Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Glokális

Címkék: glokális

2005.10.27. csütörtök 22:06 Konrad

Vannak szavak, kifejezések, amik miután berobbannak a köztudatba, pár éven belül el is tűnnek. Ezek egyike a glokális kifejezés. A szó a globális és a lokális szavak összevonásából készült, és használták újságkészítésre, termékekre, marketingre egyaránt.

Én a tragikusan korán meghalt Lednitzky Péterrel jópár éve készített interjúban olvastam először ezt a kifejezést. Ott arról volt szó, hogy egy globális cég (jelesül a Vivendi) hogyan tud egy lokális piacon (jelen esetben Szeged és környéke) hatékonyan jelen lenni.

A megközelítés már akkor is megtetszett, és nagyon jól illeszkedett a bennem élő internet képhez. A nemzetközi marketingből ismert go international fogalommal próbáltam akkoriban érzékeltetni az internet lehetőségeit, de éreztem, ez mégsem a teljes valóság. Hiszen bár egy weblap valóban elvileg százmilliókhoz eljut, de tartalma, helyzete miatt a realitás ettől nagyon nagy mértékben eltér. Erre a problémára adot nekem választ akkor a glokális marketing: egy olyan marketing, amely globális piacra dolgozó (elsősorban multinacionális) cégek helyi marketing tevékenységéről szól. Arról, ahogy a globális megoldásokat helyi igényekre szabják, vagy akár teljesen új, helyi megoldást választanak. És arra, hogy készülhet termék, szolgáltatás egy multinál kizárólag a helyi piacra is.

Választ adott a problémámra, mert feloldotta az ellentmondást. Az internet bár globális média, mégis a tartalmak többé-kevésbé lokálisak. A legtöbb kereskedelmi honlap helyi célokat szolgál, egy városra, egy régióra, egy országra koncentrál. És az internet lehetőséget ad arra is, hogy a kampányaink is helyiek legyenek, akár azt is megtehetjük, hogy csak egy budapesti kerületben élőket célozzuk...

Tehát az internet glokális média: együtt él benne a globalizmus és a helyi megoldások. És ez az együttlét adja meg azt a lehetőséget is, hogy sikeres helyi megoldásokkal - ismétcsak a nemzetközi marketingre utalva - kilépjünk a nemzetközi piacra.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr513414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kristóf · http://www.primodesign.hu/pillangosziv/pillangosziv 2006.08.01. 16:47:14

Nekem ez a glokális szó kicsit erőltetettnek tűnik, de az elmélet amiről szól az valóban érdekes és jó. Én a főiskolán a "Think global, act local." formában tanultam róla. :)

Baracskai Zoltán · http://www.baracskai.hu 2014.10.20. 04:13:34

Nem honosodhat meg a „Glokális” – nem válhatott fogalommá – maradt egy jópofa szófordulat. Senki sem mélyült bele a kutatásába. Nem könnyű dolog, hiszen a „Globális falú” (Marshall McLuhan 1960) jelenséget kutatók nem ismerik eléggé a komplex rendszereket. Ennél még kínosabb az, hogy a „non-lokalitás” jelenséget a kvantumfizikában kutatják. A non-lokális olyan parányi rendszerekre vonatkozik, amelyik ugyan térben távol vannak egymástól, mégis úgy viselkednek, mintha egy egészet alkotnának. Újabban a biológusok is kezdik tanulmányozni ezt a jelenséget az a föltételezés alapján, hogy az élő szervezet bizonyos értelemben egy makroszkopikus kvantumrendszer. Itt-ott megjelenik az építészetben is valamilyen próbálkozás. Bele kellene mélyedni a nemlineáris és egyensúlytól távol eső komplex rendszerek vizsgálataiba, amelyek később az önszerveződő, „önregeneráló” és „autopoietikus” (Luhmann 1986) rendszerek formájában jelentek meg. A szimatom azt sugallja, hogy érdemes lehetne továbbéltetni a szófordulatot és talán fogalmat is lehetne alkotni belőle.


süti beállítások módosítása