Sokan nem szeretik a bannereket, és ha lehet kerülik. De a felhasználók többsége sokat nem foglalkozik ezzel - nem direkt kerülik a hirdetéseket, hanem jellemzően nem veszik észre azokat. A hirdetések hatékonyságát tehát sokban lehet azzal javítani, ha úgy készítjük el, hogy észrevegyék azokat a látogatók.
Több lehetséges irány van: növeljük a méretet, a hirdetésben csinálunk valami extra történést, vagy a normál esetben tartalmi felületeket használjuk fel a hirdetés megjelenítésére. Ezen utóbbira egy jó megoldás az idehaza is egyre többek által használt flipside hirdetés. Ez a megoldás úgy működik, hogy a szöveges tartalom egy része hátradől, és mögötte elindul valamilyen hirdetés, videó.
Az Adaptive Media ennek a formátumnak az egyik nagy felhasználója, és pár napja indult el náluk az 50. ilyen kampány. Így elmondhatjuk, ez most talán a legnépszerűbb rich media formátum a hazai piacon. Akit érdekel ez a megoldás, az megnézheti az Adaptive Media YouTube csatornáján ezt, és más megoldásokat is.
Tudom, ezek kifejezetten zavaró formátumok, megoldások. De pont ettől működnek: észrevesszük, reagálunk rá, foglalkozunk vele. Persze oda kell figyelni, hogy nem szabad minden felületen és minden nap használni, hiszen a hatékonysága a ritkáságában is rejlik. Ez az 50 alkalom is 9 hónap alatt futott ki. És persze nagyon fontos, hogy valóban kreatív hirdetés jelenjen meg a hátradőlés után, hiszen egyébként semmit nem ér a megszerzett figyelem.
Utolsó kommentek