Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Legyen már jobb az a banner, na!!

Címkék: onlinemarketing kreatív

2013.01.13. vasárnap 21:38 Konrad

ID-10039039_v.jpgSok éve már írtam arról, milyen egy jó banner, és azóta is sokat bosszankodok, amikor azt látom, hogy a megrendelő a pénzéért valami értelmezhetetlen kép, videó és szöveghalmot kapott. Ilyenkor sok esetben hallom azt az érvet, dehát ilyet kért a megrendelő, esetleg nem volt rá idő, nem volt rá pénz...

Nehezen lehet vitatkozni ezekkel az érvekkel, hiszen ismerjük ezeket a szituációkat, én magam is nem egyszer futok bele abba, hogy kell az a banner, persze, de az anyagot az utolsó pillanatban kapom meg, szegény grafikus meg éppen csak be tudja fejezni. És akkor elkészül egy banner, amiről mind tudjuk: lehetett volna jobb.

Meg persze van az az eset, amikor tényleg a megrendelő az, akinek extrém ötletei vannak. Legyen a szövegben három(3!) felkiáltójel. Csak a végén rakjuk ki a logót. Sok szöveg legyen rajta (mert a 8 pontos betű még olvasható, ja). Hosszú videó legyen benne, ami elmondja az üzenetet... Hidd el, nem tudsz olyan hülyeséget kitalálni, amit megrendelő még ne kért volna. És ha van elég pénze, hát megkapja. Pénz beszél, kutya ugat, karaván halad...

Aztán az elkészült agyrémeket meg gond nélkül kirakják a weboldalak, hiszen csak azt nézik, ne legyen túl nagy, meg ne legyen technikailag hibás (az is technikai hiba, ha megfogja nagyon a felhasználó számítógépét). És senki, sehol nem mondja, hogy többre ment volna ennél a megrendelő, ha kiáll egy szállodában, és a vendégek közé szórja a pénzét, ahogy azt már volt, aki megtette. Hiszen mindenkinek fizetett menet közben, hogy ő lehessen az okos. (Vesd össze a régi viccel, amikor a frissen kinevezett katona megjegyzi: Mennyivel többen nevetnek a viccemen, mióta tábornok vagyok!)

Nagyon kevés olyan hely van, ahol tényleg foglalkoznak azzal, milyen a kirakott banner. Igaz, ezeken a helyeken sem nézik az esztétikai és üzleti hatékonyságot, de legalább megnézik a bannert, és ellenőrzik, a szabályokat betartjuk-e. Tipikusan ilyen hely egyébként a Google AdWords, ha a Display Networkben bannerrel hirdetünk: a viszonylag szigorú szabályokat kőkeményen betartatják, és inkább váratják a megrendelőt pár napig, de megnézik a hirdetések kreatívjait.

Lehet, a nagyobb tartalomszolgáltatóknál, sales house-oknál sem ártana valami tanácsadás: egyértelmű jelzés a megrendelő felé, hogy amit csinált, az bizony olyan, hogy mnőségben a béka is felettünk van! És miért ők szóljanak? Mert a hirdetőn kívül a tartalomszolgáltatóknak az igazi érdeke a jó hirdetés! Ugyanis a megrendelő ügyfelet akar, az ügyfelekhez hatékony hirdetések kellenek, a hatékony hirdetések alapja pedig a jó kreatív, a jó banner. És ha a banner rossz, akkor lehetek én akármilyen jó felület, a hirdető csalódni fog, és elhiszi, a bannernek annyi, a bannernek vége. Persze, ha rosszul csináljuk...

Fontos tehát, hogy hatékony legyen hirdetésünk. Ne féljünk erre költeni, és ha kell, teszteljünk több változatot is!

Mi is ezt fogjuk tenni most egy projektnél. Nekünk sem mindegy, mennyire sikeres az ügyfelünk.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr855016522

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Legyen már jobb az a banner, na! 2013.01.14. 19:26:01

A hirdetőn kívül a tartalomszolgáltatóknak az igazi érdeke a jó hirdetés!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vittore. 2013.01.13. 22:29:44

Ez a Google- és Facebook-hirdetés ellenőrzés botrány. Ha már ellenőrizni akarják, akkor csinálják azonnal, azért fizetek, nem? Sok embert érdeklő aktuális bejegyzést promotáltam a Facebookon, 12 óra után kilőttem, mert addig nem sikerült engedélyezni nekik, nekem meg már nem volt aktuális..

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.13. 22:46:01

@Vittore.: Akkor használd a promote gombot a bejegyzés alatt, az elvileg azonnal elindul, igaz, 3 napig tart, míg kifut.

Vittore. 2013.01.13. 22:48:30

@Konrad: Elvileg? Néha elindul kis idő múltán, de volt olyan, hogy azt is lelőttem 1 nap után és egy fillért sem költött még el a megjelölt keretből.

pityipalkó 2013.01.14. 06:17:30

Én azt hittem,hogy a rádióban "mindenbebelepofázó" Banner Gézáról van szó.Nagyon fárasztó,hogy egy mondatot nem hagy végigmondani,de nem belekérdez : osztja az észt !Pedig mennyi nála különb műsorvezető van!


süti beállítások módosítása