A közösségi média eszközök kommunikációban történő felhasználása most kezd igazán felpörögni. Az várható volt, hogy az idei év erről szól, de az utóbbi hetekben kezdődött el az, amit leginkább a bumm-nak, a robbanásnak neveznék. Most vagyunk a robbanásban benne. Nem tudni, meddig tart, de azt gondolom, ez még az eleje: még egy kicsit talán jobban fel fog ez pörögni, és majd csak jóval később fog a bővülés lassulni.
Ez a robbanás aztán hoz mindent: jönnek a felhasználók, a rajongói oldalak. És persze fejlesztenek a szolgáltatók is, ahogy kell. No és persze azonnal és rögtön itt van a marketing is. Nagy cégek és kkv-k egyaránt kísérleteznek, próbálkoznak a Facebook-on, a Twitter-en.
Láttam mostanában sok jobb-rosszabb segédanyagot. Kedvenceim azok a videók vagy pdf-ek, amik a triviális alapokat mutogatják el: hogyan regisztrálj, hogyan írj bejegyzést, stb. Ezek olyan anyagok, amik valójában marketinges oktatásnak vannak eladva, de nem azok. Ezek olyan "for Dummies" anyagok, amiket egy picit is edukált user már vagy feszengve vagy röhögve tud végignézni.
Viszont olyan anyagot (magyarul), ami használható "így csináld" anyag, de nem a bóvli kategória, nagyon nehéz találni. Ezért is örültem meg a HWSW-n annak a cikknek, amely 10 pontban mutatja be, mit és hogyan érdemes csinálnunk cégként vagy brandként a közösségi médiában. (A cikk egyébként fordítás, és a bulvármarketing blogokkal ellentétben oda is van írva a forrás.)
A cikk egészét nem akarom iderakni, tessék elmenni oda és elolvasni»!
A 10 pont:
1., Ne légy öncélú
2., Használj rendes nyelvtant
3., Ne legyél túl személyes
4., Le az automata üzenetekkel
5., Ne lógjanak beszélgetések a levegőben
6., Ne adagold túl
7., Kapd el azokat, akik beszélnek rólad
8., Kövess kulcsszavakat és persze a konkurenciát
9., Informatív legyen a profil
10., Ott kell halászni, ahol a halak vannak
A cikk pedig kötelező olvasmány a PR-osoknak, a kkv-k marketingeseinek és mindazoknak, akik kicsit is szeretnének a webkettővel foglalkozni!
Utolsó kommentek