Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Love me tender

Címkék: onlinemarketing üzlet

2009.11.11. szerda 19:51 Konrad

Keleten a helyzet fokozódik. Legalábbis ami a mérési tender körül zajlik, az lassan egy tipikus keurópai tragikomédiává silányul. Kezdődött azzal, hogy sokáig nem volt eredmény, folytatódott a kihirdetés módjával, majd a mai nappal a vesztes nyílt leve mintegy megkoronázza az eddig történteket.

Pedig a dolog elég egyszerű: a Medián Webauditja mellett megjelent a piacon egy versenytárs, a Gemius. Ez a versenytárs elkezdett pozíciókat építeni, így a legtöbb weboldal kénytelen volt két mérést párhuzamosan futtatni, így két helyre fizetni. Eközben a nagy ügynökségek is igényelték a minél pontosabb adatokat, a tervezhetőséget és a más médiumokkal való összehasonlíthatóságot.

Így párhuzamosan kiírtak két tendert, de ezt most el se mesélem, akit érdekel, a Kreatívon van egy jó cikk róla »»

Részben az ebben elhangzottakra, részben magára a döntésre reagált egy Novák Péterhez írt nyílt levélben a Medián »»

Ebben nem kérnek kevesebbet, mint azt, írják ki újra az egész pályázatot. Érdekes ötlet.

Megmondom őszintén, ez az egész kicsiben olyan, mint a rádiós tender volt nagyban. Csak itt nem politikai pártok szóltak bele a döntésbe, hanem a piac nagy szereplői. De azt gondolom, ezen nem nagyon kell csodálkoznunk. Teljesen természetes, sőt, kötelezően elvárt dolog az, hogy aki teheti, védje üzleti érdekeit. Nem tettek most mást az ügynökségek és a nagy tartalomszolgáltatók, mint egyértelmű és nekik többé-kevésbé kedvező piaci helyzetet hoztak létre.

És az is természetes, hogy a vesztesek és a kimaradtak ezt nem nézik szívesen, és védik saját érdekeiket. Mivel nem sok eszközük van, így a nyilvánossághoz fordulnak. Bár azt gondolom, az csak egyszerű retorikai húzás, hogy a Medián Nyílt levele Novák Péternek szól.

Még az Internet Hungary-n felmerült a kérés, vajon mit lép a Medián most? Bezárja a Webauditot? Nyit valamilyen irányba? Esetleg keres egy szabad piaci szegmenst? Arra speciel nem gondoltam, hogy újraszámlálást fognak kérni. Ez valahogy utóvédharcnak tűnik, nem megoldásnak. Nem gondolhatják komolyan, hogy ezek után meg fog változni ez a döntés.

Pedig kár az egészért. Lehetett volna ez sokkal egyszerűbb és sokkal megkérdőjelezhetetlenebb. Hiszen a Gemius nem valami gagyival nyert, és szakmailag tisztán védhetőek ők is. Dehát ez már így alakult.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr961518640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heliox 2009.11.11. 23:13:26

A kreatív cikkben az szerepel, hogy:

"A piacon szélesebb körben használták a 2008-ban startoló Medián-Webaudit szolgáltatását"

Na most akkor jocó mit kódolt 9 évvel ezelőtt már 2000-ben?

heliox 2009.11.11. 23:18:08

Bocsánat: Jocó. Nagybetűvel.

ohh_vazze 2009.11.11. 23:57:35

Azért mennyivel másabb a helyzet a mérhető és a statisztikailag mérhető között?
A tévék nézettségi adatait mérők a mai napig a vicc kategoriájába sorolhatók. Majd akkor dumáljanak, ha az összes TV összes elkapcsolását mérik. Persze ez nincs így szerencsére, de addig is kamu. Én legalábbis nem tudom komolyan venni. A manipuláció fellegvára..... Ráadaásul erre alapszik az a kibaszott nézettségi adat-lufi. Hihetetlen....
A web azért megbízhatóbb....

vizsla_barat 2009.11.12. 00:00:14

azt is merik,hogy sok embernek firefox allatt az osszes flash,pop-up,etc. ki van tiltva?

