Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

QR kód itthonra

Címkék: onlinemarketing üzlet

2013.03.02. szombat 19:25 Konrad

ID-100137110.jpg

Nem olyan régen írtam a QR kódról, de most eszembe jutott egy olyan felhasználása, ami nekem itthon iszonyúan hasznos lenne. És ezt az ötletet egy kicsit ki is terjesztettem...

Ez az egész elsőre nem annyira online marketing, de még azt a kapcsolódást is megtaláltam hozzá. Tehát az alap ugye az, hogy a QR kód sokkal több információt tud tárolni, mint a normál vonalkód. Nemcsak egy számsor, amihez termék rendelhető, hanem tartalmazhatja a termék teljes leírását. És hogy mit raknék én egy QR kódba? Erről jutott az alábbi az eszembe.

Az alap felállás: szeretek spájzolni. Szó szerint ez azt jelenti hogy vannak dolgok, amikből előre, akár hetekre előre bevásárolok, ha azok eltartható élelmiszerek. Savanyúság, felvágottak, sajtok stb. - mind hetekig eltartható. De egyszer lejár azoknak is a felhasználhatósága, másrészt el is fogynak idővel. Tehát én a QR kódba beraknám a termék pontos leírását - nevét, mennyiségét, leírását röviden, és egy url-t is, ahol bővebb infót találhatok róla. Valamint - és ez a fontos - beleraknám a termék lejárati idejét. Ez persze azt jelenti, a gyártási folyamatba kell beépíteni, mivel lejáratot így is kell a termékre ütni, és ez most még plusz egy QR kód is lenne.

Amikor pedig a boltból hazajövök, szépen minden terméket becsippantok egy itthoni számítógépbe, amikor pedig felhasználok valamit, kicsippantom. Vagyis lesz egy képem arról, pontosan milyen termékek vannak itthon a spájzban, és ami még fontosabb: látom, mikor járnak le azok! Vagyis ha figyelek erre, lejárat előtt időben megesszük, nem kell kidobni. Sőt, miért én gondoljak rá? A számítógép minden további nélkül figyelheti, és beállított idővel (egy hét, 3 nap stb.) a lejárat előtt szól.

És ha mindez nem elég: megfelelő internetes kapcsolat segítségével akár recept ötleteket is adhat: az otthon lévő cuccokból mit lehetne főzni?

Azt hiszem, egy ilyet bevezetni nagyon összetett dolog, de nem lenne hüléyeség. Persze kellene rá egy kvázi szabvány, hogy minden termék ugyanúgy tárolja az adatokat, de innentől kezdve már nem lenne túl bonyolult a dolog. És ha egy itthoni adatbázis észben tartja, mim van és mi fog kifogyni, akár segíthetne abban is, hogy közvetlenül rendeljek a netről, ezen adatok segítségével. Nagyon jó értékesítés ösztönző megoldás lehetne ez mondjuk bármely online hipermarketnek, nem?

Update: Kelt időközben belinkelte a majdnem ezt tudó megoldást: http://fuckyeahinternetfridge.tumblr.com/ Amivel én többet kérek, az az, hogy már gyárilag legyen meg a kód, és legyen benne a terméke lejárata, itt, a mi országunkban. (És majd felébredek, hogy bilibe lóg a kezem, tudom...

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr185113575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ketszeri 2013.03.02. 20:02:41

RFID kellene, hogy ne kelljen a kódolvasóval szórakozni.

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2013.03.02. 20:28:54

A piac még nem érett meg erre az ötletre (=nincs rá igény, még kicsi sem, a többség a QR kód létezéséről sem tud, de aki tud, az sem használja többnyire). Egyébként tényleg ilyen szinten akarunk a technológiától függni? Én nem...

Vittore. 2013.03.02. 20:42:52

Csak egy pillantást vetettem a linkre, de akkor már miért te akarod beolvasni a QR kódokat, Konrád? Amikor becsukod a hűtő ajtót, akkor egy szkenner végigfuthatna a hűtő tetejétől az aljáig és beszkennelhetné a kódokat, majd értelmezné.

Vagy más megközelítés: rendelsz a Groby-tól, házhoz hozzák, s ha kéred, akkor egy heti hírlevélben küldik a lejáratot ("Kedves XY, a héten a következő rendelt termékeinek szavatossága jár le: 10 db tojás március 4, Activia március 5"). Esetleg az előző rendeléseid alapján levelet küldenek, hogy szerintük te már megetted a 8-as megapack joghurtodat, nem akarsz -e rendelni? Okosan továbbfejlesztve még rendelési listát is felajánlhatnának, mely egy Megrendel gombbal egy kattintással rendelhető is lenne. Szóval annyi dolog lenne itt..

