Ma egy tárgyaláson kénytelen voltam azt mondani egy leendő üzleti partnerünknek, hogy a mostani weboldala rossz. Nem is az a legnagyobb baj vele, hogy tökéletesen csak Internet Exploreren látszik, sőt, az oldalt rendszeresen frissítik, hanem alapvetően rossz.
Nincs célja.
Még ma is a céges weboldalak jelentős része úgy készül, hogy keresnek egy designer-programozó céget, akik csilli-villi referenciákkal elcsábítják a megrendelőt, majd csinálnak egy nagyon szép, látványos weboldalt. Egy olyat, ahol a tartalom másodlagos. Nem az a fontos. Az a fontos, hogy szép legyen.
Tudod milyen ez a megoldás?
Mint amikor úgy veszel számítógépet, hogy megnézed, milyen formájú a számítógépház, milyen a színe a monitornak, mennyire trendi a billentyűzet, és milyen tapintású az egér. És ha ezek rendben vannak, akkor kell a gép, a belseje nem is érdekes.
Vettél már így számítógépet?
Mert a fenti dolgok fontosak. De ugye nem az a legfontosabb? És ugye ezek olyanok, amik igazíthatóak egy neked megfelelő beltartalomhoz!
A weboldal is olyan. Először el kell döntened, mire kell, mi az a cél, amit el szeretnél érni vele.
El akarsz adni? Új ügyfeleket akarsz szerezni? A régiekkel akarod tartani a kapcsolatot? Szeretnéd tehermentesíteni az ügyfélszolgálatodat?
Találj egy célt!
Majd nézd meg, mi kell ehhez: milyen tartalmak. Azokat írd vagy irasd meg! Legyen közérthető, informális, tömör. Ha ezzel megvagy, add oda egy ismerősödnek, akinek semmi köze a te üzletedhez. Olvassa el! Megérti? Kérdezz tőle! Tud válaszolni? Ha igen, jó a szöveg!
Most nézd meg, a fontos adataid benne vannak-e: címed, telefonszámod, e-mail címed. Nézd meg, a terméked fő jellemzői ki vannak-e emeleve: ár, minőség, konkurenciától való eltérés.
Ezen után az egész anyagot át kell nézned neked vagy egy tanácsadónak, hogy a keresők számára is értékes tartalom legyen: fontos kulcsszavak, kifejezések benne legyenek és keresőbarát módon legyenek majd elhelyezve.
Ha mindezzel megvagy, akkor keress egy olyan céget, aki ért a grafikához. Csináltass velük ehhez a tartalomhoz designt.
Majd keress egy programozót, aki betartja az instrukciókat, feldolgozza a grafikát és összegyúrja a weboldalt.
Igaz, most többet dolgoztál, de van egy működő weboldalad! És ez mit fog jelenteni neked?
Több bevételt!
Ha megijedsz a feladat nagyságától, keress egy olyan céget, aki végigviszi ezt a folyamatot a kitalálástól a szövegíráson át a kivitelezésig. Igaz, ez külön pénz, de így tehermentesítve leszel. Megéri? Ez egy befektetés!
Utolsó kommentek