Jobban felbolygatta a hazai szakmai közvéleményt az Apród.hu oldal névváltása, mint az egész választási hercehurca, de nem véletlenül. Az Apród és a Jófogás egy olyan éles harcot folytat a magyar apróhirdetési piacért, amire nem nagyon volt korábban példa. Két külföldi gigász a hazai piacot választotta csatájuk egyik helyszíneként, mi pedig csak leshettünk az elmúlt években is, milyen az, amikor a pénz nem számít, csak jöjjön a felhasználó.
És akkor az Apródnál, miközben saját bevallásuk szerint piacvezető helyre kerültek, hirtelen bevezetik a nemzetközi brand-et, az OLX.hu-t. Meg lehet ezt magyarázni? Persze. A Westel név kivezetésére is volt magyarázat. Természetesen létezik az a gondolkodásmód, ami alapján van értelme egy egységes névnek. Sőt, ha kell, hosszas esszében én magam is meg tudnám védeni ezt a lépést.
Az már más kérdés, hogy a marketingben nemcsak azt tanítják, hogy az egységes brand milyen erős, hanem azt is, hogy a helyi márkák mennyire fontosak. Tény, hülyén mutatna, ha az e-bay-nek a magyar változata mondjuk e-ladás.hu néven futna, de ennek elsősorban az az oka, hogy az e-bay előbb volt világmárka, semmint belépett volna erre a lokális piacra.
Az OLX-el más a helyzet. Egy beszélő nevet, egy nagyon felépített márkát dobnak most ki azért, hogy ezidáig tök ismeretlen valamit vezessenek be. Ráadásul egy értelmezhetetlen betűszót, ami semmit nem jelent, nincs mihez kötni. Meg is küzdöttek a bevezető reklámspotokkal, és a "nagyágyúk" el is véreztek a feladaton. Mert nincs jó megoldás. Olyan ez, mint 120-al a betonfalnak csapódni: a légzsák nem védi meg a vesédet, májadat, tüdődet...
Ez a lépés tehát minimum meglepő. De pár dolgot mégse felejtsünk el:
- ha valaki beírja, hogy aprod.hu, nem üres oldalra fog futni, hanem az OLX-re
- van az a pénz, hogy tényleg mindenki hallja, hogy mi is az új apró
- a meglévő ügyfél adatbázis nem kicsi, és nekik nagyon költséghatékony kommunikálni
Ráadásul akkora zajt csap most az Apród-OLX, hogy abban a Jófogás teljesen perifériára szorul. Ha most nem lép valamit, akkor az OLX valójában az Apróddal fog "versenyezni", majd azt legyőzve ismét piacvezető lesz. Tényleg csak pénz kérdése.
Nem, nem fog elbukni az OLX.hu Csak ezt elérni nem lesz olcsó.
Utolsó kommentek