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.12. 00:04:00

Ó! Hiszen ezt pont én is tudom CD minőségében énekelni!

vizsla_barat 2009.11.12. 00:05:01

@ohh_vazze: emlexel meg vitray lampakapcsolgatos szavazasara? az volt az utolso hiteles meres a tvben,a tobbi csak saccolas.
azert eleg erdekes,hogy erre a piacra millard dollarok mennek be-ki,anelkul,hogy barki megkerdojelezne a reklamok hatekonysagat es szigorubb meresi principiakhoz kotne a zsozso kifizeteset.

batorfya 2009.11.12. 00:11:48

@heliox: a versenyben játszó komplex szolgáltatásra vonatkozik a 2008 januári indulás, a Webaudit valóban 2000-ben indult, jogos, pontosítva a cikkben. Köszi.

Nusy73 · http://egyszeregy.blog.hu 2009.11.12. 00:30:35

Szia Konrád,

ez szerintem messze nem a Mediánról, vagy annak piaci pozíciójáról szól.

Segítek kicsit:
1., a Gemius nem csak auditál, de hirdetéseket is kiszolgál,
2., a Gemius csak a technikai hátteret adja, a méréseket a Szonda-Ipsos szolgáltatja,
3., ahogy tudom, a Szonda-Gemius szerzõdéstervezete, amit beküldött a leendõ partnereknek, igen érdekes... csodálkozni fogsz milyen feltételek vannak benne!

De elmondom Neked a fentiekbõl levonható következtetést:
Amennyiben a Szonda-Gemius nyer, úgy a Szonda a tartalomfogyasztási adatokon túl a hirdetéskiszolgálási és -fogyasztási adatokhoz is hozzájut (egy kézbõl), és azokat KIZÁRÓLAGOSAN kezeli és használja - tehát onnantól mondjuk a tartalomfogyasztási nyers adat (PI/UV/ADV/CT/egyéb) nem magáé a tartalomszolgáltatóé, hanem a Szondáé! Belegondolsz abba, hogy ez mit jelent? Próbáld meg, érdemes...

A Szonda-Gemius párosnál kizárólagos használatra olyan széles spektrumú adathalmaz képzõdik, amelyrõl még talán a Gugli is csak álmodik...
A tartalomszolgáltatók és ügynökségek egyszerüen ki lesznek zárva (saját akaratukból, hiszen aláírták) abból, hogy a saját adataikat maguknak feldolgozzák, értelmezzék, használják. Kapják amit a Szonda-Gemius ad nekik, oszt' helló.

Ha ne adja Isten, a tartalomszolgáltató olyan metrikára kíváncsi, amelyet a Sz-G nem tud, úgy nem csinálhatja meg magának! Amennyiben egy tartalomszolgáltató/ügynökség más hirdetéskiszolgálóval müködne együtt - amihez természetesen kellenek a fenti adatok - NEM TEHETI MEG! Az adatok a Sz-G birtokában vannak...

Az információ pedig hatalom... jelenleg a tartalomszolgáltatók egyben a felületükön megjelenõ kampányok részbeni/egészbeni szervezõi is. Ezt a munkát NEM TUDJÁK majd elvégezni, mert nem lesz hozzá semmilyen adatuk/visszacsatolásuk, csak az Sz-G-s. Terméket fejleszteni, új szolgáltatással elõrukkolni szintén nem tudnak majd, az információ hiánya miatt. A jövõben a tartalomszolgáltatók sima felületbirtokosokká válnak (degradálódnak), az ügynökségek közül meg kizárólag az marad fenn, amely a Gemius hirdetéskiszolgáló rendszerét használja - mert az tud majd olyan értéknövelt szolgáltatásokat nyújtani, amelyek elkápráztatják a hirdetõket - ugyanis ott vannak meg az alapok (az információ) az elõremutató szolgáltatásokhoz.
Egyszóval lesz egy nagy szolgáltató, amely nem csak hirdetést kiszolgál, de vissza is méri a kiszolgálást, ráadásul az ÖSSZES összegyüjtött ADATTAL õ rendelkezik. Nincs versenytárs, nincsenek partnerei sem, csupán vevõi...

Összegzésként:
A Szonda-Gemius álmodott egy nagyot, és ezt részben/egészben a tartalomszolgáltatók és ügynökségek megvették - mert nem akarták látni, vagy nem látták, hogy mivel jár együtt. Most kezdik felfogni lassan, meglátjuk mi lesz belõle.

