hete írtam egy post-ot.

(Remélem nem gond, ha linkelem: it-tanacsado.hu/cegvezetok-es-az-informatika/ )

arch'i 2009.09.11. 16:35:57

@Mária: Ez a nem eléggé fizetőképes, de marketingre valami keveset mégiscsak költő csoport összeségében valószínűleg komoly vásárlóerőt jelent... Az anyagi lehetőségeihez mérten választ, abból, amit a piac kínál neki.

Mária 2009.09.11. 17:47:47

@arch'i:

Számold össze, mennyit költ egy ebbe a csoportba tartozó ember éves szinten infotermékekre, konferenciákra, hókuszpókuszra. Meg fogsz lepődni a végösszegen: negyedévekre lebontva bőven 100.000 Ft végösszeg feletti tételekben rendel.

Miközben a marketinges feladatok megvalósítását kiadja a vicces kis órabérért dolgozgató és értékesítésben nem igazán expert titkárnőnek.

Ráadásul ezek az emberek többnyire semmit nem valósítanak/valósíttatnak meg az egyébként is khmm... egyszerűen tálalt receptekből. Sem idejük, sem gyakorlatuk nincs, hogy átültessék a tanácsokat a gyakorlatba. Tehát bármennyire olcsón is kapják a tudást, kidobott pénz, amit ráköltenek.

A kispénzű ügyfeleket megcélzó eladó célja pedig nem az, hogy VALÓBAN támogassa az ügyfelét, hanem az, hogy a kedves ügyfél rendeljen. Hogy mire jut a megrendelt termékkel, az már legyen az ügyfél baja.

Ha egy cég nem igazán fizetőképes, ami a saját marketingje gyakorlati megvalósítását illeti, nem tenné jobban, ha azt a saccperkábé félmillát, amit a cégvezető marketinges önképzésre fordít, teljesen feleslegesen, hozzátenné a marketing büdzséhez és megfizetne belőle valakit, aki ért is ahhoz, amit csinálni kell?

arch'i 2009.09.11. 23:11:22

@Mária: Igazad van, egy percig sem állítottam az ellenkezőjét. Csak azt próbáltam meg elemezgetni, hogy beletelik egy időbe, míg az ember saját kárán rájön, hogy úgysem képes megvalósítani az infotermékben leírtakat. Mert az elején az egész logikusnak és kivitelezhetőnek tűnik, csak éppen idő és képesség hiányában nem lesz belőle semmi. Mindaddig, míg a megrendelőkből lesz utánpótlás, gondolom, ez a biznisz menni fog.

Mérhető Marketing · http://www.merhetomarketing.info 2009.09.12. 12:23:25

Hofinak volt egy remek gondolata:
"Manapság mindenki néprajzos. Adj neki egy karikás ostort, aztán kiderül.
Ha durrant vele: Néprajzos, ha kicsapja a szemét: Kohász" :)

Mindegy, hogy egy tanácsadó kinek a követője, Kotleré, Kawasakié, vagy valamelyik hazai gurué. Ha beteszi a lábát egy ügyfélhez, több lesz a bevétel? Több lesz a nyereség?
Ha igen. Marketinges. Ha nem? Kohász, öltönyben.

Mária 2009.09.12. 13:09:46

@Mérhető Marketing:

Ez tetszik :)

Bár a követéssel nem értek egyet... Én nem követek senkit, bár sokmindenről, sokat tanultam és minden új megbízás kezdetén újra rengeteg a tanulnivalóm.

A nagy nevek, mint kapaszkodó, amire hivatkozni lehet, azoknak kellenek, akiknek nincs saját, karakteres személyiségük a szakmai tapasztalat, gyakorlat mellett.

A tanácsadás alapvetően két ember nagyon komoly, személyes munkakapcsolata.

Ha valaki csak a szakmai részét végzi a munkának, mindegy, milyen nagy nevet követve, de saját magát, mint embert, nem tudja, nem akarja odatenni, vagy odatenné, de az ügyfél nem igényli ezt, az nem tanácsadás.

Az egy alkalmazotti, alárendelt kapcsolat, csak az illető nem bérjegyzéket kap, hanem számlákat ír.

Kolbert István 2009.09.12. 13:39:17

@Mérhető Marketing: Nem követésről van szó, nem vallásról beszélünk.
Luxus lenne ennyire leszűkíteni a látókört. Több módszertant, széles eszköztárat, rengeteg esettanulmányt kell ismerni. Ezeket összevetjük a saját tapasztalatokkal, az adott cég piacával, kitűzött céljaival és ezután jöhet az ötletelés és a tervezés.

Oregon (TM) 2009.09.14. 23:26:07

Ez a poszt példa nélkül nem sokat ér.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2009.09.29. 18:03:51

Konrád, én értem, hogy aggasztanak ezek a tünetek - már nem először -, de jó marketingesként gondoljatok bele: Wolf Gábor előtti időkben a kisvállalkozások ezredrésze tudta, hogy mi az a használható marketing (üzleti tervnél ugye elő kell, hogy jöjjön, de pár mondattal el lehet intézni).
WG olyan módszereket mutatott, amitől kapásból egyszerűbb lett.
A WG utáni klónok viszont eljutnak oda is, ahova WG nem fog, és ez jó hír!

ÉPÜL A PIAC! Növekszik.
Ez minden versenytársnak jó hír. Akár szakmai, akár kókler.

Teszem azt, vérprofi vagyok valamiben, sőt, titkok tudója. Látom a versenytársak számának növekedését és a szakmaiságuk silányulását is. Ha titkok tudója vagyok, vérprofi - ráadásul a marketingben! - akkor hol érdekel engem, hogy milyen a felhozatal a szakmában?

A piac bővül, a torta növekszik, lehet, hogy a szeletem arányaiban csökken, de az egész torta baromi nagyra nő éppen...
Ennek örülni kell.
Szóval nyugi, a tudást meg úgysem veheti el senki :).

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2009.09.29. 18:06:42

@Mérhető Marketing: hát ez szenzációs hasonlat! Istenem, mennyire hiányzik Hofi! A marketingje is jó volt :)
Ugyanakkor sem színész, sem előadóművész, sem zenész, sem humorista nem volt. Hofi volt. Külön Kategória.

Ennél többet meg ne akarjon tudni a marketing sem :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.09.29. 19:41:25

@Vidi Rita: az a gond, hogy a kutyaütők többet ígérnek kevesebbért, és amikor kiderül, hogy nem érnek el eredményt, akkor nemcsak az adott emberre, hanem a teljes marketinges szakmára fog a megrendelő haragudni. Miközben akitől rendelt, valójában nem is volt hozzáértő.

De idelinkelem neked a kedvencem. Ezt egy magát marketinges gurunak nevező ember blogjából ollóztam, a hozzászólások közül: napilol.tumblr.com/post/195845839/ha-ezt-le-kellene-ford-tani-egy-mondatban-mi-lenne-az

célközönség 2009.12.08. 23:35:11

@Kolbert István:
Te büszke "diplomásmarketinges"...a céged honlapja teljesen kimeríti az általad kreált vulgármarketinges definíciót.Kreativitásod mutatója: flamm-art.com/kapcsolat/ Hasonlítsd nyugodtan össze a sajátoddal.Illene valami kreatívabbal - nem ilyen "instant cuccokkal" - előrukkolnod,hiszen neked ez lenne a foglalkozásod.
A szakmaiság velejárója az up to date, tanulj egy kis Bing optimalizálást is. Hogyhogy egy külső link se vezet az oldaladra? Marketingesként lehet magadat is reklámozni kéne?:)


süti beállítások módosítása