Pár napja keresett meg a Kiskapu könyvkiadó, hogy megjelent náluk egy kötet, "A Facebook kora" címmel, és a figyelmembe ajánlják, olvassam el, és esetleg írjak róla. Éltem a lehetőséggel, mert azt gondolom, Kindle ide, digitális Gutenberg-galaxis oda, a papír könyv azért mégiscsak papír könyv. Ráadásul végre egy olyan írás, ami magyarul jelenik meg, érdekes lehet sokunknak.
A könyvet Clara Shih írta, és tavaly jelent meg az USA-ban a második, átdolgozott kiadás. Így idén májusban ez a könyv minimum fél éves. Ami nagyon friss. Minden más esetben. De most a Facebook-ról van szó...
A könyv ugyanis gyakorlati kézikönyv is. Így számos jó, hasznos és használható példát tartalmaz. Másrészt az elmúlt fél évben a Facebook minimum két dolgot nagyon megváltoztatott. Az egyik a fülek száműzése a bal oldalra, és ezzel kb. együtt az fbml megszüntetése. A másik: ha valamit kirakunk a saját vagy céges falunkra, azt nem látja szükségszerűen minden követőnk. Így tehát ezekkel nem foglalkozik a könyv.
De minden mással igen. Ráadásként a Facebook mellett kiemelten ír a Twitterről és a LinkedIn-ről is, említés szintjén pedig ennél is többet kapunk.
A könyv amerikai. A szó jó és rossz értelmében egyaránt: kinti példák, kinti gondolkozás, kinti elvárások - és a jól megszokott szájbarágó stílus. Ami azért lássuk be, annyira nem baj. Sajnos a hazai példák értelemszerűen hiányoznak, és a hangsúlyok sem úgy alakulnak, ahogy az nálunk a piacon van. De ez érthető és elfogadható.
Mert a könyv jó. Oké, persze, érződik benne az a fajta hurrá optimizmus, ami olyan nagyon jellemző mindenre, ami odaát történik, de azt gondolom, ezt is meg kell tanulnunk: ez viszi előre azt az országot, érdemes lenne megpróbálni, hátha rajtunk is lökne egy kicsit. Ránk férne.
Nagy erénye a könyvnek, hogy bár általános tanácsokat is ad, de belemenősen foglalkozik több különböző területtel is. És tanácsokat ad nagy cégeknek, kisvállalkozásoknak, ügyfélszolgálati, HR, marketing, üzleti megoldásokkal, szóval nagyon sok dologgal. Plusz Twitter és LinkedIn, csak hogy a hangsüly ne maradjon el.
Majdnem 500 oldal, rengeteg fejezet, a végükön összefoglalóval, szinte tankönyvi precizitással, mégis olvasható stílusban. Persze kell hozzá az, hogy ismerjük a Facebook-ot, és legyen egy kis affinitásunk az üzlet ésvagy a marketing irányába.
De ha ez megvan, akkor meg kell venni. Mert bár vannak fenntartásaim, de ettől még mindenképpen ajánlom mindenkinek, aki szeretne üzletet csinálni a közösségi médiában. Szóval, céges marketingesek, ügynökségeknél dolgozók, egyetemi hallgatók, érdeklődők: a Kiskapu jót tett nekünk ezzel a könyvvel.
Utolsó kommentek