Ahhoz, hogy egy kampányt indítsuk az interneten, első lépésben meg kell terveznünk azt. A tervezés pedig azzal kezdődik, hogy meghatározzuk a kampány célját.
Fontos, hogy olyan célt válasszunk, ami teljesíthető, elérhető, és valóban meg tudja a kampány valósítani. (Vagyis releváns legyen.) Fókuszált célt érdemes meghatározni, és úgy kell megadni, hogy az mérhető is legyen, vagyis később az eredményt látva el tudjuk dönteni, sikeres volt-e a kampány. És határozzuk meg, mikorra várjuk a cél teljesülését!
Egy kampánynak egyébként alapvetően két féle célja lehet: vagy brandet építünk, a márkánkat erősítjük (vezetjük be), vagy eladni akarunk. A kettőt nem igazán lehet vegyíteni, nincs olyan, hogy brandet is építünk, meg el is adunk, csak a mesében (és a marketinghez nem annyira értők fejében). Bár sok ilyen megkeresést kapunk mi is, pontosan látni kell, hogy a kettő együtt nem lesz kellően hatékony.
Tehát dönteni kell, és meghatározni a célt. A mai tippünk: kampány tervezésekor első lépésben határozd meg a kampány célját!
Utolsó kommentek