Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Legyen a kicsiknek is jó!

Címkék: onlinemarketing üzlet

2010.02.23. kedd 23:18 Konrad

Ha valaki megnézi, hány cég vagy idehaza, akkor látni fogja: a legtöbb vállalkozás egészen kicsi. Néhány fős. Ha idevesszük az egyéni vállalkozókat is, akkor már láthatjuk, miért is ennyire kecsegtető piac a kisvállalkozói szektor: iszonyú sok a fóka.

Persze rengeteg az eszkimó is, aki ebből a piacból akar megélni. Van, aki tisztességesen, valódi teljesítményt felmutatva, van, aki ügyesen próbálkozva, és van, aki eleve kicsit a lehúzásra játszva. Példákat mindenki tudna kapásból mondani, most nem terhelném ezzel az ügyvédem szabadidejét.

Ami nekem igazán fáj, az a tudakozó oldalak minősége. Mert az alapvető ötlet nagyon jó: vannak olyan vállalkozások, amiknek nem kell több néhány soros jelenlétnél az interneten. A helyi cipész, a helyi kulcsmásoló, a helyi zöldséges nem fantasztikusan megszervezett e-mail kampányokból és nem agyonoptimalizált weboldalakból kapja a vevőit. Ezek a vállalkozások a helyben lakók igényeit szolgálják ki, nincs is szükségük a klasszikus értelemben vett reklámra.

Aztán ott vannak azok a vállalkozások, akiknek van weboldaluk, de nem túl nagyok, alig vagy egyáltalán nem akarnak-tudnak hirdetni. És persze vannak azok, akik költenek hirdetésre is - velük találkozunk is rendszeresen pl. a weben, mondjuk a Google-ben.

Egy jó tudakozó oldal ezeket mind szépen megtalálja és információkat is ad róluk. Alapvetőeket: hol vannak (térképpel), mit csinálnak, mikor vannak nyitva, mi az egyéb elérhetőségük. Ennyit, nem többet.

De ezt ingyen. Ellenőrzötten. A belekerülés pedig a vállalkozás tudtával történik, nem céggyűjtemény copy-paste módon. És ami a legfontosabb: ha valaki belekerül, nem kell attól félnie, hogy majd félévente hívja valaki, hogy frissíteni kellene az adatokat, és ez neki mindössze csak pár forintjába kerül...

Vannak persze olyan hazai megoldások, amik ilyen jellegű tudással rendelkeznek. De nem ismertek. Mert kell ehhez egy másik oldal: legyenek látogatók. Legyen ismert a szolgáltatás, és legyen értelme használni. Persze: lehessen használni is.

Nézzük meg a Google címlapot, mennyire egyszerű. És most nézzük meg bármelyik tudakozót, mennyire elbaszott megjelenésűek! És melyik a sikeres?

Egyszerű felület, átverésmentes üzleti modell és megfelelő marketing háttér - ezek kellenek egy jó, a kicsiknek is hasznos szolgáltatáshoz.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr31785569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konyvelomo 2010.02.24. 01:31:29

A "régi világban" a legismertebb tematikus címjegyzék a Szaknévsor volt (az Aranyoldalak és talán még egy-két kiadvány mellett). A benne szereplő tartalomnak értéke volt, minden háztartás igyekezett évről-évre frisset beszerezni. Persze rövid életű volt, mert a nyomtatott média nem a legalkalmasabb folyamatosan változó adathalmaz közlésére. A net tökéletes terep erre a feladatra, ennek megfelelően létezik számtalan (igényes és -telen) cégadatbázis, még sincs domináns szereplő a piacon. Pedig igény lenne rá.
Arra kellene visszaemlékezni, h a Szaknévsor miként került be a köztudatba...

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.02.24. 09:04:51

Technológia, piac adott. Akkor miért nincs ilyen?
Szerintem azért, mert hiányzik a minden vállalkozás elemi összetevői közül a harmadik. A működő üzleti modell.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2010.02.24. 09:05:12

Akkor csináljunk egy ilyet! Én benne vagyok.

gabesas 2010.02.24. 13:31:45

Mi csináltunk már. Aztán rá kellett jönni hogy nagy pénzt nemérdemes beletenni, mert annyira elbszták már a lehúzó cégek az egész szektor renoméját, hogy az hihetetlen. Magyarán mondva senki nemakar már cégkatalógusokba bekerülni, fizetni meg természetesen főleghogy senki sem akar.
Üzleti modell? Volt, aztán a fentiek miatt átalakult.
Ingyenes szolgáltatásból meg valahogy bekell hozni a költségeket, amik főleg az emberi erőforrást tekintve magasak. Azt honnan?

De ha aztmondjátok hogy csináljunk egy jót(mitől lesz jó? mitől lesz üzletileg sikeres?) akkor én bennevagyok, hozom a meglevő üzleti, fejlesztési tapasztalatot.

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2010.02.25. 08:43:27

Van ilyen. Ingyenes, ha akarsz se tudsz fizetni, működő üzleti modell, sikeres, jelenleg a leglátogatottabb a magyarországi tudakozók között de sajnos nem a legismertebb, folyamatosan fejlődik (van hova).

