Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Meddig jó?

Címkék: google onlinemarketing

2010.08.05. csütörtök 00:12 Konrad

A Google AdSense csodálatos megoldás, és akik befűzték az oldalukba, pontosan tudják, mennyi pénzt tud hozni. Van rengeteg olyan kisebb oldal, amelynek ez jelenti elsősorban a bevételt - más reklámot szinte soha nem is raknak ki. Esetleg más ilyen megoldást (pl. idehaza az ETARGET-et). 

De vannak olyan nagy cégek is, akik használják az AdSense-t, miközben saját értékesítési megoldásaik is vannak. Ilyen esetekben a Google nagyon jó kiegészítő bevételi forrás: bannert a nagyobb kampányokhoz vesznek a hirdetők, a bevételek nagy része onnan jön, míg a kis hirdetőknek, kkv-knak nem kell külön szolgáltatást kitalálni, használják az AdWords tartalmi hálózatot, és ők is jelen lehetnek. És nagy forgalmú oldalaknál az AdSense is hozhat sűrű filléreket.

Az ilyen együttműködések addig jók, amíg mindenki nyer. A Google kap felületet a hirdetéseknek, a hirdetők kapnak értékes helyen megjelenést, a weboldalak pedig kiegészítő jövedelemhez jutnak, hiszen ez a fajta hirdetés nem csökkenti érezhető mértékben a többi hirdetési formából származó bevételt.

Viszont a Google értelemszerűen fejleszti a hálózatát. A szöveges hirdetések mellett már hosszú ideje lehet képi megoldásokat, bannereket is használni. Annak is már jó ideje, hogy az egyik vezető banner kiszolgálót is a Google vette meg. Várható hát, hogy a hagyományos szöveges hirdetések mellett erősödni fog a Google a bannerek piacán is.

Ennek egyik jele az, hogy bejelentették a Google Display Network-öt.

És akkor most komolyan érdemes elgondolkodnia néhány nagy cégnek idehaza, például a Sanomának vagy a HVG-nek: vajon meddig jelent win-win helyzetet az AdSense használata, és mikor kezdik el a hirdetők a Google-ön keresztül kirakni hozzájuk a bannereket - ezzel konkurálva a saját értékesítésükkel?

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr802199765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EdgarPE · http://edgarpe.hu 2010.08.05. 00:24:42

Az AdSense szöveges linkjei is konkurenciát jelentenek (közvetve) a hazai ügynökségeken keresztül jövő bannereknek. Csak éppen a hazai ügynökségi struktúra még a Google-nél is nagyobb arányban tesz zsebre a hirdetési költségből, így az AdSense-ből jövő bevételek még mindig magasabbak mint amit a hazai display ügynökségek hozni tudnak.

Nevetséges hogy mondjuk egy havi 100.000 egyedivel rendelkező oldal reklámbevételekből esélytelen fenntartani akár egyetlen alkalmazottat is, akár ügynökséget, akár AdSense-t vagy akár mindkettőt alkalmazza.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2010.08.05. 08:53:52

nekem a kedvencem, amikor ajánlatot kérek egy site-ról felső bannerhelyre, majd bemondja, hogy mondjuk 500e Ft/hét. Majd refresh után rájövök, hogy a felső zónába Google Adsense zónát is rakott a jóember, és kb. többször jelenik meg, mint a fizetett bannerek...

Becsoszogok Adwords-be, írok egy jó kis szöveget és fillérekből tolom az oldalra a hirdetést a display hálózaton keresztül.

vadaszilles 2010.08.05. 09:49:46

Ilyenkor értékelődik fel az egyedi, prémium megjelenések szerepe az adott site-on. Olyanok, amit a Display Network nem tud. Layerek, takeoverek, szponzoráció, stb.

Azért a publishernek is van rengeteg lehetősége AdSense-en belül és kívül. Tilthatja a display hirdetéseket, előzetes jóváhagyáshoz kötheti a megjelenéseket, állíthatja be úgy az adserverét, hogy csak az el nem adott helyeken szolgáljon ki AdSense hirdetéseket, stb.

Szóval kicsit pánikkeltésnek tűnik nekem a dolog. Aki komolyan veszi, az tisztában van a lehetőségeivel és él velük.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.08.05. 09:59:29

@vadaszilles: nem a pánikkeltés a cél, mielőtt félreértitek :) Inkább csak egy óvatos jelzés, hogy érdemes figyelni erre is.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2010.08.06. 16:41:39

ez azért már nem mai téma :) egyébként ha van eszük a médiatulajdonosoknak, akkor nem engednek be ugyanoda ugyanolyan hirdetéseket, amiket számukra kedvezőbb kondíciókkal is tudnak értékesíteni.

turtundi 2010.08.17. 12:20:35

Sziasztok!
Új vagyok ezen az oldalon, és szeretnék érdeklődni. Nagyon tetszik az online marketing, mint szakma, mint munkalehetőség. Dolgoztam a marketing területén, de ez teljesen más. Szeretnék közelebbről megismerkedni vele. Tudnátok ajánlani site-okat, iskolákat, stb. ahol jobban el tudnám sajátítani, vagy megérteni. Arra gondoltam elvégeznék egy képzést is.
Köszönöm a segítséget!


süti beállítások módosítása