Nem olyan régen írtam a QR kódról, de most eszembe jutott egy olyan felhasználása, ami nekem itthon iszonyúan hasznos lenne. És ezt az ötletet egy kicsit ki is terjesztettem...
Ez az egész elsőre nem annyira online marketing, de még azt a kapcsolódást is megtaláltam hozzá. Tehát az alap ugye az, hogy a QR kód sokkal több információt tud tárolni, mint a normál vonalkód. Nemcsak egy számsor, amihez termék rendelhető, hanem tartalmazhatja a termék teljes leírását. És hogy mit raknék én egy QR kódba? Erről jutott az alábbi az eszembe.
Az alap felállás: szeretek spájzolni. Szó szerint ez azt jelenti hogy vannak dolgok, amikből előre, akár hetekre előre bevásárolok, ha azok eltartható élelmiszerek. Savanyúság, felvágottak, sajtok stb. - mind hetekig eltartható. De egyszer lejár azoknak is a felhasználhatósága, másrészt el is fogynak idővel. Tehát én a QR kódba beraknám a termék pontos leírását - nevét, mennyiségét, leírását röviden, és egy url-t is, ahol bővebb infót találhatok róla. Valamint - és ez a fontos - beleraknám a termék lejárati idejét. Ez persze azt jelenti, a gyártási folyamatba kell beépíteni, mivel lejáratot így is kell a termékre ütni, és ez most még plusz egy QR kód is lenne.
Amikor pedig a boltból hazajövök, szépen minden terméket becsippantok egy itthoni számítógépbe, amikor pedig felhasználok valamit, kicsippantom. Vagyis lesz egy képem arról, pontosan milyen termékek vannak itthon a spájzban, és ami még fontosabb: látom, mikor járnak le azok! Vagyis ha figyelek erre, lejárat előtt időben megesszük, nem kell kidobni. Sőt, miért én gondoljak rá? A számítógép minden további nélkül figyelheti, és beállított idővel (egy hét, 3 nap stb.) a lejárat előtt szól.
És ha mindez nem elég: megfelelő internetes kapcsolat segítségével akár recept ötleteket is adhat: az otthon lévő cuccokból mit lehetne főzni?
Azt hiszem, egy ilyet bevezetni nagyon összetett dolog, de nem lenne hüléyeség. Persze kellene rá egy kvázi szabvány, hogy minden termék ugyanúgy tárolja az adatokat, de innentől kezdve már nem lenne túl bonyolult a dolog. És ha egy itthoni adatbázis észben tartja, mim van és mi fog kifogyni, akár segíthetne abban is, hogy közvetlenül rendeljek a netről, ezen adatok segítségével. Nagyon jó értékesítés ösztönző megoldás lehetne ez mondjuk bármely online hipermarketnek, nem?
Update: Kelt időközben belinkelte a majdnem ezt tudó megoldást: http://fuckyeahinternetfridge.tumblr.com/ Amivel én többet kérek, az az, hogy már gyárilag legyen meg a kód, és legyen benne a terméke lejárata, itt, a mi országunkban. (És majd felébredek, hogy bilibe lóg a kezem, tudom...
Utolsó kommentek