A Google AdSense csodálatos megoldás, és akik befűzték az oldalukba, pontosan tudják, mennyi pénzt tud hozni. Van rengeteg olyan kisebb oldal, amelynek ez jelenti elsősorban a bevételt - más reklámot szinte soha nem is raknak ki. Esetleg más ilyen megoldást (pl. idehaza az ETARGET-et).
De vannak olyan nagy cégek is, akik használják az AdSense-t, miközben saját értékesítési megoldásaik is vannak. Ilyen esetekben a Google nagyon jó kiegészítő bevételi forrás: bannert a nagyobb kampányokhoz vesznek a hirdetők, a bevételek nagy része onnan jön, míg a kis hirdetőknek, kkv-knak nem kell külön szolgáltatást kitalálni, használják az AdWords tartalmi hálózatot, és ők is jelen lehetnek. És nagy forgalmú oldalaknál az AdSense is hozhat sűrű filléreket.
Az ilyen együttműködések addig jók, amíg mindenki nyer. A Google kap felületet a hirdetéseknek, a hirdetők kapnak értékes helyen megjelenést, a weboldalak pedig kiegészítő jövedelemhez jutnak, hiszen ez a fajta hirdetés nem csökkenti érezhető mértékben a többi hirdetési formából származó bevételt.
Viszont a Google értelemszerűen fejleszti a hálózatát. A szöveges hirdetések mellett már hosszú ideje lehet képi megoldásokat, bannereket is használni. Annak is már jó ideje, hogy az egyik vezető banner kiszolgálót is a Google vette meg. Várható hát, hogy a hagyományos szöveges hirdetések mellett erősödni fog a Google a bannerek piacán is.
Ennek egyik jele az, hogy bejelentették a Google Display Network-öt.
És akkor most komolyan érdemes elgondolkodnia néhány nagy cégnek idehaza, például a Sanomának vagy a HVG-nek: vajon meddig jelent win-win helyzetet az AdSense használata, és mikor kezdik el a hirdetők a Google-ön keresztül kirakni hozzájuk a bannereket - ezzel konkurálva a saját értékesítésükkel?
Utolsó kommentek