Nagyon jó összefoglaló cikk jelent meg a Menedzsment Fórumon, Az iwiw és társai: nagy buli, nagy pénz címmel.
Akit a közösségi szolgáltatások érdekelnek, itt talál egy jó felsorolást a működő hálózatokról. A cikkből kiderül, hogy az iwiw idénre 100 millió körüli reklámbevételt vár, és kiderül az is, hogy várhatóan lesz konkurens iwiw is. Néhány online marketinges szakember is nyilatkozik és érdekeseket mond:
-
az iwiw divatsite lett (Novák Péter, kirowski)
-
alacsony benne a hirdetési zaj (egyelőre) (Szabó Erik, Carnation)
-
költséghatékony elérést tesz lehetővé (Hámori Zsuzsa, Mirai Interactive)
Végül van a cikkben pár érdekes adat, ami tovább erősíti, hogy az ilyen szolgáltatások használói elsősorban fiatalok, és hogy az ő médiafogyasztási szokásaik már mások, mint az idősebb korosztályoknak.
Pár megjegyzés.
Az iwiw ezévi 100 millió forintja bár impozáns, de mindent összevetve nem fog jelentős fejlődést hozni az oldal minőségében: ettől még nem tud gyorsabb lenni. Ugyanis egy igazán erős, saját hardverpark kiépítésének az összege kb. ugyanennyi, márpedig az internetkapcsolat díja, a folyamatos fejlesztések stb. is pénzbe kerül. Másrészt, ha nem vonnak be befektetőket, akkor erősíteni kellene az értékesítést és a marketinget - erre utaló jelek viszont még nincsenek.
Egy új szereplő belépése ugyanis felboríthatja az üzleti tervet. Amíg az iwiw egyedül van, addig a hirdetők kénytelenek ezt választani, ha ilyen hazai szolgáltatás kell nekik reklámfelületnek. De ha ez az előny - a monopólium, írjuk le - elvész, akkor ezt helyettesítenie kell vagy egy profi értékesítésnek vagy egy háttérben lévő profi csapatnak és kapcsolatrendszernek.
Mindenestre az látszik, hogy még közel nem látunk minden lapot az asztalon, és lesz még meglepetés a social network területén az idén.
Utolsó kommentek