S még mielõtt valaki félreértene: a Szonda-Gemius rendszerrel technikailag semmi baj, sõt azt is elhiszem, hogy messze a konkurrencia elõtt jár - az másik kérdés, hogy partnerként szeretném-e a jelenlegi saját adataimat úgy odaadni, hogy még én fizetek nekik. A baj azzal van, hogy a tervezett szerzõdés KIZÁRJA annak lehetõségét, hogy a partnerek mást IS használjanak (ahogy most a "hivatalos" Medián mellett a Gemius-t), vagy akár a saját adataikhoz hozzáférjenek.

Hosszú volt, de remélem érthetõ...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.12. 00:39:21

@Nusy73: szerintem amit írsz abban sok tévedés van. (Apróság, de a Szonda már nem Szonda, hanem Ipsos, de ez mindegy.)

Ez pl.: "Amennyiben egy tartalomszolgáltató/ügynökség más hirdetéskiszolgálóval müködne együtt - amihez természetesen kellenek a fenti adatok - NEM TEHETI MEG! Az adatok a Sz-G birtokában vannak..." - biztosan nem így van. A tartalomszolgáltatók nagyobb része nem a Gemiust használja, és nagy tartalomszolgáltatóknál tudom, hogy egészen biztosan nem is fogják azt használni. A nagyok közül egyedül az Index használja a Gemius rendszerét.
Aztán amit a szerződésekről, adatokról írsz: amit hallottam, az se pont így van, de valójában akkor lesz érdemes erről beszélni, ha már az összes érintett leszerződött. Pl. a szerzett adatok ha jól tudom pont nem a Gemius-Ipsos párosé lesznek, legalábbis az eredeti elképzelés szerint.

Visszatérve a hirdetések mérésére: ezen tender eredménye után a tartalomszolgáltatóknak is, de szerintem az ügynökségeknek is érdekük lesz, hogs pont ne a Gemiust használják erre is. Pont azért, hogy ne valósulhasson meg a totális kontrol egy cég részéről. Meg azért is, hogy ezzel is biztosítsák a manipulációmentességet.

Vagyis azt gondolom, ez nem így van, mint ahogy leírtad. De azért igyekszem majd célzottan is rákérdezni az általad leírtakra.

Nusy73 · http://egyszeregy.blog.hu 2009.11.12. 00:39:49

@vizsla_barat:
nevetni fogsz, mérik bizony. :)

FF alatt egyébként sem a flasht/pop-up-ot kell tiltani, hanem az auditor/hirdetéskiszolgáló domain-eket. Akkor nem tudnak bemérni... vagyis még nem.

Azért most adok néhány tippet, hogy mivel nézd meg a markereket, amiket az auditorok/hirdetéskiszolgálok letesznek a gépedre:
FF - AdBlocker Plus (egyértelmü),
FF - Firebug/Web Developer (a request-ek/cookie-k nézegetéséhez),
FF - BetterPrivacy (az LSO-k megnézéséhez, elárulom, hogy ez az egyik leggázabb rész!)

Sok sikert ehhez is. Aztán ha valaki igazán paranoid lesz, az tudja, hogy az igazság csak kis részét látja még. :)
Olvassatok a neten, hogy mit lehet már tudni egy netezõrõl...

Nusy73 · http://egyszeregy.blog.hu 2009.11.12. 00:49:19

@Konrad:
Arról írtam, hogy az Ipsos-Gemius mit tervezett. Nem nekem kell hinned/nem hinned. Kérd el tõlük a szerzõdéstervezetet, amit kiküldtek aláírásra a partnereknek. Olvasd el, és értelmezd.

A nagyok közül (kik a nagyok?) nem csak az Index használja a Genmiust. Nagyhirtelen az Origo összes oldalában is megtaláltam a mérõkódot (nyilván nem viccbõl van ott). Ez meg már szerintem a magyar internetpiac igen jelentõs, meghatározó része.

"Visszatérve a hirdetések mérésére: ezen tender eredménye után a tartalomszolgáltatóknak is, de szerintem az ügynökségeknek is érdekük lesz, hogs pont ne a Gemiust használják erre is. Pont azért, hogy ne valósulhasson meg a totális kontrol egy cég részéről. Meg azért is, hogy ezzel is biztosítsák a manipulációmentességet."

