Aki figyelgeti a saját weboldala statisztikáit, annak feltünhetett, hogy pár napja megjelent egy új kereső a neten: a www.tango.hu cím alatt a Tangó, a Startlapot is tulajdonló Sanoma kiadó új keresője. És igen, ez van alap keresőnek is befűzve a Startlap címlapjára.
Hogy mit lehet tudni az új keresőröl?
A Tango.hu napjaink egyik legmodernebb, és folyamatosan fejlődő motorjával rendelkezik, melyet a cseh Jyxo cég fejlesztett a közép-európai piacokra. A kereső szöveges és képes adatok gyűjtését, feldolgozását és a bennük történő gyors keresést teszi lehetővé. A rendszert nagymennyiségű adathalmazra optimalizáltuk, így elsősorban internetes oldalak fulltext keresésére alkalmas, de felhasználható egyéb célokra vagy más formátumú adatok feldolgozására is, és támogatja a kevésbé gyakori formátumokban történő keresést is (pl.: PDF, Word).A JYXO többek között helyesírás-ellenőrzéssel is rendelkezik. A programot olyan felismerő rendszerrel látták el, amely a szokványos elírásokat és hibákat automatikusan detektálja, egy többmilliárd szót tartalmazó adatbázis segítségével.
Ez a Médiaajánlatból van, tessék tehát úgy kezelni. De izgalmasan hangzik :-)
Ami pedig még érdekesebb, az a hirdetési lehetőség és az árképzés.
Egy szóra maximum 5 hirdetés helyezhető el, a szavak "érkezési sorrendbe" kerülnek ki.
Megadott kulcsszóra az alábbi részekből áll össze a hirdetés:
- 60 karakternyi címszöveg,
- Max 150 karakternyi hirdetési szöveg
- URL cím
- Kép 160x65 pixel formában maximum 35 kbyte méretben.
Tehát képet is ki lehet tenni a hirdetéshez. Bár az anyag azt írja, egyedülálló módon, de mintha ilyet a Góliát is tudna... (Vagy már nem?...)
Az árképzés viszont fix: két kategória van, az első a 100 legkeresettebb szó, a másik az összes többi. A top 100-ra egy hónap 100 ezer Ft (persze sarc nélkül), a többire 75 ezer. És több hónap esetén vannak kedvezmények. (Ezek az árak és ez a forma július 1-ig érvényes!)
Ez az árazás, bár könnyen tervezhető kiadás, de eltér a megszokottól, ami ugye vagy a gyakoriságon alapul (előző hónapban hányszor jelent meg a szó, ilyen van a Vizsla24-nél) vagy a kattintáson (Google, ugye). Praktikusan: egy csomó, kis forgalmú szónál nem éri meg. Azaz sajnos olyan esetben, amikor egy szűk kört akarunk elérni (és erre milyen jók úgy általában a keresők!) pont nem érdemes használni, mert fajlagosan nagyon drága lehet.
Próbálgassuk a Tangót, és akinek van tapasztalata, várom a kommentekbe!
Utolsó kommentek