Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Keresőmarketing, keresőoptimalizálás

Címkék: onlinemarketing keresőmarketing keresőoptimalizálás

2006.01.09. hétfő 11:02 Konrad

Az internetező, ha keres valamit, akkor a keresővel találkozik először, és a találattól függ, eljut-e az oldalunkra. A marketingünk célja az, hogy eljusson. Lehetséges eszköz számunkra a keresőmarketing (SEM) és a keresőoptimalizálás is (SEO). Pár bejegyzéssel ezelőtt kapargattam már ezt a témát, most kicsit kifejtem.

A keresőmarketing minden olyan marketing lehetőség, amikor a keresőt használom mint csatorna, azaz mint hirdetési felület. Tehát hirdetek a keresőkben. Ez a hirdetés lehet banner (erre van mód például a Góliátnál) vagy fizetett találat. A fizetett találat több féle lehet: rejtett (ez elvileg nem létezik, mindig látjuk, hogy a találat fizetett-e), a lista elején megjelenő (pl. Vizsla24, de a Google is tud ilyet) és külön dobozban megjelenő (ilyen a közismert Google AdWords). A fizetett találatok persze valamilyen módon korlátozva vannak: vagy licitálni kell rá, mint a Google esetében, vagy korlátozott számú hely van, mint a Vizsla24 esetében. Ez utóbbi viszont jobban korlátozza a hirdetőket és kvázi monopóliumot eredményez (azért ez is megérne egy külön bejegyzést...). De összességében elmondhatjuk: már a kampány elején tudjuk, hogy mit fog látni a keresőben az internetező: tudjuk a helyet, a szöveget és az időzítést is.

EZ a keresőmarketing szerintem.

De a keresőben történő megjelenés a keresőoptimalizálás is. Ebben az esetben az oldalunkat és az oldalunkra mutató linkeket alakítjuk úgy, hogy szeressenek minket a keresők, és minél jobb találati helyre jutassa az oldalunkat.

A megoldásnak van sok előnye a SEM-hez képest: nem fizetett találatként jelenünk meg, így hitelesebbnek tűnünk. Hiába volt valaki gyors és foglalta le a nekünk fontos szavakat, mi mégis ott leszünk a találati oldalon. Egyszeri átalakítással és azt követő folyamatos, de nem túl drága és időigényes odafigyeléssel folyamatosan jelen vagyunk.

De a megoldásnak vannak hátrányai is. A legnagyobb hátrány a kiszámíthatatlanság. Akárki akármit igér, van egy bizonytalansági tényező: a keresők átsorolhatnak, a konkurencia ügyesebb lehet, és eltünhetünk a találati listák elejéről. A másik nagy hátrány: az üzenetet csak közvetve határozhatjuk meg, azaz nem a mi általunk szépen megfogalmazott hirdetés jelenik meg, hanem az, amit a kereső relevánsnak tart. Márpedig ez sok esetben keresőként különböző.

EZÉRT én ezt megkülönbözetetem a keresőmarketingtől. Persze mindkettő marketing és mindkettő a keresőkről szól. Tehát az sem nagy hiba, ha keverjük a két fogalmat, vagy ha azt mondjuk a keresőmarketing része a keresőoptimalizálás is és a keresőkben történő hirdetés is. Így teljes a kép, és így talán pontosítottam is az előző ilyen témájú bejegyzést.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr233370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.08.09. 14:58:58

A keresőkön keresztüli felületvásárlás (fizetett találat bármely formája) is csak felületvásárlás, semmi köze a keresőkhöz, nem kell neki külön szó (SEM).

A bejegyzés végével értek egyet, mármint hogy nyugodtan keverhető a két megnevezés, nem nagyon jelentenek mást.

Ettől függetlenül én a SEO elnevezést nem komálom, bár a tevékenység lényegét (több látogató a keresőkből) jól írja le, de túlontúl egyszerűsít. Erre jobban szeretem a SEM-et használni, de ebbe szigorúan nem értem bele a pénzért vásárolt megjelenéseket.

A kiszámíthatatlanság kérdése: ez a feladat/szakma lényege, ennek a faktornak a minimalizálása. Itt válik el az ocsú a búzától, a hobbista a professzionalistától.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.08.09. 22:23:50

a seo a szűk értelemben vett, a site-on elvégzett technikai átalakító tevékenység, amely arra irányul, h jobb helyen jelenj meg organik

a sem a tágabb értelemben: seo + keyword válogatás, linkszerzés, látogatóistatisztikanézegetés, elemzés megmiaf

imho a seo fiztetett párjához (fizetettlink-vásárlás) is kell sem-ezni (melyik a legjobb keyword stb.), mégis nehéz aszondani, h a fizlinkvásár is sem

szerintem. más szerint meg más :-) nézétek meg lekszikonba

sanna · http://bizbigyo.wordpress.com/ 2006.08.10. 10:27:25

szerintem a Wikipédia felosztása elég jól használható, itt a SEM egyik módja a SEO:
bizbigyo.wordpress.com/2006/06/09/a-keresomarketing-alapjai/

azt mondod, "Ez a hirdetés lehet banner (erre van mód például a Góliátnál) vagy fizetett találat." És hova tegyük a kis videofelvételeket(rákkatintasz, indul), amit a Google már futtat? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.10. 23:06:30

Nos, igen. Sokmindenben igazatok van, és ha ma írnék erről egy postot, biztos máshogy írnám meg. Köszönöm a véleményeket, javításokat és a halakat.


süti beállítások módosítása