Lehetne másképpen is cégkatalógust csinálni de naiv az aki azt gondolja, hogy üres adatbázissal el lehet indulni. Ez csak a "nagyoknak" sikerülhetne akiknek van pénzük költséges reklámkampánnyal elhitetni a cégekkel, hogy érdemes feliratkozni vagy elhitetni az emberekkel, hogy érdemes az (egyébként majdnem üres) adatbázisban keresni.

Tiszteséges vagyok csak azt ne kérdezd, hogy az első tízezer cégem honnan van.

Érdemes megemlíteni a Helyi Vállalkozások Központját (LBC) a Google-tól. Kis cégeknek ideális.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.03.02. 03:41:59

Állami projektre volna szükség. Az egyéni és céges regisztrációknak lehetőség az okmányirodai hitelesítésre. Egyéni értékelések, mint a licitoldalakon. (Milyen hasznos lenne, ha egy helyen utánanézhetnénk egy adott cég adatainak, adott termékének értékeléseinek, és még térkép szerint is kutathatnánk vagy állást is kereshetnénk?)

Egyszóval a jelenlegi online tudakozói modellben nem látok sok perspektívát, egyszerűen túl kevésre képes, és közvetlen állami - nem feltétlen pénzbeli - támogatás nélkül hiteltelen marad. Kell bele vegyíteni egy kis hitelesített social network-öt. Máskülönben csak egy nagy kihasználatlan lehetőség; funkciótlan, egyszerű információhalmaz, viszonyítási alap nélkül.

Ezzel a programmal indultam ezen a netminiszterelnökös játékon, de azt hiszem, kissé nyersen adtam be a kifejtést, mára kb. a 80%-át átírtam, későbbi felhasználás céljából. :)

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2010.03.02. 10:26:09

Nem tudom elképzelni, hogy miben segithetne az állam egy megfelelő jogi háttér biztosításám kivül. Én a szabad versenyben hiszek az állami monopol helyett (lehet mert eleget éltem (nem gulyás) kommunizmusban és az átmenetben). Hitelesített social network helyett a közösség képességében és erejében hiszek, hogy képes kivetni magából a megbízhatatlan egyedeket.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.03.02. 11:36:57

"egy megfelelő jogi háttér biztosításám kivül"

Hát ez az. Mivel itt fontos volna a hitelesség, és rendkívül sok személyes adat forogna kockán, ez egy központi, online elérhető nyilvántartó rendszerben valósulhatna meg.

Monopol? Senki nem tiltaná, hogy valaki más jobbat csináljon, ha van elég pénze működtetni egy széles körben elérhető hitelesítő rendszert, ami az államnál már rendelkezésre áll, és a jogi átjárhatóság miatt gyorsan lebonyolítható is volna. De ha nem állami, nem _ajánlott_ a használata, nem hívják föl az ember figyelmét már cégalapításnál a lehetőségekre, akkor valószínűleg lesz elég hatékony. Fenét sem érdekli, hogy kinek lesz belőle anyagi haszna, legyen nonprofit akár, a lényeg, hogy működjön, és befoltozza a rendszert.

Persze el tudom képzelni az államtól viszonylag független, magántőkés projektként is, de bonyolult volna, hatalmas reklámköltségekkel járna, hogy megfelelő hatásfokot érjen el, és a hitelesítő szervek fölállítása pedig meghaladná egy országos ügyfélszolgálati rendszer költségét is. Ezzel szemben állami oldalról csak egy weboldal-fejlesztést kellene kifizetni és a szerverparkot működtetni - ezeket az esetleges reklámbevételek még fedeznék is -, a többi jönne magáról. Gyakorlatilag fillérekből egy végtelenül hasznos dologgal bővülne a _közszolgáltatási_ paletta.

Ha más eztán pénzt látna benne, és konkurenciát akarna neki, akkor hajrá. A modern államban bizony léteznek állami cégek, ám ezek versenyt generálnak, és például ilyen módon új versenyteret is létrehozhatnak, ha arra - láthatóan - a piac nem nyitott. Pedig kéne.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.03.02. 11:37:57

@Ódor Richárd: Bocs, a "akkor valószínűleg lesz elég hatékony"-ból kimaradt egy "nem". :)

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2010.03.02. 16:33:39

olvassátok el a FREE-t... bennevan a válasz, hogyan lehet ilyen projektből - minden szinten, szinte ingyen :) - pénzt csinálni.
Konrád is utalt rá a google-lal.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2010.03.02. 16:36:07

Olvassátok el a FREE-t, abban bennevan a megoldás, hogy az ilyen üzletekből - minden szinten, szinte ingyen :) -, hogyan lehet pénzt is keresni.
Konrád is utalt rá a google-lal...

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2010.03.02. 18:40:41

@Vidi Rita: Mi az a FREE? a gyengébbek kedvéért...

gabesas 2010.03.12. 21:42:34

@emerikusz: elmorzsoltam magamban egy könnycseppet, utána meg egy csúnyább szavakból álló mondatot is.
De hagyjuk is, mást gondolunk a tisztességes, működő modellről ezekszerint.


süti beállítások módosítása