Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mi a baj a hazai szakmai konferenciákkal?

Címkék: üzlet

2015.01.09. péntek 11:10 Konrad

konf_2.jpg

Úton-útfélen hallom, hogy nem jók a hazai szakmai konferenciák - legalább is ami a marketinges, internetes konferenciákat illeti. És bár én ezzel a kijelentéssel nem értek egyet, mégis azt gondolom, érdemes foglalkozni ezzel a kérdéssel.

Először is, hiba lenne összevontan minden konferenciáról beszélni. Vannak egészen jó rendezvények, és persze vannak csapnivalók is - de az esetek nagy részében a szervezők mindent megtesznek azért, hogy jó legyen a konferencia. Van pár éves tapasztalatom mint szervező és mint előadó is, egy dolgot elmondhatok: soha, senki nem úgy áll hozzá, hogy keressünk pénzt, mindegy is, hogy mi lesz a program.

Én a legtöbbször az alábbi problémákat szoktam visszahallani:

  • Nem hangzott el semmi újdonság.
  • Nem volt gyakorlati haszna az elhangzottaknak.
  • Nincsenek is rendes viták.
  • Mindig ugyanazok az előadók.
  • Unalmas volt az egész.
  • Ebben az országban senki nem tud előadni!
  • Pocsék a kávé!

Nézzük, mennyire lehet igaza a panaszkodóknak!

Nem hangzott el semmi újdonság

Konferencia előadóként tudom, hogy a legnehezebb azt eltalálni, mi az, amit már, és mi az, amit még érdemes elmondani. Vagyis mik azok az információk, amik a többség számára újdonságot jelentenek, de a többség számára érthetőek is maradnak. Hogy egy egyszerű példával éljek: általános iskola negyedik osztályban esély sincs arra, hogy a komplex számokat tanítsuk. Sajnos, tény, sokszor nem sikerül eltalálni a szükséges szintet, és ilyenkor az esetek nagy részében alábecsülik a hallgatóságot. Tehát igen, valóban lehet jogos az a felvetés, hogy nem volt semmi újdonság - de ne feledjük, egy újszülöttnek minden vicc új, egy a szakmát még csak most tanuló számára az alapok is újdonság erejével hatnak! Vagyis nézzük meg, kinek szól az adott konferencia, és csak akkor várjunk újdonságot, ha mi tényleg a célcsoportba tartozunk.

Nem volt gyakorlati haszna az elhangzottaknak

Lásd fent, mint az újdonságok: embere válogatja. Van, aki szerint volt, más szerint meg nem... De tény, sok elméleti előadás hangzik el, kevés gyakorlati példával. Ezen minden konferencia szervező igyekszik változtatni, de nagyon nehéz olyan előadót találni, aki hajlandó a potenciális konkurenciájával is megosztani a gyakorlati tudását. És mégis: egyre többször látok valóban hasznos előadásokat.

Nincsenek is rendes viták

Sok olyan téma van, amit nem előadás, hanem beszélgetés formájában dolgozunk fel egy konferencián, és ilyenkor azt várná az ember, hogy parázs viták alakulnak ki a különböző kérdésekben. Hogy ez nincs így, az nem a szervezők hibája, nekik is az lenne a jó. De a vitában résztvevőknek már nem. Sokan nem szeretik a konfliktusokat, ráadásul a hallgatóság előtt nehezebb is érvelni - így inkább vagy elbeszélnek egymás mellett a szereplők, és mondják a magukét, vagy csak bólogatnak, akkor is, ha nem értenek egyet. Jó moderátor néha képes kisebb vitákat provokálni, de ez elég ritka. De ezek a beszélgetések, ha jól elő lettek készítve, nem feltétlenül rosszak. Vita nélkül is elhangzik sok álláspont, ráadásul minden lehetőség van kérdezni. És aki rossznak tartja a vitákat, tegye fel magában a kérdést: hányszor tett fel kérdést a színpadon lévőknek?

Mindig ugyanazok az előadók

Főleg a kisebb konferenciákon ez sajnos teljesen igaz. Ennek megértéséhez kicsit messzebbről kell indulni. A konferencia programjának a kitalálásakor - én legalább is - elsősorban a témákat szedem össze, majd az adott témához keresek embert. Olyan embert, akiről tudom, hogy ért ahhoz, amiről szó lesz, és tud előadni, legalább elfogadható módon. Aztán persze kizárom azokat, akik valamiért nem jöhetnek szóba: külföldre költözött, a konkurencia az egyik szponzor, korábban nem volt jó a visszajelzés róla (szar volt az előadása), reklámelőadást tartott. És persze lehet a kizárásnak személyes oka is (szervezőként azt hívom meg, akit én akarok, ugye). Igen, ezeknek egy része szubjektív. Minél "komolyabb", "nagyobb" egy konferencia, annál kevesebb a szubjektív döntés egyébként. De ez a kiválasztási folyamat hozza azt, hogy olyat hívunk meg, akit ismerünk, vagy akit ajánlott valaki, vagy akit láttunk már más konferencián. Mert szervezőként biztonsági játékra kell menni: jó előadás kell, nem változatos előadók.