Akkor mégis mit használnak majd? A Gemius rendszere most sem ad lehetõséget arra, hogy 3rd party ADV/CT mérést végezz az általuk kiszolgált kampányoknál - amit viszont tud mondjuk akár a DoubleClick, vagy az Adverticum.
Tehát nem lesz más választás. A tartalommérésrõl meg írtam: ha az Ipsos-Gemius mér, akkor nincs mese, más NEM MÉRHET. De még ha mérhet is, teljesen irreleváns lesz, hiszen az Ipsos-Gemius a "hivatalos mérés".

A rákérdezésed eredményére azért kíváncsi leszek. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.12. 00:53:04

@Nusy73: A hidetéskiszolgálásról nem szólt a tender. Az teljesen külön dolog. Amit Gemiust látsz az Origón, az vagy a látogatottság mérése, vagy a beágyazott ügynökségi adserver.

Nusy73 · http://egyszeregy.blog.hu 2009.11.12. 01:09:45

@Konrad:
Konrád,

amit látok az Origo-n, azt tudom, hogy tartalomfogyasztás mérés és beágyazott ügynökségi adserver. Mindkettõ történetesen a Gemius.

A tartalomfogyasztás mérési alapadatok (PI/UV) a tervezett szerint az Ipsos-Gemius birtokába kerülnének - én így tudom, és még nem bizonyítottad az ellenkezõjét - pedig egyszerü lenne, csak meg kell szerezni a szerzõdéstervezetet (nem lehet nehéz, elég sok helyre kiküldték, gondolom az összes partnernek).

A Gemius által kiszolgált kampányokról pedig sehol máshol nem képzõdik/képzõdhet értelmes adat (ADV/CT/UV stat), csak a Gemiusnál. Pont. Ha nekem nem hiszel, kérdezd meg a Gemiust - nincs náluk lehetõség a 3rd party mérésre.
Ezekbõl pedig az következik, hogy MINDEN adat kizárólag az Ipsos-Gemius-tól lesz beszerezhetõ... ennek hatását meg már leírtam.

Egyébként most hogy megnéztem mi van az Indexbe befüzve, nos az messze több, mint hirdetéskiszolgálás, és tartalomfogyasztás mérés...

Konkrétan profilozásra tökéletesen alkalmas adatokat gyüjt a Gemius (mennyi idõt töltesz egy lapon, mit csinálsz ez alatt, hova mész, és honnan jöttél, IP címed, böngészõd, stb), és kevéssé hiszem, hogy ezt úri passzióból teszi. A hirdetéskiszolgáló kódok (display script-ek) pedig meg vannak bolondítva ahogy látom - jónéhány paramétert tudnak fogadni és feldolgozni, nyilván ez sem véletlen - csak nem célzott hirdetéskiszolgálásra vannak felkészítve (annak tünik)?

Egyszóval mondhatod nekem, hogy kényszerképzetek hatalmasodtak el rajtam, de én már csak ilyen vagyok...

homoscepticus 2009.11.12. 01:18:43

A love me tender szóvicc használata megengedhetetlen

sunázósün 2009.11.12. 03:39:01

Nekem ez magas, de Nusy nagyon lehengerlő, bár még Konrádot sem írnám le.

is 2009.11.12. 08:00:33

egyelőre én is Nusy mellé teszem a szavazatom. adatokra, tényekre alapoz, logikusan következtet. Konrád, az, hogy 'szerintem tévedsz', de semmi adatot, tényt nem hozol fel indoklásnak, az kevés.

cyberhub · http://utanozomajom.blog.hu/ 2009.11.12. 08:58:40

szerintem a kutya nem itt van elásva. az egész tender egy vicc. én a medián helyében a versenyhivatalhoz mennék, ugyanis monopolhelyzetet teremtettek. nem azzal kellett volna foglalkozni, hogy kiválasszanak egy céget, aki mér, hanem meghatározni, hogy hogyan kell mérni és auditáltatni a mérési szolgáltatásokat. így biztosítani lehetett volna, hogy mindenki ugyan azokat az adatokat adja vissza, a szolgáltatásokkal és az árral viszont versenyezhetnének a mérési szolgáltatók.

