Minden cég szereti, ha azt látja, hogy aktívak az irányába a fogyasztók - persze csak akkor jó ez, ha a beszélgetések tartalma pozitív. De vajon marketing oldalról miért tartjuk annyira fontosnak az aktivitást, hogy akár még nem etikus eszközöket is bevetnek egyesek? Mi az oka, hogy még az aktivitás látszata is segít?
Tudjuk, hogy a felhasználók jelentős része vásárlás előtt informálódik az interneten. Ez az információ szerzés nem kizárólag a Google keresőn keresztül történik, hanem megnézik a cégek weboldalait, blogokat, utánanéznek információknak a fórumokban, kérdeznek a Twitteren és Facebook-on. Ez a fajta információ szerzési folyamat elsősorban azt feltételezi, hogy élnek a weboldalak, vannak friss információk.
Ha egy blogban azt látja az olvasó, hogy nincs aktivitás, kevésbé veszi komolyan. Ha a cég oldalán lévő fórumban az utolsó hozzászólás fél éve történt, akkor azt feltételezi, a cég már nem működik. Ezek olyan aktivitás elemek tehát, amelyeknél már az is segít, ha a kollégák beszélgetnek a kommentekben. Természetesen a fogyasztók figyelik a tartalmat is - de ez már csak a második lépés.
Mai tippünk: frissnek és aktívnak kell látszódnod az interneten, a fórumokban és a blogokon is!
Utolsó kommentek