A marketing kommunikáció nem egy csomagolt termék, ahány cég, annyi válasz van arra a kérdésre, mit is kell csinálni. Ilyen az online marketing is.
Persze, vannak általánosan használható megoldások, de egy-egy cég, egy-egy konkrét probléma pontos ismerete nélkül én nem szívesen adok pontos tanácsakot.
Mégis, érdemes elmondani, egy-egy dologról általában mit gondolunk, hiszen az segít támpontot adni, mit is kellene csinálni. És végülis a marketing esettanulmányok, a szakcikkek és a tanácsokat adó könyvek is ezekről szólnak.
Azért mondtam most ezt el, mert amit a következőkben leírok, azt mindenképpen ennek a fényében kell nézni: lehet, tökéletesen igaz az üzletedre, de lehet, neked másik utat kell választani.
(Azért segítek, hogy vajon tényleg neked szól-e a mostani bejegyzésem.)
Vannak híreid a weboldaladon? Van hírleveled? Kinek szólnak a te híreid?
Számtalan céges weboldalt látok, ahol vannak hírek. Ezek bizonyos esetekben a cégről szólnak, máskor arról az iparágról, amelyikben a cég tevékenykedik. Ezek a hírek szerencsére az esetek jelentős részében betartják a legfontosabb szabályokat (azaz van értelmük), de néha belefutok alapvető hiányosságokba. Például nincs dátum.
De ezek a hírek alapvetően jók. Jók akkor, ha folyamatosan frissülnek, és ráadásul érdekesek is. De kinek szól ez a sok hír?
Persze, rávágja az ember, annak, aki elolvassa. Én azt mondom: a hírek a megrendelőidnek, a partnereidnek szóljanak! Nekik, és csak nekik! Azért tartod fenn a weboldalad, azért dolgozol vele, hogy növekedjen a bevételed. A befektetett munkát viszont kell látnod, ha lehet kamatostul (pontosabban hozammal)!
Tehát a jó hír nem neked érdekes, nem a konkurenciának érdekes, a jó hír az ügyfelednek érdekes. Akkor is így van, ha a hír rólad szól, és akkor is, ha az iparágról, amiben vagy.
Akkor írj magadról, ha fontos dolgot tudsz elmondani. Fontos és fajsúlyos dolgot. Az nem igazán hír, hogy egy éves lettél. Az, hogy 10, már inkább. Ha pedig már 100 éves vagy, azzal nyugodtan dicsekedj. Egy új iroda, egy új alkalmazott is akkor hír, ha ez érinti az ügyfeleidet. És akkor hír is, tehát ha van egy új értékesítőd, azt írd meg nyugodtan! Ha pedig új irodád van, azt kötelező is megírni.
Koncentrálj tehát az ügyfeleidre. Gondolkodj a fejükkel. Ha a céges weboldalad hír részét okosan használod, akkor egy fontos dolgot fogsz elérni: növeled a bizalmat a céged iránt.
És hogy igaz-e a cégedre mindaz, amit leírtam? Ha a weblapodat folyamatos kommunikációra akarod használni az ügyfeleid felé, akkor igaz. Gondolkodj el ezen.
Utolsó kommentek