Hozzászóló 2009.11.12. 09:18:26

Azt lehet tudni, hogy mekkora pénzről van szó?

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2009.11.12. 09:25:17

A versenyhivatalhoz a Medián nem nagyon fordulhat, ugyanis a GVH a 2007-es tv-piaci ágazati vizsgálatában kimondta, hogy nem aggályos a média közönségmérés területén a monopólium (a tptv szerint egyébként sem a monopólium, hanem az azzal való visszaélés, tisztességtelen magatartás a büntetendő). Az már egészen más kérdés, hogy milyen feltételekkel lehet egy ilyen monopol szolgáltatáshoz csatlakozni, hogyan lehet annak paramétereit befolyásolni a piaci szereplők részéről.

cyberhub · http://utanozomajom.blog.hu/ 2009.11.12. 10:04:52

Na, hát pont erről magyaráz Nusy73

danielmolnar79 · http://barreleddani.blog.hu 2009.11.12. 11:30:40

Konrád, utána nézel Nusy73 által írtaknak? Nagyon érdekelne mire jutsz.

Crucial 2009.11.12. 13:28:06

Annál jobban szeretem az összeesküvés elméleteket, minél nagyobb hévvel magyarázzák. Ha mondjuk beigazolódna Nusy73 látomása és a Szonda (bocsesz: Ipsos) totál átvenné a hatalmat, akkor vajon mi történne? Két egyszerű megoldási lehetőséget vázolnék, a helyes válaszadót kisorsoljuk a helytelen válaszadók között.
1. a piac ezt fanfárokkal ünnepelné és önként megduplázná a szolgáltatási díjakat, hogy ne legyen megalázó, hogy a szolgáltató emelt.
2. Kiírna egy tendert és elhajtaná a Szondát a f......ba.
Arra is tehetnénk egy tétova kísérletet, hogy az online tender eredményét is próbáljuk meg a legelső olvasat szerint értelmezni, bár ez kis honunkban nem megszokott. Ha nem így teszünk, akkor - egyetértve Konrád szellemes megfogalmazásával - az egész tipikus keurópai tragikomédiává válik. A Medián, amelyik egy derék hazai kutató, ügyes, úttörő fejlesztéssel, egyszerűen nem akarja tudomásul venni, hogy azért lett majdnem az első, mert a második lett. És tudjuk hogy the second winner is the first loser. Egyszerűen nem volt versenyképes egy sok országban működő élvonalbeli fejlesztéssel szemben, ami mögött két erős multi is áll. Ilyenkor kell kettőt nyelni, férfinak lenni és ha van kutya kéznél, akkor belerúgni. Ezzel szemben a Medián ír egy nyílt levelet, (benne nem kevés hmmm "tárgyi tévedéssel") és az orrával úgy térden rúgja NovPét, hogy nagyjából lehúzhatja a rolót, tényleg kiiratkozott a versenyből. (Most olvasom, a Gfk kutató levélben határolódott el a tendertársa levelétől). Szóval ha nincs Medián, akkor a Szonda szabadon bomolhat? (vö. Nusy73). Hát nem éppen. A Gémius-Szonda méréshez hasonló cucca van egy csomó multinak (pl. Nielsen), amit két perc alatt hoznának be, ha új tender lenne a láthatáron. Szóval, lássuk be a károgási para ez esetben gyerekes, vagy ennél is rosszabb: amatőr.

Nusy73 · http://egyszeregy.blog.hu 2009.11.12. 15:17:07

@Crucial:

én meg most már azt mondom, várjuk meg Konrádot, visszajön-e valami érdekes infóval, vagy maradunk zombin tapogatózva a szürke ködben. Én sem vagyok prekog, úgyhogy érdekelnek a további történések.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.11.12. 21:14:50

Mi van? A bánat sem érti miről beszélgettek... A post még érthető volt, de a kommenteket végigolvasva már azt sem tudom, hogy ki ügynök és ki nem és kinek az ügynöke miért, vagy nem. van aki védi azt akit nem is kéne, és nem támadja azt akit......nnna mindegy.... Még jó, hogy ez a téma engem nem érint:-)

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.15. 22:08:35

egy a lényeg: ez is korrupció, mert kihagytak belőle?


süti beállítások módosítása