Tudod, mi a legnehezebb a szövegírásban? Keveset írni, de azt hatékonyan! Amikor kiadunk egy anyagot a kezünkből, legyen az reklám vagy egy céges bemutatkozó, hajlamosak vagyunk úgy kezelni, mint egy karácsonyfát. Legyen rajta piros dísz, de a kéket szereti a nagypapa, akkor az is, de a kedvencem az arany, menjen rá az is... Pedig kellő mértékletességgel, csak a kék díszekkel sokkal szebb lenne a fa.
Amikor egy anyagot írok, vagy átírok, mindig azt kell először eldönteni, mi a cél. Aztán szépen kidobálni minden fölösleges információt. Amúgy sem jegyzünk meg háromnál több lényegi információt, és ha ezt sikerül kettőre vagy egyre leszorítani, akkor az még jobban tudatosul. Nem lexikont kell írnunk, nem egy kézikönyvet, hanem reklámot. Márpedig ez a reklám szövegében a fókuszálást jelenti!
Érdemes megnézni a ppc reklámokat. Kevesebb, mint 100 karakteres szöveg, mégis belefér a lényeg. Ott nincs több hely, nem is terjengenek az információk. És ennek ellenére - vagy inkább éppen ezért! - hatékonyak.
Tanuljunk meg tehát húzni, ne írjunk le többet, mint ami feltétlenül kell, és sokkal hatékonyabb szövegeink lesznek. Ha az érdeklődést felkeltettük, úgyis meg fogja találni a kedves ügyfél az őt érdeklő egyéb információkat!
Utolsó kommentek