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.03.02. 21:01:30

@Vittore.: nem csak a hütőbe pakolok, sőt, pont nem a hűtőbe pakolt dolgokat akarom így figyelni. Azokat szoktam tudni, de az olyanokat, amiknek 3 hónap vagy fél év a lejárata, nem mindig veszem észre.

És nem akarok mindent egy helyről venni, értelemszerűen :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.03.02. 21:02:29

@Forecast Research - www.forecast.hu: Szerintem ezek egyrészt réteg megoldásokként indulhatnak csak el, és kell egy tanulási folyamat, de igény teremthető rá.
És miért lenne ez függés a technikától? Ez csak egy kis segítség.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2013.03.02. 23:28:39

Kondár, ez zseniális ötlet! Gyakorlatilag a tárgyaid beszélni tudnak hozzád innen kezdve. Mehet a crowdsourcing-ra?

Czar12 2013.03.03. 09:00:45

Az ötlet nem új kb. 10 éve keringtek hírek egy Java-t futtató hűtőről, ami tudta ezeket.Az elterjedés gátja a lustaság. Lehet, hogy a friss árukat még odafele becsipogod, de, hogy amikor felhasználod, akkor tuti nem, erre szerintem van 80% esély.
Van 15 perced, hogy elkészíts egy kaját a'la Jamie Oliver kizárt, hogy 3 percet ebből arra szánsz, hogy becsipogd a hozzávalókat...

Tormas Torontal 2013.03.03. 10:58:02

Ennél egyszerűbb lenne a már rajta levő vonalkód használat.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.03.03. 13:15:20

@Tormas Torontal: A rajta lévő vonalkód nem tárolja a lejárati időt.

@Czar12: Nem hűtőt akarok, hanem spájzt, és nem a napi cikkeket csipogtatnám be, hanem azokat, amikből "bespájzolok".

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.03.03. 21:09:39

Elképzeltem, ahogyan a családok "elkezdik lecsippantani" a cuccot az "ósön" után. Na erre még tényleg nem állunk készen és egyébként sincs rá igény szerintem se. Ez csak bonyolítja a hétköznapjainkat, nem segíti.

Atisp · http://www.netgo.hu 2013.03.03. 21:32:20

Az élelmiszerek nagy része nem azonnal fogy el. Emellett pl. felbontás után a lejárati idő megváltozik. Példák: befőtt, lekvár, vákumfóliás hús, stb. Általában ami nem fogy el (pl. burgonya) ott ugye az is kérdés, hogy a köv. étkezéshez elég maradt -e belőle vagy hozzá kell-e vásárolni? Tehát a készlet fogyás követése azért kell. Szóval nem kevés adminisztrációval járna az étkezés. Szal. az ötletet sztm. még csiszolni kell :)

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.03.03. 21:41:24

Konrád, pár hónapot "lemaradtál", én ezt már december elején megírtam. Mármint,hogy akarok ilyet. igaz én inkább az NFC-re gondolok, mint megoldásra.

plus.google.com/115909923046979010902/posts/aN8tcw6CipF

És igen, sokan mindjárt az okos hűtővel jönnek, pedig nem csak a hűtő, illet épp hogy nem a hűtő a lényeg, hanem a spájz/pakoló, és polcok, ahol szépen el tudnak dolgok süllyedni, felejtődni. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.03.03. 21:44:44

@KZsuzsa: látod, nem vagyok nagy G+-os :)
Igen, jól látod a lényeget, az elsüllyedéssel van bajom.

@Atisp: nem is használnám mindenre, csak azokra, amik mennek a spájzba. A napi ételekre nem kell, és amit felbontok, az meg megy úgyis a hűtőbe, ahol szem előtt van.

@$Norbert$: ugyanilyen hihetetlen, hogy családok a neten rendelik meg az ennivalót, aztán mégis...

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.03.03. 21:51:19

@Konrad: nekem még a mélyhűtő ami ilyen, azt próbálgattam papíron vezetni, de esélytelen, mert az túl macera, viszont ott mondjuk nem tudom hogy lehetne jól megoldani, mert amit én oda beteszek, az nem bolticsomagolt, hanem hentesáru vagy saját kertből származó dolgok, saját főzött kaják.

Pedig ott is sokat számít, mi mióta van benn, egyáltalán, mi van benn, mert ott is el tudnak ásódni dolgok, és a minden alkalommal átfötröm hogy mi van benne nem túl hatékony módszer...

Vittore. 2013.03.04. 14:29:09

Ahogy látom, nincs más megoldás, mint kiszervezni a lejárati dátum figyelését egy pakisztáni, vagy indiai diáknak, s ő figyelmeztet majd, ha lejár az élelmiszer. Esetleg akkor már be is vásárol...


süti beállítások módosítása