Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tangózik a Sanoma

Címkék: kereső hírek keresőmarketing ajánló

2006.02.15. szerda 15:30 Konrad

Aki figyelgeti a saját weboldala statisztikáit, annak feltünhetett, hogy pár napja megjelent egy új kereső a neten: a www.tango.hu cím alatt a Tangó, a Startlapot is tulajdonló Sanoma kiadó új keresője. És igen, ez van alap keresőnek is befűzve a Startlap címlapjára.

Hogy mit lehet tudni az új keresőröl?

A Tango.hu napjaink egyik legmodernebb, és folyamatosan fejlődő motorjával rendelkezik, melyet a cseh Jyxo cég fejlesztett a közép-európai piacokra. A kereső szöveges és képes adatok gyűjtését, feldolgozását és a bennük történő gyors keresést teszi lehetővé. A rendszert nagymennyiségű adathalmazra optimalizáltuk, így elsősorban internetes oldalak fulltext keresésére alkalmas, de felhasználható egyéb célokra vagy más formátumú adatok feldolgozására is, és támogatja a kevésbé gyakori formátumokban történő keresést is (pl.: PDF, Word).A JYXO többek között helyesírás-ellenőrzéssel is rendelkezik. A programot olyan felismerő rendszerrel látták el, amely a szokványos elírásokat és hibákat automatikusan detektálja, egy többmilliárd szót tartalmazó adatbázis segítségével.

Ez a Médiaajánlatból van, tessék tehát úgy kezelni. De izgalmasan hangzik :-)

Ami pedig még érdekesebb, az a hirdetési lehetőség és az árképzés.

Egy szóra maximum 5 hirdetés helyezhető el, a szavak "érkezési sorrendbe" kerülnek ki.

Megadott kulcsszóra az alábbi részekből áll össze a hirdetés:
     - 60 karakternyi címszöveg,
     - Max 150 karakternyi hirdetési szöveg
     - URL cím 
     - Kép 160x65 pixel formában maximum 35 kbyte méretben.

Tehát képet is ki lehet tenni a hirdetéshez. Bár az anyag azt írja, egyedülálló módon, de mintha ilyet a Góliát is tudna... (Vagy már nem?...)

Az árképzés viszont fix: két kategória van, az első a 100 legkeresettebb szó, a másik az összes többi. A top 100-ra egy hónap 100 ezer Ft (persze sarc nélkül), a többire 75 ezer. És több hónap esetén vannak kedvezmények. (Ezek az árak és ez a forma július 1-ig érvényes!)

Ez az árazás, bár könnyen tervezhető kiadás, de eltér a megszokottól, ami ugye vagy a gyakoriságon alapul (előző hónapban hányszor jelent meg a szó, ilyen van a Vizsla24-nél) vagy a kattintáson (Google, ugye). Praktikusan: egy csomó, kis forgalmú szónál nem éri meg. Azaz sajnos olyan esetben, amikor egy szűk kört akarunk elérni (és erre milyen jók úgy általában a keresők!) pont nem érdemes használni, mert fajlagosan nagyon drága lehet.

Próbálgassuk a Tangót, és akinek van tapasztalata, várom a kommentekbe!

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr654882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ferenc · http://online.blogter.hu 2006.02.15. 22:37:28

kár,h nem PPC-s. Biztos lenne rá igény, hiszen ez a fix/megjelenés alap sokszor felesleges pénzkidobás.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.02.15. 22:47:21

Igen, ez a bajom nekem is. Erre azt mondta az egyik Sanomás, hogy ez próbaár, és lehet, nem ez lesz a végleges. Nem tudom, egyelőre ez a megoldás sok esetben drága.

Kalmi · http://www.etarget.hu 2006.02.17. 15:44:11

Neztetek mar a mediaajanlatot? Talalhato ott PPC is. www.etarget.hu

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.02.17. 17:47:26

Kalmi, az Etarget az más. Én a Sanoma árajánlatát kaptam meg és láttam, arról írtam. Az Etarget gondolom még a Tangó előtt kötött megállapodást, és azért tud így hirdetni. Különben én azt gondolom, a Sanoma előbb-utóbb váltani fog, vagy legalábbis árnyalja a mostani árazást. Annyi azért "kiszivárgott", hogy a jelenlegi rendszer egyelőre csak ezt a fajta árazást tudja. Az Etarget viszont ugye egy külső rendszer (a Tangóhoz képest).

Ferenc · http://online.blogter.hu 2006.02.18. 20:07:22

ez az etarget jónak tűnik. de ez a ctnetwork-el ellentétben a keresők találati oldalán is megjelenik. Azért kérdezem, mert most ép nicns időm átolvasni.

Kalmi 2006.02.20. 09:53:52

szerintem pont ez az etarget elonye a ctnetwork-kel szemben. ezenkivul celiranyos, s olcsobb is.

Konrad - az etarget a sanoma partnere. ok adtak a tangohoz a keresomotort (Jyxo) www.sg.hu/cikkek/42808

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.02.20. 10:16:50

Kalmi, az etarget és a CT Network két különböző dolog, nem? Csak az árazása hasonló. Az etarget inkább keresőkre nyomul, a CT pedig tartalom melletti, banner szerű, de szöveges megjelenésre.
Viszont van egy ötletem: ha küldessz nekem egy bővebb leírást az etargetről, akkor foglalkoznék egy kicsit hosszabban vele a blogon. Elsősorban három dolog érdekel: hol jelenik meg a hirdetés (nemcsak itthon), milyenek a visszajelzések, milyen irányba fejlődtök?

Kalmi 2006.02.20. 11:44:16

OK.
par sorban: jelenleg 3 orszagban mukodik az etarget: szlovakia, csehorszag, magyarorszag. kulcsszavas kereso marketing a fo profil. de mukodik a kontext megjelenitesi forma is (tartalomfuggo cikkekhez rendelt szponzoralt linkek). az arazas hasonlo, mint a google-nel. a kattintasi arat befolyasolja a megjelenites/kattintas aranya (CTR) + a hirdetoi konkurencia az adott kulcsszora. jelenleg 60 portalon jelennek meg etarget linkek. bovebben a www.etarget.hu oldalon.

quarti 2006.03.05. 15:06:41

"Ez a Médiaajánlatból van, tessék tehát úgy kezelni.De izgalmasan hangzik :-)"

Igen izgalmas lehet a Startlapnál szerkesztőnek lenni, amikor is a Startlap beszámozza a találatként a hirdetőt is. Több száz szerkesztő hogy ugrálhat örömében hogy a saját közössége, a Startlap lejebb nyomta a rangsorban. Ugyanis a Startlap önkéntes szerkesztők közössége!

Egy jó példa rá: beütöm a Googleba a szótár szót, ki is hozza elsőnek a szótár.lapot, ugyan ezt ütöm be a Tangóba valamiért a Tesz-Vesz az első. Jéé?


süti beállítások módosítása