Unalmas volt az egész

Ha valakinek nem adott újdonságot egy konferencia, vagy ha nem voltak jók az előadók, akkor bizony valóban unalmas lehetett. Sajnos erre nincs igazi megoldás: ha nem jó a program, nincs miért tetszen az egész.

Ebben az országban senki nem tud előadni!

Na, ez fájó pont. Sajnos kevés az igazán jó előadó, de ez nem szükségszerűen csak az előadók miatt van! Először is, tényleg sokan adnak elő, akik csak felolvassák, amit nem is ők csináltak meg. Aztán a legtöbb előadó azt hiszi, fog az menni, és nem gyakorol. Kevés az olyan ember, aki érdekeseket is mond, és ezt jól elő is adja - ráadásul az adott időre. Éppen ezért van az a nem ritka eset, hogy nem is előadni hívnak meg valakit, hanem beszélgetésbe - az sokkal kötetlenebb, és nem gond, ha valaki nem képes 15 percet a közönség előtt érdekesen beszélni. Tehát jogos a felvetés, valóban sok az olyan előadás, ami rosszul van előadva - de sok esetben a szervezők is tehetnének ez ellen! Kevés olyan konferencia van, ahol a szervezők tudnak arra időt szánni, hogy leüljenek minden egyes előadóval, amikor már készen van annak a prezentációja, és átbeszéljék azt. Teszem hozzá, sok esetben ez nem a szervezőkön múlik, egy-egy cégvezető-előadó esetében ez sokszor nem is lehetséges.

Pocsék a kávé!

Hát, igen. Egy konferencia minősége fele részben az ott kapott plusz szolgáltatásokon, azon belül is a kávé és az étel minőségén múlik. És amikor rendezvény helyszínt keresünk, akkor ez csak másodlagos kérdés. Így könnyű abba belefutni, hogy vacak a kávé vagy az egész ellátás. Szerencsére odafigyeléssel, előkostolással ezeket meg lehet úszni, de figyelni kell(ene) rá. Nem mindig sikerül.

Biztos van még egy csomó kifogás a hazai marketinges konferenciák kapcsán, és mint fent látható, ezek nagy része jogos. Mindig vannak üdítő kivételek, vannak profi szervezők, akik ezek nagy részét igyekszenek megoldani, de persze tökéletes rendezvény sosem lesz. Hogy mégis mit kellene, mit lehetne tenni? Erről is fogok írni egy bejegyzést!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr767051177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.01.09. 13:40:11

"soha, senki nem úgy áll hozzá, hogy keressünk pénzt, mindegy is, hogy mi lesz a program"

Pedig én már találkoztam olyan céggel, akik az alapján választottak témát, hogy sokan menjenek a rendezvényre és a regisztrációért jó sokat lehessen elkérni, a helyszínt, az előadókat és az ételt pedig a legolcsóbban akarták megoldani...

gKrisztián 2015.02.06. 09:33:34

hát... habár a bejegyzéssel egyet tudok érteni, mégis csak bizonyítvány magyarázás.

Itthon már nincs is komoly konferencia 20e Ft alatt, de a nevesebbek inkább a 30e-t nyaldossák felülről. Ezért a pénzért az ember gyermeke minőségi szervezést várna.

Ezzel szemben - tisztelet a kivételnek - mit kapunk:
A. rendezetlen tematikájú konferenciát, ahol az A előadás tökéletesen ellent mond a B előadásnak
B. előadókat, akik az évekkel ez előtt megírt anyagaikat porolgatják
C. előadókat akik azért szakértők, mert egy nevesebb cégnél ők húzták a rövidebbet "na Bélám te mész előadni"
D. előadókat, akik semmi másról nem beszélnek, csak hogy ők / a cégük milyen sikeres és ügyike volt. No a problémát és know-howt otthon hagyják, mert az valóban érték
E. olyan előadásokat, amik akár témájukban, akár szakmaiságukban köszönő viszonyban sincsenek a hallgatósággal. Pl.: KKV konferencián a sok millió user-es CRM rendszerek hatékonyságáról beszélni hm...
F. 2015-ben tényleg luxus lenne normális helyi wifi-t, valamint konnektorokat biztosítani?

Sorolhatnám még, a sz@r kávé legkisebb probléma.
Ahogy írtam is tisztelet a kivételnek vannak itthon jól szervezett események is, csak kár hogy egy kezemen meg tudom számolni.

2015.02.06. 09:56:13

én egyetlen apró dologra vezetem vissza a problémák zömét: az egész rendezvényesdi arról szól hogy ÉN el AKARAOK adni.

Szervezőként pénzt kérek az előadóktól és a résztvevőktől is. Előadóként ha már befizettem a pénzt, akkor hallgassák csak az önreklámom. Ha meg ingyen adok elő, akkor mondom azt amit mindig, nehogymá ezeknek még testreszabott újdonsággal készüljek.
Igy totál funkciótlanná válik az egész, bizonyos témákban ha egyet láttál, mindet láttad ;-(


süti beállítások módosítása